O. Szafnaueris: nereikia per daug tikėtis iš pirmųjų bandymų

O. Szafnaueris: nereikia per daug tikėtis iš pirmųjų bandymų
logo 2018 Vasario 15 d. 06:00, Force India

Interviu „Auto Motor und Sport“ „Force India“ operacijų direktorius Otrmaras Szafnaueris kalbėjo apie naują mašiną, komandos varžovus ir būtinybę mažinti išlaidas „Formulėje-1“.

  • Iki žiemos bandymų pradžios liko visai mažai laiko . Kaip vyksta darbas su mašina?
  • Mes įveikėme avarijos testus ir dabar dirbame, kad mašina būtų greitesnė.
  • Taisyklės šiais metais beveik nepasikeitė, išlaikyti kūrimo tempus yra paprasčiau nei praėjusiais metais?
  • Taip, kažkuria prasme yra lengviau, kadangi šių metų mašina yra pernykščio bolido evoliucija. Bet iškilo problemų su „Halo“ integracija. Galutines šios sistemos specifikacijas mes gavome labai vėlai, todėl ir laiko galėjo pritrūkti. Neverta neįvertinti „Halo“ sistemos įtakos. Ši sistema su tvirtinimo elementais sveria 14 kg, o FIA avarijos bandymai yra pakankamai griežti. O ir „Halo“ įtaka aerodinamikai pasirodė esanti kur kas rimtesnė, nei iš anksto buvo galvojama.
  • Pernai žiemos bandymų pradžioje jūs praradote kelias dienas. Ar šiemet viskas turi praeiti be jokių trikdžių?
  • Nereikia per daug laukti iš pirmųjų bandymų. Mes visuomet iki paskutinio termino tempiame bolido kūrimo pabaigą, todėl testų pradžioje mašina būna ne visuomet galutinai paruošta. Jei pirmosiomis bandymų dienomis jūsų mašina būna puikios formos, vadinasi jūs nepakankamai efektyviai išnaudojote jos gamybai skirtą laiką.
  • Ar sugebėsite trečius metus paeiliui užimti ketvirtą vietą Konstruktorių taurės įskaitoje. Kas bus jūsų pagrindiniai varžovai 2018 metais?
  • Mes laukiame itin įtemptos kovos su trimis komandomis – „McLaren“, „Renault“ bei „Williams“. „Renault“ įdėjo labai daug lėšų ir resursų į gamyklinę komandą. Sprendžiant iš visko, jie dabar turi nuo 600 iki 700 darbuotojų. Mes turime „Mercedes“ jėgainės pranašumą, bet jis nėra toks didelis, kaip daugelis mano. Praėjusių metų pabaigoje „Renault“ įrodė, kad sugeba sukurti labai konkurencingą važiuoklę. Tą patį galima pasakyti ir apie „McLaren“. „Williams“ turi lygiai tokią pat jėgainę kaip ir mes. Naują mašiną kūrė komandos technikos direktorius Paddy Lowe, kuris jau apsiprato komandoje – jis atėjo iš komandos, kuri jau įprato nugalėti. Mes turime stipresnė pilotų porą, tačiau jei „Williams“ sukurs labai efektyvią mašiną, jie gali būti labai stiprūs.
  • Kiek gerai ekonomiškai ir techniškai „Force India“ yra pasiruošusi naujam sezonui lyginant su 2017 metais?
  • Komanda turi lygiai tokį pat biudžetą kaip ir pernai. Darbuotojų dabar yra daugiau, mes sustiprinome kai kurias sritis ir dabar komandoje dirba 405 žmonės. Kadrų kaitos nebuvimas – mūsų stiprioji pusė. Visi esminiai specialistai tęsia darbą – niekas neišėjo pas varžovus ir neišsinešė mūsų paslapčių. Mes patobulinome simuliatorių – dabar matematinis mašinos modelis yra dar arčiau realybės. Estebanas Oconas ir naujasis mūsų pilotas bandytojas Nicolas Latifi nuolat su juo dirba. Šioje srityje mes pasitempėme.
  • Išlaidos motorams šiais metais sumažės. Kaip žadate išleisti sutaupytas lėšas?
  • Mes truputį sutaupėme, bet turime išleisti šias lėšas kitoms reikmėms. „Halo“ sistema taip pat kainuoja pinigus. 2017 metais mes uždirbome daugiau taškų nei anksčiau – dalyvavimo licencija mums taip pat kainuos brangiau. Be to, 2018 metais bus vienomis lenktynėmis daugiau, o tai – papildomi komandiruotpinigiai, daugiau atsarginių detalių. Likusius pinigus mes investavome pakviesdami naujus specialistus.
  • Ar jūs ir toliau manote, kad „Formulėje -1“ reikia riboti biudžetus?
  • Žiūrint kokio rezultato jūs siekiate. Jei užduotis – padaryti kovą kur kas artimesnę ir pritraukti naujų sirgalių, tai tuomet tai yra tiesiog būtina. Yra betarpiškas ryšys tarp komandų biudžetų ir rezultatų trasoje. Kuo mažesnis biudžetų skirtumas, tuo artimesni yra rezultatai.
  • Pernai jūsų pilotai ne kartą buvo susidūrę tarpusavyje. Ar esate įsitikinęs, kad šiais metais galėsite kontroliuoti situaciją?
  • Lenktynininkai padarė išvadas, todėl mes nelaukiame problemų. Mes turime poveikio metodų. Mes galime uždrausti jiems lenkti vienas kitą trasoje. Galime nulupti plombą nuo pavarų dėžės, tada pilotas praras 5 vietas starte...
  • Ar nesijaudinate, kad sezono pabaigoje „Mercedes“ gali iš jūsų pasiimti Estebaną Oconą, jei jiems prireiks naujo piloto?
  • Mes turime kontraktą su Estebanu ir 2019 metams, bet tokio varianto tikrai negalima atmesti. Tai ne pats geriausias scenarijus, kai jūs rengiate lenktynininką, išvedate jį į atitinkamą lygį, o po to „top“ komanda jį pasiima. Bet toks yra gyvenimas.
  • Koks bus naujas komandos pavadinimas?
  • Mes visuomet kalbėjome, kad žadame pakeisti pavadinimą. Tai bus paskelbta per naujos mašinos pristatymą, bet prieš mums reikia gauti F-1 Komisijos pritarimą.
  • Ar parduodama jūsų komanda?
  • Manęs to klausinėja nuo to laiko, kai aš atėjau dirbti į „Force India“. Klausimas yra pinigų sumoje. Bet aš nemanau, kad tai įvyks jau artimiausiu metu.

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553