S. Domenicali: kokių F-1 lenktynių norime?

S. Domenicali: kokių F-1 lenktynių norime?
logo Vasario 21 d. 11:13, Imago/Scanpix

Interviu Italijos „Corriere della Sera“ „Formulės-1“ vykdomasis direktorius Stefano Domenicali daugiausiai kalėjo apie F-1 ateities planus...

  • Ar planuodami „Formulės-1“ ateitį, manote, kad turite visas sėkmės sudedamąsias dalis?
  • Šiandieniniai bolidai man kelia dvejopus jausmus. Yra tiek pozityvių, tiek ir negatyvių momentų. „Formulėje-1“ reikia peržengti per visa tai, pasiūlyti dalyviams rimtą technologinį iššūkį, kai varžybose dalyvaus tik lenktynininkai-didvyriai.
  • Lenktynininkai- didvyriai – kas jie turi būti?
  • Ištikimi varžyboms, bet ir atviri kitokioms vertybėms, kurios didina mūsų platformos patrauklumą dabartiniams ir būsimiems partneriams. Jie turi veikti taip, kad kiekvienas pamiltų lenktynes. Pareikšdami, kad „mes lenktyniaujame vieningai“, siunčiame pasauliui žinutę, duodami jaunimui suprasti: „lenktynės – tai ne atskiras pasaulis, o šio pasaulio dalis“.
  • Panašų požiūrį taiko NBA čempionatas...
  • „Formulė-1“ ir NBA pritaikė vienodą požiūrį į klausimus, kurie jaudina visus. Man norisi, kad tai įsisąmonintų ir daugiau sporto šakų.
  • Ar tai reiškia, kad jūsų vertybių sistemoje Lewisas Hamiltonas, sportui ištikimas čempionas, yra vertas daugiau nei „Ferrari“ komanda?
  • „Ferrari“ sėkmės ir nesėkmės domina absoliučiai visą mūsų sporto auditoriją, įskaitant ir mane. Lewisas Hamiltonas, kuris siekia pirmą kartą F-1 istorijoje tapti 8 kartus pasaulio čempionu, kartu realizuodamas daug savo naujų idėjų, pavergia žmonių širdis, pritraukia tokių žmonių dėmesį, kurie yra toli nuo lenktynių. Aš planuoju susitikimus su visais F-1 pilotais. Svarbu, kad kiekvienas suprastų savo vaidmenį – ne tik kaip profesionalo, bet ir kaip asmenybės, kuri rūpinasi viskuo, kas ją supa.
  • Ar jums neatrodo keistai variklių modernizacijos įšaldymas sporte, kuris visada stenėsi būti priešakinėse modernių technologijų linijose?
  • Tokio lygio jėgainių pasaulyje daugiau niekur neegzistuoja. O mums reikia galvoti apie sporto stabilumą. Nė viena kompanija nesiims realizuoti naujo ambicingo projekto, tiksliai nežinodama apie išlaidas ir pelną, ko anksčiau „Formulėje-1“ niekada nebuvo. Mes pasakėme sau: pabandykime sutaupyti antraeiliuose klausimuose, kad galėtumėm judėti perspektyvinių technologijų kryptimi, kurios leistų komandoms egzistuoti, o naujiems dalyviams – ateiti į pasaulio čempionatą be didelės rizikos.
  • Šiais metais mes pamatysime sprinto lenktynes, kurios apspręs starto tvarką per pagrindines varžybas sekmadienį?
  • Lenktynių formato pakeitimai susiję su mūsų noru dar labiau sudominti publiką ir pagerinti komercinę situaciją. TV sirgaliai, etapų organizatoriai, žiūrovai tribūnose – visi prašo kokių nors naujovių. Mes tai šiemet pabandysime per tris savaitgalius. Juk „Formulės-1“ esmės tai nepakeis.
  • Kokia situacija su šių metų tvarkaraščiu?
  • Dabar mūsų tikslas – surengti visus numatytus 23 etapus. Nežiūrint į pandemiją. Manau, kad iki vasaros pradžios mes nesulauksime sirgalių tribūnose.
  • Jūs 23 metus dirbote „Ferrari“ kompanijoje. Kaip dabar vertinate jų F-1 komandos formą?
  • Darbas „Ferrari“ – didelė mano gyvenimo dalis. Aš matau kompaniją, kuri ieško stabilumo ir privalo būti konkurencinga. Man nelengva patarti ką nors mano draugui Mattia Binotto. „Ferrari“ reikia susikoncentruoti ties savais prioritetais, nekreipti dėmesio į presingą, kuris yra labai didelis.
  • Jūs pradėjote vadovauti „Formulei-1“ po Bernie Ecclestone‘o ir Chase Carey‘aus. Ar pasinaudosite jų patirtimi?
  • „Formulė-1“ išsivystė tokia, kokią ją įsivaizdavo Bernie Ecclestone‘as. Chase Carey‘us tik perėmė estafetę ir čempionatas sugebėjo dar pagerėti. Mano tikslas – toliau puoselėti šį palikimą. Ir Bernie bei Chase patirtis man padės.
  • Slaptas susitarimas su „Ferrari“, „Racing Point“ bolido plagiatas, įvairios sankcijos skirtingoms komandoms. Kaip pasikeis FIA politika?
  • Panašūs ginčai – dalis „Formulės-1“ istorijos. Esu įsitikinęs, kad visi nesutarimai liks tik praeityje. Visos pilkosios zonos turi būti panaikintos.
  • Vadinasi, po „rožinio „Mercedes“ mes nepamatysime „žalio „Mercedes“ pas „Aston Martin“?
  • Tolimesnių to pasekmių nebus, ši problema išnyko, nes dalyviams viskas yra išaiškinta reglamente.

Komentarai (0)
×

TOP naujienos