M. Hughesas: Kubica gali atsidurti prie „Williams“ vairo (28)

M. Hughesas: Kubica gali atsidurti prie „Williams“ vairo
logo 2018 Rugpjūčio 19 d. 22:36, Williams / LAT Images

Carloso Sainzo kontraktas su „McLaren“, kur jis pakeis Fernando Alonso, įpylė dar daugiau žibalo į tą ugnį, kuria yra vadinama situacija pilotų rinkoje. Britų ekspertas Markas Hughesas svarsto, kaip įvykiai galėtų vystytis toliau.

Negalima atmesti, kad apie naujus pilotų persistumdymus mes sužinosime dar iki lenktynių Spa: Lance Strollas gali pereiti į „Force India“, o jo vietą „Williams“ komandoje tuomet užimtų Robertas Kubica. Bet dar Vengrijoje vos neįvyko labai sudėtinga rokiruotė, kurios varomoji jėga buvo Toto Wolffas, kuris remia Estebaną Oconą, „Mercedes“ jaunimo programos dalyvį.

Pabandykime prisiminti, nuo ko viskas prasidėjo. Maždaug lenktynių savaitgalio Hockenheime dienomis situacija su „Force India“ tapo kritiška. Komandai grėsė uždarymas, o mažiausiai – valdymo iš išorės įvedimas. T. Wolffas baiminosi dėl to, kad visa tai atsilieps Ocono karjerai.

Kadangi „Mercedes“ komandos vadovui yra labai svarbu, kad Oconas užbaigtų šį sezoną iki galo, jis pasiūlė „McLaren“ komandai paimti Oconą vietoje Stoffelio Vandoorne jau dabar. „McLaren“ tuo metu jau tiksliai žinojo, kad Fernando Alonso nutarė užbaigti karjerą „Formulėje-1“, o Wolffo pasiūlymas davė šansą jiems įsižiūrėti, kaip važiuoja Oconas Fernando fone ir įvertinti, ar tinka jiems perspektyvus jaunasis prancūzų pilotas. Teoriškai, jei Wokinge būtų nusprendę pakeisti visą pilotų sudėtį kitais metais, tai komandai būtų buvę naudinga.

Po Hockenheimo „Renault“ būstinėje įvyko derybos, kurios buvo pasiektas principinis susitarimas pakviesti Oconą, kuris 2019 metais pakeistų Carlosą Sainzą. Atrodė, kad tokia perspektyva garantavo Estebanui karjeros tąsą, bet tuo momentu dar buvo neaišku, ar liks čempionate „Force India“ ir ar sugebės ši komanda užbaigti šį sezoną.

Prie tokio išsidėstymo „McLaren“ komandai nebuvo jokios prasmės keisti Vandoorne į Oconą, kuris jau po pusės metų pereitų į „Renault“. Tuomet T. Wolffas pasiūlė „Renault“ pasodinti Oconą prie C. Sainzo mašinos vairo jau Vengrijoje. Bet viskas atsirėmė į Carloso kontraktą ir Wolffas vėl kreipėsi į „McLaren“, šįkart su idėja Vandoorne pakeisti Sainzu. Tikėtina,  kad tai iššaukė kai kurių sunkumų su „Red Bull“ (ispanas, nors ir lenktyniauja „Renault“, turi kontraktinius įsipareigojimus prieš „Red Bull“), tačiau „McLaren“ tokį variantą atmetė.

Prieš Vengrijos GP etapą „Force India“ buvo įvestas išorinis valdymas, o tai garantavo tai, kad komanda kol kas pasiliks lenktynėse. Krizių vadybininkai svarstė keturių investuotojų siūlymus išpirkti komandos aktyvus, todėl dėl artimiausios Ocono karjeros buvo jau galima nesijaudinti: tuo momentu atrodė, kad jis užbaigs sezoną „Force India“ komandoje, o 2019 metais pereis į „Renault“.

Tada niekas nenuspėjo, kad situaciją paveikti gali toks faktorius kaip Danielis Ricciardo, kadangi visi, tame tarpe ir „Red Bull“ manė, kad jis pasiliks šioje komandoje. Tačiau jis netikėtai priėmė rimtą pasiūlymą, kurį gavo iš „Renault“, tuo pačiu nustebindamas ne tik „Red Bull“, bet ir pačią prancūzų automobilių gamintojo ekipą. Ir tuomet „Renault“ praktiškai atsisakė Ocono paslaugų, nors atrodė, kad jam kontraktas 2019 metams buvo garantuotas.

Naujaisiais „Force India“ savininkais tapo grupė stambių verslininkų, įėjusių į konsorciumą, vadovaujamą Laurence Strollo, kuris susimąstė: kodėl jo sūnus iki pat sezono galo turi lenktyniauti su nekonkurencinga „Williams“ mašina? Teoriškai Lance į „Force India“ gali pereiti jau Spa, išeitų, kad Ocono vietai vėl iškilo grėsmė.

Sergio Perezas savo vietą turėtų išsaugoti, kadangi jo rėmėjai komandai teikia finansinę paramą. Suprantama, kad „Mercedes“ norėtų, kad viskas liktų savo vietose, o „Force India“ vargu ar nori eiti prieš Toto Wolffo valią, turint galvoje labai glaudžius techninius ryšius su „Mercedes“.

Bet jei vis tik Strollas vyresnysis išmokės „Williams“ kompensaciją, o jo sūnus jau dabar pereis į „Force India“, tai logiška spėti, kad Lance prie FW41 vairo pakeis Robertas Kubica – ir tuomet lenko svajonė sugrįžti į lenktynes bus įgyvendinta.

Bet Estebano Ocono perspektyvos 2019 metams lieka miglotos. Gali būti, kad jis  vis tik atsidurs „McLaren“, juk Wolffas jau norėjo jį įtaisyti į šią komandą dar šio sezono viduryje...



Komentarai (28)
Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
Klepsidra
| 08/22 10:31 Atsakyti
Laikas tiksi - ar spes Kubica isokti i bolida?
ddt
| 08/20 21:54 Atsakyti
A85 > pamirsk RK. RK yra forumu heroju diskusiju objektas, o F1 aplinkoj daug itakingesni vyrai zaidzia daug rimtesnius zaidimus. Beje, kalbant apie tai, kieno pinigai Formuleje svaresni, oi uzmirsai.. Pradekim apie Kingfisher Airlines. Tesiam? :) Mano giliu isitikinimu, dideli pinigai niekada nekvepia jazminais.
svecias787
| 08/20 21:29 Atsakyti
A85 logo rėmėjas
08/20 21:13

Na, čia mano spekuliacijos, paremtos tom prielaidom, kad Williams blogai su pinigais, reikia dėmesio naujiems rėmėjams pritraukt. Man atrodytų logiška RK korta panaudot, o kaip ten su sutartim aš neturiu žalio supratimo, gali būt įtraukta sąlyga į SS sutartį, pvz., kad vienas lenktynes pravažiuos RK, ko jokia komanda viešai neskelbtų. F1 keistas sportas ir keistos sutartys. Čia toks mano long-shot. O RK, tai žinoma turėtų mokėt daugiau $$, nei SS už lenktynes sumoka.

Kas dar prie crazy -ish minčių man kyla, kad kanadiečiams nupirkus FI, gali būt, kad BWT rėmimo sutartis bus peržiūrėta, ir, kadangi, jie mokėjo panašiai kaip Martini Williams, tai galėtų pereiti prie šių rėmimo. Na, tik klausimas ar BWT labai jau norės remti stabiliai gale esančią komandą su pay-draiveriais, bet tokios galimybės neatmesčiau taip pat.

Na, man kartais patinka pažiūrėt pagal situaciją, kas akivaizdžiai naudinga komanda, net jei tai ir atrodo beprotiškai iš pirmo žvilgsnio. Bet Williams šitam sezone neturi nieko prarast, o išlošt bent jau dėmesio tikrai gali. O sutartis peržiūrėt, tai nebūtų kažkas netikėto, jei visoms pusėms tai naudinga bus. Tik, sakau, yra tas ddt paminėtas aspektas, kurio neįvertinau, kad čia RK gali būt tiesiog strategija visus teasint apie jo galimybę važiuot ir taip likt F1 pasaulio dėmesy ir kartu rast kokią šiltą vietą komandoj, nors pats RK tą neigė, bent jau iki šiol.

dekui uz paaiskinima ;) kas del ddt pamineto aspekto, tai labai jau is samokslu teoriju srities :)
A85 logo rėmėjas
| 08/20 21:13 Atsakyti
svecias787
08/20 18:28

net negaliu komentuoti tokios nuomones :) nes tiesiog neturiu ka pasakyti :) tik priminsiu, kad rusai permuse gerokai lenko remeju pasiulyma. tai logiskai, pagal tave wiliams turetu uz 1a etapa grazinti rusams saibas, o is lenko remeju paimt. tai bijau, i minusa sandoris butu :) kaitaliojosi red bull ir toro roso, kur visi tokias sutartis pasirase buvo, kad gali metyti sen bei ten. kadangi nuolat prisimenu Franco "direktoriu tarybos taisykle", apsimesiu, kad praleidau tavo sita "idomu" komentara pro sali ;)

Na, čia mano spekuliacijos, paremtos tom prielaidom, kad Williams blogai su pinigais, reikia dėmesio naujiems rėmėjams pritraukt. Man atrodytų logiška RK korta panaudot, o kaip ten su sutartim aš neturiu žalio supratimo, gali būt įtraukta sąlyga į SS sutartį, pvz., kad vienas lenktynes pravažiuos RK, ko jokia komanda viešai neskelbtų. F1 keistas sportas ir keistos sutartys. Čia toks mano long-shot. O RK, tai žinoma turėtų mokėt daugiau $$, nei SS už lenktynes sumoka.

Kas dar prie crazy -ish minčių man kyla, kad kanadiečiams nupirkus FI, gali būt, kad BWT rėmimo sutartis bus peržiūrėta, ir, kadangi, jie mokėjo panašiai kaip Martini Williams, tai galėtų pereiti prie šių rėmimo. Na, tik klausimas ar BWT labai jau norės remti stabiliai gale esančią komandą su pay-draiveriais, bet tokios galimybės neatmesčiau taip pat.

Na, man kartais patinka pažiūrėt pagal situaciją, kas akivaizdžiai naudinga komanda, net jei tai ir atrodo beprotiškai iš pirmo žvilgsnio. Bet Williams šitam sezone neturi nieko prarast, o išlošt bent jau dėmesio tikrai gali. O sutartis peržiūrėt, tai nebūtų kažkas netikėto, jei visoms pusėms tai naudinga bus. Tik, sakau, yra tas ddt paminėtas aspektas, kurio neįvertinau, kad čia RK gali būt tiesiog strategija visus teasint apie jo galimybę važiuot ir taip likt F1 pasaulio dėmesy ir kartu rast kokią šiltą vietą komandoj, nors pats RK tą neigė, bent jau iki šiol.
svecias787
| 08/20 18:28 Atsakyti
A85 logo rėmėjas
08/20 18:07

Atsakiau žemiau. Ko negali $ gali $$, RK lyg turėjo rėmėjų, tai whynot. Manau, kad jeigu būtų noras, tai komandos viduje susitartų. Nepamirškim, kad tiek SS, tiek RK yra rytų blokas, tad šitokios paniatkės liuosiai sueitų. F1 nėra švarus sportas, rusų nėra švarūs pinigai, o Williams dabar pinigai nekvepia. Be to, nu, gi media dėmesys, kurio Williams kaip oro reikia. Man viskas atrodo logiška. Buvo, gi, precedentų, kad kaitaliojasi tie pilotai kaip karuselėj silpnesnėse komandose. Bet, tikriausiai, rusai pinigus laiku moka.

net negaliu komentuoti tokios nuomones :) nes tiesiog neturiu ka pasakyti :) tik priminsiu, kad rusai permuse gerokai lenko remeju pasiulyma. tai logiskai, pagal tave wiliams turetu uz 1a etapa grazinti rusams saibas, o is lenko remeju paimt. tai bijau, i minusa sandoris butu :) kaitaliojosi red bull ir toro roso, kur visi tokias sutartis pasirase buvo, kad gali metyti sen bei ten. kadangi nuolat prisimenu Franco "direktoriu tarybos taisykle", apsimesiu, kad praleidau tavo sita "idomu" komentara pro sali ;)
A85 logo rėmėjas
| 08/20 18:07 Atsakyti
svecias787
08/20 17:51

"Aš nuoširdžiai nesuprantu kodėl Williams to nepadarė tiesiog kokioj Vengrijoj ar Vokietijoj, kur lenkų sirgalių ordos būtų ir oranžinius Verstappeno gerbėjus nunešę". A85, kas tau? :) kaip jie gali tai padaryti? taigi strolas su rotenbergu maisus pinigu atnese tam, kad tie jaunuoliai ten vaziuotu? kaip tu isivaizduoji ta "rokiruote"??? pasakys sirotkinui, tu pailsek si etapa, nes gi kubica populiarus ir suvaziuos si karta? :))) ar tu isivaizduoji uz tuos milijonus nieks kontraktu nepasiraso apie tai kas kiek ir kada vaziuos? :))) skaitykim, kad tu cia nieko nerasei ;) nes esi lyg ir galvotas vyras ir viena kita nebloga analitini posta suraitai karts nuo karto. nu bet kad sitaip....:)))

Atsakiau žemiau. Ko negali $ gali $$, RK lyg turėjo rėmėjų, tai whynot. Manau, kad jeigu būtų noras, tai komandos viduje susitartų. Nepamirškim, kad tiek SS, tiek RK yra rytų blokas, tad šitokios paniatkės liuosiai sueitų. F1 nėra švarus sportas, rusų nėra švarūs pinigai, o Williams dabar pinigai nekvepia. Be to, nu, gi media dėmesys, kurio Williams kaip oro reikia. Man viskas atrodo logiška. Buvo, gi, precedentų, kad kaitaliojasi tie pilotai kaip karuselėj silpnesnėse komandose. Bet, tikriausiai, rusai pinigus laiku moka.
A85 logo rėmėjas
| 08/20 18:06 Atsakyti
svecias787
08/20 17:51

"Aš nuoširdžiai nesuprantu kodėl Williams to nepadarė tiesiog kokioj Vengrijoj ar Vokietijoj, kur lenkų sirgalių ordos būtų ir oranžinius Verstappeno gerbėjus nunešę". A85, kas tau? :) kaip jie gali tai padaryti? taigi strolas su rotenbergu maisus pinigu atnese tam, kad tie jaunuoliai ten vaziuotu? kaip tu isivaizduoji ta "rokiruote"??? pasakys sirotkinui, tu pailsek si etapa, nes gi kubica populiarus ir suvaziuos si karta? :))) ar tu isivaizduoji uz tuos milijonus nieks kontraktu nepasiraso apie tai kas kiek ir kada vaziuos? :))) skaitykim, kad tu cia nieko nerasei ;) nes esi lyg ir galvotas vyras ir viena kita nebloga analitini posta suraitai karts nuo karto. nu bet kad sitaip....:)))

Atsakiau žemiau. Ko negali $ gali $$, RK lyg turėjo rėmėjų, tai whynot. Manau, kad jeigu būtų noras, tai komandos viduje susitartų. Nepamirškim, kad tiek SS, tiek RK yra rytų blokas, tad šitokios paniatkės liuosiai sueitų. F1 nėra švarus sportas, rusų nėra švarūs pinigai, o Williams dabar pinigai nekvepia. Be to, nu, gi media dėmesys, kurio Williams kaip oro reikia. Man viskas atrodo logiška. Buvo, gi, precedentų, kad kaitaliojasi tie pilotai kaip karuselėj silpnesnėse komandose. Bet, tikriausiai, rusai pinigus laiku moka.
svecias787
| 08/20 17:51 Atsakyti
A85 logo rėmėjas
08/20 10:12

Aš nuoširdžiai nesuprantu kodėl Williams to nepadarė tiesiog kokioj Vengrijoj ar Vokietijoj, kur lenkų sirgalių ordos būtų ir oranžinius Verstappeno gerbėjus nunešę. Kubica yra one-hit-wonder, nemanau, kad jis gaus vietą visam sezonui kažkur. O tokia pozityvi veterano sugrįžimo, kad ir vienoms lenktynėms, istorija būtų buvusi puiki reklama Williams. Na, jei gandai apie Stroll'o išėjimą į Force India teisingi, tai čia yra tas mažytis langas, kur Williams gali kapitalizuot Kubicos kortą. Kitaip, tai, tikrai nesuprantu ką Williams galvoja.

Kitas dalykas, kad jei RK rimtai galvotų apie grįžimą į F1, tai šiemet būtų sėdėjęs FE komandoj ir parodęs, kad moka vis dar vairuot. Dabar, tai čia tas rezervinio piloto vaidmuo, man toks keistas taip pat, kur tikrai nerodo pasitikėjimo savo jėgom. Matyt toks RK sugrįžimo į F1 tikslas, priminti apie save ir rasti kažkur vietą prie developinimo.

"Aš nuoširdžiai nesuprantu kodėl Williams to nepadarė tiesiog kokioj Vengrijoj ar Vokietijoj, kur lenkų sirgalių ordos būtų ir oranžinius Verstappeno gerbėjus nunešę". A85, kas tau? :) kaip jie gali tai padaryti? taigi strolas su rotenbergu maisus pinigu atnese tam, kad tie jaunuoliai ten vaziuotu? kaip tu isivaizduoji ta "rokiruote"??? pasakys sirotkinui, tu pailsek si etapa, nes gi kubica populiarus ir suvaziuos si karta? :))) ar tu isivaizduoji uz tuos milijonus nieks kontraktu nepasiraso apie tai kas kiek ir kada vaziuos? :))) skaitykim, kad tu cia nieko nerasei ;) nes esi lyg ir galvotas vyras ir viena kita nebloga analitini posta suraitai karts nuo karto. nu bet kad sitaip....:)))
A85 logo rėmėjas
| 08/20 17:45 Atsakyti
Klepsidra
08/20 16:26

Prie to pacio - davimas "pralekti" Kubicai turint du pilotus su sutartimis ir dar nesancius pinigus kazkiek primintu sita situacija: https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/39585402_10155438974856507_3902289521437310976_o.jpg?_nc_cat=0&oh=7d67a3827d353825a9fad32fac4af2a4&oe=5BF413E1

Nėra nieko sudėtingo komandos viduj susitart, kad Sirotkinui „paleis vidurius“ kuriam nors etape ;) Arba, kaip ir rašiau, jeigu sugalvos sezono metu swapint Stroll'ą, leist hipotetiniam Oconui „adaptuotis“ prie komandos. Čia ne Sauber situacija. Bet ddt gerą klausimą iškėlė ar pačiam RK naudinga pravažiuot prastai lenktynes, nes jei jis būtų norėjęs lenktyniauti, manau, kad FE būtų radęs vietą šiemet ir visiems viskas būtų aišku.

Šiaip, aš nemanau, kad jam kvalifikacija problema būtų, ar pati lenktynių distancija, daugiau klausimas dėl preciziško vairo valdymo važiuojant šalia kitų bolidų, ginantis ar lenkiant.
Veni, Vidi, Vici
| 08/20 16:41 Atsakyti
ddt
08/20 15:09

Žinai kur Williams tokiu atveju rizikuotų? Jei Kubica atvažiuoja uodegoj (o tokį šansą vertinčiau 99 iš 100), žlugtų paskutinės iliuzijos, net pačios utopiškiausios. Šitą komandą ir telaiko naivus lūkestis "o gal vistik išbėgsit", bet aš net Kubicos vietoj to nedaryčiau - tegul visi galvoja "kas būtų jeigu būtų", vietoje to kad žinotų "kaip iš tiesų buvo". Esmė ta, kad visi iš Kubicos tikisi to, ko jis tikrai neduos. Ir Kubicos įvaizdis ant to stovi. Jei jis tą įvaizdį sudaužys, o įsėdus į bolidą taip bus tikrai (panašiai kaip Button'as Monake, tik spėju daug daugiau šukių būtų), Kubica tampa niekam nebeįdomia istorija.

+
×

TOP naujienos