M. Hughesas: Kubica gali atsidurti prie „Williams“ vairo

M. Hughesas: Kubica gali atsidurti prie „Williams“ vairo
logo 2018 Rugpjūčio 19 d. 22:36, Williams / LAT Images

Carloso Sainzo kontraktas su „McLaren“, kur jis pakeis Fernando Alonso, įpylė dar daugiau žibalo į tą ugnį, kuria yra vadinama situacija pilotų rinkoje. Britų ekspertas Markas Hughesas svarsto, kaip įvykiai galėtų vystytis toliau.

Negalima atmesti, kad apie naujus pilotų persistumdymus mes sužinosime dar iki lenktynių Spa: Lance Strollas gali pereiti į „Force India“, o jo vietą „Williams“ komandoje tuomet užimtų Robertas Kubica. Bet dar Vengrijoje vos neįvyko labai sudėtinga rokiruotė, kurios varomoji jėga buvo Toto Wolffas, kuris remia Estebaną Oconą, „Mercedes“ jaunimo programos dalyvį.

Pabandykime prisiminti, nuo ko viskas prasidėjo. Maždaug lenktynių savaitgalio Hockenheime dienomis situacija su „Force India“ tapo kritiška. Komandai grėsė uždarymas, o mažiausiai – valdymo iš išorės įvedimas. T. Wolffas baiminosi dėl to, kad visa tai atsilieps Ocono karjerai.

Kadangi „Mercedes“ komandos vadovui yra labai svarbu, kad Oconas užbaigtų šį sezoną iki galo, jis pasiūlė „McLaren“ komandai paimti Oconą vietoje Stoffelio Vandoorne jau dabar. „McLaren“ tuo metu jau tiksliai žinojo, kad Fernando Alonso nutarė užbaigti karjerą „Formulėje-1“, o Wolffo pasiūlymas davė šansą jiems įsižiūrėti, kaip važiuoja Oconas Fernando fone ir įvertinti, ar tinka jiems perspektyvus jaunasis prancūzų pilotas. Teoriškai, jei Wokinge būtų nusprendę pakeisti visą pilotų sudėtį kitais metais, tai komandai būtų buvę naudinga.

Po Hockenheimo „Renault“ būstinėje įvyko derybos, kurios buvo pasiektas principinis susitarimas pakviesti Oconą, kuris 2019 metais pakeistų Carlosą Sainzą. Atrodė, kad tokia perspektyva garantavo Estebanui karjeros tąsą, bet tuo momentu dar buvo neaišku, ar liks čempionate „Force India“ ir ar sugebės ši komanda užbaigti šį sezoną.

Prie tokio išsidėstymo „McLaren“ komandai nebuvo jokios prasmės keisti Vandoorne į Oconą, kuris jau po pusės metų pereitų į „Renault“. Tuomet T. Wolffas pasiūlė „Renault“ pasodinti Oconą prie C. Sainzo mašinos vairo jau Vengrijoje. Bet viskas atsirėmė į Carloso kontraktą ir Wolffas vėl kreipėsi į „McLaren“, šįkart su idėja Vandoorne pakeisti Sainzu. Tikėtina,  kad tai iššaukė kai kurių sunkumų su „Red Bull“ (ispanas, nors ir lenktyniauja „Renault“, turi kontraktinius įsipareigojimus prieš „Red Bull“), tačiau „McLaren“ tokį variantą atmetė.

Prieš Vengrijos GP etapą „Force India“ buvo įvestas išorinis valdymas, o tai garantavo tai, kad komanda kol kas pasiliks lenktynėse. Krizių vadybininkai svarstė keturių investuotojų siūlymus išpirkti komandos aktyvus, todėl dėl artimiausios Ocono karjeros buvo jau galima nesijaudinti: tuo momentu atrodė, kad jis užbaigs sezoną „Force India“ komandoje, o 2019 metais pereis į „Renault“.

Tada niekas nenuspėjo, kad situaciją paveikti gali toks faktorius kaip Danielis Ricciardo, kadangi visi, tame tarpe ir „Red Bull“ manė, kad jis pasiliks šioje komandoje. Tačiau jis netikėtai priėmė rimtą pasiūlymą, kurį gavo iš „Renault“, tuo pačiu nustebindamas ne tik „Red Bull“, bet ir pačią prancūzų automobilių gamintojo ekipą. Ir tuomet „Renault“ praktiškai atsisakė Ocono paslaugų, nors atrodė, kad jam kontraktas 2019 metams buvo garantuotas.

Naujaisiais „Force India“ savininkais tapo grupė stambių verslininkų, įėjusių į konsorciumą, vadovaujamą Laurence Strollo, kuris susimąstė: kodėl jo sūnus iki pat sezono galo turi lenktyniauti su nekonkurencinga „Williams“ mašina? Teoriškai Lance į „Force India“ gali pereiti jau Spa, išeitų, kad Ocono vietai vėl iškilo grėsmė.

Sergio Perezas savo vietą turėtų išsaugoti, kadangi jo rėmėjai komandai teikia finansinę paramą. Suprantama, kad „Mercedes“ norėtų, kad viskas liktų savo vietose, o „Force India“ vargu ar nori eiti prieš Toto Wolffo valią, turint galvoje labai glaudžius techninius ryšius su „Mercedes“.

Bet jei vis tik Strollas vyresnysis išmokės „Williams“ kompensaciją, o jo sūnus jau dabar pereis į „Force India“, tai logiška spėti, kad Lance prie FW41 vairo pakeis Robertas Kubica – ir tuomet lenko svajonė sugrįžti į lenktynes bus įgyvendinta.

Bet Estebano Ocono perspektyvos 2019 metams lieka miglotos. Gali būti, kad jis  vis tik atsidurs „McLaren“, juk Wolffas jau norėjo jį įtaisyti į šią komandą dar šio sezono viduryje...



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983