Patvirtintas 2021 metų reglamentas (27)

Patvirtintas 2021 metų reglamentas
logo 2019 Spalio 31 d. 20:24, Formula-1

Šiandien automobilių sporto Pasaulinė taryba patvirtino 2021 metų „Formulės-1“ reglamentą ir šis pasaulio čempionatas iš esmė turėtų pasikeisti. Lenktynių savaitgalis Ostine prasidėjo nuo spaudos konferencijos, kurioje dalyvavo „Formulės-1“ vykdomasis direktorius Chase Carey, technikos direktorius Nicholas Tombazis, sporto direktorius Rossas Brawnas ir FIA prezidentas Jeanas Todtas, kurie pristatė naująjį reglamentą.

Kompleksinis požiÅ«ris formuojant sėkmingą „Formulės-1“ ateitį, nauji Techninis ir Sportinis reglamentai, o taip pat naujos finansavimo taisyklės yra nukreipti į tai, kad sportininkų kova trasoje bÅ«tų kur kas artimesnė, varžybos - labiau subalansuotos. Taip pat tikslu išlieka sportinis ir ekonominis „Formulės-1“ stabilumas.

2021 metų „Formulė-1“ bus:

  • Mašinos, kurios leis artimiau kovoti trasose;
  • Labiau subalansuotas varžybų pobÅ«dis;
  • Sportas, kuriame sėkmė priklausys nuo to, kaip efektyviai ekipos naudoja pinigus, o ne tuo, kiek jos išleidžia. Pirmą kartą FIA taisyklėmis bus apribotas komandų biudžetas – 175 mln. JAV dolerių per sezoną;
  • Sportas, kuriame galioja kur kas teisingesnės sąlygos dalyviams daryti verslą ir geresnės sąlygos naujiems čempionato dalyviams ateiti;
  • Sportas, kuris pasiliks aukšÄiausia automobilių lenktynių kategorija ir bus puiki vitrina demonstruoti pažangiausias technologijas.

Naujos taisyklės bus papildytos nauju požiÅ«riu į sporto valdymą, o taip pat – nauja pajamų paskirstymo struktÅ«ra, o tai leis sportui vystytis ir augti stiprinant verslo modelį. Susitarimų su komandomis procesas šiuo metu yra pasistÅ«mėjusioje stadijoje.

2021 metų bolidai bus sukonstruoti iš principo pagal kitą filosofiją ir atrodys visiškai kitaip – pasikeis aerodinamikos reglamentas, o tai leis neprarasti prispaudžiamosios jėgos sujauktame ore važiuojant paskui kitą mašiną. Atsiras 18 colių dydžio padangos su šviesos diodų indikacija. Šviesos diodų ekranai atsiras ir ant bolidų korpusų.

Pirmą kartą „Formulėje-1“ įvedami finansiniai apribojimai iki 175 mln. dolerių vienai komandai per metus. Ä® šią sumą patenka visos išlaidos, išskyrus lėšas marketingui, pilotų atlyginimus ir trijų pagrindinių ekipos vadovų algas.

Rimtai pasikeis ir Sportinis bei Techninis reglamentai. Komandos negalės tobulinti mašinos lenktynių savaitgalio metu, bus sutrumpintas aerodinaminių atnaujinimų skaičius per sezoną, tai leis sumažinti brangiai kainuojančias „ginklavimosi varžybas“. Padidės standartizuotų detalių ir mazgų skaičius, o kai kurių komponentų keitimas bus apribotas.

Ä®vyks nedideli, tačiau esminiai lenktynių savaitgalio formato pakeitimai – jis bus labiau glaustas, kad pagerėtų sirgalių įspÅ«džiai ir komandoms bÅ«tų lengviau tvarkytis su tvarkarašÄio išplėtimu.

Spaudos konferencija prieš lenktynių savaitgalį bus perkelta iš ketvirtadienio į penktadienį, ji bus rengiama prieš treniruotes, o mašinos uždaro parko taisyklės (bÅ«ti parengtos lenktyninės versijos) turės laikytis nuo trečios treniruotės pradžios.

Trečioji treniruotė taip pat bus tas taškas, iki kurio komandos turės mašinas paruošti atitinkamai pagal „etaloninę specifikaciją“, parengtą patikrinimui prieš pirmąją savaitgalio sesiją, todėl bet kokie elementai, naudoti per treniruotes, tam momentui turi bÅ«ti pašalinti.

Be to, visos komandos metų bėgyje turi surengti ne mažiau kaip dvi treniruotes dalyvaujant pilotams, nuvažiavusiems du ar mažiau GP etapus, o tai leis jaunajai kartai pademonstruoti savo sugebėjimus.

Etapų skaičių būsimuose sezonuose žadama padidinti iki 25 GP.

Bandant sumažinti bolidų konstravimo išlaidas, brigadų, dirbančių vėjo tuneliuose kiekvieną savaitę, skaičius bus sumažintas akcentuojant platesnį skaitmeninės hidrodinamikos technologijų CFD naudojimą vietoje fizinių bandymų.

Ta pačia linkme nukreiptos ir kitos taisyklių permainos. Pavyzdžiui, perėjimas prie žemo profilio padangų turės ne tik estetinę reikšmę. Aukšto profilio padangos, dabar naudojamos „Formulės-1“ lenktynėse, turi tendenciją stipriai kraipytis ir  keisti savo formą, o tai atsiliepia aerodinamikai. Komandos su pačiais didžiausiais biudžetais gali nuodugniai ištyrinėti šiuos efektus ir surasti sprendimus, kurie duoda pranašumą prieš kitus. Padangos su kietesne ir mažesne šonine sienele kraiposi ne taip stipriai, o tai supaprastina aerodinamiką, tokiu bÅ«du sumažina investicijas į konstravimą.

„Formulės-1“ vykdomasis direktorius Chase Carey: „Formulė-1“ – neįtikėtinas sportas su turtinga istorija, didvyriais ir sirgaliais visame pasaulyje. Mes su pagarba žiÅ«rime į „Formulės-1“ DNR, kuri yra sportinis rungtyniavimas, talentų unikalumas, lenktynininkų drąsa, komandų ištikimybė savo darbui ir pačios pažangiausios technologijos. Tikslas visuomet buvo tas, kad kova trasoje bÅ«tų kuo įdomesnė, bet kartu šis sportas turi bÅ«ti gyvybingas ir patrauklus verslas visiems.

Naujų taisyklių patvirtinimas Pasaulinėje taryboje – lūžio metas, kuris leis varžybas padaryti patrauklesnėmis visiems sirgaliams. Nauji reglamentai – dviejų metų įdirbis tiriant techninius, sportinius bei finansinius aspektus. Mes pasiÅ«lėme daug pakeitimų per visą aptarimų procesą, gaudami atgalinį ryšÄ¯ iš komandų ir visų suinteresuotų pusių. Mes esame tvirtai įsitikinę, kad pasiekėme užsibrėžtų tikslų.

Naujos taisyklės – svarbus ir rimtas žingsnis, tačiau tai – nepertraukiamas procesas, todėl mes ir toliau tobulinsime reglamentą ir imsimės žingsnių, kurie leis mÅ«sų sportui vystytis ir visiškai atskleisti savo potencialą.

Viena iš iniciatyvų, kurios realizacijai mes dėsime visas pastangas – mÅ«sų sporto įtaka aplinkai. Mes jau turime patį efektyviausią variklį pasaulyje, o per artimiausias kelias savaites mes paskelbsime apie planus, kurių įgyvendinimas leis sumažinti mÅ«sų sporto ir verslo įtaką aplinkai. Mes visuomet bÅ«davome automobilių pramonės priešakyje ir manome, kad galime suvaidinti svarbų vaidmenį šiame kritiškame klausime“.

FIA prezidentas Jeanas Todtas: „Daugiau ne dvejus metus vyko intensyvÅ«s tyrinėjimai kartu su mÅ«sų partneriais iš „Formulės-1“, dalyvaujant komandoms bei pilotams, trasų projektuotojams ir padangų tiekėjams iš „Pirelli“, visiems „Formulės-1“ akcininkams. Mes – FIA didžiuojamės tuo, kad šiandien skelbiame naująjį reglamentą, kuris nuspręs „Formulės-1“ ateitį pradedant 2021 metais.

Tai rimtos permainos šio sporto valdyme, mes pirmą kartą vienu metu skyrėme dėmesį sportiniam, techniniam ir finansiniam aspektams. 2021 metų reglamentas – tai kolektyvinio darbo rezultatas ir puikus pasiekimas.

Ateityje FIA esminiu momentu turėtų tapti rÅ«pestis aplinkos apsauga – „Formulėje-1“ jau naudojami patys efektyviausi pasaulyje varikliai, mes tęsime darbus su naujomis technologijomis ir degalais, kad pasiektumėm pažangos šioje srityje. Tai, ką šiandien paskelbė FIA – tai geriausias pagrindas, kurį mes sugebėjome sukurti pasaulio čempionato dalyvių ir F-1 akcininkų naudai, garantuodami šiam sportui patikimą ir įdomią ateitį“.


Komentarai (27)
Giugiaro
| 11/02 05:56 Atsakyti
LEDai, kuo didesnės padangos ir multimedijos ekranas - nesuprantu (senstu)
kart
| 11/01 19:34 Atsakyti
bitininkas
11/01 19:13

Lietuvos universtitetai be milijonų kažkaip tai idėjas sugalvoja ir įgyvendina. Aišku realizuoja ne lietuvoje, bet pardavinėja patentus.

Reikes pasiulyti Mersams, Ferrariams kreiptis i KTU, sutaupys daug pinigu :D
bitininkas
| 11/01 19:13 Atsakyti
kart
11/01 14:16

O kas yra galvojimas? Sedi ir rukai pypke, kol kas sauna i galva ar tiesiog brangus moksliniai tyrimai?

Lietuvos universtitetai be milijonų kažkaip tai idėjas sugalvoja ir įgyvendina. Aišku realizuoja ne lietuvoje, bet pardavinėja patentus.
Klepsidra
| 11/01 16:26 Atsakyti
kart
11/01 14:16

O kas yra galvojimas? Sedi ir rukai pypke, kol kas sauna i galva ar tiesiog brangus moksliniai tyrimai?

galvojimas yra kai meti 100mln kazkokiam sparneliui ar traukei ir po to skundiesi, kad brangu ir iseini is cempionato, nes marketingas po jo uzdejimo nebeatsipirko
kart
| 11/01 14:16 Atsakyti
Klepsidra
11/01 14:04

Pazanga pirmiausia asocijuojasi su idejomis, o ne biudzetu dydziais. biudzetu ribojimas skatins galvoti, o ne runninti 20 bolidu modeliu ant rolling dyno, kai likusi peletono dalis to pazangaus dyno pazangiai neiperka.

O kas yra galvojimas? Sedi ir rukai pypke, kol kas sauna i galva ar tiesiog brangus moksliniai tyrimai?
Klepsidra
| 11/01 14:04 Atsakyti
kart
10/31 21:08

Pažangiausios technologijos nelabai asocijuojasi su biudžetų ribojimu, bet tarkim.

Pazanga pirmiausia asocijuojasi su idejomis, o ne biudzetu dydziais. biudzetu ribojimas skatins galvoti, o ne runninti 20 bolidu modeliu ant rolling dyno, kai likusi peletono dalis to pazangaus dyno pazangiai neiperka.
Klepsidra
| 11/01 14:00 Atsakyti
žiūrim
10/31 21:24

nu skamba iš pradžių viskas labai gražiai, bet kad ir šių metų sparnų pakeitimas turėjo sumažint tą "dirty air", nors ryškių jokių pokyčių nematyt..

siu metu pokyciai buvo riboti likusiu bolido daliu visumos. nuo 2021 - kai keiciama daug daugiau - tikimasi pakelti ta "dirty air" daug auksciau, nei siemet
ddt
| 11/01 11:17 Atsakyti
žiūrim
10/31 21:24

nu skamba iš pradžių viskas labai gražiai, bet kad ir šių metų sparnų pakeitimas turėjo sumažint tą "dirty air", nors ryškių jokių pokyčių nematyt..

Dėl to, kad tai tiesiog iš principo NEĮMANOMA su tokios aerodinamikos (aerodinaminio pasipriešinimo) kūriniais, kaip F1 bolidai. Tik jei bus padaryta taip, kad aerodinaminis maišas už jų bus minimalus. Kol bus tos tvoros šonuose plius suoliukai priekyje ir gale - to nebus.
YZF
| 11/01 08:59 Atsakyti
Kazkoks popsinis pareiskimas. Tipo "viskas bus geriau ir sauniau". O kas konkreciai - neaisku. Ir matyt su priezastimi, kai nelabai yra rimtu pakeitimu, tai tik abstrakciom frazem ir belieka dalintis. Jau mateme kiek daug visokiu naujoviu komandos atmete. Tai beliko tik ideja kad 'bus geriau'.
Kubietis
| 10/31 23:57 Atsakyti
Trūksta tik vieno punkto: "make America great again".
×

TOP naujienos