M. Masi: mes tiksliai išaiškinome, kas galima o kas – ne

M. Masi: mes tiksliai išaiškinome, kas galima o kas – ne
logo 2021 Kovo 29 d. 14:11, Pirelli

FIA lenktynių direktorius Michaelas Masi atsakė į klausimus, susijusius su Bahreino GP etapu, visų pirma išaiškindamas federacijos poziciją dėl trasos ribų pažeidimų.

  • Kodėl Lewisas Hamiltonas mažiausiai pusę lenktynių pažeidinėjo trasos ribas 4 posūkyje ir jo už tai nenubaudė, kai tuo tarpu Maxui Verstappenui teko sugrąžinti poziciją, nors, regis, tai buvo pirmasis Maxo pažeidimas per visas lenktynes?
  • Tai buvo labai skirtingos situacijos ir abi buvo svarstomos pilotų konferencijoje prieš lenktynes. Aš tada visus vienareikšmiškai įspėjau: jei lenkiant mašina atsiduria už trasos ribų ir lenktynininkas įgauna ilgalaikį pranašumą, tai aš per radiją kreipiuosi į komandą ir pareikalauju, kad jis nedelsiant sugrąžintų poziciją. Kai dėl situacijų, kai pilotas atsiduria už trasos ribų, tai visoms komandoms buvo nuodugniai išaiškinta, kad panašūs pažeidimai nebus fiksuojami tais atvejais, kai pilotas stengiasi užfiksuoti geresnį rato įveikimo rezultatą. Tačiau remiantis Sportiniu reglamentu, šie pažeidimai turi būti fiksuojami tada, kai kalbama apie ilgalaikio pranašumo gavimą varžovo atžvilgiu, kadangi to daryti yra negalima.
  • Vadinasi, visa tai buvo specialiai aptariama per lenktynininkų konferenciją? Kada buvo galutinai išaiškinta federacijos pozicija?
  • Penktadienį vakare pilotų susirinkime. Visi matė, kad tarp pirmos ir antros treniruočių į lenktynių direktoriaus komentarą buvo įtraukti papildymai – tai padarėme, kai pamatėme situaciją trasoje. Mes tiksliai išaiškinome, kad nei per treniruotę, nei kvalifikacijoje negalima, kad visi keturi bolido ratai atsidurtų už raudonai balto kelkraščio kairės pusės. Mes norėjome padėti pilotams, nes iš praėjusių metų Bahreino GP žinojome, kad iš pradžių skirtinguose trasos ruožuose buvo tik viena balta linija, bet vėliau buvo nutarta pratęsti raudonai-baltus kelkraščius. Tai palengvino užduotį tiek mums, tiek ir jiems.
  • Išeitų, kad lenktynėse niekas nesikeitė?
  • Lenktynių eigoje apskritai nebuvo niekas pakeista. Toje trasos dalyje mes laikėme du žmones, kurie specialiai stebėjo kiekvieną bolidą kiekviename rate ir praktiškai visi lenktynininkai, išskyrus vieną, važiavo teisingai, laikydamiesi trasos ribų, ko mes ir tikėjomės. Viena iš mašinų buvo atsidūrusi už šių ribų, tačiau tai nebuvo pasikartojantis pažeidimas.
  • Ar FIA dar aiškinsis, kodėl M. Verstappeno atveju „Red Bull“ komanda savarankiškai nepriėmė sprendimo praleisti Hamiltoną į priekį ir reikėjo lenktynių direkcijos įsikišimo?
  • „Red Bull“ nedelsiant gavo iš manęs instrukciją, aš jiems pasiūliau sugrąžinti Hamiltonui poziciją, kaip tai yra sakoma Sportiniame reglamente ir jie tai padarė. Ir tai buvo ne dėl trasos ribų kirtimo, o už tai, kad šiuo atveju buvo įgytas ilgalaikis pranašumas lenkiant kitą mašiną pažeidžiant trasos ribas.
  • Ar buvo būtinybė atšaukti lenktynių startą ir skelbti apie papildomą formavimo ratą? Ar buvo įmanoma surengti normalų startą?
  • Tais atvejais, kai vienas iš bolidų sustoja trasos kelkraštyje formavimo rato metu, mes tik turime galimybę paskelbti apie papildomą apšilimo ratą. Per TV ekranus matėme, kad maršalai stūmė Sergio Perezo automobilį, kuris toje situacijoje veikė pagal komandos nurodymus ir mes nutarėme paskelbti dar vieną formavimo ratą. Tai buvo paprastas, bet akivaizdus sprendimas.
  • Dar vienas klausimas apie tai, kad atsitiko 4 posūkyje - kokia bauda grėsė Verstappenui, jei jis būtų ignoravęs gautą instrukciją ir nesugrąžintų pozicijos Hamiltonui? Ar tokiais atvejais numatytos konkrečios baudos, ar galėjo būti ir kitokių variantų?
  • Ne, konkrečios bausmės nėra numatyta ir jei komanda būtų nutarusi nesugrąžinti pozicijos, tai klausimą nagrinėtų etapo teisėjai. Jie paskirtų bausmę, kuri būtų objektyviai teisinga, bet dažniausiai tokias atvejais yra skiriamos baudos sekundės – tai galėjo būtų 5 arba 10 sek. bauda.
  • Kaip su bauda Sebastianui Vetteliui dėl geltonų vėliavų fazės pažeidimo kvalifikacijoje: ar lenktynininkas tikrai privalo nutraukti greitąjį ratą, jei tame trasos ruože, kuriame jis yra, pasirodo geltonos vėliavos? Ar pakanka vienu sumažinti greitį ir nuvažiuoti iki galo?
  • Sebastiano atveju trasoje buvo dvigubos geltonos vėliavos, o ne paprasta geltona vėliava – tai labai svarbi aplinkybė. Kai yra rodomos dvigubos geltonos vėliavos, yra du svarbūs momentai, apie kuriuos yra pasisakiusi lenktynių direkcija. Yra numatyta, kad arba lenktynininkas privalo nutraukti ratą ir sugrįžti į boksus, arba tame rate neužfiksuoti konkurencingo laiko. Teisėjai taip pat analizavo Valttero Botto veiksmus, kuris nutraukė greitą ratą, kai tuo tarpu Vettelis tęsė važiavimą. Jei aš neklystu, tą ratą Sebastianas įveikti tik viena šimtąją blogiau, o tai bet kokiu vertinimu yra konkurencingas laikas. Todėl jam ir buvo skirta bauda prarandant 5 starto pozicijas. Pernai mes esame daug kalbėję apie geltonų vėliavų taisykles ir prieš šiais lenktynes buvome įspėję pilotus: taisyklių nepaisymas bus griežtai stebimas ir bus imamasi atitinkamų sankcijų.

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983