Sezono rezultatai: „Alfa Romeo“

Sezono rezultatai: „Alfa Romeo“
logo 2023 Sausio 05 d. 12:35, Sauber

Šeštoji „Alfa Romeo“ vieta – geriausio rezultato pakartojimas Italijos automobilių kompanijai ir geriausias rezultatas „Sauber“ per pastarąjį dešimtmetį...

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

V. Bottas

22

10

49

5

5

G. Zhou

22

18

6

9

8

„Alfa Romeo“

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2022

22

6

55

5

5

2021

22

9

13

7

8

2020

17

8

8

8

9

2019

21

8

57

5

4

2018

21

8

48

6

6

2022 metais „Alfa Romeo“ visiškai pasikeitė pilotų sudėtį. Kimis Raikkonenas užbaigė karjerą, jį pakeitė Valtteri Bottas iš „Mercedes“, o iš komandos atleistą Antionio Giovinazzi pakeitė Guanyu Zhou – pirmasis F-1 lenktynininkas iš Kinijos. Ir abu pilotai gana neblogai tvarkėsi. Komanda pasiekė kur kas geresnių rezultatų nei 2021 metais.

C42 bolidas, sukurtas vadovaujant technikos direktoriui Janui Monchaux'ui, buvo viena iš mašinų, kuri neturėjo perteklinio svorio, o tai davė pastebimą pranašumą prieš kitus varžovus sezono pradžioje. Kol vidurinės grupės komandos kovojo su „vaikiškomis“ problemomis, „Alfa Romeo“ stabiliai uždirbinėjo taškus. Pirmieji devyni etapai komandai atnešė 51 tašką, tuo tarpu kai per likusias 13 lenktynių ekipa jų iškovojo tik keturis.

Labai gaila, bet griūties antroje sezono dalyje išvengti nepavyko. Varžovų rezultatai gerokai pagerėjo, o „Alfa Romeo“ didesnė pažangos pasiekti nepavyko, o kai kuriuose etapuose šveicarų komanda nusileisdavo net „Williams“. Bet tokia buvo strategija. Uždirbusi pakankamai daug taškų metų pradžioje, komanda persijungė vykdyti kitas užduotis, suprasdama, kad konkuruoti su varžovais būtų be galo brangu, o pinigų trūko.

„Alfa Romeo“ kategoriškai prieštaravo, kad sezono eigoje būtų didinamas biudžetų limitas. Fredericas Vasseuras infliacijos tempų didėjimą laikė „force majore“ aplinkybe ir kvietė varžovus laikyti ankstesnių apribojimų, tai galiausiai ir buvo padaryta.

Guanyu Zhou puikiai praleido debiutinį sezoną. Jis buvo greitas ir adekvatus savo kolegos iš Japonijos Yuki Tsunodos atžvilgiu, kuriam galiausiai pralaimėjo 6 taškus asmeninėje įskaitoje. Jis užtikrintai kalbėjosi su inžinieriais ir spauda, juokavo, visu elgesiu parodydamas, kad tapo savu žmogumi F-1 verslo klube.

Geriausiu kino pasirodymu rezultato požiūriu buvo Zhou pasirodymas Kanadoje, kuri jis finišavo aštuntas, bet labiausiai įsiminė lenktynės Didžiojoje Britanijoje, kur starto metu viršutinis saugos lankas C42 bolide neišlaikė smūgio, kai Zhou mašina apvirto ir kiną išgelbėjo tik „Halo“ sistema.

Starte Rusellas ir Zhou iš dviejų pusių užspaudė Gasly, galinis kairysis George'o mašinos ratas prarado stabilumą ir įsirėžė į Zhou automobilį, kuris apvirto aukštyn ratais, pralėkė visą saugumo zoną, o po to atsitrenkė į barjerą iš padangų ir užstrigo tinkle, kuris skyrė trasą nuo žiūrovų.

Zhou nesugebėjo pats išlipti iš bolido – prie avarijos vietos greitai atsidūrė maršalai ir medikai, kurie ilgai ir atsargiai traukė lenktynininką iš kokpito, sportininkas iš trasos buvo išneštas neštuvais – bet pilotas galėjo pats judėti ir bendravo su komanda. Laimei, Zhou beveik nenukentėjo – dar lenktynių metu jis buvo paleistas iš Silverstouno autodromo medicinos centro.

Valtteri Bottas atsikratė antraeilio vaidmens „Mercedes“ komandoje, negalėdamas konkuruoti su septyniskart pasaulio čempionu Lewisu Hamiltonu. Suomis naujoje vietoje pasijuto tarsi „ant sparnų“ ir lenktyniaudamas jautė malonumą, neblogai uždirbdamas taškus. G. Zhou jis užtikrintai aplenkdavo, pelnė 49 taškus, kai kinas jų gavo tik 6 per visą sezoną. Valtteri užėmė dešimtą vietą asmeninėje įskaitoje – tai leido „Alfa Romeo“ iškovoti aukštą poziciją Konstruktorių įskaitoje.

Geriausiu Botto rezultatu buvo penktoji vieta per Emilijos-Romanijos GP. Startavęs septintas, Valtteri buvo greitas, pasinaudojo varžovų problemomis ir finišavo penktas – jis tik pusę sekundės pralaimėjo G. Russellui su kur kas pajėgesne „Mercedes“ mašina.

Bottas ne kartą kalbėjo, kad tikisi iš komandos didesnio greičio, tačiau sezono pabaigoje užsiaugino ūsus ir atrodė patenkintas gyvenimu. Jo vieta komandoje yra laikoma tvirta net ir tuo periodu, kai komanda palaipsniu taps gamykline ir lenktyniaus su „Audi“ logotipu.

Kontraktas su „Audi“ automobilių kompanija – svarbiausias „Sauber Motorsport“ įvykis 2022 metais. „Alfa Romeo“ pavadinimas šveicarų ekipoje egzistuos dar vienerius metus, o vėliau Peterio Sauberio kolektyvas, kurs kažkada vadinosi ir BMW pavadinimu, taps gamykline „Audi“ komanda. Gana graži nedidelės komandos istorija.

„Alfa Romeo“ bosas Fredericas Vasseuras išėjo vadovauti „Ferrari“ - atsisakyti tokio pasiūlymo būtų kvaila, nors tai gana rizikingas postas, kuris dažniausiai užsibaigia tuo, kad apskritai tenka palikti „Formulę-1“. Naujuoju „Sauber Group“ generaliniu direktoriumi paskirtas Andres Seidlas, atėjęs iš „McLaren“, kuris ir vadovaus visam „Audi“ atėjimo į „Formulę-1“ projektui. Lenktynių komandos vadovas dar nepaskirtas.

Alfa Romeo F1 Team ORLEN
Komanda: Alfa Romeo F1 Team ORLEN 2024 sezono taškai: 96
Variklis: „Ferrari“ Važiuoklė: C42
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983