R. Brawnas: dabar M. Binotto bus lengviau tvarkytis su spaudimu (1)

R. Brawnas: dabar M. Binotto bus lengviau tvarkytis su spaudimu
logo Rugsėjo 04 d. 12:11, Mercedes

„Formulės-1“ sporto direktorius Rossas Brawnas suvedė lenktynių Belgijoje rezultatus ir pasveikino „Ferrari“ ekipą su pirmąja pergale sezone.

„Visus sukrėtė tragedija, atsitikusi su Anthoine Hubertu per šeštadienines F-2 lenktynes ir mintimis aš esu su Anthoine šeima ir draugais, su „Arden“ komanda ir visais šio čempionato dalyviais.

Ypač norėčiau padėkoti gelbėtojų komandai. Visi mes mylime automobilių sportą ir gyvename juo, ypač lenktynininkai ir žinome, jog būna niūrių dienų, kai tenka mokėti už šią aistrą. Lenktynininkai žino, kad rizika visuomet yra ir jei tai kelia baimę, tai susitvarkyti su tuo mums padeda drąsa, meilė greičiui ir noras lenktyniauti. Jie negalvoja, kad mirtis nuolat sergsti už posūkio. Ir kažkokiu momentu apsauga staiga nesuveikia ir mes prarandame ką nors iš jaunųjų didvyrių.

Kai praeina šokas po tokių įvykių, likusieji suranda jėgų vėl sugrįžti prie vairo, išsirikiuoti staro lauke ir atakuoti nuo pirmo rato iki paskutinio, norint įrodyti, kad jie yra geriausi ir numalšinti nenumaldomą kovos norą. Būtent tai atsitiko sekmadienį su „Formulės-3“, „Porsche Supercup“ bei „Formulės-1“ lenktynininkais. Žuvusio lenktynininko atminimą pagerbė ne tik Spa verslo klube – savo solidarumą išreiškė šimtai kitų automobilių sporto renginių visame pasaulyje. Kiekvienas kiekvienos lenktynių serijos pilotas yra užsitarnavęs mūsų pagarbos ir dėkingumą už parodytą drąsą, ypač tokiu metu.

Kitų komandų sirgaliai turėtų man atleisti, bet Belgijoje „Ferrari“ pagaliau iškovojo pirmąją savo pergalę sezone, ji beje, buvo labai šauni ir ją iškovojo Charlesas Leclercas. Mažų mažiausiai du kartus ji buvo išslydusi iš jo rankų: pirmą kartą Bahreine dėl techninių problemų, antrą – Austrijoje, kai nenuorama Maxas Verstappenas paskutiniuose ratuose įrodė, kad jo neįmanoma sustabdyti. Tačiau šįkart Leclercas buvo nenugalimas.

Idealus savaitgalis Charlesui: jis maksimaliai išnaudojo mašinos potencialą ir , kas labai svarbu, gavo būtiną komandos palaikymą, tarpo kurio – Sebastiano Vettelio pagalbą, kuris sulaikė Hamiltoną už savęs keletą ratų. Tai suvaidino lemiamą vaidmenį, juk paskutiniuose ratuose pasaulio čempionas buvo akivaizdžiai greitesnis.

Be to, tai labai svarbi pergalė komandos vadovui Mattia Binotto – dabar jam bus paprasčiau tvarkytis su spaudimu, ypač su tuo, kuris ateina iš išorės. Reikia suprasti, jog Italijoje į „Ferrari“ žiūrima lygiai taip pat, kaip ir į nacionalinę futbolo rinktinę, o tai garantuoja milžinišką presingą.

Pagaliau pergalė atėjo pačiu laiku, nes iki kitų lenktynių Monzoje – namų etapo „Ferrari“ ekipai – beliko vos kelios dienos. Sėkmė praėjusiame etape motyvuoja labai emocionalius tifozius ir aš esu įsitikinęs, jog dabar Monzos bilietų kasas atakuoja tiek, kas bando įsigyti paskutinius bilietus į lenktynes.

Istorinė trasa Spa – viena iš pačių netikėčiausių visame F-1 tvarkaraštyje, per savaitgalį joje apsilankė daugiau nei 200 tūkst. sirgalių, iš kurių 100 tūkst. – lenktynių dieną. Belgijos GP etapas buvo įdomus ne tik dėl „Ferrari“ ir „Mercedes“ dvikovos, bet ir dėl ryškių kovų tarp kitų ekipų. Ten matėme įdomius lenkimus, kietą kovą, stebėtinus įsiveržimus, keletą netikėtų incidentų bei pasitraukimų – visas „Formulės-1“ šou dedamąsias ir tai mes šiame sezone jau matėme ne kartą.

Spa – yra klasiška trasa dar ir todėl, kad ji inžinieriams kelia įdomias užduotis, pradedant nuo to, jog čia reikia surasti optimaliausius bolidų nustatymus, kad mašina būtų greita pirmame ir trečiame sektoriuose, o antrajame bolidui neturėtų pritrūkti prispaudžiamosios jėgos. Be to, Belgijos trasoje daug kas priklauso nuo lenktynininko meistriškumo. Tai mes matėme sekmadienį ir TV žiūrovai tai aiškiai pamatė dėl gerėjančių TV transliacijų technologijų – tiek vaizdo, tiek infografikos prasme.

Dabar mes vykstame į Monzą – įprastai lenktynės ten vyksta labai įdomiai, nors ši trasa visai nepanaši į Spa.  Tikiuosi, kad mūsų laukia dar vienas įdomus GP.

Praėjęs savaitgalis buvo ypatingas dviem jauniems pilotams – Alexanderiui Albonui ir Pierre‘ui Gasly, pakeitusiems komandas per vasaros pertrauką. „Red Bull“ taip pasielgė ne pirmą kartą – taip atsitiko su Daniilu Kvyatu ir Maxu Verstappenu 2016 metais. Ši procedūra gali pasirodyti keista, bet joje yra tam tikros logikos. Abu lenktynininkai pagarbiai susitvarkė su šia situacija – bent jau taip atrodė.

Žinoma, Galsy buvo sunkiausia iš visų, nes jam teko pergyventi tai, kas įprastai reiškia pažeminimą pareigose. Bet prancūzą šiltai priėmė „Toro Rosso“ – komanda puikiai jį pažįsta pagal praėjusį sezoną ir Spa jis pasirodė neblogai. Ypač nustebino jo mokėjimas dirbti su padangomis paskutinėje atkarpoje ir devintoji vieta finiše turėjo pakelti jo kovinę dvasią prieš likusias sezono varžybas. Visa tai įvyko per sunkų jam savaitgalį, kadangi A. Hubertas buvo artimu jo draugu.

Savaitgalis buvo nepaprastas ir Albonui, kadangi jam teko kovoti su komandos draugu, kuris yra laikomas vienu iš geriausių pasaulio čempionato pilotų. Buvo rizika, kad jis persistengs, bet jis išvengė šios pasalos ir Spa „Red Bull“ komandai pasiekė maksimaliai įmanomo rezultato, nors akivaizdu, kad jo mašina nusileido „Ferrari“ bei „Mercedes“. Albonas – debiutantas, todėl antroje sezono dalyje, lenktyniaudamas prie „top“ komandos bolido, kuris sugeba pakovoti dėl pergalių, vairo, jis pasirodys vis geriau ir geriau. Tai puikus šansas, bet jis neturi jam apsukti galvos. Bet pradžia buvo puiki.

Pirmoje sąrašo, kas mūsų nenudžiugino, eilutėje – Maxas Verstappenas. Olandui lenktynės užsibaigė nuvažiavus kelis šimtus metrų po susidūrimo su Kimiu Raikkonenu La Source posūkyje – dideliam jo sirgalių, susirinkusių Spa, nusivylimui.

Prieš lenktynių savaitgalį Verstappenas susidūrė su gana sunkia užduotimis, kadangi Belgijoje „Red Bull“ teko kovoto ne tik su „Mercedes“, bet ir su „Ferrari“. Nėra abejonių, jog „Honda“ šiame sezone pasiekė milžiniškos pažangos, bet kai kuriose trasose jie vis tiek nusileidžia varžovams.

Tikėtina, kad Maxas planavo finišuoti penktas ar aukščiau, turint galvoje tai, jog Vetteliui iškilo problemų su padangomis, tačiau vargu ar jis galėjo pretenduoti dėl vietos ant podiumo. Vis dėlto yra didelis skirtumas tarp galimo rezultato ir to, kad greitai po starto Maxui teko pėsčiomis žingsniuoti  į boksus  su šalmu rankose.

Lenktynės smarkiai nuvylė ir Lando Norrisą. „McLaren“ debiutantas buvo arti to, kad taptų geriausiu tarp likusiųjų, nes jis beveik visas lenktynes važiavo penktas. Bet priešpaskutiniame rate jį pavedė „Renault“ jėgainė ir jam teko sustabdyti mašiną. Labai gaila Lando – jis galėjo pasiekti pačio geriausio savo rezultato „Formulėje-1“.

Ką galima pasakyti apie „Alfa Romeo“ lenktynininkus? Po puikaus pasirodymo kvalifikacijoje ir daugybės varžovų baudų, Kimis Raikkonenas startavo šeštas, bet lenktynės jam užsibaigė dar pirmajame rate po susidūrimo su Verstappenu – tipinis incidentas, La Source posūkyje, mes ne kartą tai esame matę. Antonio Giovinazzi startavo iš paskutinių eilių, bet galėjo uždirbti daug taškų, jei nebūtų išlėkęs iš trasos paskutiniame rate.

Beje, laukti liko visai neilgai, nes praktiškai po kelių dienų visi turės kitą bandymą, kai atvažiuos į Monzą, tikrą greičio tvirtovę...“

Komentarai (1)


Accadia
| Rugsėjo 04 d. 19:05
Gražiai pafilosofavo Rossas, ačiū už straipsnį.

..išsirikiuoti staro lauke -> starto ;)
×

F-1.lt pulsas