San Marino GP: spaudos konferencija

San Marino GP: spaudos konferencija
logo 2005 Balandžio 26 d. 08:48, Ferrari
Jūsų dėmesiui pateikiame San Marino GP spaudos konferencijos, vykusios iškart po lenktynių, vertimą.
KLAUSIMAS (K.): Fernandai, 11 paskutiniųjų šių lenktynių ratų buvo tiesiog stulbinančiai įtempti. Trumpai pasidalinkite įspūdžaiais apie juos.
FERNANDO ALONSO (FA): Tai buvo tikriausiai viena iš geriausių kovų, per mano Formulės-1 karjerą. Žinojau, kad Michaelis greitesnis už mane daugiau nei sekunde, todėl vienintelė išeitis, norint išlaikyti lyderio poziciją, buvo prilaikyti jį posūkio viduryje, o po to greičiau akseleruotis, kad tiesiojoje jam neatsirastų progų lenkimui. Dviejuose ar trijuose posūkiuose, mūsų bolidai buvo pavojingai arti, tačiau aš spaudžiau kaip galėjau. Tiesą sakant padangos ir automobilis nedirbo taip, kaip norėjau.
K.: Lenktynių pabaigoje jūs priartėjote prie ratu atsilikusių sportininkų. Atrodė, kad tuoj juos pavysite, tačiau taip neatsitiko. Matyt, jūs specialiai stengėtės nepriartėti.
FA: Taip, aš nenorėjau pavyti nei „Red Bull“, nei „Williams“ bolido, kadangi bijojau prarasti prispaudžiamąją galią. Michaeliui būtų buvę žymiai lengviau mane aplenkti. Taigi lėtuose posūkiuose ir „esuose“ stabdžiau anksčiau nei įprasta. Norėjau patausoti galines padangas ir nemažinti tarpo tarp savęs ir priekį važiavusių bolidų.
K.: Ar buvo tokių akimirkų, kai vidinis balsas jums kuždėjo: „Antra vieta taip pat puiku, nereikia rizikuoti, juk aš čempionate esu pirmas.“?
FA: Tikrai ne. (Juokiasi) Nuo tos akimirkos, kai Kimis pasitraukė visą laiką galvojau tik apie pergalę. Buvau pasirįžęs kovoti iki galo. Tikrai troškau nugalėti.
K.: Michaeli, įspūdinga diena! Nors startavote tik iš 13-os pozicijos, buvote užstrigęs už virtinės lėtesnių bolidų, sugebėjote finišuoti puikioje antroje vietoje. Tai tikrai buvo jūsų lenktynės.
MICHAELIS SCHUMACHERIS (MS): Taip, išties. Atsižvelgdami į oro sąlygas ir startinę poziciją, mes paruošėme veiksmingą strategiją lenktynėms. Esu laimingas. Tai buvo labai jaudinančios lenktynės. Antravertus, šiek tiek apmaudu galvojant, kaip galėjo pasisukti įvykių eiga, jei ne klaida sekmadienio kvalifikacijoje. „Ferrari“ šis savaitgalis galėjo būti tiesiog tobulas. Bet kuriuo atveju – antra vieta, stulbinantis greitis ir įspūdingas pasirodymas – štai ką mes išsivežame iš San Marino. Visa komanda, mechanikai, bandytojai Luca Badoeris ir Marcas Gene atliko milžinišką darbą. Taip pat noriu tarti didelį ačių Bridgestone, kuriems teko patirti išties nemažą spaudimą po pirmų prastų pasirodymų šiame sezone. Visi turėjome progą pamatyti, kokį didelį žingsnį žengė ši padangų kompanija. Neabejoju, jog tai tik pirmasis, ateitį laukia dar daugiau.
K.: Kas atsitiko rytinėje kvalifikacjoje. Kodėl jūs išslydote įveikdamas Rivazza posūkį?
MS: Panašų atsistikimą turėjau ir per penktadienio treniruotę. Prieš šį posūkį yra nedidelė duobelė. Aš važiavau prisipylęs nemažai kuro, todėl stabdyti privalėjau anksčiau. Deja, patikiau kaip tik į tą duobę ir priekiniai ratai prarado sukibimą su trasa. Turėjau smarkai spausti stabdžių pedalą, ko pasekoje užsiblokavo ratas. Jokiais būdais nenoriu teisintis, tiesiog konstatuoju faktą. Esu labai nusivylęs, kad taip atsitiko man. Kitavertus, nereiktų dėl to išgyventi, kadangi nedažnai darau klaidas, tačiau ši – tikrai apmaudi.
K.: Jensoną Buttoną jūs aplenkėte fantastišku stiliumi Variante Alta posūkyje. Ar lenktynių pabaigoje galvojote apie būdą, kaip aplenkti Fernandą? Ieškojote tam labiausiai tinkamos vietos, ar tiesiog laukėte savo galimybės?
MS: Man padėjo „Williams“ pilotai, kurie ant trąsos paviršiaus užnešė šiek tiek dulkių. Jensonas paslydo, o aš tuo pasinaudojau ir aplenkiau jį. Kitu atveju nemanau, kad man būtų pavykę tai padaryti. Su Fernandu viskas buvo kitaip. Jis kovojo labai gudriai. Buvo keletas posūkių, kada maniau, kad galiu jį aplenkti, tačiau galiausiai vis pritrūkdavo kelių metrų. Stengiausi, bet jis klaidų nedarė, štai kodėl nugalėjo, o aš likau antras.
K.: Jensonai, turbūt puiku vėl stovėti ant podiumo.
JENSONAS BUTTONAS (JB): Be abejonės. Paskutinės lenktynės BAR buvo sunkios. Panaši padėtis, kurioje buvo atsidūręs Michaelis ir „Ferrari“. Po paskutinių lenktynių visi dirbome iš peties, kad pagerintume savo padėtį. Panašu, kad tai pavyko. BAR nepažengė taip, kaip „Ferrari“, tačiau reikia pažymėti, kad jie atliko fantastišką darbą. Žinau, kad jie dirbo dieną naktį tobulindami bolidą, todėl nuoširdžiai juos
sveikinu – tai visiškai kitas automobilis, aš tikiuosi, kad ir mums pavyks padaryti tokią pažangą.
K.: Kaip jūs palygintumėte savo ir Fernando tempą?
JB: Kai kuro atsargos sumažėdavo, aš galėjau važiuoti tikrai greitai. Nežinau ar F.Alonso specialiai sumažindavo tempą, bet aš galėjau jį vytis. Tačiau kai tik mes papildydavome kuro baką degalais, negalėjome važiuoti taip greitai. Bet kuriuo atveju, tai jau nebesvarbu. Aš labai laimingas, kad galėjau vėl stovėti ant podiumo. Mes gavome tikrai daug informacijos iš šios trąsos, tai pirmosios lenktynės, kada pasiekiame finišą, todėl stovėti ant podiumo yra tiesiog puiku. Manau, kad būsime tokie pat stiprūs ir Barcelonoje.
K.: Fernandai, spaudimas po šiandienos lenktynių jums nesumažėjo. Už dviejų savaičių – Ispanijos GP. Tai bus rimtas iššūkis!
FA: Tikrai. Po trijų pergalių aš tvirtai jaučiuosi čempionato įskaitoje ir tikiuosi žmonėms patinka tai, ką jie mato. Atmosfera Ispanijoje bus nepaprasta, nuo penktadienio iki sekmadienio tribūnos bus sausakimšos. Kaip jau minėjau, mes esame labai dėkingoje situacijoje, tiek komanda, tiek aš pats labai tikiuosi, kad pavyks vėl užlipti ant podiumo.
K.: Fernandai, trys pergalės iš eilės. Jūs turbūt jaučiatės taip, lyg būtumėt pasaulio valdovas!
FA: Čempionato valdovas. Nemanau, kad kam nors įmanoma valdyti pasaulį. Tiesa, tai trečioji mano ir ketvirtoji komandos pergalė. Žinojome, kad mūsų laukia sunkus savaitgalis, tačiau nepasant to, pasirodėme iš ties gerai. Mūsų tempas neprilygo „Ferrari“, bet, dėka geresnės strato pozicijos ir apgalvotų veiksmų lenktynių gale, aš sugebėjau triumfuoti. Tai tikriausiai yra saldžiausia pergalė iš visų.
K.: Ką manėte apie Kimio Raikkoneno tempą lenktynių pradžioje?
FA: Nežinojau, kokį kiekį kuro jis įsipylęs. Per pirmuosius du ratus Kimis buvo labai greitas. Po to kiekviename rate atstumą didindavo po 0,2 sekundes, bet ne daugiau. Mes galvojome, kad jis paprasčiausiai įsipylęs mažiau degalų už mus.
K.: O kaip paskutinieji 12 lenktynių ratų? Ką reiškia jausti Michaelio Schumacherio alsavimą į nugarą?
FA: Buvo tikrai sunku, tačiau aš vis tik sugebėjau finišuoti pirmas. Akivaizdu, kad Michaelis buvo greitesnis už mane. Norėdamas išsaugoti lyderio poziciją aš pirmiausia turėjau nepasivyti prieš mane važiavusių sportininkų, antra, posūkiuose, kur jis galėjo bandyti lįsti į vidinę trajektoriją, turėjau stabdyti šiek tiek anksčiau, kad turėčiau geresnį sukibimą su trasa nei jis. Tokį žaidimą žaidžiau kiekviename posūkyje ir galiausiai viskas baigėsi gerai.
K.: Jis turėjo keletą progų lenkimui, tiesa?
FA: Taip, buvo dvi akimirkos, kada mūsų bolidai važiavo labai arti vienas kito. Bet aš valdžiau situaciją. Mechanikai turbūt jaudinosi labiau už mane, kadangi vis pranešinėjo man, kiek ratų liko iki lenktynių finišo.
K.: Michaeli ar jautėtės kontroliuojamas? Ar važiuodamas pakui Fernandą nesinervinote?
MS: Ne. Tai buvo jaudinanti kova. Važiavau greičiau ir stengiausi aplenkti F.Alonso, bet visi žinome, kad Formulėje-1 yra taisyklės, kurių nevalia pažeidinėti. Aišku, jis galėjo padaryti klaidą arba jo technika galėjo neatlaikyti, tačiau to neįvyko.
K.: Ar prieš lenktynių startą tikėjotės palypėti ant podiumo?
MS: Ne, nes buvau ganėtinai toli nuo prizinių vietų, be to savaitgalį demonstruotas tempas neleido galvoti apie tokią greičio persvarą. Nors laisvųjų treniruočių metu mes buvome labai greiti, sekmadienį tas tarpas dažniausiai sumažėja, bent jau taip būdavo ankstesnių GP metu. Taigi, jeigu viskas būtų vykę pagal senesnes tradiciajas, šiandien ant podiumo nestovėčiau.
K.: Po antrojo sustojimo, kada jūs vijotės Jensoną, bolidas demonstravo labai gerą tempą. Matyt, tai jus dar labau skatino.
MS: Tikrai taip. Komanda labai daug dirbo, mes atsitiesėme. Bridgestone padangos susilaukė labai daug kritikos, tačiau po šių lenktynių galima drąsiai teigti, kad mūsų pamiršti nederėtų, mes vis dar kovojome ir esame pajėgūs tai daryti toliau.
K.: Jensonai, turėjote jaustis labai susierzinęs, kada Michaleis beprotišku greičiu artėjo, o jūs greičiau važiuoti negalėjote.
JB: Taip, Michaelio „Ferrari“ greitis buvo stulbinantis. Visi važiavo panašiu tempu, išskyrus Michalį. Noriu pasakyti, kad tai tikrai įspūdingas pasirodymas iš „Ferrari“ pusės. Kai jis mane pralenkė, man nebuvo prasmės kovoti, nes žinojau, kad į boksus jis suks vėliau už mane. Beliko tikėtis, kad jam pavyks pavyti F.Alonso, o tada jau nežinia, kas gali atsitikti.
K.: Panašu, kad jaučiate palengvėjimą dabar, kai pagaliau atidarėte savo taškų sąskaitą?
JB: Taip, tai – fantastika. Turiu galvoje, vėl užlipti ant podiumo. Mums sezonas prasidėjo labai sunkiai. Nebaigiau pirmųjų trijų lenktynių, todėl buvo labai džiugu vėl ten lankytis. Abu pilotai pelnė taškų komandai, tai yra fantastika. Manau nuo dabar mes pradedame judėti į priekį. Esame labai gerai nusiteikę ir pasitikintys savimi, todėl nekantriai laukiu lenktynių Barcelonoje.
K.: Automobilis – neabejotinai greitesnis. Ar yra rezervų, galinčių padaryti jus dar greitesnius?
JB: Visada yra ką tobulinti ir mes labai tikimės, kad tie patobulinimai mums padės. Bolidas yra geresnis daugelyje sryčių. Akivaizdu, kad jis geriau sukimba su trąsa, o tai prideda pasitikėjimo įveikinėjant posūkius. Taigi aš labai patenkintas automobiliu, mums nedaug trūksta iki „Ferrari“.
K.: Fernandai, ar turejote abejonių dėl „Renault“ variklio patikimumo savaitgalio metu, prieš lenktynes?
FA: Taip, manau dabar galime tai pripažinti. Nuo penktadienio mes žinojome, kad gali kilti problemų dėl variklio. Treniruočių metu nesistengėme įveikti kuo daugiau ratų, kadangi tausojome variklį lenktynėms. Kvalifikacijos metu nuvažiavau tik trečią greitą ratą per visą dieną. Prieš lenktynes apribojome variklio sūkius, tikėdamiesi bent jau pasiekti finišą. Nors tikėjausi uždirbti keletą taškų, bet nugalėjau. Tai pirmasis variklis, atlaikęs du etapus. Komanda atliko neįtikėtinai didelį darbą per šias tris savaites tarp Bahreino ir San Marino GP.
K.: Michaeli, ko dar, be neabejotinai greito bolido, reikia, kad galėtumėte nugalėti?
MS: Galbūt geresnės startinės pozicijos.
K.: Fernandai, kuriuose posūkiuose jums buvo sunkiausia apginti savo poziciją nuo Michaelio?
FA: Abiejuose po tiesiųjų: pačiame pirmajame ir Rivazza. Nors ir labai sunku lenkti šioje trasoje, šie posūkiai yra geriausia galimybė tai padaryti. Taip pat septintasis Tosa posūkis, kur keletą kartų mūsų bolidai buvo pavojingai arti. Tačiau žinojau, kad jame lenkti beveik neįmanoma.
K.: Michaeli, nors ir nelaimėjote šių lenktynių, jums jos ilgam išliks kaip vienos iš atkakliausių ir maloniausių, ar ne taip?
MS: Taip, tikrai, bet per savo ilgą karjerą Formulėje-1 turėjau daug tokių lenktynių. Neabejotinai šios lenktynės buvo vienos iš geresnių. Daug kartų esu sakęs, kad geros lenktynės nebūtinai yra tos, kuriose finišo liniją kerti pirmas.
K.: Fernandai, panašu, kad jūsų padangos lenktynių gale buvo nekokios būklės. Ypatingai galinės. Ar dėl to buvo sunkiau gintis nuo M.Schumacherio atakų?
FA: Kaip minėjau, penktadienį visai neišvažiavau į trasą, todėl padangas reikėjo rinktis atsižvelgiant į kitų komandų ir Giancarlo rezultatus. Gal dėl padangų sudėties, gal dėl slėgio bolidas nebuvo tinkamai pasiruošęs įveikti ilgą distanciją. Bet kuriuo atveju, visas lenktynes spaudžiau kaip galėjau. Paskutinieji ratai buvo tikrai sunkūs, kadangi padangų sąskaita reikėjo kompensuoti prarastą variklio galią.
K.: Michaeli, kaip manote, ar Bridgestone pavyko išspręsti problemas, kurios kamavo jus praėjusių trijų lenktynių metu?
MS.: Akivaizdu, kad taip. Kitaip nebūtume pasiekę to, ką pasiekėme.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983