Pirmosios bandymų savaitės tendencijos

Pirmosios bandymų savaitės tendencijos
logo 2020 Vasario 25 d. 11:42, Williams

Negalima daryti toli siekiančių išvadų tik po trijų dienų priešsezoninių bandymų, tačiau pamėginti galima... Tai ir pasistengsime išsiaiškinti.

Pirmosios tendencijos šių metų „Formulės-1“ sezone jau aiškios. Lyginant su praėjusiais metais, žemyn truputį nukrito „Ferrari“ – tiek pagal įveiktą distanciją ir tiek pagal rato laiką, nors pati komanda tai aiškina pasikeitusiu požiūriu į bandymus. Tik ar esmė yra tai – greitai sužinosime, nes beveik visi draugiškai kalba, jog viskas paaiškės tik Melburne.

Kita vertus, „Ferrari“ vadovas Mattia Binotto trečią bandymų dieną prisipažino, kad „Ferrari“ kol kas atsilieka. Nuskambėjo visa tai gana netikėtai. Dar neseniai jis yra kalbėjęs, jog „raudonųjų“ ekipa kovos dėl čempionų titulo jau nuo pirmųjų sezono lenktynių. O gal tai – tik bandymas užmigdyti varžovus?

„Mercedes“ nukopijavo ankstesnių metų sprendimus ir požiūrį, nuvažiuodami didžiausią įmanomą distanciją dviem pilotais kiekvieną dieną. Lewisui ir Valtteri tai leidi tolygiai įeiti į ritmą po žiemos atostogų per daug neapkraunat kaklo raumenų. Jie per pusdienį įveikdavo po 80-100 ratų ir perduodavo mašiną komandos kolegai. Rezultatas: „Mercedes“ vėl buvo pirmi pagal nuvažiuotos distancijos ilgį.

Tačiau per bandymus buvo  aptarinėjami ne „Mercedes“ rezultatai, o inovacinė vairo valdymo sistema DAS, leidžianti keisti priekinių ratų išvirtimo kampą. Pastaraisiais metais retai kada kam nors pavykdavo taip nustebinti varžovus. Dvigubi difuzoriai, rankomis uždengiami ortakiai, valdoma išmetimo sistema – visa tai jau praeityje ir stabilaus reglamento rėmuose sugalvoti ką nors revoliucinio yra visai neįmanoma, juolab, jog visos inžinierių mintys dabar jau yra nukreiptos į 2021 metus. Bet šioje situacijoje „Mercedes“ sugebėjo sukelti kitų pavydą. Antrąją bandymų dieną, kai „Mercedes“ pademonstravo DAS, varžovai susimąstė: „Kodėl tai sugalvojome ne mes“.

Vairo valdymo sistema DAS visiems tapo akivaizdi dar ir dėl to, jog „Liberty Media“ pakeitė požiūrį į žiemos bandymus. Visas tris dienas vyko tiesioginė TV transliacija, įskaitant ir kameras nuo bolidų, vaizdas buvo pasiekiamas visiems serviso zonoje – visi matė, kaip „Mercedes“ pilotai traukia vairą į save ir nuo savęs. Ankstesniais metais konkurentai tokią naujovę pastebėtų tik sezono eigoje ir tai iššauktų begales protestų, o tai dabar visa tai matyti čia ir dabar. Per priešsezoninius bandymus. Iš varžovams nėra ką pasakyti. Ir nėra jokių protestų.

„Red Bull“ nekomentavo bandymų rezultatų, bet atrodė gana šauniai. Pagal įveiktą distanciją ši komanda – antroje eilutėje, inžinieriams pavyko pašalinti pernai metų trūkumus, nors jų bolidas praėjusio sezono pabaigoje ir sugebėjo lygiomis kovoti su „Mercedes“. Komanda aiškiai „pastatė“ už Maxą Verstappeną, kai tuo tarpu „Mercedes“ bei „Ferrari“ pilotai turės dalintis taškus tarpusavyje. Kai dėl rezultatų glaustumo, tai prasidedantis sezonas turėtų būti pats įdomiausias prie dabartinio reglamento. Taip visada būna artėjant rimtoms taisyklių reformoms.

Lawrence Strollo sprendimas investuoti į 2020 metų „Racing Point“ bolidą pakeis situaciją rinkoje. Komanda už pagrindą paėmė praėjusių metų „Mercedes“ mašiną, kai tuo tarpu „Alpha Tauri“ atgamino pernykštę Red Bull“, nors ir su kitokia pakaba. Taisyklių požiūriu viskas yra tvarkoje. Naująjį bolidą „Racing Point“ net pavadino „rožiniu mercedes“. Tačiau „McLaren“ ir „Renault“ yra tuo labai nepatenkinti – jiems prisidėjo labai stiprių varžovų. Kovoti su „Mercedes“ ir „Red Bull“ klonais, pasiremiant vien tik savais techniniais sprendimais, jiems bus itin sudėtinga.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983