Seimas apsisprendė: B kategoriją turintys vairuotojai galės sėsti prie motociklo vairo (19)

Seimas apsisprendė: B kategoriją turintys vairuotojai galės sėsti prie motociklo vairo
logo Balandžio 29 d. 14:15, Pexels.com

Šiandien Seimas priėmė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisą, kurios nuo 2021 m. rugpjūčio 1. nuspręsta praplėsti teises vairuoti lengvuosius motociklus (A1 kategorijos transporto priemones) B kategorijos pažymėjimą turintiems vairuotojams.

Remiantis priimta įstatymo pataisa, ne jaunesniems kaip 24 metų asmenims, turintiems ne mažesnį kaip 2 metų B kategorijos transporto priemonių vairavimo stažą ir baigusiems A1 kategorijos transporto priemonių praktinio vairavimo mokymą (3-5 valandų), bus suteikiama teisė Lietuvoje vairuoti lengvuosius motociklus. Minėtų mokymų tvarką turės nustatyti Susisiekimo ministerija arba jos įgaliota institucija.

Vairuotojo pažymėjime nebus nurodoma, kad vairuotojas turi teisę vairuoti A1 kategorijos transporto priemones, tačiau prie B kategorijos transporto priemonių kategorijos bus nurodomas Vidaus reikalų ministerijos nustatytas nacionalinis kodas.

A1 kategorijai priklauso motociklai, kurių variklio darbinis tūris didesnis kaip 50 cm3, bet ne didesnis kaip 125 cm3, galia neviršija 11 kW, o galios ir svorio santykis ne didesnis kaip 0,1 kW/kg, taip pat triračiai, kurių galia ne didesnė kaip 15 kW.

Su dokumentu galie susipažinti čia.


Komentarai (19)
TomTom
IP: d1cf999 | 05/02 01:52 Atsakyti
Black_Death
05/01 20:11

Taip. LT nera kur 'pasidraskyti' pvz.net kroso naujai atidarytos trasos uzdaros, nes skundziasi kaimynai uz pora km, ar trukdo virs dalies trasos esanties laidams, kai stulpai nei trasos nei parkingo teritorijoj... del to atsiranda "kietu" uz moco rankenu, nesakau pasidrasko ir prof.ir jiems visko buna, bet prof kitaip strateguoja kritinese situacijose turi daugiau skillsu ir geresni situacijos matyma, nei kad "nusipirkia" is tevu pinigu moca.
+lt vairavimo kultura toli iki esancios vokietijoj, ispanijoj, italijoj apie tailanda nekalbu, ten pats nesuprantu kaip jie speciau, jog atsilieka avariju skaicium nuo lt.
+lt per vairavimo egza turetu buti tikrinamas "vairavimo iq". Sutinku "lapai" viskas ok, bet kad pasitaiko tokiu "kad net lavonas apsiverstu karste".

Sitas pakeitimas nelabai kazka ir keicia nuo to kas buvo pries tai, bet sveikintinas. Nereikia draudimu, tegul zmones patys laisvai susivokia kas jiems tinka kas ne.

Tai va, mums kaip visuomenei dar augt ir augt. Kai motociklininkai supras kad gatveje reikia vaziuoti defensive stilium, nepjaut apsuku ant laisvo vaziuojant tarp juostu kamstyje; kai auto vairuotojai supras kad jie nera gatviu karaliai ir kad eisme taip pat dalyvauja kitos transporto priemones; kai valdininkai supras kad legalioj vietoj kontroliuojamas selsmas yra pliusas - va tada gal net ir jaunuoliui 125cc motocikla galima bus pirkti ramia sirdimi.
Black_Death
IP: 0acf2c7 | 05/01 20:11 Atsakyti
TomTom
05/01 19:02

Sutinku. Pasakyk LT kam nors kad moca perki tai durnium isvadins ir gausi etikete - donaras. Netgi drysciau teigti, kad Lietuvoje is viso neegzistuoja motociklizmo kultura. Yra matomi arba vaikai su motoroleriais birzginejantys bet kaip, arba jaunieji ereliai britvu prisipirke. Problema kyla is pacio jaunimelio - atsimeni ~2000 kai mentams stot su britva buvo utopija? Is mentu - motociklistus irgi ziurejo kaip i priesus - atsimeni Vilniuj baikeriu sezono atidaryma kai specialiai jiems uzdarytoj gatvej mentas uzstate masina? Skrido ciuvas...
Is valstybes - arba jie is tikro durni arba apsimeta; nejaugi negali padaryt vietos kur oficialiai galetum paselt su savo auto/moto? Atsimenu, vazinejom i motoru gatve i dragus. Mentai vaikydavo. Kitur varem, vel vaike. Padare gariunuose trasa legalia - SAUSAKIMSA visada. Paeme belet ir uzdare... Jaunam kraujui reikia issiselt, reikia adrenalino. Ner kur tai gatvej. Bet todel ir sakau kad geriau jau duot jiems ta 11kW ir tegul letai "vaidina" motociklistus, nei kad prisipirke litriniu motociklu laksto kai galvoj dar myzalo puta o ne smegenys.

Taip. LT nera kur 'pasidraskyti' pvz.net kroso naujai atidarytos trasos uzdaros, nes skundziasi kaimynai uz pora km, ar trukdo virs dalies trasos esanties laidams, kai stulpai nei trasos nei parkingo teritorijoj... del to atsiranda "kietu" uz moco rankenu, nesakau pasidrasko ir prof.ir jiems visko buna, bet prof kitaip strateguoja kritinese situacijose turi daugiau skillsu ir geresni situacijos matyma, nei kad "nusipirkia" is tevu pinigu moca.
+lt vairavimo kultura toli iki esancios vokietijoj, ispanijoj, italijoj apie tailanda nekalbu, ten pats nesuprantu kaip jie speciau, jog atsilieka avariju skaicium nuo lt.
+lt per vairavimo egza turetu buti tikrinamas "vairavimo iq". Sutinku "lapai" viskas ok, bet kad pasitaiko tokiu "kad net lavonas apsiverstu karste".

Sitas pakeitimas nelabai kazka ir keicia nuo to kas buvo pries tai, bet sveikintinas. Nereikia draudimu, tegul zmones patys laisvai susivokia kas jiems tinka kas ne.
TomTom
IP: ba684eb | 05/01 19:02 Atsakyti
Black_Death
05/01 14:39

Nereikia kaltes suversti tik mocu vairuotojams. Visos LT poziuris, mocas - blogis, mirtis. Del tokio mentaliteto net ir mokantys vaziuoti, vazineja tik trasose, nes keliuose jauciasi nesaugus. 2 atskiri pazistami pagal taisykles vaziuodami, 1 uzkastas, kitas darzove.
Taip pat viena karta buvau liudininkas, auto dar bande per raudona speti, nukirto tvarkingai neziopsojusi moca, atvaziave menteros net neklausinejo liudininku norejo pradeti pildyti, kad pats mocas kaltas, tik as is pasales pradejau kelti triuksma, norejo suimti, bet kitas vyras ir moteris su vaikais pasake , kad kalbu teisybe, tai toki zaibiska popierizmo pildyma tik ta viena kart ir temaciau.

Ka norejau pasakyti, lt nera sukirmijas atgyvenes poziuris, nera kur auto/moto visgaidziams issidauzyti arba suaugti iki galvojancios asmenybes, gaila bet pokyciams nera galimybes metai is metu prie tu paciu valdanciuju, kurios nesugeba palenkti zinantys situacija, su kilniom idejom ir patys kaip asmenybes nebudami nuliai

Sutinku. Pasakyk LT kam nors kad moca perki tai durnium isvadins ir gausi etikete - donaras. Netgi drysciau teigti, kad Lietuvoje is viso neegzistuoja motociklizmo kultura. Yra matomi arba vaikai su motoroleriais birzginejantys bet kaip, arba jaunieji ereliai britvu prisipirke. Problema kyla is pacio jaunimelio - atsimeni ~2000 kai mentams stot su britva buvo utopija? Is mentu - motociklistus irgi ziurejo kaip i priesus - atsimeni Vilniuj baikeriu sezono atidaryma kai specialiai jiems uzdarytoj gatvej mentas uzstate masina? Skrido ciuvas...
Is valstybes - arba jie is tikro durni arba apsimeta; nejaugi negali padaryt vietos kur oficialiai galetum paselt su savo auto/moto? Atsimenu, vazinejom i motoru gatve i dragus. Mentai vaikydavo. Kitur varem, vel vaike. Padare gariunuose trasa legalia - SAUSAKIMSA visada. Paeme belet ir uzdare... Jaunam kraujui reikia issiselt, reikia adrenalino. Ner kur tai gatvej. Bet todel ir sakau kad geriau jau duot jiems ta 11kW ir tegul letai "vaidina" motociklistus, nei kad prisipirke litriniu motociklu laksto kai galvoj dar myzalo puta o ne smegenys.
Black_Death
IP: afdc8e6 | 05/01 14:39 Atsakyti
TomTom
05/01 10:49

Nu bet siaip sveikintina iniciatyva. Pagaliau Lietuva situo poziuriu ejo ejo ir daejo iki vakaru Europos.
Geriau koks 18-20-metis turedamas B atsises ir ant tokio 11kW mokinsis nei kaip pas mus priimta - ant litriniu. Paskui ir plojasi kai muses. O dar ir ekonomika biski uzsuks.

Nereikia kaltes suversti tik mocu vairuotojams. Visos LT poziuris, mocas - blogis, mirtis. Del tokio mentaliteto net ir mokantys vaziuoti, vazineja tik trasose, nes keliuose jauciasi nesaugus. 2 atskiri pazistami pagal taisykles vaziuodami, 1 uzkastas, kitas darzove.
Taip pat viena karta buvau liudininkas, auto dar bande per raudona speti, nukirto tvarkingai neziopsojusi moca, atvaziave menteros net neklausinejo liudininku norejo pradeti pildyti, kad pats mocas kaltas, tik as is pasales pradejau kelti triuksma, norejo suimti, bet kitas vyras ir moteris su vaikais pasake , kad kalbu teisybe, tai toki zaibiska popierizmo pildyma tik ta viena kart ir temaciau.

Ka norejau pasakyti, lt nera sukirmijas atgyvenes poziuris, nera kur auto/moto visgaidziams issidauzyti arba suaugti iki galvojancios asmenybes, gaila bet pokyciams nera galimybes metai is metu prie tu paciu valdanciuju, kurios nesugeba palenkti zinantys situacija, su kilniom idejom ir patys kaip asmenybes nebudami nuliai
TomTom
IP: d1cf999 | 05/01 10:49 Atsakyti
Nu bet siaip sveikintina iniciatyva. Pagaliau Lietuva situo poziuriu ejo ejo ir daejo iki vakaru Europos.
Geriau koks 18-20-metis turedamas B atsises ir ant tokio 11kW mokinsis nei kaip pas mus priimta - ant litriniu. Paskui ir plojasi kai muses. O dar ir ekonomika biski uzsuks.
kart
IP: ff4c1cb | 04/30 23:00 Atsakyti
tribeca
04/30 22:28

Patikslinu kad su komentaru i kuri atsakinejau sutinku, iskyrus dali del keturaciu mazesnio pavojingumo. Ir tarp kitko, galia litrais nematuojama, galios si sistemos vienetai kW, juk pabreziau kad nebutu atitinkamu interpretaciju - atitinkamos galios, superketuratis startuojant apdes supermotocikla. Jei netikit paziurekit Dakara, ten ketureciai greitesni, ir ju daugiau iskrenta is varzybu, velgi, ziurint tik procentiskai, nes klaseje vaziuoja mazai zmoniu, tokiu adrenalininiu kiauragalviu pasaulyje mazai del naturalios atrankos.

Dėl litrų pats susimaišiau. Ne taip kažkaip perskaičiau.

Bet vėlgi, kalba eina apie teisių laikymą, o ne apie Dakarą ir panašiai. Tiek miesto gatvėse, tiek kaime su keturračiu, kaip ir su dviračiu max speedas 50km/h. Tad prie tokių sąlygų su keturračiu gali apsivožti nebent tik posukyje per staigiai sukant. Visais kitais atvejais su dviračiu mocu turbūt yra daugiau šansų prisiplot. Ypač stabdant.

Ir nemaišyk sunkiųjų keturračių(4wd) apie kuriuos kalbu su lengvaisiais/sportiniais(2wd). Visiškai skirtingos charakteristikos ir paskirtis.
tribeca
IP: aecc65a | 04/30 22:28 Atsakyti
kart
04/30 15:15

Teisės reikalingos ne tam, kad nenukristum, o tam kad galėtum dalyvauti bendrame eisme. Ar sunkiaisiais keturračiais, ar dviračiais motociklais dažniau dalyvaujama bendrame eisme?

Ir "keturratis akceleruoja greičiau už atitinkamos galios mocą"??? Įdomu su kuo pavojingiau akceleruoti, ar su litriniu superbaiku ar su litriniu Polaris Sportsmanu, kai vienas stovi ant keturių ratų, kitas ant dviejų ir perdavimai skiriasi iš esmės.

Taip, su keturračiu gali būti taip pat pavojinga jeigu spaudi ant limitų. Pats turiu ir pats kritęs ne kartą. Bet dabar mes ne apie limitus, o apie dalyvavimą bendrame eisme. Limitams skirta bekelė, kur teisių nereikia.

Patikslinu kad su komentaru i kuri atsakinejau sutinku, iskyrus dali del keturaciu mazesnio pavojingumo. Ir tarp kitko, galia litrais nematuojama, galios si sistemos vienetai kW, juk pabreziau kad nebutu atitinkamu interpretaciju - atitinkamos galios, superketuratis startuojant apdes supermotocikla. Jei netikit paziurekit Dakara, ten ketureciai greitesni, ir ju daugiau iskrenta is varzybu, velgi, ziurint tik procentiskai, nes klaseje vaziuoja mazai zmoniu, tokiu adrenalininiu kiauragalviu pasaulyje mazai del naturalios atrankos.
.F666
IP: c633518 | 04/30 20:36 Atsakyti
kart
04/30 15:15

Teisės reikalingos ne tam, kad nenukristum, o tam kad galėtum dalyvauti bendrame eisme. Ar sunkiaisiais keturračiais, ar dviračiais motociklais dažniau dalyvaujama bendrame eisme?

Ir "keturratis akceleruoja greičiau už atitinkamos galios mocą"??? Įdomu su kuo pavojingiau akceleruoti, ar su litriniu superbaiku ar su litriniu Polaris Sportsmanu, kai vienas stovi ant keturių ratų, kitas ant dviejų ir perdavimai skiriasi iš esmės.

Taip, su keturračiu gali būti taip pat pavojinga jeigu spaudi ant limitų. Pats turiu ir pats kritęs ne kartą. Bet dabar mes ne apie limitus, o apie dalyvavimą bendrame eisme. Limitams skirta bekelė, kur teisių nereikia.

aaa,. na tai viska paaiskina : )))
kart
IP: ff4c1cb | 04/30 15:28 Atsakyti
tribeca
04/30 14:45

Keturatis zymiai pavojingesnis. Jis akceleruoja greiciau uz atitinkamos galios motocikla, o posukyje yra ne toks stabilus. Plius apgaulingas saugumo jausmas nes sustojus elgiasi kaip automobilis, o avarijos metu skrendi kaip nuo motociklo. Daug kas apsigauna.

.
kart
IP: ff4c1cb | 04/30 15:15 Atsakyti
tribeca
04/30 14:45

Keturatis zymiai pavojingesnis. Jis akceleruoja greiciau uz atitinkamos galios motocikla, o posukyje yra ne toks stabilus. Plius apgaulingas saugumo jausmas nes sustojus elgiasi kaip automobilis, o avarijos metu skrendi kaip nuo motociklo. Daug kas apsigauna.

Teisės reikalingos ne tam, kad nenukristum, o tam kad galėtum dalyvauti bendrame eisme. Ar sunkiaisiais keturračiais, ar dviračiais motociklais dažniau dalyvaujama bendrame eisme?

Ir "keturratis akceleruoja greičiau už atitinkamos galios mocą"??? Įdomu su kuo pavojingiau akceleruoti, ar su litriniu superbaiku ar su litriniu Polaris Sportsmanu, kai vienas stovi ant keturių ratų, kitas ant dviejų ir perdavimai skiriasi iš esmės.

Taip, su keturračiu gali būti taip pat pavojinga jeigu spaudi ant limitų. Pats turiu ir pats kritęs ne kartą. Bet dabar mes ne apie limitus, o apie dalyvavimą bendrame eisme. Limitams skirta bekelė, kur teisių nereikia.
×

TOP naujienos