„Mercedes“ savanoriškai sumažino variklio galią

„Mercedes“ savanoriškai sumažino variklio galią
logo 2018 Balandžio 18 d. 16:59, Daimler

Sezono pradžioje „Mercedes“ mašinos yra toli nuo dominavimo lenktynėse. Viena iš priežasčių – „Formulėje-1“ užsibaigė „Mercedes“ variklių dominavimo era – dabar pagal jėgainės galią „Ferrari“ atsidūrė priekyje.

Tai, kad „Mercedes“ neturi pranašumo šioje srityje, ekspertai pažymėjo dar žiemos bandymų metu. Dėl sugriežtinto jėgainių limito ir etapų skaičiaus padidėjimo šiais metais varikliai turi nuvažiuoti ne 5000 km kaip anksčiau, o 7000 km – tai verčia motoristus eiti į kompromisą dėl jėgainės galios. „Mercedes“ sugebėjo kompensuoti šiuos praradimus ir jų jėgainės galia pasiliko buvusiame lygyje. Tačiau „Ferrari“ ne tik kompensavo praradimus, bet ir žengė žingsnį į priekį, pavydama „Mercedes“.

Dar Australijoje „Mercedes“ bei „Ferrari“ variklių galia buvo daugmaž vienoda, tačiau pradedant nuo Bahreino „Ferrari“ tapo lyderiu pagal šį parametrą, o tai atsiliepė, iš dalies, ir greičiui tiesiosiose. Esant vienodai aerodinaminei apkrovai, „Ferrari“ mašinos buvo 1,5 km/h greitesnės. Reikalas ne vien tame, kad italų motoristai patobulino jėgos agregatus – „Mercedes“ sąmoningai žengė nedidelį žingsnį atgal, pradėdami naudoti 2016 metų specifikacijos variklio alyvą.

Tokiam žingsniui „Mercedes“ ryžosi dėl naujų variklio sunaudojamos alyvos apribojimų. Anksčiau gamyklinės komandos naudojo šią landą taisyklėse – dėl „pratekančios“ tarpinės turbinos kompresoriuje į degimo kamerą nuolat patekdavo alyva, aktyvindama degimo procesą. Pati alyva, suprantama,  taip pat buvo adaptuota šiems tikslams.

Visiškai išvengti alyvos patekimo į cilindrus yra neįmanoma. Tačiau nuo šio sezono įvestas limitas jos sunaudojimui – ne daugiau kaip 0,6 litro 100 km. Iki Bahreino GP etapo „Mercedes|“ bei „Ferrari“ alyvos sudeginimo rodiklis buvo 0,58 litro, tačiau „Mercedes“ paskaičiavo, kad esant tokiam sunaudojimui, yra didelė rizika peržengti numatytą ribą, o tai kvepia diskvalifikacija.

„Alyvos sunaudojimo matavimai ne visiškai tikslūs, - aiškino „Mercedes“ komandos vadovas Toto Wolffas. – Jei jūs dirbate ant ribos, tai rizikuojate vieną dieną atsidurti už jos. „Mercedes“ negali sau leisti lenktyniauti su nelegalia mašina“.

Todėl „Mecedes“ motoristai žengė žingsnį atgal, padidindami tarpelį tarp realaus ir leidžiamo alyvos sudeginimo. „Mercedes“ bei „Honda“ varikliai nuo pat pradžių sunaudodavo gerokai mažiau alyvos nei leidžia reglamentas. O štai „Ferrari“ ir toliau lieka „ant ribos“, vadinasi, ji rizikuoja. Beje, ši rizika kol kas save pateisina.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983