N. Mansellas: šių dienų pilotai nesužinos, ką reiškia pilotuoti tikrą bolidą (37)

N. Mansellas: šių dienų pilotai nesužinos, ką reiškia pilotuoti tikrą bolidą
logo Liepos 23 d. 20:32, Pirelli / LAT Images

F-1 čempionas Nigelas Mansellas mano, kad šių dienų pilotai niekada nepajaus, ką reiškia pilotuoti tikrą „Formulės-1“ bolidą.

Lewisas Hamiltonas ir Sebastianas Vettelis mano, kad dabar naudojami bolidai yra sunkūs, tad išreiškė norą, kad ateityje jie būtų lengvesni.

1987 m. „Williams“ bolidas, kurį tuomet pilotavo N. Mansellas, svėrė 540 kg - 200 kg mažiau nei šių dienų bolidas kartu su pilotu.

„F-1 niekada negrįš prie tokių bolidų. Pilotuoti turbo bolidus buvo labiausiai įkvėpiantis ir gąsdinantis dalykas tavo gyvenime“, - pasakojo N. Mansellas.

„Williams FW11B“ - niekas negali prilygti tam bolidai, niekas pasaulyje. F-1 tikrai negrįš į tuos laikus. Taigi, šių dienų pilotai niekada nesužinos, ką reiškia pilotuoti tikrą F-1 bolidą.“

„Kvalifikacinių važiavimų metu variklio galia siekdavo iki 1500 AG. Kai kurie sako, jog BMW motoras buvo dar galingesnis. Galiniai ratai prasisukdavo važiuojant tiesiąją šešta pavara 175-180 mylių per valandą greičiu... Sunku tai nupasakoti žodžiais. Kiekviename posūkyje bolidas tiesiogine to žodžio prasme bandydavo tave nužudyti.“

N. Mansellas prisiminė, jog ir saugumas trasoje stipriai skyrėsi nuo to, ką matome dabar.

„Silverstoune, kvalifikacijos metu, „Hangar“ tiesiojoje viršydavai 200 mylių per valandą greitį. Pasukdavai į „Stowe“ posūkį neatleidęs akseleratoriaus pedalo. Kalbame apie senąją trasą. Netoliese būdavo stulpai apvynioti viela. Kartais išvažiuodavai per plačiai ir beveik kliudydavai tuos stulpus.“

„Tada „Club“ posūkį vėl įveikdavai neatleisdamas akseleratoriaus pedalo. Įveikęs tą posūkį trumpam atsidusdavai ir įkvėpdavai oro. Visų pirma tai padarydavai, nes tiesiog posūkyje negalėdavai to padaryti. Ir visų antra - išvažiavęs iš posūkio tiesiog džiaugdavaisi jį įveikęs.“

Komentarai (37)


Rimvydas Rozenas_2
| Liepos 24 d. 21:35
Isijungiu senu f1 gonkiu pažiuret-žodžiu ner-dabartiniam asui tikrai ne kiekvienam,kokios avarijos budavo.gražu žiuret,jokio žiauraus dominavimo...
eustachijus
| Liepos 24 d. 20:20
Fekkalli
| Liepos 24 d. 19:50

Galia ir svoris dabar yra riboti. Cia esminis pointas. Karbonas sveria beveik nieko. Tais laikais apie toki nieks dar girdejes nebuvo.
Is gausybes cilindru tie tuonyksciai arkliai visai neispudingi. Dabar chebra is per pus maziau kausu ta pati atsuka. Ir atsuktu su resursu jei reiktu.
Nezinau, man cia kaip lyginti belorusa su john deer.

So fw? kas iš to karbono,elektros ir kitų nesąmonių jei vis tiek +200kg turi? Ir kaip Braunas sakė jų sumažint neina dėl tų pačių technologijų ,elektros rekuperacijų ir tt... F1 toks svorio skirtumas ,tai diena ir naktis.Todėl senoliai turėjo riebų pliusą valdyme ir tt.. Motoras apie ,kurį šnekama 1,5litro 4 kaušų 1500ag... Tiesa resursas nebuvo 4motorai į čempionatą kaip dabar,buvo 4 į savaitgalį :D Nebuvo ribojimų taip,tai čia gerai ,kad dabar ribojimus uždėjo? :D
Aš *** mokėčiau pinigus ir nemažus,kad galėčiau pažiūrėt dabar kaip su panašiais senoviniais kovotų,būtų reginys daug kartų įdomesnis už dabartines sintetikas ;) ar bent jau nuimtų ribojimus būtų kitas vaizdas.... Nu bet yra kaip yra,F1 eina autodylerių marketingo keliu ir kitaip nebus.Net F1 savininkai bejėgiai prieš mersus,ferus ir kitus...
Ištobulėjo f1 ką ir bešnekėt iki to,kad ir bezdžionė pavairuot gali,turit pilną teisę tuom džiaugtis... lol
Fekkalli
| Liepos 24 d. 19:50
eustachijus
| Liepos 24 d. 19:42

Nelabai grabas technologijų prasme... Galios trečdaliu daugiau buvo,svorio trečdaliu mažiau. Čia tokie parametrai,kad siaubą varo vien pagalvojus.Man panašu į B grupės ralio mašinas ,kurios buvo kovinės lyginant su dabartinėmis... Viską pasako citata:
Galiniai ratai prasisukdavo važiuojant tiesiąją šešta pavara 175-180 mylių per valandą greičiu... Sunku tai nupasakoti žodžiais. Kiekviename posūkyje bolidas tiesiogine to žodžio prasme bandydavo tave nužudyti.

O instruktažus kaip matom sėkmingai praeina visi kas netingi ir pavairuoja F1 visi moterys tame tarpe. Technologijos taip ištobulėjo,kad lengva vairuot tuos bolidus dabar...Aišku varyt aukščiausiame lygyje ir gaudyt sekundės dalis kas kita,bet čia jau niuansai.

Galia ir svoris dabar yra riboti. Cia esminis pointas. Karbonas sveria beveik nieko. Tais laikais apie toki nieks dar girdejes nebuvo.
Is gausybes cilindru tie tuonyksciai arkliai visai neispudingi. Dabar chebra is per pus maziau kausu ta pati atsuka. Ir atsuktu su resursu jei reiktu.
Nezinau, man cia kaip lyginti belorusa su john deer.
eustachijus
| Liepos 24 d. 19:42
Fekkalli
| Liepos 24 d. 19:25

Tai as del to net nesiginciju. As sakau kad kas is tu arkliu ir svorio jei bolidas buvo zenkliai letesnis. Ypac posukiuose. Kad ji buvo sunkiau pilotuot irgi nesiginciju. Bet ne del to kad jis buvo kosmiskai greitas, o del to kad buvo grabas technologiju prasme.
For the record - del to sikimo i kelnes, tai senoji karta dar neisedus jas susiktu kiaurai, vien paziureje i kokpita. Is vietos irgi turbut neisvaziuotu nei vienas be instruktazo.

Nelabai grabas technologijų prasme... Galios trečdaliu daugiau buvo,svorio trečdaliu mažiau. Čia tokie parametrai,kad siaubą varo vien pagalvojus.Man panašu į B grupės ralio mašinas ,kurios buvo kovinės lyginant su dabartinėmis... Viską pasako citata:
Galiniai ratai prasisukdavo važiuojant tiesiąją šešta pavara 175-180 mylių per valandą greičiu... Sunku tai nupasakoti žodžiais. Kiekviename posūkyje bolidas tiesiogine to žodžio prasme bandydavo tave nužudyti.

O instruktažus kaip matom sėkmingai praeina visi kas netingi ir pavairuoja F1 visi moterys tame tarpe. Technologijos taip ištobulėjo,kad lengva vairuot tuos bolidus dabar...Aišku varyt aukščiausiame lygyje ir gaudyt sekundės dalis kas kita,bet čia jau niuansai.
Fekkalli
| Liepos 24 d. 19:25
eustachijus
| Liepos 24 d. 18:27

Tai dabar silveryje lekia ant posūkių greičiau nei 200mph? Abejoju. O dėl kitko... dabar yra daug geresni stabdžiai ,padangos,vien iš to greitis padideja ženkliai ir užtenka geresnės važiuoklės vidutiniuose bei lėtuose posūkiuose. Ag,masės santykis senolių pusėje sakyk ką nori

Tai as del to net nesiginciju. As sakau kad kas is tu arkliu ir svorio jei bolidas buvo zenkliai letesnis. Ypac posukiuose. Kad ji buvo sunkiau pilotuot irgi nesiginciju. Bet ne del to kad jis buvo kosmiskai greitas, o del to kad buvo grabas technologiju prasme.
For the record - del to sikimo i kelnes, tai senoji karta dar neisedus jas susiktu kiaurai, vien paziureje i kokpita. Is vietos irgi turbut neisvaziuotu nei vienas be instruktazo.
eustachijus
| Liepos 24 d. 18:27
Fekkalli
| Liepos 24 d. 09:15

Teisingai! Greiciau vaziavo greitus posukius ir greiciau vaziavo tiesiojoj. Bet ratu laikai gerokai prastesni.
Eustachijus at his best.

Tai dabar silveryje lekia ant posūkių greičiau nei 200mph? Abejoju. O dėl kitko... dabar yra daug geresni stabdžiai ,padangos,vien iš to greitis padideja ženkliai ir užtenka geresnės važiuoklės vidutiniuose bei lėtuose posūkiuose. Ag,masės santykis senolių pusėje sakyk ką nori
eustachijus
| Liepos 24 d. 18:21
Krito visas f1 kolektyvas žemiau plintuso,nors ir taip aukštai nebuvo :D
eustachijus
| Liepos 24 d. 18:20
mariusis
| Liepos 24 d. 18:08

Tai sėdėjo ir ne tik hamiltonas ir nei vienas neapsišiko ;)

Parodoj? :D sėdėt yra viena,o spaust su ant ribos ir lenktyniaut su kitais—visai kas kita. Nu ***.ar jūs durni ar apsimetat jau 30 komentų,o apie tai.kaip seniai nieko.nesupranta :D
mariusis
| Liepos 24 d. 18:08
eustachijus
| Liepos 24 d. 18:04

Seni bolidai pagal parametrus absoliučiai kitokie ir jei hamiltonas į tokį dabar atsisėstų—apsišiktų.

Tai sėdėjo ir ne tik hamiltonas ir nei vienas neapsišiko ;)
eustachijus
| Liepos 24 d. 18:04
Seni bolidai pagal parametrus absoliučiai kitokie ir jei hamiltonas į tokį dabar atsisėstų—apsišiktų.
×

F-1.lt pulsas