M. Masi: priežasčių nestabdyti lenktynių nebuvo (6)

M. Masi: priežasčių nestabdyti lenktynių nebuvo
logo Birželio 07 d. 12:34, Daimler AG

FIA lenktynių direktorius Michaelas Masi pakomentavo svarbiausius Azerbaidžano GP etapo įvykius, kurie pareikalavo teisėjų dėmesio.

  • Kažkuria prasme rūpesčių jums kėlė problemos su padangomis, kurių būta Baku. Kokio pobūdžio tyrimą atliks FIA, gal kartu su „Pirelli“?

  • Kai kyla panašaus pobūdžio problemų, „Pirelli“ pajėgomis kartu su FIA ir palaikant tam tikroms komandoms rengiami detalūs tyrimai, tam renkama visa esama informacija ir ieškoma priežasčių, kodėl taip atsitiko.

  • Lenktynės buvo sustabdytos raudonomis vėliavomis po „Red Bull“ sporto direktoriaus komentaro per radiją, ar jūs tuo momentu jau buvote priėmę tokį sprendimą?

  • Atvirai pasakysiu, kad tuo momentu aš jau galvojau apie tai. Be abejo, mes tarėmės su visais ir turint galvoje tai, kiek užtruks Maxo Verstappeno bolido evakuacija, kiek ratų liko iki finišo ir koks kiekis nuolaužų buvo išbarstytas ant trasos starto-finišo juostos, maniau, kad lenktynių sustabdymas bus teisingiausias sprendimas. Tai leido išvalyti trasą ir užbaigti lenktynes iki finišo.

  • Ar svarstėte variantą, kad varžybų stabdymo nebūtų?

  • Gerai, kad jau seniai galioja taisyklės, reglamentuojančios lenktynių sustabdymą. Jose numatyti ir atvejai, kai restartas neduodamas, bet Baku atveju priežasčių tam nebuvo.

  • Per radiją jūs kalbėjote apie problemą, kuri iškilo, kai pasirodė dvigubos geltonos vėliavos, ką reiškia jūsų pasakyta frazė apie tai, kad „lenktynininkai per mažai sumažino greitį“?

  • McLaren“ atstovas uždavė klausimą apie bolidus, kurie nesulėtėjo mojuojant geltonomis vėliavomis ir per radiją aš pasakiau, kad kitoje konferencijoje su pilotais mes aptarsime situaciją, kaip reikia veikti panašiomis situacijomis.

  • Lando Norrisas neteisinga pavadino baudą, kai jis gavo 3 baudos taškus prie superlicencijos per incidentą kvalifikacijoje. Ar jūs turite pasirinkimo laisvę skiriant panašiais baudas?

  • Pradėsiu nuo to, kad visose automobilių sporto kategorijose – nuo kartingo iki „Formulės-1“, jei trasoje pasirodo raudonos vėliavos, tai traktuojama vienareikšmiškai: reikia iš karto sumažinti greitį ir nedelsiant sugrįžti į serviso zoną. Čia negali būti jokių kitų traktavimų, beje, nėra skirtumo tarp 6 metų kartingo vairuotojo, kuris pirmą kartą dalyvauja varžybose ir „Formulės-1“ lenktynininko. Kai dėl pačios baudos, tai, žinoma, teisėjai gali paskirti bet kokią baudą, kokią laikys teisinga, priklausomai nuo padaryto pažeidimo rimtumo. Jie turi taisykles, kurių privalo laikytis ir šiuo atveju, turint galvoje įvykio aplinkybes, jie pasirinko mažiau griežtą baudą, kuri numatyta už raudonų vėliavų nepaisymą.

  • Daugelį domina klausimas kodėl jūs po Maxo Verstappeno avarijos sustabdėte lenktynes, o po analogiškos Lance'o Strollo avarijos – ne?

  • Strollo incidentas buvo lenktynių viduryje, kai laiko avarijos pasekmių likvidavimui buvo daugiau nei pakankamai. Be to, iš dešinės trasos pusės buvo pakankamai vietos evakuacijos darbams atlikti. Verstappeno avarijos atveju mes nebuvome įsitikinę, kad suspėsime sutvarkyti trasą iki varžybų galo, nes nuolaužos buvo išsibarsčiusios praktiškai visoje starto-finišo juostoje. Tokiomis aplinkybėmis sporto interesais mes sustabdėme lenktynes, o po to jas atnaujinome.

  • Dabar ekspertu dirbantis Nico Rosbergas įvažiavimą į serviso juostą Baku pavadino pačiu pavojingiausiu visame F-1 metų tvarkaraštyje. Ar sutinkate su tokia vokiečio nuomone?

  • Ne, nesutinku. Įvažiavimai į visų trasų serviso zonas yra įdėmiai projektuojami saugumo prasme ir atlieka FIA homologaciją pagal reikalavimus, kurie atitinka „Grade 1“ lygio reikalavimus autodromams. Viskas privalo atitikti saugumo normas.

  • Nikita Mazepinas paskutiniame rate vingiavo po trasą dideliu greičiu ir stengėsi į priekį nepraleisti Micko Schumacherio. Ar teisėjai atkreipė dėmesį į šį incidentą, nes tai buvo gana pavojinga?

  • Jei atvirai, mes stebėjome, kad dedasi peletono priekyje ir asmeniškai aš nemačiau šio įvykio, todėl nesiimsiu komentuoti. Reikės pasižiūrėti vaizdo įrašus ir esant reikalui aš pasikalbėsu su „Haas“ ekipos vadovais ir minėtais pilotais.


Komentarai (6)
misiulise
IP: 574b36e | 06/07 19:43 Atsakyti
Išties, kad sugalvojo likus dviem ratams redflag rodyti - pirma mintis buvo - tiesiog nebematė prasmės iki finišo sukti paskui SC tuos du ratus ir taip nutrauks lenktynes. Bet restarto idėja buvo tiesiog super. Vientisumo tikrai reikėtų. Galėtų dažniau tuos redflagus padaryti su restartais iš vietų, jei jau reikai to šou, bet turėtų gerokai trumpinti visą tą redflag procesiją iki max 10 min.
Subjektyvus
IP: caa876f | 06/07 17:26 Atsakyti
mano nuomone taip pat sprendimas apsurdiskas. nors kaip ziurovas likau patenkintas finalu, bet kaip sporto fanas esu pasibaisejes teisejavimu. eilini karta nesilaikoma vienos linijos. vienodos avarijos, o sprendimai visiskai priestaringi. paskui kas per gumos tempimas techninej zonoj? ar sprendimui leisti pasikeisti padangas ar neleisti tikrai reikia tiek laiko? zodziu tokie priestaravimai tik dar labiau sustiprina itarimus, kad viskas daroma tam, kad prastumti viena komanda/lenktyninka. na dar kazkiek yra stengiamsi bent dirbtinai sukelti intriga. nes atmetus paskutini rata ir tas 2 vienodas avarijas, lenktynes buvo eiline nuobodybe.
Real
IP: 000a7e0 | 06/07 17:01 Atsakyti
Įdomiai skamba kai kažkoks pilvą ant sofos išvertęs egzpertas f1 lenktynininkus vadina nevykėliais.
misiulise
IP: 574b36e | 06/07 15:04 Atsakyti
sprendimas nesąmonė
06/07 14:51

nes kokia prasmė valandą laiko vargti važiuojant 50 ratų, jei laimėtojas išaiškėjo paskutiniame rate? Visi laimėtojai vakar tie besidžiaugę yra tik nevykėliai kurie neverti to, už ką jie vakar buvo apdovanoti.

Aha, nes būtent Vettelis, Perezas ir Alonso kalti, kad Hamiltonas susimovė
sprendimas nesąmonė
IP: ae918c1 | 06/07 14:51 Atsakyti
Misiulise
06/07 13:38

Sprendimas buvo puikus, gera dovana žiūrovams. Dabar pageidaujame tokį sprendimą kitą kart priimti nedelsiant ir nesukant nereikalingų ratų paskui SC

nes kokia prasmė valandą laiko vargti važiuojant 50 ratų, jei laimėtojas išaiškėjo paskutiniame rate? Visi laimėtojai vakar tie besidžiaugę yra tik nevykėliai kurie neverti to, už ką jie vakar buvo apdovanoti.
Misiulise
IP: 36f879d | 06/07 13:38 Atsakyti
Sprendimas buvo puikus, gera dovana žiūrovams. Dabar pageidaujame tokį sprendimą kitą kart priimti nedelsiant ir nesukant nereikalingų ratų paskui SC
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas