„Renault“ viską koncentruos 2021 metams

„Renault“ viską koncentruos 2021 metams
logo 2019 Gruodžio 22 d. 11:48, Renault Sport

„Renault“ komandai, nežiūrint į gamyklinį jos statusą, net tik niekaip nepavyksta priartėti prie lyderių trejetuko, bet ir praėjusį sezoną kiek nusiristi žemyn. Jei 2018 metais ekipa užėmė 4 vietą Konstruktorių įskaitoje, tai 2019-tais  - tik penktąją, į priekį praleidusi smarkiai progresuojančią „McLaren“, kuri, beje, naudoja tokius pačius jėgos agregatus, sukurtus Prancūzijos Viri mieste.

Suprantama, jog tokia situacija „Renault“ netenkina ir ten puoselėjami planai ryžtingai išsiveržti į priekį. Šuolis numatytas 2021 metais ir dėl to ekipoje žadama „pastatyti“ praktiškai viską.

Situacijoje, kai prancūzų automobilių gamintojo koncerne vyksta rimtos permainos, yra labai sunku įtikinti „Renault“ direktorių tarybą būtinumu smarkiai padidinti programos „Formulėje-1“ finansavimą, juo labiau, kad pasaulio čempionatas pasuks išlaidų mažinimo keliu. Todėl F-1 komandai iš Enstono tenka tenkintis tik vidiniais rezervais ir maksimaliai išnaudoti dabar turimus resursus.

Beje, „Renault“ motoristams praėjusią žiemą tikrai pavyko pasiekti didelės pažangos, jų jėgainė tapo galingesnė maždaug 60 AG ir, kaip teigia ekspertai, pagal šį rodiklį ji jau lenkia „Mercedes“, nusileisdama tik „Ferrari“.

„Tai, ką mums pavyko padaryti su varikliu, mes galime pakartoti ir aerodinamikos srityje“, - mano „Renault Sport Racing“ vykdomasis direktorius Alainas Prostas, keturiskart pasaulio čempionas.

Teoriškai pereinant prie naujojo reglamento, kuris numato radikalias permainas važiuoklės konstrukcijoje, tikrai galima pasiekti didelio proveržio, kadangi tokiu atveju konstruktoriai gali pasiūlyti kokius nors protingus sprendimus, kurie leistų pasiekti pranašumo prieš varžovus.

1994 metais tai, pavyzdžiui, pavyko padaryti „Benetton“ komandai – juk šiandieninė „Renault“ yra įkurta jos bazėje. 1998 m. permainos techniniame reglamente padėjo „McLaren“ išsiveržti į priekį, 2009 m. pranašumą įgijo „Brawn GP“ ir „Red Bull“, kuri nuo kitų metų pradėjo dominuoti čempionate. Šis periodas tęsėsi iki „hibridinės eros“ 2014 metais, kai naujuoju lyderiu tapo „Mercedes“ (buvusi „Brawn“). Dabar apie kažką panašaus svajoja „Renault“.

Situacija yra ypatinga dar ir todėl, jog prieš 2021 metus bus sezonas, per kurį viskas pasiliks taip, kaip yra dabar – dar neįsigalios biudžetų apribojimai ir trys „top“ komandos galės išleisti pasiruošimui naujojo reglamento sąlygomis tiek pinigų, kiek panorės. Faktiškai tai reiškia, kad „Mercedes“, „Ferrari“ ir „Red Bull“ išsaugos savo lyderių pozicijas.

Antra vertus, nors „Renault“ biudžetas ir yra trečdaliu mažesnis nei pirmaujančio trejetuko, Enstone manoma, jog šansas išsiveržti į priekį vis dėlto yra. Bet reikės rizikuoti.

„Top“ komandos turi pakankamai pinigų, kad vienu metu finansuotų dvi programas. Net jei jie normaliu tempu modernizuos 2020 metų mašinas, jie turės galimybę lygiagrečiai ruoštis ir 2021 metams – juk jie tam gali išleisti tiek, kiek mums yra paskirta abiem programoms, - svarstė A. Prostas.

Tokioje situacijoje išeitis gali būti tik viena: iki minimumo sumažinti 2020 m. mašinos modernizaciją, viską „pastačius“ už 2021 m. projektą.

„Tada mes galėsime ruoštis 2021 metams praktiškai tomis pačiomis sąlygomis kaip ir „top“ komandos. Mums tai būtų labai geras šansas, - pridūrė A. Prostas. – Todėl dabar mes turime priimti sudėtingą sprendimą. Juk tokia komanda kaip „Renault“ negali paprasčiausiai padėti kryžiaus ant kito sezono aukojantis dėl 2021 metų. Mes ir 2020 metais privalėsime lenktyniauti pakankamai aukštu lygiu“.

Tokioje situacijoje „Renault“ komandos vadovas Cyrilas Abiteboulas turi kovoti kitoje fronto vietoje. Kaip ir „Honda“ motoristams, taip ir „Renault“ svarbu sumažinti išlaidas modernizuojant jėgaines – tuomet abiejų automobilių koncernų vadovybė labiau sutiks finansuoti programas F-1. O sumažinti išlaidas šioje srityje įmanoma tik vieninteliu būdu: jei jėgos agregatų tobulinimas nuo 2022 metų bus įšaldytas.

„Jei bus įvestas biudžetų apribojimas, o priziniai pinigai bus paskirstomi naujai, tai leis mums visiškai refinansuoti mūsų komandą, - pareiškė C. Abiteboulas. – Beliks tik išsiaiškinti su išlaidomis varikliams, nes kol kas jos pasilieka labai didelės.

2021 metams visi kurs naujus variklius todėl, jog naujosios kartos bolidai pareikalaus kitokios jėgos agregatų integracijos į važiuoklę, o taip pat – kitokios aušinimo sistemos komponuotės. O po to jau nebus priežasčių, kurios trukdytų įšaldyti jėgainių modernizacijos procesą“.

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983