M. Harmanas: turime įdomių idėjų ateičiai

M. Harmanas: turime įdomių idėjų ateičiai
logo Sausio 22 d. 10:00, Getty Images/Red Bull Content Pool nuotr.

Pernai metų sezonas buvo gana sudėtingas „Alpine“ komandai ir jis užsibaigė tuo, kad „Renault“ koncerno gamyklinė komanda prarado pozicijas. Jei 2022 metais ji užėmė 4 vietą Konstruktorių taurės įskaitoje, tai 2023 m. prarado dvi pozicijas, į priekį praleisdama „McLaren“ ir „Aston Martin“ komandas. Nežiūrint į tai, pernai „Alpine“ pelnė dvi prizines pozicijas: Estebanas Oconas finišavo trečias Monake, o Pierre'as Gasly – Nyderlanduose.

Bet A523 bolidas sklandžiai dirbo tik labai siaurame reguliavimų diapazone, o tai, suprantama, neigiamai atsiliepė rezultatų stabilumui. Be to, komandoje sezono viduryje pasikeitė vadovybė - „Renault“ koncerno vadovai buvo nepatenkinti rezultatais ir atleido komandos vadovą Otmarą Szafnauerį, o kartu su juo ir sporto direktorių Alainas Permane. „Alpine“ prezidentą Laurentą Rossi pervedė į kitą darbą, o Patas Fry dar kovo mėnesį priėmė sprendimą pereiti į „Williams“.

Tokio pobūdžio radikalūs pertvarkymai neigiamai atsiliepė komandos darbui. Tačiau „Alpine“ technikos direktorius Mattas Harmanas pripažįsta, kad esmė ne vien tame.

„Manau, kad kai kurių ekipų bolidai pranoksta mūsų techniką pagal aerodinaminį efektyvumą, - kalbėjo M. Harmanas. - Sezono pradžioje mums pavyko priartėti prie kai kurių varžovų, bet „top“ komandos pasiekė rimtesnės pažangos. Kažkuria prasme tai buvo susiję su prispaudžiamąja jėga, kurią sugebėjo generuoti mūsų mašina, bet to, mums ilgai teko aiškintis bolido ypatybes – reikėjo laiko suprasti, kaip su juo reikia dirbti.

Visus metus mes eksperimentavome, norėdami viską išsiaiškinti. Kai kurie rezultatai buvo pastebimi, kai kurie – ne. O dabar mes stengiamės kuo efektyviau panaudoti tada gautą informaciją, kad mūsų lygis šiame sezone būtų aukštesnis.

2023 metais su A523 mes viską išsiaiškinome tik ketvirtame etape, o tai mūsų komandai nebuvo būdinga. Mūsų lenktynių brigadoje dirba labai patyrę inžinieriai, kurie veikia kartu su specialistais Enstono bazėje, bet pernai užduotis pavyko išspręsti ne iš karto.

Esmė buvo ta, kad bolidą buvo sunku gerai sureguliuoti, nes darbinis diapazonas buvo labai siauras, todėl dažnai reikėjo ieškoti kompromisų. O tai visada kėlė sunkumų. Mes atvažiuodavome į trasą, pilotai reikalaudavo tam tikro lygio prošvaisos, bet mes negalėdavome to pasiekti, nes A523 prarasdavo efektyvumą.

2024 metais mes turėsime visiškai naują automobilį. Analogišką požiūrį taiko ir kitos komandos – įprastai mašinos pagrindas būna nekeičiamas dvejus metus, bet mes turime žiūrėti į priekį... Kartu mes turime žvelgti į 2026 metus, kai įsigalios naujas techninis reglamentas, todėl dabar reikia konstruoti bolidus, kurie būtų vadinamoji pereinamoji versija. Mes turime kelias įdomias idėjas ateičiai, mes žadame dirbti kartu su „Renault“ motoristais, kad mašina būtų geresnė visose srityse.

Mes esame gana gerai apsirūpinę finansiniais resursais. Vyksta infrastruktūros modernizacija mūsų bazėje Enstone, nes naują įrangą reikės naudoti rengiantis 2026 m. sezonui, bet ją pradėsime naudoti ir anksčiau, kai ji tik bus sumontuota.

Visų pirma mums reikia patobulinti kompiuterinio modeliavimo sistemas, mūsų simuliatorius turi būti tikslesnis, nes mums reikia greitesnių atsakymų į kylančius klausimus. Naujas simuliatorius bus paruoštas 2026 m. pradžiai, jis montuoti bus pradėtas 2025 metais. Jis bus naujame dideliame pastate, ten mes galėsime spręsti ir kitokias įdomias užduotis.

Dabar turime neblogą įrangą, bet ji nėra pakankamai tiksli. Galvoju, kad su nauja mūsų lenktynininkai jausis labiau užtikrinti, kadangi simuliatoriaus koreliacijos duomenys lyginant su tuo, ką matome trasoje, bus labiau tikslesni. Ruošiantis lenktynėms naujojo reglamento sąlygomis tai bus labai svarbu“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983