Pavydėtina patirtis: lietuvė sėdo už formulės vairo Dubajuje

Pavydėtina patirtis: lietuvė sėdo už formulės vairo Dubajuje
logo 2017 Gruodžio 06 d. 12:13, Asmeninis archyvas

Lietuvė Neringa Podėnaitė išbandė tai, ką norėtų padaryti bene kiekvienas F-1 fanas. Mergina Dubajaus autodrome išbandė formulės bolidą.

Bolidas 100 km/val greitį pasiekia per 4,6 sek., o jo galia siekia 180 BHP. Nors toks malonumas, kuris trunka apie 1 val. ir 45 min., įskaičiuojant visus apmokymus ir instrukcijas, kainuoja apie 200 eurų (875 AED), važiuoti Dubajaus trasoje yra leidžiama tik su instruktoriumi.

Mergina F-1.lt portalui pasakojo, jog yra didelė autosporto fanė ir seniai norėjo išbandyti tokį bolidą. Nors sportiniai automobiliai jai nėra naujovė, N. Podėnaitė svarsto išmėginti savo jėgas automobilių varžybose. Lietuvė itin domisi automobilių sportu, tačiau meilę F-1, kuri buvo vaikystėje – išaugo.

- Kokie vėjai atpūtė į Dubajų?

- Dubajus yra mano mėgstamiausias miestas, todėl dažnai jį pasirenku atostogoms. Šis kartas - ne išimtis.

- Ar esate autosporto fanė, ar šios patirties išbandymas buvo visiškai ekspromtinis?

- Esu didelė automobilių mėgėja nuo pat vaikystės.  Autosportas man labai patinka. Nesu tokia fanė, kuri seka visas naujienas, viską ir apie visus žino. Tikrai ne. Tačiau dažnai dalyvauju kaip žiūrovė įvairiuose autosporto renginiuose: driftai, dragai, „Autoplius.lt Fast Lap“ varžybos yra mano mėgstamiausias renginys Lietuvoje.

Tiesiog žaviuosi automobilių sportu, pati vairuoju sportinio tipo automobilį ir kitais metais jau tikiuosi pereiti į kitą lygį ir pati sudalyvauti kokiose varžybose. Ruošiantis atostogoms, aš visada pasižiūriu, ar toje šalyje yra pramogų susijusių su automobiliais. Apie galimybę Dubajuje pavairuoti formulę aš sužinojau prieš pusę metų, kai ten atostogavau, tačiau buvo per vėlu, nes viskas buvo rezervuota dvejoms savaitėms į priekį. Todėl šį kartą, šiai pramogai užsiregistravau dar prieš kelionę.

- Formulės pasirinkimas atsitiktinis, ar nuosekliai sekate F-1 įvykius?

- F-1 man buvo labai įdomi, kai buvau maža mergaitė. Tai buvo mėgstamiausias sportas ir sėdėdavau prilipusi prie televizoriaus. Tačiau šiuo metu tuo nebesidomiu.

Dubajaus autodromo pramogų pasiūlymuose yra galimybė išbandyti įvairius automobilius, tarp jų ir „McLaren“. Tačiau jį esu vairavusi Denveryje, JAV, todėl norėjosi kitokios patirties. O kas gali būti labiau kitokio nei formulė? Todėl šis pasirinkimas tikrai nebuvo atsitiktinis.

- Koks jausmas skrieti tokioje įspūdingoje trasoje?

- Taip,  pats buvimas Dubajaus autodrome yra kažkas vau, kai pagalvoji kokio lygio autosporto renginiai ten vyksta. Kadangi ši patirtis skaitosi kaip pirmasis mokymosi etapas link lenktynininko karjeros, tai važiuoti leido tik viena trasos dalimi. Jausmas tikrai buvo labai geras, ypač dėl to, kad tai buvo mano pirmoji patirtis važiuoti profesionalioje lenktynių trasoje. Tačiau lengva nebuvo, nes sudėlioti stulpeliai, pagal kuriuos turi mokytis važiavimo trajektorijos, kada sulėtinti, kada perjungti bėgius ir t.t. Taip pat turi stebėti organizatorius ir jų nurodymus.

- Ar nepritrūko formulėje galios? O gal buvo per daug ir iki „dugno nespaudėte“?

- Kaip jau minėjau, kadangi ši patirtis labiau yra mokomojo pobūdžio ir pajausti, ką reiškia vairuoti formulę, o ne prasinešti per autodromą, tai visą laiką važiavo vedantys automobiliai priekyje, kurie reagavo į bendrą komandų greitį, vairuotojų elgesį trasoje ir t.t. Tam tikromis aplinkybėmis buvome keičiami komandose, eiliškume. Važiavome aštuoni žmonės ir mūsų tarpe buvo skirtingo pasiruošimo žmonių: keli patyrę lenktynininkai, kurie savo šalyse dalyvauja įvairiuose autosporto renginiuose, kai kurie, apskritai nemokantys vairuoti su mechanine pavarų dėže. Už nepaklusnumą, avarinių situacijų sudarymą, driftus, savanorišką perėjimą į kitą komandą dėl to, kad jie važiuoja greičiau yra diskvalifikuojama. Organizatoriai viską kontroliuoja, kad užtikrintų vairuotojų bei aplinkinių saugumą. Todėl tikrai galios nepritrūko, formulė lengva, jautri, o trasa trumpa su daug taisyklių.

- Ar tokia pramoga verta tokios kainos?

- Mano nuomone, ši pramoga tikrai yra verta savo kainos. Tai nėra tas dalykas, kurį gali patirti bet kur ir bet kada. Tai išskirtinė patirtis visiems automobilių gerbėjams. Tiesa, yra papildomas draudimo mokestis. Į kainą įeina lenktynininko kombinezonas, šalmas, pošalmis, apie pusvalandį trunkantis seminaras, apmokymai bei 20 min. važiavimas trasoje. Taip pat, gauni sertifikatą.

- Ar įmanoma tai palyginti su kartingais?

- Kai draugams pasakojau apie šia patirtį, sakiau, kad tai yra didelis ir galingas kartingas su sankaba. Pats vairavimo jausmas yra panašus, tik tiek, kad formulėje yra bėgiai. Taip pat, skirtingai nuo kartingo, ji yra labiau uždara, o vietos viduje mažai. Kai įsėdau, juokiausi ir paklausiau organizatoriaus: „Čia yra labai nepatogu, taip turi būti, tiesa?“ Pačios važiavimo patirties skirtumas yra tas, kad kartinguose gali atsitrenkti, apsisukti, drfitinti ir pan., tačiau formulėje to daryti negali, ir kaip jau minėjau, už driftą bei apsisukus trasoje du kartus yra diskvalifikuojama. Todėl šioje vietoje reikia būti atidesniu bei atsargesniu.

- Ar tai buvo kažkas, ką norėjote seniai išbandyti? Ar manote, kad vieno karto užteks pasisotinti?

- Kadangi esu automobilių mėgėja ir man smagu yra vairuoti įvairius automobilius, tai žinoma, kai matydavau formulę pagalvodavau, kad kaip smagu būtų pabandyti. Specialiai tokios pramogos neieškojau, tačiau kai sužinojau apie galimybę pavairuoti formulę, tai nei trupučio neabejojau ar verta.

Šiai patirčiai vieno karto tikrai neužtenka. Tuo labiau, kai trasoje esi pirmą kartą ir praleidi labai nedaug laiko. Pirmi keli ratai buvo skirti susipažinti su formule, turi ją pajausti, suprasti kaip elgtis su bėgiais, jos jautrumą, kaip išlaikyti ją tiesią. Taip pat reikia išmokti trasos dangosbženklinimą ir sutartų ženklų atpažinimą. Turint galimybę, tikrai važiuočiau dar bent kelis kartus.

 

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553