P. Headas: „Williams“ reikia geros techninės vadovybės (6)

P. Headas: „Williams“ reikia geros techninės vadovybės
logo Birželio 27 d. 10:23, „Williams Racing“

Vieno iš „Williams“ komandos „Formulėje-1“ įkūrėjų Patricko Heado nuomone, pagrindinė britų komandos problema yra ta, kad ši ekipa jau eilę metų dirba be tinkamos techninės vadovybės.

Devintajame ir dešimtajame dešimtmečiuose, kai P. Headas vadovavo „Williams“ inžineriniam departamentui, komanda iškovojo 9 Konstruktorių taures ir krizė, kurioje komanda atsidūrė dabar, specialistą labai liūdina.

„Jei stabiliai užiminėti dešimtą vietą tarp dešimties komandų, tai komercine prasme jums bus labai sunku pasilikti „Formulėje-1“, - pareiškė P. Headas. – Šiais metais „Williams“ yra labai svarbu padidinti konkurencingumą. Aš nesu tiek naivus, kad galvočiau, jog jie gali stoti į kovą su trimis stipriausiomis komandomis, bet norėčiau, kad jie būtų jau bent tarp tų, kurie yra vadinami vidutiniokais. O vėliau reikėtų dirbti dar labiau gerinant rezultatus.

Komandoje yra puikių specialistų. Bet dėl įvairių priežasčių joje pasikeitė keletas techninių vadovų. Aš nenoriu sakyti, jog jie buvo blogi, bet jie netiko lyderių vaidmeniui tokioje komandoje kaip „Williams“. Ir štai dabar ekipai tenka kovoti dėl išgyvenimo. Jai paprasčiausiai reikia geros techninės vadovybės“.

Kartu P. Headas gana gerai įvertino nesenus kadrinius pasikeitimus šioje komandoje: „Williams“ vyriausiuoju konstruktoriumi tapo Davidas Worneris, perėjęs iš „Red Bull“, o jo pavaduotoju - Jonathanas Carteris, anksčiau dirbęs „Renault“.


Komentarai (6)
Black_Death
IP: 9550a63 | 06/29 16:00
A85 logo rėmėjas
IP: dfde2d8 | Birželio 28 d. 15:54

Na, tai Ferrari, nu :D Ar tai ką keičia? Btw, berilį naudojo ir Peugeot, tik, kad tai niekam neužkliuvo ir jie tiesiog po tuo pačiu presu buvo pakišti.

Šiaip tais taip, mano pasirinktas pavyzdys nelabai geras dabartinei situacijai iliustruot su dalių standartizacija.

Taip Ferrari. Nieko tai nekeicia, man tik kelia pykti lygesni uz lygius, aisku didelis cia BE indelis, kai sekanciais metais po draudimo buvo rasta berilio ir nulis baudu buvo tik pasakyta, kad taip negalima isimkit . Krc lietuviskas cirkas, nebausti paemus kysi zymetais pinigais...
A85 logo rėmėjas
IP: dfde2d8 | 06/28 15:54
Black_Death
IP: 853c233 | Birželio 28 d. 15:34

Man nepatinka, kai remiamasi visa istorija, o rememasi ir pvz tik is vienos "serijos"... jei jau minimas berilis, Mclaren ir fia, man dar noretusi kad butu pasakyta ir kokios komandos iniciatyva buvo uzbanintas berilis ir ta pati komanda buvo nubausta kitais metais uz nebelegalaus berilio naudojima.

Na, tai Ferrari, nu :D Ar tai ką keičia? Btw, berilį naudojo ir Peugeot, tik, kad tai niekam neužkliuvo ir jie tiesiog po tuo pačiu presu buvo pakišti.

Šiaip tais taip, mano pasirinktas pavyzdys nelabai geras dabartinei situacijai iliustruot su dalių standartizacija.
Black_Death
IP: 853c233 | 06/28 15:34
A85 logo rėmėjas
IP: dfde2d8 | Birželio 27 d. 23:53

Na, tai su biudžeto lubomis ir standartizuotomis dalimis link to po truputį einama. Kiek suprantu Liberty idėja, kad viskas, ko nesimato ir kas nesuteikia realaus pranašumo – būtų standartizuota. Mintis nebloga, gal kažkiek ir aplygins komandų pajėgumus. Bet jei gerai atsimenu, ta standartizacija atidėta kuriam laikui. Komandos tik turės užšaldyt savo bolidų važiuokles iki 2021 metų sezono starto.

Bet su tais pajėgumo baninimais čia irgi nėra kažko labai naujo, jei gerai atsimenu McLaren važiavo sezoną su Mercedes varikliais, kurių gamyboje buvo panaudotas berilis. Tai jis ne tik brangus, bet ir toksiškas metalas. Tai FIA užbanino berilio naudojimą, o McLaren leido užbaigti sezoną su tuo varikliu. Kiek atsimenu buvo motyvuota tiek kaštais naudojant egzotines medžiagas, tiek pavojumi sveikatai.

Kas dėl komandų struktūros – na tai kiekviena komanda pagal save daro. Čia, manau, niekas kitas kaip pati komanda nenuspręs. Juo labiau, kad kai komandoje dirba 600 žmonių, na, nerealu, kad būtų tik vienas ar du vadovai. Jei F1 sugrįš prie savo ištakų, su 20 žmonių komanda, na, tai nelabai bus F1 irgi.

Haas, oficialiai, dirba apie 140 darbuotojų, jei gerai atsimenu. Bet jie, realiai, visą gamybą yra outscourcine į Dallara, ir jau Dallara susirenka visus varžtus ir etc., o likę tik mechanikai, inžinieriai (na, angliškai designer, bet lietuviškai dizaineris ne tą prasmę turi, inžineriniai-konstruktoriai gal tuomet) ir administracija.

Tai, manau, kad vadovai ir vadovų vadovai išliks. Kas geba susidėlioti struktūrą tinkamai ir į ją paskirti tinkamus žmones – tie gali efektyviai ir greitai priimti sprendimus. O, pvz., Toyota F1 komanda, kuri veikė kaip korporacija, nepaisant didelio biudžeto veikė klaikiai neefektyviai, nes struktūra nebuvo pritaikyta lenktynių komandai. Čia daugiau klausimas koks yra pagrindinių vadovų tikslas. Ar laimėti kaip komandai, ar laimėti savo asmenines kovas komandos viduje. Jei tikslas pastarasis, na, tai sėkmės lenktynių trasoje tikėtis neverta.

Man nepatinka, kai remiamasi visa istorija, o rememasi ir pvz tik is vienos "serijos"... jei jau minimas berilis, Mclaren ir fia, man dar noretusi kad butu pasakyta ir kokios komandos iniciatyva buvo uzbanintas berilis ir ta pati komanda buvo nubausta kitais metais uz nebelegalaus berilio naudojima.
A85 logo rėmėjas
IP: dfde2d8 | 06/27 23:53
RBR
IP: 4c1337a | Birželio 27 d. 11:59

As pasakyciau, kad formules1 komandoms reikia maziau virsininku. Nes dabar kai paskaitai, kiek technikos vadovu, gamybos padaliniu virsininku, vyriausiu inzinieriu ir t.t. yra, tai bloga darosi. Ir visa tai, kad sukurti kazkoki viena pakreipta sparneli, kuri uzdejus pasirodo kad nera jokios naudos:)

Na, tai su biudžeto lubomis ir standartizuotomis dalimis link to po truputį einama. Kiek suprantu Liberty idėja, kad viskas, ko nesimato ir kas nesuteikia realaus pranašumo – būtų standartizuota. Mintis nebloga, gal kažkiek ir aplygins komandų pajėgumus. Bet jei gerai atsimenu, ta standartizacija atidėta kuriam laikui. Komandos tik turės užšaldyt savo bolidų važiuokles iki 2021 metų sezono starto.

Bet su tais pajėgumo baninimais čia irgi nėra kažko labai naujo, jei gerai atsimenu McLaren važiavo sezoną su Mercedes varikliais, kurių gamyboje buvo panaudotas berilis. Tai jis ne tik brangus, bet ir toksiškas metalas. Tai FIA užbanino berilio naudojimą, o McLaren leido užbaigti sezoną su tuo varikliu. Kiek atsimenu buvo motyvuota tiek kaštais naudojant egzotines medžiagas, tiek pavojumi sveikatai.

Kas dėl komandų struktūros – na tai kiekviena komanda pagal save daro. Čia, manau, niekas kitas kaip pati komanda nenuspręs. Juo labiau, kad kai komandoje dirba 600 žmonių, na, nerealu, kad būtų tik vienas ar du vadovai. Jei F1 sugrįš prie savo ištakų, su 20 žmonių komanda, na, tai nelabai bus F1 irgi.

Haas, oficialiai, dirba apie 140 darbuotojų, jei gerai atsimenu. Bet jie, realiai, visą gamybą yra outscourcine į Dallara, ir jau Dallara susirenka visus varžtus ir etc., o likę tik mechanikai, inžinieriai (na, angliškai designer, bet lietuviškai dizaineris ne tą prasmę turi, inžineriniai-konstruktoriai gal tuomet) ir administracija.

Tai, manau, kad vadovai ir vadovų vadovai išliks. Kas geba susidėlioti struktūrą tinkamai ir į ją paskirti tinkamus žmones – tie gali efektyviai ir greitai priimti sprendimus. O, pvz., Toyota F1 komanda, kuri veikė kaip korporacija, nepaisant didelio biudžeto veikė klaikiai neefektyviai, nes struktūra nebuvo pritaikyta lenktynių komandai. Čia daugiau klausimas koks yra pagrindinių vadovų tikslas. Ar laimėti kaip komandai, ar laimėti savo asmenines kovas komandos viduje. Jei tikslas pastarasis, na, tai sėkmės lenktynių trasoje tikėtis neverta.
RBR
IP: 4c1337a | 06/27 11:59
As pasakyciau, kad formules1 komandoms reikia maziau virsininku. Nes dabar kai paskaitai, kiek technikos vadovu, gamybos padaliniu virsininku, vyriausiu inzinieriu ir t.t. yra, tai bloga darosi. Ir visa tai, kad sukurti kazkoki viena pakreipta sparneli, kuri uzdejus pasirodo kad nera jokios naudos:)
×

TOP naujienos