Sezono rezultatai: „Haas F1 Team“

Sezono rezultatai: „Haas F1 Team“
logo 2020 Sausio 07 d. 11:32, Haas

„Haas“ komandos koncepcija, paremta bendradarbiavimu su „Ferrari“ bei „Dallara“, spėjo tapti pagrindu kopijavimui, tačiau 2019 metais tai suveikė prieš komandą. Kai iškilo problemos su mašina, ekipai pritrūko lankstumo. Esant daugeliui partnerių ir tiekėjų sprendimo paieškos užsitęsė labai ilgai – per tą laiką kiti nuėjo toli į priekį.

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

Kevinas Magnussenas

21

16

20

5

6

Romainas Grosjeanas

21

18

8

6

7

Haas F1 Team

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2019

21

9

28

5

6

2018

21

5

93

5

4

2017

20

8

47

6

6

2016

21

8

29

7

5

 

2018 metais komanda užbaigė sezoną 5 Konstruktorių taurės vietoje, bet viena iš priežasčių buvo silpnas varžovų pasirodymas. „Haas“ suprato, jo išlaikyti šią poziciją bus be galo sunku – ir nedeklaravo neišsprendžiamų uždavinių.

Išdažę mašiną pagrindinio rėmėjo – energetinių gėrimų gamintojo „Rich Energy“ spalvomis, ją pristatė Londono Karališkajame automobilių klube, o naująjį VF-19 bolidą parodė tik per bandymus Barselonoje.

Bandymai praėjo be problemų, ypač pirmąją savaitę, o antroje Kevinas Magnussenas buvo antras pagal nuvažiuotą distanciją ir tai suteikė peno optimizmui.

Pirmosios sezono lenktynės buvo rezultatyvios – Melburne Magnussenas uždirbo 8 taškus už šeštąją vietą, tapęs „geriausiu tarp likusiųjų“. Atrodė, jog istorija kartojasi, tačiau Kevinui šis rezultatas taip ir liko pačiu geriausiu per visą sezoną, o likusios trejos lenktynės buvo nesėkmingos. Mašina netikėtai prarado greitį – skirtingose trasose, skirtingomis sąlygomis ir su skirtingomis padangomis.

Romainas Grosjeanas pirmąjį tašką uždirbo tik Barselonoje, kur mašina vėl gerai važiavo, buvo tokia pat greita kaip ir per žiemos bandymus.

Kai kuriose trasose VF-19 būdavo greita, tačiau daugelyje likusių trasų ji atsilikdavo. Komanda vėliau prisipažino, kad nuspėti tai, surasti kažkokią priklausomybę nuo išorinių faktorių – oro sąlygų, temperatūros, asfalto abrazyvumo, pasirinktų padangų mišinių – niekaip nepavykdavo. Kažkokios vienos priežasties nebuvo, o pasekmės būdavo  - prarastas padangų efektyvumas.

Kai kur padangos perkaisdavo, kai kur – greitai ataušdavo praleidžiant į priekį lyderius – ir sugrąžinti jas į darbinės temperatūros diapazoną nepavykdavo. Kartais tai atsitikdavo net vieno savaitgalio metu, jei oro sąlygos pasikeisdavo bent keliais laipsniais – šeštadienį mašina buvo greita, o sekmadieniais staiga prarasdavo greitį

Hockenheime vėl viskas pavyko – abu pilotai uždirbo taškus, Vokietijos etapas tapo pačiu rezultatyviausiu „Haas“ komandai per visą sezoną. Jis buvo jau vienuoliktas. Prieš metus komanda po 11 etapų turėjo 59 taškus, o 2019 m. – tik 26.

Sezono viduryje viena iš labiausiai aptariamų temų tapo pagrindinio rėmėjo atsisakymas pratęsti bendradarbiavimą su amerikiečių ekipa.

Įtarimai, jog „Rich Energy“ yra keista kompanija, atsirado jau prieš kurį laiką. 2018 metais jie buvo įvardijami kaip vienas iš galimų „Force India“ pirkėjų, nors žurnalistams nepavyko prekyboje surasti šios kompanijos produktų.

Tačiau 2018 m. spalį buvo pasirašytas pagrindinio rėmėjo kontraktas su „Haas“, o ekscentriškojo kompanijos vadovo Williamo Storey pranešimai Twitter tapo keistu informacijos šaltiniu. Pavyzdžiui, Storey savo Twitter , o ne komandos spaudos tarnyba pirmą kartą išplatino nuotraukas su naujojo bolido atvaizdais.

Greitai „Rich Energy“ atsirado pretenzijų – kompaniją apkaltino plagijavimu. Jie ne tik nukopijavo britų kompanijos „Whyte“ logotipą, bet ir teismui pristatė sufabrikuotus savo nekaltumo įrodymus. Teismas nusprendė – logotipą pakeisti, o „Whyte“ išmokėti piniginę kompensaciją. Dėl galimų baudos sumų teismas paprašė „Rich Energy“ pateikti informaciją apie pagamintų energetinio gėrimo skardinių skaičių su jų logotipu bei investicijas į „Formulę-1“.

Dar po savaitės, liepos 10 d. W. Storey paskelbė Twitter pranešimą, kad nutraukia „Haas“ rėmimą, tai paaiškindamas prastais ekipos rezultatais. Vėliau ilgokai buvo keičiamasi nuomonėmis su kitais akcininkais, tačiau bandymas atleisti Williamą Storey ir pervadinti kompaniją užsibaigė tuo, kad rugsėjo 9 d. rėmimo sutartis buvo nutraukta. Iki Singapūro GP iš komandos pavadinimo ir nuo mašinų dingo bet kokios užuominos apie buvusią partnerystę.

Tačiau Williamas Storey iki šiol aktyviai naudoja fotografijas su savo logotipu ant „Haas“ mašinų, kurias jis sukaupė per pusę metų.

Magnussenas ir Grosjeanas kartu „Haas“ ekipoje lenktyniauja nuo 2017 metų ir tik pirmame sezone Romainui pavyko aplenkti partnerį. Likusiuose dviejuose sezonuose Kevinas buvo greitesnis. Kvalifikacijose jėgos būdavo apylygės – 2019 metais danas laimėjo rezultatu 13:8, o lenktynėse Romainui pritrūko stabilumo ir jis dažniau patekdavo į avarijas.

Vėl neapseita be komandos draugų susidūrimų. Iš pradžių tai įvyko Barselonoje, o po to – Silverstoune, kur pilotai susidūrė pirmame rate ir pasitraukė iš distancijos dėl sugadintų bolidų. Vokietijoje tarp Kevino ir Romaino vėl buvo kontaktas kovojant dėl pozicijos, į kurį įsikišo komandos vadovybė.

Magnusseno kontraktas ateičiai abejonių nekėlė, o štai į Grosjeano vietą ekipa svarstė keletą kitų kandidatūrų, bet galiausiai paliko prancūzą.

Guentheris Steineris, komandos vadovas: „Sprendimas dėl kontrakto buvo sudėtingas. Mes svarstėme keletą variantų, bet galiausiai išsaugojome dabartinę sudėtį.

Romainas atliko didelį darbą mūsų komandoje per 4 metus, o kai kurie teigiami ir neigiami momentai visuomet būna. Rezultatai šiais metais nelabai geri, bet tame nėra jo kaltės. Pas mus problemos ne su lenktynininkais, o su mašina, todėl Grosjeanas gavo naują šansą“.

Mašinų konkurencingumas „Formulėje-1“ visuomet būna sąlyginis. Lyginant su 2018 m., gerokai pasitempė „McLaren“, „Alfa Romeo“ („Sauber“) ir „Racing Point“ („Force India“) - ir „Haas“ iš vidurinės grupės lyderių pavirto autsaideriu.

Paskutinius sezono etapus komanda akivaizdžiai „užbaiginėjo“, o jos vadovas pripažino, kad kuo greičiau laukia, kada pasibaigs šis ilgas ir nesėkmingas sezonas.

Rimtų permainų 2020 metais tikėtis neverta – tik 2021 metais laukia visai naujas reglamentas, ties kuriuo ši komanda ir koncentruosis. „Haas“ tikisi, jog nesėkmės liks nuošalyje.

Kuriant naują bolidą, ekipa atsižvelgė į nesėkmingą patirtį, o „Haas“ sezono pabaigoje paruošė simuliatorių, kuris leis lygiagrečiai dirbti komandos bazėje ir trasoje – tai gali padėti operatyviau spręsti problemas. Komanda vystosi, o šiame kelyje visada būna nesėkmių periodai. Svarbiausia – laiku padaryti teisingas išvadas.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794