M. Hughes: J. Allisonas turės mažiau įgaliojimų

M. Hughes: J. Allisonas turės mažiau įgaliojimų
logo 2017 Kovo 06 d. 06:50, Renault/LAT Photographic
Prieš kelias savaites buvo oficialiai paskelbta, kad Jamesas Allisonas užims „Mercedes“ technikos direktoriaus postą. Britų ekspertas Markas Hughesas svarsto apie tai, kaip gali garsaus inžinieriaus karjera susiklostyti pasaulio čempionų komandoje...
Kaip ir buvo spėjama prieš kelis mėnesius, galiausiai Jamesas Allisonas užėme „Mercedes“ technikos direktoriaus postą, pakeitęs jame Paddy Lowe. Tačiau tai nėra lygiavertis pakeitimas: Jamseas tapo paprastu technikos direktoriumi, o Paddy buvo vykdomuoju technikos direktoriumi. Žinoma, tai tik pareigybių pavadinimų skirtumas, bet tai atspindi tą faktą, kad Lowe turėjo vykdomųjų funkcijų ir buvo laikomas vienu iš komandos vadovų, o Allisonas vadovaus tik ekipos techniniams specialistams.
Tikrųjų P. Lowe išėjimo priežasčių mes gal būt taip niekada ir nesužinosime. Kiek yra aišku, be atlyginimo, Paddy gaudavo ir labai dosnius bonusus už sėkmingus pasirodymus. Bet po 51 pergalės per trejus metus komandos galva Toto Wolffas nusprendė, kad atėjo laikas peržiūrėti šiuos bonusus, bet tam pasipriešino Lowe, po ko šio klausimo svarstymas greitai buvo nutrauktas. Derybų praktiškai nebuvo, Wolffas greitai sudarė sutartį su Allisonu, kol juo nespėjo susidomėti kiti – „Williams“ taip pat norėjo su juo pasirašyti kontraktą.
Kokių permainų galime sulaukti atėjus Allisonui? Labai sudėtingoje ir nuolat besikeičiančioje situacijoje apie tai nieko negalima pasakyti konkrečiai. Jei 2017 m. „Red Bull“ bus greitesni už „Mercedes“, tai atsitiks nepriklausomai nuo to, kas buvo technikos direktoriaus poste – Allisonas ar Lowe. Nėra abejonių, kad jie abu yra aukščiausios klasės specialistai, bet su skirtingu požiūriu į darbą.
Paddy Lowe turi daug sisteminės patirties – jis pradėjo karjerą „Williams“ dar 1990 metais, Allisonas specializavosi areodinamikoje. Paddy yra pasitikintis savimi techninis specialistas, o Jamesas labiau linkęs realizuoti neįprastas idėjas, bet abu jie jau seniai viršijo savo pradinių specializacijų ribas.
Lowe ryškiai demonstravo savo ambicijas, kai priėmė T. Wolffo pasiūlymą tapti „Mercedes“ technikos direktoriumi dar esant Rossui Brawnui. Allisonas taip pat atliko didelį administracinį darbą „Renault“ komandoje, o vėliau ir „Ferrari“. Gali būti, kad jo ambicijos nesutapo su komandos vystymo perspektyva, kurią propagavo Sergio Marchionne, kurio netenkino nepriklausomas Allisono charakteris ir labai stipri jo valia.
T. Wolffui būdingas mažiau autokratiškas vadovavimo stilius, bet akivaizdu, kad jis neatleidžia klaidų. Yra nuojauta, kad Lowe save laikė Wolffo partneriu, bet vėliau suprato, kad tėra tik šios komandos darbuotojas. Tokios dviprasmybės nebus su Allisonu, kadangi jo pareigos bus konkrečiai apibrėžtos.
Tai, o taip pat asmeninės Allisono savybės gali turėti įtakos „Mercedes“ kasdieniniam darbui. Sunku įsivaizduoti, kad toks ryškus inžinierius nedarys įtakos, pavyzdžiui, ekipos aerodinamikos ir važiuoklės specialistams, kurių darbas pastaruosius trejus metus buvo pačios aukščiausios kokybės.
Bet kartu Jamesas komandai gali atnešti ir labai šviežią požiūrį į daugelį reikalų. Dviejų komandos bazių Braklyje ir Briksourte integracija buvo vienas iš tų veiksnių, leidusių komandai iškovoti tris pasaulio čempionų titulus, bet tai buvo padaryta dar prieš ateinant P. Lowe, o jo patirtis tik sustiprino ekipą. Ar sugebės Allisonas įsipaišyti į šią stuktūrą, ar pradės viską keisti pagal save?
Įdomu bus pažiūrėti, kokią įtaką Allisonas turės komandos lenktynininkams. Jis yra nepanašus į žmogų, kuris daug dėmesio skiria įvairiausių smulkmenų aiškinimuisi, bet jis yra linkęs skirti daug laiko kiekvienam pilotui. Jo susižavėjimas Sebastianu Vetteliu buvo akivaizdus, bet kartu jis buvo labai nusivylęs Fernando Alonso, kai ispanas nutarė užbaigti savo karjerą „Ferrari“ komandoje. Turint tai galvoje, įdomu bus pažiūrėti, kaip jis sudėlios santykius su pilotų pora „Hamiltonas-Bottas“, o tai bus labai svarbus faktorius. Nežiūrint į tai, kad „Formulė-1“ yra techninis sportas, svarbiausia jame vis tiek yra žmonės.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140