„McLaren“ situacija išlieka sudėtinga

„McLaren“ situacija išlieka sudėtinga
logo 2017 Kovo 21 d. 06:50, McLaren
Britų TV kanalo „Sky Sport“ ekspertas Tedas Kravitzas pakomentavo labai sudėtingą situaciją, kurioje atsidūrė „McLaren“ komanda, kada paaiškėjo,kad „Honda“ jėgainės pagal daugelį parametrų nusileidžia kitiems jėgos agregatų gamintojams.
Gandai apie tai, kad „McLaren“ yra labai nusivylę „Honda“ specialistų darbu ir net ruošiasi anksčiau laiko nutraukti bendradarbiavimą su Japonijos automobilių koncernu, prasidėjo nuo straipsnio Ispanijos spaudoje priešpaskutinę pirmosios bandymų savaitės Barselonoje dieną, todėl galima nuspėti, kad tos informacijos šaltiniu buvo Fernando Alonso aplinka. O gal ir ne, tačiau tuo metu toks spėjimas atrodė esantis labai teisingas.
Lenktynių direktorius Ericas Boullieras tuo metu paprasčiausiai pasakė, kad nesiruošia svarstyti šios temos, bet kartu nepadarė jokio pareiškimo, kurį būtų galima traktuoti kaip dviejų partnerių nesugriaunamą sąjungą. Visai tikėtina, kad kai tik pas „Honda“ prasidėjo eilinės problemos, „McLaren“ bazėje buvo priversti susimąstyti apie tolimesnę bendradarbiavimo su japonų gamintoju perspektyvą ir kokie gali būti išėjimo iš krizinės situacijos variantai.
Turint galvoje tai kad „McLaren“ siekia sugrįžti į F-1 lyderių pozicijas, kontrakto su „Honda“ nutraukimas jau neatrodo visai neįtikėtina pabaiga – kad ir koks žiaurus būtų tokio fakto scenarijus. Taip pat reikia atsiminti, kad atgaivinti seną sąjungą su „Honda“ buvo Rono Denniso priimtas sprendimas dar 2013 metais, todėl naujasis komandos vykdomasis direktorius Zakas Brownas ir vadinamasis „vykdomasis komitetas“ – aukščiausias „McLaren“ kompanijos valdymo organas, gali laikytis kurso nutraukti bendradarbiavimą su japonais, iškeldami argumentą, kad tai nebuvo jų idėja.
Japonų koncerne kalbama, kad jie į „Formulę-1“ atėjo ilgam ir tuo galima patikėti, kadangi net jei ir „McLaren“ nutrauktų bendradarbiavimą ir pakeistų jėgainių tiekėją, „Honda“ gali pasirašyti sutartį su kita komanda, pavyzdžiui, su „Sauber“.
Techniškai įmanomas perėjimas prie kitų variklių netgi sezono viduryje, bet procesas pareikalautų keleto mėnesių labai intensyvaus darbo. Reikia iš esmės pakeiti važiuoklę, kad ji būtų integruota su naujuoju jėgos agregatu ir perdaryti daug mašinos borto sistemų. Jei visa tai pabandyti forsuoti ir darbus atlikti pagreitintais tempais, dar neaišku, ar pavyktų greitai pasiekti realaus bolido greičio padidėjimo.
Bendrai teoriškai tai įmanoma, tačiau praktikoje realiausia būtų orientuotis į kitus metus. Tačiau išsilieka vienas esminis momentas: jei „McLaren“ iš tiesų bandys nutraukti sutartį su „Honda“, kas kompensuos finansinius nuostolius, kurie šiuo atveju bus neišvengiami. Šiuo metu „Honda“ pinigai sudaro labai nemažą komandos biudžeto dalį ir sunku įsivaizduoti, kad „McLaren“ būtų linkusi atsisakyti tokios dalies finansinio pyrago. Todėl realiai kol kas kalba eina tik apie „McLaren“ vadovų norą „paspausti“ japonų jėgainių tiekėją, kad šie padidintų darbo tempą ir kartu darbų kokybę.
Be to, kyla dar vienas pagrįstas klausimas: ar „Mercedes“ yra suinteresuoti tiekti jėgos agregatus dar vienai komandai, juo labiau tokiai, kaip „McLaren“? Techninės galimybės dirbti su trimis klientais pas juos yra, kadangi „Manor“ jau užsidarė.
Juo labiau, kaip nebūtų paradoksalu, „Mercedes“ komandos vadovas Toto Wolffas ryšių su „McLaren“ atnaujinime galėtų įžvelgti tam tikrą iššūkį. Jei „Mercedes“ pavyktų įveikti varžovus su vienodomis jėgainėmis, tai vokiečių ekipa patirtų profesinį pasitenkinimą.
Kartu savo laiku Ronas Dennisas savo atsisakymą bendradarbiauti su „Mercedes“ motyvavo tuo, kad komanda – klientė niekada nesugebės įveikti gamyklinės komandos. Jei jis buvo teisus, tai T. Wolffui nereikėtų baimintis konkurencijos, net jei „McLaren“ ir turėtų labai efektyvią važiuoklę.
Bet kokiu atveju, šiuo momentu „McLaren“ nieko negali padaryti ir pirmas keturias lenktynes komanda turės lenktyniauti su tokiomis jėgainėmis, kokias jie turi dabar. Bet iš karto nusiteikti, kad visos pirmosios lenktynės bus košmariškos, nereikėtų, kadangi vidurinėje grupėje rezultatai yra labai panašūs. Tačiau vienaip ar kitaip prasti rezultatai trasoje „Honda“ koncerną turi priversti išskirti papildomus resursus bei finansus, kad nors nedidelio pagerėjimo būtų galima laukti nuo gegužės vidurio, kai prasidės europinė F-1 čempionato dalis.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553