„Renault“ išdavė senas vaizdo įrašas

„Renault“ išdavė senas vaizdo įrašas
logo 2019 Spalio 27 d. 11:30, FIA

Istorija su „Renault“ pilotų diskvalifikacija Japonijoje žada tapti pačiu pikantiškiausiu šio sezono įvykiu. Gaila, bet didžioji dalis svarbiausios informacijos šiuo klausimu yra užslaptinta, kadangi tai – prancūzų komandos „know-how“. Vokiečių „Auto Motor und Sport“ žurnalistai pabendravo su „Racing Point“ komandos atstovais ir papasakojo jų versiją apie tai, kas iš tiesių atsitiko ir kodėl ekipa protestą pateikė tik dabar.

Visa ši istorija prasidėjo dar vasarį, per naujojo „Renault RS19“ bolido bandymus Barselonoje. Kai RS19 įvažinėjo Danielis Ricciardo ir norėdama įamžinti šį svarbų prancūzų ekipai momentą, komanda ant australų  piloto šalmo sumontavo vaizdo kamerą. Šis vaizdo įrašas buvo paskelbtas oficialioje „Formulės-1“ paskyroje Youtube.

Pirmieji „Racing Point“ inžinierių įtarimai atsirado dar tada. Iš šios kameros buvo aiškiai matyti, kad važiuojant, vairo displėjuje keičiasi stabdžių balanso indikatoriaus rodmenys, nors pilotas rankomis jokio veiksmo neatlieka. Stabdžių balanso jungiklis yra apačioje po displėjumi ir viso rato eigoje D. Ricciardo prie jo net neprisiliečia.

Iš pradžių „Racing Point“ jokių veiksmų nesiėmė. Sugrįžti prie viso to, kiek tai nebūtų paradoksalu, komanda nusprendė po  Sergio Perezo bei Nico Hulkenbergo avarijos Silverstoune. Avarijos metu meksikiečio bolide sulūžo stabdžių balanso koregavimo jungiklis, jam teko visas likusias lenktynes važiuoti su nekeičiamu stabdžių balansu. Būtent tada „Racing Point“ prisiminė tą keistą vaizdo įrašą.

Komanda į FIA nusiuntė užklausą, ar legali yra automatinė stabdžių balanso keitimo sistema ir po Singapūro GP gavo neigiamą atsakymą. Po to „Racing Point“ pradėjo rengti protesto tekstą, kruopščiai rinkdami įrodymus, jog „Renault“ naudoja būtent automatinę sistemą. Jie rinko nuotraukas ir vaizdo įrašus iš D. Ricciardo bei N. Hulkenbergo bolidų kamerų, kur buvo matoma, kad stabdžių balanso indikacija keitėsi, tuo tarpu patys pilotai nieko neperjungdavo.

Išaiškėjo, jog indikacija keitėsi priklausomai nuo to, kokioje trasos vietoje yra bolidas. Ji vykdavo net tada, kai mašina būdavo stumiama uždarame parke. Kartu „Racing Point“ nekėlė sau užduoties išsiaiškinti kaip konkrečiai veikia ši automatinė sistema. „Tai ne mūsų darbas, - aiškino komandos vadybininkas Andy Stevensonas. – Mes iškėlėme įtarimus ir juos patvirtinome įrodymais. Po to įrodinėjimo našta gula ant „Renault“ pečių. Būtent jie turi įrodyti teisėjams, jog viskas yra legalu“.

Galiausiai įrodyti, kad egzistavo automatinė stabdžių balanso keitimo sistema, nepavyko. Kita vertus, tyrimas, kurį atliko FIA inspektoriai, nepraėjo be pasekmių – buvo įrodyta, kad sistema tiesiogiai padeda pilotui.

Pagal vieną iš versijų, kalba eina apie programą, kuri pasako pilotui, kokį balansą reikia naudoti konkrečiame trasos taške, o lenktynininkui belieka sutikti su tokiu pasirinkimu. Formaliai tokia sistema nepatenka tarp uždraustų Techniniame reglamente, kadangi kalba neina apie automatinį įrenginį, keičiantį bolido parametrus. Tačiau kartu visa tai prieštarauja Sportinio reglamento 27.1 punktui, kuriame sakoma, kad pilotas privalo bolidą vairuoti savarankiškai.

Įdomu ir tai, jog „Renault“ ir toliau tvirtina, kad protesto prieš juos pagrindu tapo informacija iš buvusio jų komandos bendradarbio, o ne visai iš vaizdo įrašo Youtube per bandymus Barselonoje. „Racing Point“ tai kategoriškai neigia, bet ar tai daro nuoširdžiai, ar norėdami apginti minėtąjį darbuotoją, neaišku.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794