P. Symondsas: slėgio ir temperatūros jutikliai „Formulėje-1“

P. Symondsas: slėgio ir temperatūros jutikliai „Formulėje-1“
logo 2018 Gegužės 08 d. 06:00, LAT Photographic

„Formulės-1“ mašina turi labai daug įvairių jutiklių, iš kurių kai kurie turi gana specifinę paskirtį. Patas Symondsas, savo laiku dirbdamas vadovaujančiuose postuose tokiose komandose kaip „Renault“. „Marussia“ ir „Williams“, paaiškino, kaip komanda sužino, kad yra pažeistas bolido dugnas ar pradurta padanga.

Patas Symondsas: „Jutikliai gali matuoti pačius įvairiausius parametrus ir duomenys, gauti jų pagalba, telemetrijos kanalais perduodami į boksus.

Į mašinos dugną įmontuota keletas jutiklių, jų signalai perduodami į boksus, kur specialios programos apdoroja visą gaunamą informaciją, analizuodama, kiek efektyviai veikia mašinos dugnas. Jei kokia nors jo dalis būtų pažeista, tai bus pastebima, kadangi jutikliai, sumontuoti šioje dalyje, signalizuos apie anomalų slėgio lygį.

Turėdami šią informaciją, inžinieriai gali netgi suskaičiuoti, kiek sumažėjo prispaudžiamosios jėgos lygis ir kokius laiko praradimus tai duos.

Panašiai vyksta ir su padangomis. Ant kiekvieno rato sumontuotas slėgio jutiklis, todėl inžinieriai boksuose gali aptikti pradurtą padangą dar iki to, kol pilotas tai pajaus. Į šį jutiklį taip pat yra įmontuotas infraraudonasis sensorius, matuojantis vidinės padangos dalies temperatūrą. Papildomi temperatūriniai jutikliai montuojami ant mašinos korpuso ir stebi rato išorinės dalies įkaitimą.

Turėdami šiuos duomenis, inžinieriai gali apskaičiuoti vidutinę padangos masės temperatūrą – tai padangos darbinio sluoksnio vidutinė temperatūra – būtent ji realiai parodo, ar padanga yra įšildyta iki darbinės temperatūros“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983