P. Symondsas: kitas projektas – naujas jėgos agregatas (20)

P. Symondsas: kitas projektas – naujas jėgos agregatas
logo Sausio 27 d. 12:02, LAT Photographic

“Formulės-1” technikos direktorius Patas Symondsas tikisi glaudaus bendradarbiavimo su automobilių koncernais kuriant naujos kartos jėgos agregatus – jie turėtų atsirasti po 5-6 metų.

Ankstesniais metais P. Symondsas kartu su nepriklausomų ekspertų grupe, kuriai vadovavo Rossas Brawnas (F-1 čempionato sporto direktorius), formavo naują techninį reglamentą, kuris įsigalios nuo 2021 metų.

„Mūsų kitas didelis projektas – 2025-2026 metų jėgos agregatas ir dabar aš bandau suprasti, kokias dabartines priemones mes tuomet galėsime pritaikyti, - pasakojo „Formulės-1“ veteranas, kurio karjera prasidėjo dar 1981 metais. – Nemanau, jog mes formuosime tokią pačią grupę, kaip tais laikais, kuomet mes užsiėmėme aerodinamika, nes tai būtų visai kitokia užduotis.

Tikėtina, kad mes dirbsime „Formulės-1“ rėmuose kartu su mano kompanija. Aš jau kalbėjausi su keletu jėgainių gamintojų, norėdamas išsiaiškinti, ar jie būtų pasiruošę suvienyti pajėgas rengiant bendrus tyrimus kai kuriose techninėse srityse.

Mes numatome gana radikalias permainas, beje, ne tik „Formulės-1“ reglamente, bet, galbūt ir žmonių mąstyme, o tai – kur kas svarbesnis aspektas“.

Tarp perspektyvinių automobilių lenktynių variklių kūrimo planų – keturių taktų variklių pakeitimas dvitakčiais, nes jie kur kas efektyviau degina kurą, vis didesnis biodegalų panaudojimas, o taip pat – perėjimas prie jėgainių su vandenilio kuro elementais.

Komentarai (20)


kart
| Sausio 29 d. 03:02
A85
| Sausio 28 d. 22:44

Kolegos, dabar mada yra ekologija. Jeigu turit verslus – darykit ekologiją, dėkit kosminius antkainius, eksportuokit į Vakarus ir gerai gyvensit. Iškastinis kuras šių dienų pasaulyje yra toks pats dinozauras, kaip ir nafta, kuri iš jų atsiradus. Automobilių gamintojai nori užsidirbti pinigus, ir dėl to renkasi FE, o ne F1, nes ten tiek (ženkliai) pigiau, tiek PR geresnis žvelgiant paprasto vartotojo akimis. Gal 3-am ir 2-am pasauly tai nėra aktualu bet išsivysčiusios šalys eina stipriai link auto parko ekologizacijos ir vėliavnešys čia yra elektromobilis.

Vandenilis galėtų būti ta futuristinė idėja F1, nes sudegęs kuras išmeta daugiausiai vandenį, ir jei vandenilis dar būtų išgaunamas elektra gauta iš saulės, būtų visiškas slam-dunk, nes panaši galia su beveik nuliu kenksmingų medžiagų. Tik tiek, kad gamintojai dabar labiau susitelkę į elektromobilius, o ne į alternatyvius kurus, tad klausimas kaip priviliot gamintojus, nors būtent F1 galėtų būti puiki laboratorija išmėginti vandenilio variklius. Tik kitas klausimas – saugumas. Jjeigu nebus užtikrintas 100% saugumas dėl kuro, tai, be abejo, nei FIA rizikuos leisti tokius variklius naudoti, nei gamintojai norės pasirašyti mirties nuosprendį technologijai.

Kas dėl VDV, tai F1 neturi kur dingt, nes FE turi teises į pilnai elektromobilių formulių čempą dar ilgiems metams į priekį (iki 2038), tad F1 gali nebent susiliet su FE iki to laiko. Ir dar viskas priklausys nuo ekonominio ir politinio klimato, kiek ilgai dideli autogamintojai matys naudą iš dalyvavimo F1. Jeigu F1 taps tik niša, tai gali labai greitai nusiristi į niekur.

Smagu, kad F1 jau pradeda galvoti į priekį, tikiuosi, kad ras tinkamą variklių formulę, kuri tenkins tiek automobilių gamintojus, tiek FIA. Fanai, bijau, kad liks šone ir teks tenkintis, arba ne, tuo ką nuspręs didesnės jėgos.

Aš naiviai tikiuosi, kad būtent vandenilis, o ne elektromobiliai ir bus ateitis. Ar bent jau kartu eis lygiagriačiai. Vandenilinis auto ne tik, kad ekologiškas dėl kuro rūšies, bet yra ištirta, kad išmeta švaresnį orą nei jį paima. Tokiai kaip Kinijai čia iš viso būtų tobula.

Kas liečia F1, tai bolidai praktiškai gali važiuoti ant ko tik nori, bet deja, madas diktuoja komercija ir niekas neprades naujos variklių programos tik dėl F1.
Ekologiškai išgauti vandenilį vis dar yra brangu, todėl didžioji jo dalis šiuo metu vis dar gaminama naudojant iškastinį kurą. Kai atpigs vandenilio gavybos technologijos, va tada ir gali būti proveržis.
A85
| Sausio 28 d. 22:44
Kolegos, dabar mada yra ekologija. Jeigu turit verslus – darykit ekologiją, dėkit kosminius antkainius, eksportuokit į Vakarus ir gerai gyvensit. Iškastinis kuras šių dienų pasaulyje yra toks pats dinozauras, kaip ir nafta, kuri iš jų atsiradus. Automobilių gamintojai nori užsidirbti pinigus, ir dėl to renkasi FE, o ne F1, nes ten tiek (ženkliai) pigiau, tiek PR geresnis žvelgiant paprasto vartotojo akimis. Gal 3-am ir 2-am pasauly tai nėra aktualu bet išsivysčiusios šalys eina stipriai link auto parko ekologizacijos ir vėliavnešys čia yra elektromobilis.

Vandenilis galėtų būti ta futuristinė idėja F1, nes sudegęs kuras išmeta daugiausiai vandenį, ir jei vandenilis dar būtų išgaunamas elektra gauta iš saulės, būtų visiškas slam-dunk, nes panaši galia su beveik nuliu kenksmingų medžiagų. Tik tiek, kad gamintojai dabar labiau susitelkę į elektromobilius, o ne į alternatyvius kurus, tad klausimas kaip priviliot gamintojus, nors būtent F1 galėtų būti puiki laboratorija išmėginti vandenilio variklius. Tik kitas klausimas – saugumas. Jjeigu nebus užtikrintas 100% saugumas dėl kuro, tai, be abejo, nei FIA rizikuos leisti tokius variklius naudoti, nei gamintojai norės pasirašyti mirties nuosprendį technologijai.

Kas dėl VDV, tai F1 neturi kur dingt, nes FE turi teises į pilnai elektromobilių formulių čempą dar ilgiems metams į priekį (iki 2038), tad F1 gali nebent susiliet su FE iki to laiko. Ir dar viskas priklausys nuo ekonominio ir politinio klimato, kiek ilgai dideli autogamintojai matys naudą iš dalyvavimo F1. Jeigu F1 taps tik niša, tai gali labai greitai nusiristi į niekur.

Smagu, kad F1 jau pradeda galvoti į priekį, tikiuosi, kad ras tinkamą variklių formulę, kuri tenkins tiek automobilių gamintojus, tiek FIA. Fanai, bijau, kad liks šone ir teks tenkintis, arba ne, tuo ką nuspręs didesnės jėgos.
kart
| Sausio 28 d. 18:30
Black_Death
| Sausio 28 d. 17:27

Nera taip kad visokeriopai pigesni, bet sudejus visus + - pigesni. Kasdieniniuose auto naudoti dvitakti, tai kaip maudytis su treningais. Del tarsumo idomus klausimas, anksciau domejausi tik beda kad buvo "nepriklausomi" matavimai su isanksto zinomu rezultatais :(
As uz tai kad visose lenktynese lauk visas elektronikas ir lenktynese dvitakciai. Lenktynese turi buti galios, ir vykti kova. O ne vykti diskusijos ka tuo metu taupyti

Dvitakčio variklio didžiausia problema yra ta, kad jo mažas resursas. Tai arba investuoji į resursą pradinėje stadijoje arba gamini su mažesniu resursu, bet tada dažnai remontuoji.

Vienu žodžiu, sporte būtų tikrai kažkas įdomesnio, bet vien tik dėl sportinio intereso gamyklos tikrai nesimes ant dvitakčių variklių technologijų.
Black_Death
| Sausio 28 d. 17:27
kart
| Sausio 28 d. 15:02

Tik todėl, kad dvitakčio variklio tepimas vyksta pilant tepalą į kurą. Šitą dalyką galima išgyvendinti, tiesiog pagal tai, kur dabar yra naudojami dvitakčiai, labiau apsimoka likti prie tepimo per kurą, kas sumažina ir variklio dydį ir kaštus.

Aplamai dvitakčiai varikliai neprilipę tik todėl, kad komercijoje keturtakčiai visokeriopai pigesni. Yra vienas kitas dvitaktis naudojamas ir komercijoje. Tikrai žinau, kad yra dvitakčių vilkikų ir gal vienas kitas lengvasis automobilis.
Čia FIAT'ams turėtų buti kažkas artimo, nes Chrysler tokį tikrai turėjo.

Nera taip kad visokeriopai pigesni, bet sudejus visus + - pigesni. Kasdieniniuose auto naudoti dvitakti, tai kaip maudytis su treningais. Del tarsumo idomus klausimas, anksciau domejausi tik beda kad buvo "nepriklausomi" matavimai su isanksto zinomu rezultatais :(
As uz tai kad visose lenktynese lauk visas elektronikas ir lenktynese dvitakciai. Lenktynese turi buti galios, ir vykti kova. O ne vykti diskusijos ka tuo metu taupyti
kart
| Sausio 28 d. 15:02
maxpower
| Sausio 27 d. 18:47

Kalbant apie ekologiją. Dvitakčiai kartais nėra taršesni?

Tik todėl, kad dvitakčio variklio tepimas vyksta pilant tepalą į kurą. Šitą dalyką galima išgyvendinti, tiesiog pagal tai, kur dabar yra naudojami dvitakčiai, labiau apsimoka likti prie tepimo per kurą, kas sumažina ir variklio dydį ir kaštus.

Aplamai dvitakčiai varikliai neprilipę tik todėl, kad komercijoje keturtakčiai visokeriopai pigesni. Yra vienas kitas dvitaktis naudojamas ir komercijoje. Tikrai žinau, kad yra dvitakčių vilkikų ir gal vienas kitas lengvasis automobilis.
Čia FIAT'ams turėtų buti kažkas artimo, nes Chrysler tokį tikrai turėjo.
YZF
| Sausio 28 d. 14:23
kart
| Sausio 28 d. 13:21

Jeigu iš pirmo karto nedaėjo, aš apie tavo sarkazmą ir kalbu. Kadangi tu išmanai viską apie vidaus degimo variklių technologijas geriau už Symondsą ir visą darbo grupę, kuri mato tame potencialo, tai gali laidytis tokiais pareiškimais į kairę ir į dešinę. Mechanikas - laido riteris.

Ech....
kart
| Sausio 28 d. 13:21
YZF
| Sausio 28 d. 12:18

Tai ne tik dyzelis nepopuliaros autosporte, bet ir dvitakciai varikliai lenktyniniuose auto irgi. Tame ir esme buvo mano komentaro ir jame paslepto sarkazmo. Gaila kad tu eilini syki nepagavai kampo. #nepirmas #kart_as

Jeigu iš pirmo karto nedaėjo, aš apie tavo sarkazmą ir kalbu. Kadangi tu išmanai viską apie vidaus degimo variklių technologijas geriau už Symondsą ir visą darbo grupę, kuri mato tame potencialo, tai gali laidytis tokiais pareiškimais į kairę ir į dešinę. Mechanikas - laido riteris.
YZF
| Sausio 28 d. 12:18
kart
| Sausio 28 d. 11:37

Tik skirtumas tas, kad bioetanolis yra labiausiai paplites, todel tavo dyzelis visiskai pritemtas pagal tavo isprusima.

Tai ne tik dyzelis nepopuliaros autosporte, bet ir dvitakciai varikliai lenktyniniuose auto irgi. Tame ir esme buvo mano komentaro ir jame paslepto sarkazmo. Gaila kad tu eilini syki nepagavai kampo. #nepirmas #kart_as
kart
| Sausio 28 d. 11:37
YZF
| Sausio 28 d. 11:30

Girdetas. Ir? Tai nepaneigia mano komentare esancio rysio tarp biodyzelino ir biodegalu. #nice #try.

Tik skirtumas tas, kad bioetanolis yra labiausiai paplites, todel tavo dyzelis visiskai pritemtas pagal tavo isprusima.
YZF
| Sausio 28 d. 11:30
kart
| Sausio 27 d. 20:52

Bioetanolis negirdėtas?

Girdetas. Ir? Tai nepaneigia mano komentare esancio rysio tarp biodyzelino ir biodegalu. #nice #try.
×

F-1.lt pulsas