P. Hembery: superminkštųjų padangų pasirinkimas būtų labai drąsus sprendimas (1)

P. Hembery: superminkštųjų padangų pasirinkimas būtų labai drąsus sprendimas
logo 2015 Balandžio 18 d. 12:28, Pirelli
„Pirelli“ vadovas Paulas Hembery pakomentavo penktadienio treniruočių Bahreine rezultatus, pabrėždamas, kad laiko skirtumas tarp dviejų sudėčių padangų čia bus labai didelis, todėl dauguma komandų pagrindinį lenktynių laiką bandys nuvažiuoti su minkštosiomis padangomis.
- Sprendžiant iš to, ką mes pamatėme per penktadienio treniruotes, kokios taktikos galia tikėtis iš komandų per lenktynes?
- Skirtumas tarp čia naudojamų padangų mišinių yra apie 2 sekundės. Todėl aišku, kad prioritetinėmis čia bus minkštosios padangos, galima laukti dviejų sustojimų boksuose. Tikėtina, kad didžiausios sėkmės Bahreine pasieks tas, kas mažiausiai naudos kietesnes vidutinio mišinio padangas. Antrojoje treniruočių sesijoje komandos galėjo surinkti reikiamą informaciją, kuri padės sukurti planą sekmadieniui, atsižvelgiant į tai, kad laukiama vėjuoto oro ir įmanomos smėlio audros, o tai gali sutrukdyti darbui per trečią treniruotę ir kvalifikaciją.
- Kiek didelis degradacijos lygio skirtumas tarp dviejų padangų mišinių?
- Šioje trasoje skirtumas nėra jau toks milžiniškas.
- Ar komandoms užteks vien antros treniruotės, kad normaliai pasiruošti lenktynėms?
- Komandos ne tiek jau mažai dirbo su simuliatoriumi, jie turi pakankamai ryškų vaizdą, kas jų laukia Bahreine ir tai žinojo dar iki atvažiavimo į šią trasą. Nors kartais būna, kad susiduriama labai dideliais temperatūrų skirtumais arba staigiai keičiasi asfalto dangos būklė (kaip pernai buvo Brazilijoje), o tai verčia labai rimtai koreguoti pirminius savo skaičiavimus. Tikriausiai jūs atkreipėte dėmesį į tai, kad per pirmą treniruotę komandos turėjo sukibimo su danga problemų su vidutinėmis padangomis, stabdant ratai dažnai užsiblokuodavo – tai mes matėme ir praėjusiais metais. Bet kai pilotai vakare važiavo ilgas serijas ratų, jau buvo aišku, kad skirtumas tarp padangų mišinių yra labai didelis. Komandos bandė suprasti tai, kiek ratų gali išlaikyti minkštosios padangos.
- Kuo galima paaiškinti tokį didelį skirtumą tarp minkštųjų ir vidutinių padangų?
- Iš esmės tai yra dėl šios trasos paviršiaus dangos. Ant skirtingų paviršių skirtingos padangos dirba skirtingai, kur kas minkštesnės padangos užtikrina geresnį sukibimą su danga, ypač bolidui įsibėgėjant.
- Kokie yra padangų apkrovų ypatumai, kurie veikia padangas šioje trasoje?
- Šioje trasoje labai didelis varančiųjų ratų buksavimas. Kai prieš pernai metų sezoną Bahreine vyko žiemos testai, mes matėme, kad bolidai smarkiai slidinėjo. Įdomu pažymėti, kad dabar mašinos laikosi kur kas stabiliau. Būtina pabrėžti, kad tokios trasose slydimas labai atsilieps greičiui, todėl komandoms teks bolidus labai tiksliai reguliuoti, visų pirma pasiekti itin tolygaus sukimo momento pasikeitimo, kurį mašinų jėgainės duoda įsibėgėjant. Mes matome, kad šiais klausimais komandos smarkiai patobulėjo lyginant su situacija prieš 18 mėnesių.
- Jei kalbėti apie apkrovų lygį, prie kurių trasų galima priskirti Bahreiną?
- Kai kurios komandos čia būtų pasirengusios važiuoti net ir su superminkštosiomis padangomis, todėl Sakhirą pagal charakteristikas galima priskirti prie miestų trasų. Ją galima sulyginti su Abu Dabiu, kur asfalto paviršius taip pat yra lygus. Apkrovos, kurias čia gauna padangos įsibėgėjant ir stabdant, čia yra panašios kaip ir miestų trasose.
- Tai kodėl „Pirelli“ čia neatvežė superminkštųjų padangų?
- Tai būtų pernelyg drąsu. Manau, kad tokios padangos išlaikytų ne ilgiau kai 7 ar 8 ratus, o per varžybas reikėtų mažiausiai 3 sustojimų.
- Bet būtent to ir reikia...
- Supraskite, kad sprendimas pasirinkti padangas šiai trasai buvo priimtas seniai, dar gerokai iki Melburno. Žiemos bandymai Jereze ir Barselonoje vyksta prie kur kas žemesnių temperatūrų ir jau tada mes matėme, kad bolidai šiemet yra greitesni. Visi sprendimai dėl padangų buvo priimti jau tada. Nors dabar man jau atrodo, kad į Bahreiną mes galėjome atvežti ir supreminkštąsias padangas, tada matytumėme lenktynes su mažiausiai 3 sustojimais.
- Kiek ratų čia išlaikys minkštosios padangos kol prasidės labai didelė jų degradacija?
- Gali būti, kad kokius 18-20 ratų, o tai leis apsiriboti 2 sustojimais boksuose. Mes kol kas nesulyginome informacijos, gautos per treniruotes, nes tokia analizė reikalauja nemažai laiko ir kol kas aš negaliu pasakyti, kurioms komandoms geriausiai sekasi dirbti su padangomis. Nedidelis skirtumas tarp jų bus. Kai komandos padirbės su visais surinktais duomenimis, jos užsiims bolidų greičiu ir tada mes pamatysime didelius greičio skirtumus per paskutinę treniruotę, kaip tai jau ne kartą yra buvę. Per lenktynes tempas taip pat bus visai kitoks. Jei lenktynės vyktų dieną, kai asfaltas įkaista iki 55 laipsnių, vaizdas galėtų būti panašus į Malaizijos: kai kurioms komandoms reikėtų stoti tris kartus, o kai kas apsiribotų dviem.
- Bet Bahreine, kaip ir Kinijoje, komandos prioritetu laikys minkštąsias padangas ir galės kontroliuoti situaciją, nes sąlygos čia nebus tokios jau žiaurios?
- Taip. Vienos iš geriausių praėjusių metų lenktynių buvo būtent Bahreine, nors tai ir sąlygojo saugos automobilio pasirodymas. Būtų neblogai, jei jis vėl pasirodytų likus 10 ratų iki finišo (juokiasi)...

Komentarai (1)


Buomas
| 2015 Balandžio 18 d. 19:23
protingai pasneketa
×

F-1.lt pulsas