M. Masi: jei taisykles reikia peržiūrėti, jos bus keičiamos (6)

M. Masi: jei taisykles reikia peržiūrėti, jos bus keičiamos
logo Rugpjūčio 10 d. 10:16, FIA

Po 70-mečio GP etapo FIA lenktynių direktorius Michaelas Masi atsakė į daug klausimų, kurie buvo susiję ne tik su savaitgalio įvykiais, bet ir kai kuriomis kitomis temomis.

  • Etapas buvo labai įdomus, nors lenktynių direkcija neteko dažnai užsiimti incidentų aiškinimusi. Bet vienas epizodas atkreipė dėmesį: Lewisas Hamiltonas labai stipriai blokavo ratus įvažiavime į serviso zoną. Kažkas panašaus buvo ir su Lando Norrisu. Ar stebite mašinų greitį per visą įvažiavimo į boksus procesą? Ar nebuvo šiais atvejais viršytas greitis?
  • Ne, nei Lewisas, nei Lando nieko nepažeidė, kai blokavo ratus. Mes stebime greitį techninio aptarnavimo juostoje per visas sesijas. Tam naudojami įrengimai, kontroliuojantys greitį nuolatiniu režimu.
  • Lenktynės vyko pagal gana paprastą scenarijų, bet ar buvo momentų, kurie atkreipė jūsų dėmesį?
  • Didelių problemų nebuvo, gal tik dėl sustiprėjusio vėjo bolidai išvažinėjo už trasos ribų 9 ir 15 posūkiuose. Žinome, mes vertinome incidentą su Kevinu Magnussenu ir Nicholas Latifi ir teisėjai nusprendė, kad „Haas“ ekipos pilotas „nusipelnė“ 5 sek. baudos, kas ir buvo padaryta, dar pridedant 2 baudos taškus. Jei atvirai, be šio epizodo, daugiau nebuvo nieko, į ką mes turėjome atkreipti dėmesį.
  • Kodėl „Racing Point“ komandai vėl buvo paskirtas įspėjimas už tų pačių stabdžių ortakių naudojimą, jei FIA buvo pripažinta, kad šie ortakiai atitinka Techninį reglamentą?
  • Jei jūs pažiūrėsite į sprendimo tekstą, paskelbtą penktadienį po specialaus teisėjų posėdžio, tai ten yra aiškiai išdėstyta, už ką komanda po Vengrijos ir Didžiosios Britanijos GP etapų gavo įspėjimus naudodamas šiuos ortakius. Todėl per 70-mečio etapą teisėjai priėmė lygiai tokias pačias sankcijas kaip ir anksčiau.
  • Ar tai reiškia, kad „Racing Point“ gaus įspėjimus kiekvienose lenktynėse? Kiek iš viso gali būti tokių įspėjimų?
  • Mes stebėsime situaciją ir žiūrėsime, kaip ji vystosi. Tai vienas iš tų atvejų, kuriuo mums teks užsiimti ateityje, bet aš kol kas negaliu numatyti, kokie bus teisėjų sprendimai. Mes paprasčiausiai turėsime nagrinėti kiekvieną etapą atskirai ir priiminėti vienokius ar kitokius sprendimus.
  • Prieš 70-mečio GP etapą buvo atlikti kai kurie trasos pakeitimai lyginant su ankstesnėmis lenktynėmis Silverstoune, visų pirma tai palietė kelkraščius. Ar papildomų kelkraščių sumontavimas padėjo sumažinti apkrovas padangoms?
  • Aš neakcentuočiau apkrovų padangoms sumažinimo, bet per ankstesnį etapą mes matėme, kad daug mašinų išvažiuodavo už trasos ribų, ypač 13 posūkyje ir klysdavo 14 posūkio apekse. Ten sumontavome papildomą kelkraštį ir tikiuosi, kad tai padėjo sportininkams paisyti trasos ribų, be to, tai kažkiek sumažino ir apkrovas padangoms. Ir lenktynininkai teigiamai įvertino, kad tai buvo padaryta greitai.
  • Klausimas, susijęs su Vengrijos GP įvykiais, kadangi praėjusią savaitę Guentheris Steineris pareiškė, kad jis nepatenkintas teisėjų sprendimu, kai „Haas“ buvo nubausta už tai, kad inžinieriai davė patarimus pilotams prieš lenktynių startą. Ar nemanote, kad taisyklė, kuri tada buvo pažeista, turėtų būti peržiūrėta?
  • Mes tai dar aptarsime su visomis pusėmis, kurios dalyvauja sudarant reglamentą. Taisykles periodiškai reikia keisti ir techninė direktyva, apie kurią kalbėjo G. Steineris, niekuo nesiskiria nuo kitų taisyklių punktų, kurie turėtų būti peržiūrėti. Arba turime aptarti, kas turėtų būti keičiama, arba paliekame viską taip, kaip yra dabar. Šis procesas jau vyksta, FIA bendradarbiauja su visomis komandomis, ne tik su jų vadovais.
  • Ar kitos komandos kreipėsi dėl šios taisyklės peržiūrėjimo?
  • Ne, iš tiesų tai buvo FIA iniciatyva. Mes pasiūlėme, kad tai reikia aptarti visiems kartu, todėl diskusija vyks visais lygiais ir jei pakeitimai reikalingi, jie bus padaryti.
  • O kaip su komandų biudžetų apribojimais, kurie įsigalios nuo kitų metų? Ar bus numatyta išlaidų eilutė, susijusi su įvairiausio pobūdžio baudomis - pradedant už greičio viršijimą serviso zonoje ir baigiant didelėmis baudomis, pavyzdžiui, 400 tūkst. eurų bauda „Racing Point“. Ar tai bus numatyta komandų biudžetuose, ar tam bus taikomis išimtys?
  • Finansinis reglamentas įsigalios kitais metais ir visiškai aišku, kokios išimtys bus taikomos. Piniginės baudos, kurioms šios išimtys bus taikomos - tai baudos už pačio finansinio reglamento pažeidimus. Todėl viskas, kas susiję su Sportinio ir Techninio reglamentų pažeidimais, šiuo metu yra įtraukti į ekipų biudžetus.

Komentarai (6)
A85 logo rėmėjas
IP: dfde2d8 | 08/11 09:32 Atsakyti
deivec
08/10 17:06

fia stebes situacija :D:D:D
nejaugi niekam is FIA nedashunta...kad dalinai cia ir JU fail.
Kodel sistema sukurta tokia, kad bolido legalumas sprendziamas sezono isibegejus, kodel niekas neziuri to pries sezono starta.
kodel ziurima ar bolidas legalus (ypac RP atveju), tik kai kazkas pasiskundzia....
kodel detales, kurios vienais metais galejo buti perkamos, o kitais nebe - iskart po padidinamu stiklu, kodel nebuvo jokio transition period ????? tipo turejai 2019 pavyzdy, dabar pamirsk viska ir kurk nuo nulio, kai zinai kad 2019 tau tinka
FIA vel savo darbe nemato problemu....
Arba cia FIA yra teliuko vaidmenyje, dideliu dedziu zaidimuose....ir jie cia tik dulkes apsivalo nuo baltu marskiniu po kovu....

FIA nepajėgi visko sužiūrėt. Jie atlieka basic matavimus.
Visa kita palikta komandų savireguliacijai. Ir tai gal ir netobula sistema, bet ji veikia – jeigu visiems tinka, tai OK.
Haas atvejis – kai jie debiutavo su Ferrari praeitų metų bolido kopija praslydo, nes tai tiesiog nebuvo reglamentuota. Dabar šitas atvejis – visko negali numatyti. Bus pataisytos taisyklės ir daugiau nebus taip.
Ir FIA teisinė sistema labiau kontinentinė, nei bendroji, t.y. yra kodifikuotas taisyklių rinkinys, o ne atskiri nutarimai ir precedento teisė.
Kita vertus, komandos kalbasi tarpusavy ir daugmaž net jei kažkas iki galo nesureguliuota kaip ir prieina bendro sutarimo. Šiuo atveju RP akiplėšiškai ant visų nusispjovė ir komandos sureagavo atitinkamai.

Tai, kad skiriasi techninės taisyklės ir sportinės taisyklės yra FIA spraga. Kaip ir sutinku, kad jie turėjo sureguliuoti tokį klausimą, nors jis gal ir nebuvo labai akivaizdus. O dabar turi tokį pusiau skustą, pusiau luptą sprendimą.

Ir dar, komandos nekrutina Mercedes, tik RP. Nors be Mercedes aktyvaus dalyvavimo sėkmingą kopiją sukurti būtų itin sunku, ypač per tokį gana trumpą laiką. Manau, kad dėl to, jog Toto atrodo pasenęs per savaitę keliais metais, prisidėjo visas šitas reikalas, nes, manau, dealas su RP buvo grynai Toto dispozicijoj be Mercedes koncerno žinios.
#As
IP: 226ae98 | 08/11 09:24 Atsakyti
Kada jis baigs kalbeti tuo telefonu?
deivec
IP: 1353dd0 | 08/10 17:06 Atsakyti
fia stebes situacija :D:D:D
nejaugi niekam is FIA nedashunta...kad dalinai cia ir JU fail.
Kodel sistema sukurta tokia, kad bolido legalumas sprendziamas sezono isibegejus, kodel niekas neziuri to pries sezono starta.
kodel ziurima ar bolidas legalus (ypac RP atveju), tik kai kazkas pasiskundzia....
kodel detales, kurios vienais metais galejo buti perkamos, o kitais nebe - iskart po padidinamu stiklu, kodel nebuvo jokio transition period ????? tipo turejai 2019 pavyzdy, dabar pamirsk viska ir kurk nuo nulio, kai zinai kad 2019 tau tinka
FIA vel savo darbe nemato problemu....
Arba cia FIA yra teliuko vaidmenyje, dideliu dedziu zaidimuose....ir jie cia tik dulkes apsivalo nuo baltu marskiniu po kovu....
>
IP: d72deb4 | 08/10 11:34 Atsakyti
Staigiai,patobulino trasa,kad MB nedroztu padangu ?Apribojo F1 progresa,nes MB "eina ant rekordu"?Ar .... ?
maxpower
IP: 86df0d7 | 08/10 11:21 Atsakyti
Mes paprasčiausiai turėsime nagrinėti kiekvieną etapą atskirai ir priiminėti vienokius ar kitokius sprendimus. Juokingai skamba jie naudoja kiekviena etapa tuos pacius ortakius bet reikia nagrinet kiekviena etapa atskirai ir dar sankcijos skirtigos
SliMMaz logo rėmėjas
IP: 5202f81 | 08/10 11:04 Atsakyti
-Kokia nauda/zala is ispejimu?
-Ka as zinau, susirinksime ir nuspresime kam jie, ko cia klausineji nesamoniu?
:D
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas