M. Schmidtas: automobilių koncernai daro didelę klaidą

M. Schmidtas: automobilių koncernai daro didelę klaidą
logo 2018 Balandžio 03 d. 12:24, F-1

Vokiečių ekspertas Michaelis Schmidtas, svarstydamas sudėtingą situaciją, kurioje atsidūrė pasaulio automobilių sportas ir „Formulė-1“ tame tarpe,  mano, kad dėl to kalti automobilių koncernai: jie padarė principinę klaidą, kai „pastatė“ už superšiuolaikines technologijas.

Automobilių koncernai ir FIA stipriai klysta, manydami, kad lenktynės yra skirtos tam, kad jose išbandytumėme perspektyvias technologijas, o vėliau remiantis šiomis technologijomis būtų galima vystyti serijinę automobilių gamybą. Galiojantis variklių reglamentas sukūrė „Formulėje-1“ ne mažiau problemų nei perėjimas prie hibridinių jėgos agregatų ištvermės lenktynėse. Taigi, ar kas pasakė ačiū už tai, kad dabar lenktyninės mašinos naudoja 30 proc. mažiau degalų? Kas apskritai į tai atkreipė dėmesį?

Ši sąlyginė ekonomija – ne daugiau nei figos lapelis, kuriuo koncernai bando pridengti tikrąją reikalų esmę. Per motoro generatoriaus MGU-H bandymus yra sudeginama daugiau degalų nei jų reikia dviem „Formulės-1“ mašinoms per visą sezoną. Be to, benzinas, kuris yra naudojamas lenktynėse, tik popieriuje yra panašus į tą, kuris parduodamas paprastose degalinėse. Kas gali paaiškinti, kodėl lenktyninių degalų litras kainuoja 200 eurų?

Be to, šiandieninės „Formulės-1“ mašinos sveria 130 kg daugiau nei tai buvo Michaelio Schumacherio laikais. Štai ir paskaičiuokite, kiek degalų galima sutapyti vien mažinant bolidų svorį.

Geriausiu atveju techninis progresas gali būti laikomas kaip koks nors šalutinis papildomas produktas. Tą suprato net tie džentelmenai, kurie sugalvojo automobilių lenktynes ir praėjusio amžiaus pradžioje jas rengė abipus Atlanto vandenyno. Varžybos reikalingos vien tik tam, kad mašinos taptų greitesnėmis ir būtų didinamas jų patikimumas. Šio sporto pionieriai puikiai suprato, kad jo pagrindinė užduotis yra linksminti publiką. Lenktynės turi būti įtemptos, automobiliai – įspūdingi, o važiavimą su jais jei ir būtų galima su kuo palyginti, tai su skydžiu ant patrankos sviedinio. Nei daugiau, nei mažiau.

Jei šiuolaikinės automobilių industrijos kapitonai apie tai susimąstytų, jie suprastų, kad to lyg ir pakaktų. Kai trasų tribūnos yra perpildytos, o TV reitingai – milžiniški, tai automatiškai reiškia, kad  viskas einasi lyg iš pypkės. Amerikiečių serijos NASCAR klestėjimo metais niekam net į galvą neateidavo, kad jų mašinų varikliuose yra karbiuratoriai, nors XXI amžius jau seniai išaušo.

Iš tikrųjų automobilių koncernai tik stengiasi parodyti savo techninį pranašumą. Tačiau to galima pasiekti tiek su V6 hibridiniais motorais, tiek su V12 atmosferiniais varikliais. Sirgaliai apskritai negalvoja apie tai, kokiu laipsniu lenktynių technologijos bus įdiegtos į serijinius automobilius. Jiems svarbu tik viena: kad laimėtų viena ar kita markė.

Jei išlaidos dalyvauti „Formulės-1“ lenktynėse sumažės iki prieinamo lygio, koncernams bus daug paprasčiau. Juk kuo didesnės išlaidos, tuo skaudesnis yra pralaimėjimo kartėlis...



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794