„McLaren“ difuzorius – gudrus reglamento traktavimas

„McLaren“ difuzorius – gudrus reglamento traktavimas
logo 2021 Kovo 15 d. 12:41, McLaren F1

Per bandymus Bahreine didelį specialistų dėmesį pritraukė „McLaren“ bolido difuzorius: šios komandos inžinieriai sugalvojo gana gudrų sprendimą, leidžiantį apeiti naujojo techninio reglamento nuostatas, kurios buvo nukreiptos mažinant šio svarbaus aerodinaminio elemento efektyvumą.

Reglamentas buvo pakoreguotas taip, kad kažkiek būtų sumažinta prispaudžiamoji jėga ir, savo ruožtu, sumažėtų bolido maksimalus greitis, tokiu būdu mažinant nuolat didėjančias apkrovas padangoms. Tačiau FIA ir F-1 komandos turėjo visiškai priešingas užduotis, todėl ekipų konstruktoriai tarpusezoniu pradėjo ieškoti galimybių kaip kompensuoti sumažėjusią prispaudžiamąją jėgą.

„Auto Motor und Sport“ rašo, kad, pavyzdžiui, 2021 m. reglamentas reikalavo, kad difuzoriaus pertvarkos būtų sutrumpintos 50 mm. Tokiu būdu, „tarpas“ tarp difuzoriaus ir trasos paviršiaus padidėjo, skirtumas tarp oro slėgių po bolido dugnu ir virš mašinos tapo mažesnis, atitinkamai, sumažėjo ir prispaudžiamoji jėga.

Suprantama, kad „McLaren“ negalėjo nepaisyti naujų reglamento reikalavimų, tačiau iš MCL35M nuotraukų, padarytų per bandymus, matyti, kad difuzorius turi gana įdomią centrinę dalį. Išoriniai vertikalių pertvarų kraštai šiose srityje yra tokie pat trumpi, kaip ir pertvaros iš difuzoriaus kraštų. Tačiau šios dvi pertvarkos turi nedaug išlenktą formą, kuri tęsiasi po bolido dugnu ir savotiškai sudaro kažką panašaus į kanalą.

Formaliai toks sprendimas neprieštarauja reglamentui, kuriame sakoma, kad visi apribojimai yra taikomi tik tose mašinos srityse, kurios yra ne toliau nei 250 mm nuo linijos, einančios per bolido centrą.

Kiek toks sprendimas yra efektyvus ir kokį pranašumą tai gali duoti, kol kas nustatyti neįmanoma, bet apskritai yra aišku, kad šis sprendimas – tai difuzoriaus našumo padidinimas, kurio užduotis – po galine mašinos ašimi sukurti pamažinto oro slėgio zoną, o tai galiausiai didina bolido prispaudžiamąją jėgą.

Suprantama, kad šio sprendimo negalima lyginti su vadinamuoju „dvigubu difuzoriumi“, kuris kažkada buvo labai svarbiu faktoriumi, leidusiu laimėti 2009 m. pasaulio čempionatą „BrawnGP“ komandai. Tačiau greičiausiai komandų konkurentų inžinieriai jau šią savaitę su CFD technologijų pagalba išanalizuos šio originalaus „McLaren“ difuzoriaus efektyvumą trasoje.

Iš vienos pusės – nukopijuoti bet kokį kitos ekipos priimtą sprendimą nėra toks sudėtingas uždavinys, tam, kaip įprasta, pakanka kelių savaičių ir šiek tiek papildomų resursų. Tačiau svarbiausia yra tai, kad tokį difuzorių būtų gana sudėtinga tinkamai ir greitai integruoti į kitokios konstrukcijos automobilį, kadangi reikėtų perdaryti nemažai kitų aerodinaminių elementų. Be to, verta priminti, kad komandų galimybės šiemet modernizuoti bolidus yra gana apribotos.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983