Penkios priežastys, kodėl galima tikėtis „Ferrari“ sėkmės 2020 metais

Penkios priežastys, kodėl galima tikėtis „Ferrari“ sėkmės 2020 metais
logo 2020 Sausio 21 d. 12:02, Ferrari

„Ferrari“ yra legendinė „Formulės-1“ komanda, visame pasaulyje ji turi armiją sirgalių, o Italijoje į ją apskritai žiūrima kaip į kultinį reiškinį. Tiesa, paskutiniu sportininku, kuriam pavyko tapti F-1 pasaulio čempionu prie raudonosios mašinos vairo, buvo Kimis Raikkonenas senais 2007 metais, o Konstruktorių taurės „Ferrari“ nėra iškovojusi nuo 2008 metų.

Bet, galbūt, šiame sezone italų ekipai pavys nutraukti „Mercedes“ dominavimą – oficialaus F-1 tinklalapio žurnalistai paminėjo penkias priežastis, kurios leidžia tikėtis sėkmės.

Vidinis stabilumas

SF90 galima laikyti pačia geriausia praėjusio sezono mašina, ypač greita ji būdavo kvalifikacijose, tai patvirtina ir septynios Charleso Leclerco „pole“ pozicijos. Tačiau lenktynėse „Ferrari“ pranašumas buvo matomas ne taip ryškiai, be to, komanda priimdavo klaidingus taktinius sprendimus, atsainiai atlikdavo sustojimus, o ir lenktynininkai kartais veikdavo ne pačiu tinkamiausiu būdu.

Be to, atskleisti bolido potencialą pavyko ne iš karto, o tuo metu, kai SF90 važiavo išties greitai, jiems pavyti „Mercedes“ kovoje dėl pagrindinių trofėjų jau buvo per vėlu.

Ankstesniais metais po nesėkmingų sezonų Maranello komandoje prasidėdavo kaltųjų paieška, vadovai, techniniai direktoriai ar dar kas nors iš vedančiųjų specialistų galėdavo paprasčiausiai netekti savo postų, tačiau šįkart jokių kadrinių perstumdymų nėra numatoma. Kompanijos vykdomasis direktorius Louise Camilleri leido suprasti, kad „Ferrari“ dabar mąsto strategiškai.

„Kartu su Mattia Binotto mes dabar esame susitelkę kurdami ilgalaikius planus, - sakė jis. -  Komanda nesukuriama per vieną vakarą. Mes dažnai kalbame, jog turime jauną kolektyvą, nors pas mus dirba nemažai labai patyrusių ir talentingų žmonių. Tačiau daugelis iš jų tik neseniai gavo paskyrimus į konkrečias pareigas.

Todėl reikia kantrybės, norint pasiekti stabilumo, kad galėtumėm pradėti ramiai dirbti. Jei prisiminsime „Formulės-1“ istoriją, tai visos komandos, savo laiku pasiekusios sėkmės – ar tai būtų „McLaren“, „Ferrari“, „Red Bull“ ar „Mercedes“ mūsų laikais – turėjo vieną bendrą bruožą – vidinį stabilumą. Visi jie mokėjo efektyviai dirbti, suvienyti pastangas. Tai yra tai, kam mes dabar skiriame padidintą dėmesį“.

Teoriškai, kai bendradarbiai nejaučia padidinto spaudimo, jie nesibaimina rizikuoti, priiminėti drąsius nestandartinius sprendimus ir visa tai pasitarnauja kolektyvo sutelktumui, padeda įveikti sunkumus, kylančius sezono metu.

„Taip, mes kartais darome klaidų, - yra linkęs pripažinti L. Camilleri. – Bet kiek aš žinau iš asmeninės patirties, būtent iš klaidų visi mokosi“.

Finansinis potencialas

„Ferrari“ yra viena iš tų komandų, kurioje viskas tvarkoje su biudžetu bei resursais ir komandos vadovybė ruošiasi tęsti šią politiką. Tokios galimybės Maranelle yra, mat pernai serijiniai italų kompanijos automobiliai buvo pardavinėjami gana sėkmingai. Kompanija eilinį kartą pasiekė labai gerų ekonominių rodiklių, o tai leidžia investuoti į gamyklinės F-1 komandos infrastruktūrą.

Pavyzdžiui, Maranelle sparčiai vyksta naujojo simuliatoriaus statyba, kuris itin aktyviai bus išnaudojamas rengiantis 2021 metams. Teoriškai šis didelio efektyvumo instrumentas bus naudingas komandai ir šiame sezone: lenktynių savaitgalių metu Pascalis Wehrleinas dirbs su juo bazėje Maranelle, padėdamas surasti optimaliausius nustatymus kvalifikacijoms bei lenktynėms.

Mašinos greitis

Praėjusiais metais „Ferrari“ pilotams pavyko iškovoti tik tris pergales, tačiau sezono eigoje jie pirmavo net 406 ratus, o tai yra 32 proc. visos pasaulio čempionato distancijos. Pagal šį rodiklį  Skuderija nusileido „Mercedes“, bet aplenkė „Red Bull“ ekipą. Tai byloja apie SF90 bolido greitį.

Antroje sezono dalyje „Ferrari“ pavyko gerokai pasitempti – dar ir dėl to, kad komandai pavyko likviduoti kai kurias mašinos silpnąsias vietas.

„Priežastis, kodėl mes nelaimėjome daugiau lenktynių – tai nepakankamas patikimumas, lenktynininkų klaidos, apsiskaičiavimai pasirenkant strategiją, - pripažįsta komandos vadovas Mattia Binotto. - Jei mums ir pavyko išmokti kokią nors pamoką pernai, tai ji yra ta, jog pergalei reikia pasiekti idealaus darbo visose srityse“.

Tikėjimas pilotais atstatytas

Sezono metu santykiai tarp komandos debiutanto Charleso Leclerco ir keturiskart pasaulio čempiono Sebastiano Vettelio ne kartą buvo paaštrėję ir labiausiai nemalonus incidentas įvyko Brazilijos GP, kur abi pilotai pasitraukė iš kovos.

Tačiau L. Camilleri šiame epizode pasistengė įžvelgti ir teigiamų momentų: „Abu lenktynininkai įsisąmonino, jog dėl šios kolizijos labiausiai nukentėjo komanda. Apskritai, ateityje tai duos Mattia galimybę geriau pilotus valdyti, jie bus labiau sukalbamesni kritikai, kadangi supranta, kas smarkiai „nusikalto“.

Su Leclercu „Ferrari“ sieja komandos ateitį, pernai jis jau įrodė, jog gali būti komandos lyderiu – būtent dėl to italų ekipa pasiūlė jam sudaryti ilgametį kontraktą.

Vettelis taip pat kol kas neiššvaistė pasitikėjimo kredito, „Ferrari“ vadovybė ir toliau jį palaiko ir jei jis už tai sugebės atsidėkoti gerais rezultatais, tai Skuderija turės du patyrusius ir stabilius lenktynininkus, kurie bus pajėgūs kovoti dėl Konstruktorių taurės – jei tik tai leis jų mašina.

Stabilus reglamentas

Regis, tai galima laikyti pačiu svarbiausiu faktoriumi. Pernykštė mašina buvo greita, gal tik komanda ne iš karto išsiaiškino su jos galimybėmis. Greičiui tiesiojoje ji neturėjo lygių, nors priešpriešinio pasipriešinimo sumažinimas neigiamai atsiliepė važiuoklės darbo efektyvumui įveikiant posūkius. Maranelle į tai atsižvelgė rengiantis 2020 metų sezonui ir pasistengė padidinti prispaudžiamąją jėgą.

Norėdami kuo greičiau išaiškinti potencialias naujosios mašinos problemas, „Ferrari“ nutarė kuo anksčiau surengti bolido pristatymą, jis įvyks vasario 11 d. Idėja yra ta, kad pasauliui bus norima parodyti kažkokią bazinę važiuoklę, kuri vėliau atliks intensyvius stendinius išbandymus ir tik po to išvažiuos į realią trasą, kai prasidės pirmoji bandymų savaitė.

Žodžiu, visi laukia vasario 19 d. – tą dieną startuoja bandymai Barselonoje. Jie duos pirmą įsivaizdavimą apie tai, kiek „Ferrari“ pavyko išsiaiškinti su praėjusių metų problemomis ir ar italų ekipa sugebės pasipriešinti „Mercedes“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794