M. Schmidtas: automobilių koncernai daro didelę klaidą (5)

M. Schmidtas: automobilių koncernai daro didelę klaidą
logo 2018 Balandžio 03 d. 12:24, F-1

Vokiečių ekspertas Michaelis Schmidtas, svarstydamas sudėtingą situaciją, kurioje atsidūrė pasaulio automobilių sportas ir „Formulė-1“ tame tarpe,  mano, kad dėl to kalti automobilių koncernai: jie padarė principinę klaidą, kai „pastatė“ už superšiuolaikines technologijas.

Automobilių koncernai ir FIA stipriai klysta, manydami, kad lenktynės yra skirtos tam, kad jose išbandytumėme perspektyvias technologijas, o vėliau remiantis šiomis technologijomis būtų galima vystyti serijinę automobilių gamybą. Galiojantis variklių reglamentas sukūrė „Formulėje-1“ ne mažiau problemų nei perėjimas prie hibridinių jėgos agregatų ištvermės lenktynėse. Taigi, ar kas pasakė ačiū už tai, kad dabar lenktyninės mašinos naudoja 30 proc. mažiau degalų? Kas apskritai į tai atkreipė dėmesį?

Ši sąlyginė ekonomija – ne daugiau nei figos lapelis, kuriuo koncernai bando pridengti tikrąją reikalų esmę. Per motoro generatoriaus MGU-H bandymus yra sudeginama daugiau degalų nei jų reikia dviem „Formulės-1“ mašinoms per visą sezoną. Be to, benzinas, kuris yra naudojamas lenktynėse, tik popieriuje yra panašus į tą, kuris parduodamas paprastose degalinėse. Kas gali paaiškinti, kodėl lenktyninių degalų litras kainuoja 200 eurų?

Be to, šiandieninės „Formulės-1“ mašinos sveria 130 kg daugiau nei tai buvo Michaelio Schumacherio laikais. Štai ir paskaičiuokite, kiek degalų galima sutapyti vien mažinant bolidų svorį.

Geriausiu atveju techninis progresas gali būti laikomas kaip koks nors šalutinis papildomas produktas. Tą suprato net tie džentelmenai, kurie sugalvojo automobilių lenktynes ir praėjusio amžiaus pradžioje jas rengė abipus Atlanto vandenyno. Varžybos reikalingos vien tik tam, kad mašinos taptų greitesnėmis ir būtų didinamas jų patikimumas. Šio sporto pionieriai puikiai suprato, kad jo pagrindinė užduotis yra linksminti publiką. Lenktynės turi būti įtemptos, automobiliai – įspūdingi, o važiavimą su jais jei ir būtų galima su kuo palyginti, tai su skydžiu ant patrankos sviedinio. Nei daugiau, nei mažiau.

Jei šiuolaikinės automobilių industrijos kapitonai apie tai susimąstytų, jie suprastų, kad to lyg ir pakaktų. Kai trasų tribūnos yra perpildytos, o TV reitingai – milžiniški, tai automatiškai reiškia, kad  viskas einasi lyg iš pypkės. Amerikiečių serijos NASCAR klestėjimo metais niekam net į galvą neateidavo, kad jų mašinų varikliuose yra karbiuratoriai, nors XXI amžius jau seniai išaušo.

Iš tikrųjų automobilių koncernai tik stengiasi parodyti savo techninį pranašumą. Tačiau to galima pasiekti tiek su V6 hibridiniais motorais, tiek su V12 atmosferiniais varikliais. Sirgaliai apskritai negalvoja apie tai, kokiu laipsniu lenktynių technologijos bus įdiegtos į serijinius automobilius. Jiems svarbu tik viena: kad laimėtų viena ar kita markė.

Jei išlaidos dalyvauti „Formulės-1“ lenktynėse sumažės iki prieinamo lygio, koncernams bus daug paprasčiau. Juk kuo didesnės išlaidos, tuo skaudesnis yra pralaimėjimo kartėlis...


Komentarai (5)
Francas logo rėmėjas
| 04/03 20:53 Atsakyti
man straipsnyje 2 labai svarios tezes:1."...svarstydamas sudėtingą situaciją, kurioje atsidūrė pasaulio automobilių sportas ....kai „pastatė“ už superšiuolaikines technologijas."
2. "Iš tikrųjų automobilių koncernai tik stengiasi parodyti savo techninį pranašumą"
tai privede prie situacijos, kad piloto svarba minimali ir bolida valdo "playstation" berniukai kompo pagalba.Ta patvirtina ir nesenas Leclerc'o F1 ir F2 palyginimas.F1klaidos "kainuoja" maziau.
Visais laikais autosportas asocijavosi su "kazkas tokio". Dabar ziurovas pasamoneje to nebejaucia.
Kai ralyje panaikino Group B atsirado legendinis posakis: WRC is for boys, Group B was for men. Visas siuolaikinis autosportas tapo "for boys". Nebera to kas "veza".Viskas nulaizyta.Saugumo zonos asfaltuotos, Halo sumontuotas i t.t. ir pan. ...
deivec
| 04/03 19:42 Atsakyti
na tik 3 komentarai, bet jau aisku, kad realiai sirgaliai patys nezino ko nori, nori kazko, bet nelabai zino ko :)
Hakineno ir MIchael jau seniai nera F1, taip as irgi ziurejau - buvo smagu. Bet jeigu Hakinen butu vaziaves dar kitus sezonus, nebebutu tos kovos, nes masinos butu buve skirtingo lygio.
Taigi LT sirgaliai apsispreskite, ar jus norite kas buvo pries dvidesimt metu, bet lenkimu tiek kiek dabar, ar norite kad F1 butu moderni. Jeigu taip pat sirgaliui pagal sita eksperta neidomu, kad ten karbiuratorius, tai kodel blogai sirgaliui jeigu ten hybrid.
Williams is to bent anksciau gera bizniuka susuko. F1 reikia kovos, ir ne tarp dvieju pilotu, o tarp triju keturiu.
Va ko reikia, o raudonieji kaip sirgo uz raudonus, tiap ir sirgs ir tokiu LT daugiausia. Jeigu laiminetu raudoni, oi cia kiek komentaru su nepatenkintu tonu sumazetu :D ir padangtos tiktu, ir trasos ir kuro nepildymas :D:D
drakosha
| 04/03 16:38 Atsakyti
pritariu visais 150%
Žilvinas Vanagickas
| 04/03 14:47 Atsakyti
Miško Katinas
04/03 13:29

Labai teisingos mintys. Stebiu F-1 nuo 1993m. ir įdomiausi laikai buvo MS vs Hakkinen ar pries Vilneuva (ar kaip ten rašos :) ). Nepalaikau jokios komandos, tiesiog mėgstu F-1, tačiau, kuro ribojimai, nesamones su padangomis, varikliais, DRS ir panašiais dalykais, ta F-1 dvasia išsigimė, ir tai nėra susiję su jokiu pilotu ar komanda, ar jų dominavimu. Tiesiog autosportas savaime negali būti ekologiškas, tai pramoga. Tai tiesiog leiskite lenktyniauti., važiavimai per lietų, visų komandų gedimai tai ir buvo smagumas.

Kainos tik išaugo, nes vis vien turtingos komandos randa kur investuoti, ar į specialistus ar kur kitur. Tai velniop ribojimus, gražinti bandymus tarp lenktynių, kuro papildymus ir let them race!!!

Teisinga mintis yra viena: visi dalyviai yra racionalūs subjektai. Tai reiškia, kad jei automobilių koncernai vertina F-1 kaip poligoną, dėl to juos kaltinti absurdiška mintis. Prievartos juk nėra: nenorite technologijų - neturėsite gamyklinių komandų. Žinoma, yra ir kita svarstyklių lėkštė - jei gamintojai užsižais laboratoriją, neliks žiūrovų. Taigi reikalingas tinkamas balansas tarp "pilnų tribūnų" iš vienos pusės ir rėmėjų gerų komercinių rezultatų iš kitos. Tačiau vadinti rėmėjų interesus klaida... Manrods tai labai didelis susireikšminimas.
Miško Katinas
| 04/03 13:29 Atsakyti
Labai teisingos mintys. Stebiu F-1 nuo 1993m. ir įdomiausi laikai buvo MS vs Hakkinen ar pries Vilneuva (ar kaip ten rašos :) ). Nepalaikau jokios komandos, tiesiog mėgstu F-1, tačiau, kuro ribojimai, nesamones su padangomis, varikliais, DRS ir panašiais dalykais, ta F-1 dvasia išsigimė, ir tai nėra susiję su jokiu pilotu ar komanda, ar jų dominavimu. Tiesiog autosportas savaime negali būti ekologiškas, tai pramoga. Tai tiesiog leiskite lenktyniauti., važiavimai per lietų, visų komandų gedimai tai ir buvo smagumas.

Kainos tik išaugo, nes vis vien turtingos komandos randa kur investuoti, ar į specialistus ar kur kitur. Tai velniop ribojimus, gražinti bandymus tarp lenktynių, kuro papildymus ir let them race!!!
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas