Europos Komisija (EK) rengiasi patvirtinti naują „Euro 7“ transporto priemonių taršos standartą, turintį įsigalioti 2025-iais. Dalis žmonių teigia, kad jeigu šis standartas bus toks, apie kokį dabar kalbama - tai reikš automobilių su vidaus degimo varikliais draudimą.
Tuo siekiama iki 2050 metų tapti neutraliu žemynu poveikio klimatui atžvilgiu (pasiekti nulinę anglies dvideginio emisiją).
Pagal dabartinį projektą, „Euro 7“ taršos standartą atitinkantis automobilis privalės išmesti ne daugiau nei 30 g/km CO2. Dabar, automobilių, sugebančių neperžengti tokią ribą yra tik keletas, o taršos mokestis mokamas peržengus 130g/km CO2.
Nors CO2 riba dar bus patikslinta, tačiau dabar yra aišku, jog „Euro 7“ taršos standartas skirs didžiulį dėmesį į aplinką patenkantiems azoto oksidams (NOx emisija).
Pagal dabar esantį pasiūlymą, naujuose automobiliuose turėtų atsirasti sistema, kuri 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę stebėtų automobilio CO2 emisijas ir surinktus duomenis siųstų į atskirą duomenų bazę. Be to, visi hibridinę pavarą turintys automobiliai būtų priversti persijungti į elektrinį režimą, įvažiavus į zonas, kuriose būtų draudžiamas automobilių, turinčių vidaus degimo variklį eismas.
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | f1a | 816 |
2. | Giriby | 812 |
3. | mantioras | 805 |
4. | Gudas | 796 |
5. | Kęstutis Šimkus | 794 |