Parduoti siūloma ir „McLaren“ komanda (30)

Parduoti siūloma ir „McLaren“ komanda
logo Birželio 18 d. 11:08, McLaren F1

„Formulėje-1“ per mėnesį pasiūlyta parduoti jau antra komanda – šį kartą „McLaren“. Tačiau dabartiniai ekipos akcininkai nenori prarasti kontrolinio akcijų paketo. Ekipos savininkai norėtų parduoti minoritarinę komandos dalį norėdami pagerinti „Formulės-1“ komandos finansinę padėtį. Britai nori surasti būdą, kaip lengviau išsisukti iš krizės, užklupusios sportą dėl koronaviruso. Apie tai pranešė britų kanalas „Sky News“.

Šiuo momentu kontrolinis „McLaren“ akcijų paketas – 56 proc. priklauso Bahreino investiciniam fondui  „Mumtalakat“. Dar 14 proc. priklauso „TAG Group“, kuriai vadovauja Saudo Arabijos pilietis Mansouras Ojjeh. 10 proc. akcijų priklauso kanadiečių verslininkui Michaelui Latifi, kurio sūnus Nicholas važiuoja „Williams“ komandoje.

Dėl  krizės „McLaren“ kompanijai jau teko sumažinti darbuotojų skaičių 1200 žmonių. 2020 m. pirmame ketvirtyje bendras kompanijos, į kurią įeina F-1 komanda, sportinių automobilių gamybos padalinys ir inžinerinis padalinys, nuostolis buvo 133 mln. svarų sterlingų, kai prieš metus jis tebuvo tik 18 mln. svarų.

„McLaren“ „Formulėje-1“ nenugalėjo nuo 2012 metų, o paskutinį čempionų titulą iškovojo 2008 metais. Anksčiau apie galimybę parduoti stambų akcijų paketą pranešė „Williams“ komanda, kuri, skirtingai nei „McLaren“, naujam investuotojui yra pasirengusi atiduoti kontrolinį akcijų paketą.

Beje, alternatyviu „McLaren“ krizės pasekmių likvidavimo būdu gali būti dabartinių akcininkų papildomos investicijos.


Komentarai (30)
Skirmantas_M
IP: f88f0f0 | 06/19 14:39 Atsakyti
Kaip ir Life ir offeris sako, krizės metu prabangos, nebūtinų prekių pardavimai krenta. Tą aiškiai parodo ir straipsniai. Krizės metu pinigai yra daugiau investuojami, o ne leidžiami ten, kur jų neuždirba. Ir būtent kad pačių turtingesnių pinigai perskirstomi.
kaimietisdmc
IP: c7d6c89 | 06/19 12:32 Atsakyti
McLaren superautomobiliu yra dvi bedos.
1. Maziau svarbi - patikimumas ir arogancija. Genda tie McLarenai kaip kokie fiatai :D O atstovai lupa gera piniga uz gedimus, kuriu neturetu buti tokios klases automobilyje. Ferrari berods 7 metai garantija.
2. Svarbiausia, siek tiek itakota bedos nr 1 - nuvertejimas. Jei Ferrari ir McLaren (eilinis modelis) nauji kainuoja apie 200k, tai po 3 metu Ferrari kainuos 170-180k, o McLaren 100-120k. Ferrari reikia eilej laukti ir tau net neparduos top end modelio, jei nesi pastovus 'nusipelnes' klientas. Apie nuolaidas pamirsk. O McLaren prigamina per daug modeliu, liepia savo dyleriams juos pirkti ir registruoti. Oversupply. 720 dvieju metu senumo praranda apie 50% vertes, kaip analogiska Ferrari kainuoja nedaug maziau nei naujas.

Aisku Mclaren ne tik superautomobiliai, visokiu projektu jie turi.
astralas
IP: c9aa7c5 | 06/19 10:55 Atsakyti
Life
06/18 17:54

Jei nebūtų skirtumo, tada ir BMW ant savo visų 100K kainuojančių auto užsimestų 30K, o kokia Ferrari ir visus 100K, nes pagal jus vis tiek pirks, bet kaip matom kažkodėl neužsimeta. :)

opcijos yra tai, ką papildomai susikomplektuoja pirkėjas.
kart
IP: 5e68980 | 06/18 23:43 Atsakyti
kart
06/18 23:27

FCA yra koncernas, kuriai priklauso Ferrari brandas, o ne pati Ferrari. Ferrari yra Ferrari ir jų biudžetas eina į vieną katilą, o tik po to paskirstoma komandai ir kitai veiklai: https://i.imgur.com/3Lsfbcs.png

Dar primenu, kad Ferrari visų pirma ir atsirado kaip F1 komanda ir tik po to buvo nuspręsta paleisti to pačio brando serijinių automobilių gamybą.

Be to, koks skirtumas, nes ir tėvinės kompanijos turi tam įtakos. Ir jeigu nuspręs mažinti biudžetą brandui, tai biudžetas mažės ir komandoms.

Reikėtų gal tik patikslinti, kad Ferrari dabar nuo FCA lyg ir atskirta. Bet tai nekeičia fakto, kad Ferrari ne joks koncernas.
kart
IP: 5e68980 | 06/18 23:27 Atsakyti
Telemetrijus
06/18 22:44

Komanda ir koncernas - du atskiri padaliniai, su atskiru biudžetu. Kai kitoms komandoms apyvartinių lėšų reikia ieškoti pas rėmėjus, SF iš FIA gauna nei daug nei mažai ~ 70mln.

FCA yra koncernas, kuriai priklauso Ferrari brandas, o ne pati Ferrari. Ferrari yra Ferrari ir jų biudžetas eina į vieną katilą, o tik po to paskirstoma komandai ir kitai veiklai: https://i.imgur.com/3Lsfbcs.png

Dar primenu, kad Ferrari visų pirma ir atsirado kaip F1 komanda ir tik po to buvo nuspręsta paleisti to pačio brando serijinių automobilių gamybą.

Be to, koks skirtumas, nes ir tėvinės kompanijos turi tam įtakos. Ir jeigu nuspręs mažinti biudžetą brandui, tai biudžetas mažės ir komandoms.
Telemetrijus
IP: 09e3a02 | 06/18 22:44 Atsakyti
kart
06/18 22:31

Ferrari net profit Q1 2020 - 166 million euros. Kažin kokią čia dalį sudaro išmokos iš FIA?

Komanda ir koncernas - du atskiri padaliniai, su atskiru biudžetu. Kai kitoms komandoms apyvartinių lėšų reikia ieškoti pas rėmėjus, SF iš FIA gauna nei daug nei mažai ~ 70mln.
kart
IP: 5e68980 | 06/18 22:31 Atsakyti
Telemetrijus
06/18 21:45

Tas gresia beveik visoms F1 komandos išskyrus Scuderia Ferrari, kai pastaroji iš fia gauna tiek, kiek kitoms komandos pusei biudžeto užtektų.

Ferrari net profit Q1 2020 - 166 million euros. Kažin kokią čia dalį sudaro išmokos iš FIA?
Telemetrijus
IP: 09e3a02 | 06/18 21:45 Atsakyti
Tas gresia beveik visoms F1 komandos išskyrus Scuderia Ferrari, kai pastaroji iš fia gauna tiek, kiek kitoms komandos pusei biudžeto užtektų.
kart
IP: 5e68980 | 06/18 18:30 Atsakyti
oferis
06/18 17:47

Ferrari irgi krize pajaute, taip kad ne McLaren vienu cia beda. Iskart idedu linka, jeigu idomu. https://the-race.com/formula-1/drastic-f1-revenue-loss-hurting-ferrari-finances-most/

Paskaityk mano komentarą, kur rašiau A85 ir suprasi apie ką aš kalbu. O kas liečia dėl straipsnio apie Ferrari, tai ten aiškiai parašyta "pajamų sumažėjimas", bet ne nuostoliai, kas yra McLaren atveju. Pajamų sumažėjimas pirmąjį šių metų ketvirtį yra įprastas reiškinys. Blogiau yra nuostoliai. Dar blogiau, kai neturi iš ko tuos nuostolius padengti, o kreditai spaudžia.
Tai ir klausiu, kodėl to rezervo nebuvo. Ar pardavimų mažai dar iki krizės buvo ar akcininkai gopšūs.

Tekę domėtis nemažai, kaip tokie automobilių gamintojai uždirba pinigus. Tai maždaug yra taip, kad kelis metus dirba nuostolingai tikėdamiesi jog kažkada tie pardavimai kils(pvz. su nauju modeliu) ir atpirks visus nuostolius. Tada ciklas kartojasi. Papildomos pajamos gali būti iš F1(McLaren atveju), iš akcijų pardavimo ir dar kažkokių sutarčių.
Bet, kad taip nuostolingai gyventi kelis metus, reikia arba imti kreditus, arba turėti rezervą, arba nuolat gauti injekcijas iš investuotojų(pvz. Tesla taip daug metų gyveno, pardavinėdama akcijas biržoje).

Sprendžiant iš visko McLaren ir be krizės laikosi sunkiai, ką aš ir bandau pasakyti.
Life
IP: 0f79c6f | 06/18 17:54 Atsakyti
astralas
06/18 17:47

čia labiau tiktų tiems atvejams, kai vidurinė klasė užsimano prabangių žaisliukų. Tie kas mašinai neturi 30k, tai nelabai yra skirtumo M5 kainuoja 100k ar 130k su opcijomis

Jei nebūtų skirtumo, tada ir BMW ant savo visų 100K kainuojančių auto užsimestų 30K, o kokia Ferrari ir visus 100K, nes pagal jus vis tiek pirks, bet kaip matom kažkodėl neužsimeta. :)
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas