„McLaren“ tikisi „Toro Rosso“ bei „Honda“ kontrakto

„McLaren“ tikisi „Toro Rosso“ bei „Honda“ kontrakto
logo 2017 Liepos 29 d. 18:00, McLaren

Vakarykštis „Sauber“ pareiškimas, kad komanda pasirašė jėgainių tiekimo sutartį su „Ferrari“ paaiškino situaciją variklių rinkoje. „Mercedes“, „Renault“ ir „Ferrari“ dabar turi po tris komandas, kurioms tiekia jėgos agregatus, tai atitinka optimalų klientų skaičių. Niekas iš šių rėmų išeiti nebenori.

Tokiu būdu trys jėgainių gamintojai aprūpina devynių komandų poreikius iš dešimties, o dešimtoji dabar – „McLaren“ dirba su „Honda“. „McLaren“ ne kartą buvo užsiminusi, kad neatmeta partnerio pakeitimo galimybės, bet tam reikia, kad kas nors iš komandų atsisakytų dabar galiojančio kontrakto ir pereitų „Honda“ globon.

Vilčių tam yra nedaug. „Ferrari“ ir „Mercedes“ motorai „McLaren“ yra beveik nepasiekiami – „Haas“ ir italai turi gilius partnerystės ryšius, o kontraktas su „Sauber“ ką tik patvirtintas. „Mercedes“ ir jų klientams taip pat nėra jokios prasmės ką nors keisti – „Williams“ ir „Force India“ negali rungtyniauti su gamyklinėmis komandomis, bet rungtyniauja tarpusavyje dėl teisės būti „geriausiais iš likusių“, o jėgainių tiekėjo keitimas nustumtų jas atgal.

Belieka „Renault“ kuri, be gamyklinės komandos, jėgos agregatus dar tiekia „Red Bull“ bei „Toro Rosso“ ekipoms. Žinoma, tikėtis, kad „Red Bull“ eis į sandorį su „Honda“ jau kitais metais, būtų per daug naivu. Tokiu būdu, savo viltis pakeisti jėgainių tiekėją „McLaren“ gali sieti tik vieno scenarijaus atveju – kad prie japoniškų jėgainių pereitų „Toro Rosso“ komanda.  

Šis scenarijus nėra jau mažai tikėtinas, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Būdama „Red Bull“ koncerno „jaunesniuoju partneriu“, prieš save nekelia jokių itin ambicingų planų. Iš kitos pusės, „Red Bull“ jau seniai ieško patikimo partnerio, kuris komandą leistų vadinti „pusiau gamykline“ – kaip anksčiau tai būdavo su „Renault“. Ir „Honda“ šiuo požiūriu – vienintelis variantas artimiausiems keliems metams.

Žinoma, kad net ir „Toro Rosso“ neims naudoti jėgos agregatų, kurie neleistų šiai komandai rungtyniauti su kitais čempionato dalyviais. Bet problemos su japoniškų jėgainių patikimumu po truputį yra sprendžiamos, klausimas tik toks, kiek greitai „Honda“ sumažins atsilikimą nuo kitų gamintojų.

Dabar japoniškos jėgainės pralaimi apie 70 AG „Mercedes“ bei „Ferrari“ motorams. „Honda“ motoristai žada, kad kai bus pilnai įvesta trečioji jėgainės specifikacija, skirtumas sumažės iki 40 AG. Tai vis tieki bus daug, bet panašus procesas leidžia tikėtis to, kas kitais metais „Honda“ ir kitų jėgainių skirtumas bus jau visai neryškus.

O dar po metų „Red Bull“ gautų puikią galimybę rinktis, su kuo dirbti ateityje – ar su „Renault“, ar su „Honda“, turėdami pilną informaciją tiek apie vienus, tiek apie kitus jėgos agregatų gamintojus. Tuo atveju, jei japonams pavyktų išsiaiškinti su savomis problemomis, sandoris gali tapti pagrindu bendradarbiauti iš karto su dviem komandomis.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983