Sezono rezultatai: „McLaren F1 Team“ (23)

Sezono rezultatai: „McLaren F1 Team“
logo 2018 Gruodžio 14 d. 12:27, Pirelli / LAT Images

2018 metų sezonas buvo pirmasis „McLaren“ komandai su „Renault“ jėgainėmis ir užsibaigė tik šeštoje Konstruktorių taurės įskaitos vietoje, nors ekipa tikėjosi kur kas daugiau...

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

Fernando Alonso

21

11

50

7

5

Stoffelis Vandoorne

21

16

12

11

8

 

McLaren F1 Team

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2018

21

6

62

7

5

2017

20

9

30

6

6

2016

21

6

76

3

5

2015

19

9

27

9

5

2014

19

5

181

3

              2

 

Ankstesniais metais „McLaren“ ne kartą tvirtino, kad jų važiuoklė yra vos ne pati geriausia čempionate ir tik „Honda“ jėgos agregatų trūkumai neleidžia komandai kovoti dėl pergalių ir podiumų. Dabar tai reikėjo įrodyti.

Naujasis „MvLaren MCL33“ bolidas gavo „Renault“ jėgos agregatus ir istorinį septintojo dešimtmečio „Papaya orange“ išdažymą. Ekipos sudėtis liko ta pati – Fernando Alonso ir Stoffelis Vandoorne‘as tikėjosi kovoti tarp vidurinės komandų grupės lyderių ir stabiliai uždirbinėti taškus.

Jau per žiemos bandymus tapo aišku, kad esmė yra ne vien „Honda“ jėgainėse. „McLaren“ vėl buvo paskutinė pagal nuvažiuotą distanciją – 339 ratai, kai tuo tarpu „Mercedes“ nuvažiavo 734 ratus. Dėl to kai kuriuos naujus techninius sprendimus teko atidėti ateičiai, kad būtų užtikrintas mašinos patikimumas sezono pradžioje.

Nežiūrint į problemas per bandymus, pirmosios lenktynės buvo sėkmingos – Melburne abu pilotai uždirbo taškus, o Fernando Alonso finišavo penktas, nors ir atsilikęs pusę minutės nuo lyderio. Komandoje su optimizmu imta kalbėti apie tolimesnę pažangą, bet šis etapas ir toliau pasiliko pats rezultatyviausias.

Bahreine vėl pavyko uždirbti taškus dviem mašinomis, o vėliau varžovai pasitempė, o „McLaren“ nieko priešpastatyti jų pažangai negalėjo ir su kiekvienomis lenktynėmis ritosi žemyn. Per pirmus penkis etapus komanda uždirbo 40 taškų (vidutiniškai – po 8 per lenktynes), o per 16 likusių etapų – tik 22 taškus (vidutiniškai – po 1,4 taško).

Vadovybė skubėjo imtis priemonių ir balandžio pabaigoje technikos direktoriaus postą paliko Timas Gossas. Dar jam vadovaujant paruoštas pirmas rimtas mašinos atnaujinimas, pristatytas Ispanijoje, kuris leido šiek tiek padidinti prispaudžiamąją jėgą, bet ir varžovai pasiekė pažangos, todėl jėgų išsidėstymas nepasikeitė. Sezono pabaigoje Alonso pripažino, kad nuo Ispanijos GP etapo mašina nebuvo tobulinama.

Pagrindine MCL33 problema buvo nepakankamas sukibimas su asfaltu prie nedidelių greičių, todėl trasose su lėtais ir vidutinio greičio posūkiais sparnus tekdavo nustatinėti labai dideliu kampu, o tai neigiamai atsiliepė maksimaliam greičiui.

Vasarą pasigirdo gandų apie krizę „McLaren“ viduje, darbuotojai net pasiskundė buvusiam ekipos vadovui Martinui Whitmarshui dėl įvykių Wokinge. Kalba ėjo net apie streiką, kai už įtemptą darbą personalui kaip premija buvo išdalinti 25 centų vertės šokoladukai.

„Mūsų vadovus mes vadiname „neliečiamaisiais“. Tai lenktynių direktorius Ericas Boullier‘as, vyr. inžinierius Mattas Morrisas, operacijų direktorius Symondas Robertsas... Mes jų negerbiame ir pradedame boikotuoti pasitarimus, kurie virsta į parodijas. Komandoje destruktyvi atmosfera, mes jau pasiruošę streikui, bet žmonės bijo prarasti darbą“, - tuomet pareiškė vienas iš darbuotojų, kuriam buvo garantuotas anonimiškumas.

Komanda tuoj pat išleido oficialų paneigimą, o po dviejų savaičių Ericas Boullier‘as paliko lenktynių direktoriaus postą.
Keista buvo ir istorija su Jameso Key pakvietimu į technikos direktoriaus postą. Liepą komanda paskelbė, kad Key paliko „Toro Rosso“, kad galėtų prisijungti prie „McLaren“. „Toro Rosso“ atsakė, kad Key turi galiojantį kontraktą ir išsiuntė jį į ilgalaikes privalomas atostogas, todėl Key galės prisijungti prie „McLaren“ tik nuo kitų metų ir projektuojant naują MCL34 bolidą nedalyvavo.

Didžiąją dalį taškų  šiame sezone uždirbo Alonso – 50, kai tuo tarpu Vandoorne – tik 12. Absoliučiai visose kvalifikacijose Alonso aplenkė komandos draugą – daugiau nei vienoje iš komandų nėra rezultato 21:0.

Belgas visada buvo laikomas vienu iš geriausių savo kartos lenktynininkų, tačiau atsiskleisti „McLaren“ jis nesugebėjo. Kaip iki jo negalėjo atsiskleisti Sergio Perezas ir Kevinas Magnussenas. Sezono pabaigoje Stoffelis pareiškė, kad iš dalies neaukšti rezultatai yra susiję su tuo, kad jis nejautė paramos iš komandos ir „politiniais žaidimais“ ekipoje.

Stoffelis Vandoorne: „Komanda priėmė sprendimą ir nepratęsė kontrakto, bet man niekas neįvardijo priežasčių. Yra aišku, kad „McLaren“ dirba perspektyvai, kuria kažkokią strategiją ateičiai, bet būtų neblogai sužinoti, kodėl jie pasirinko kitus“.

„Formulę-1“ paliko ir Alonso. Ispanas čia turėjo 311 GP startų – tai antras rodiklis istorijoje, kuris nusileidžia tik Rubensui Barrichello (322 startai). Sklando gandai, kad Alonso gali sugrįžti, jei gautų galimybę lenktyniauti tikrai su greita mašina, o kol kas komanda surengė jam prabangias išlydėtuves Abu Dabyje.

Sezono pabaigoje dvi legendinės komandos – „McLaren“ ir „Williams“ stabiliai užėmė paskutines vietas. Negalima pasakyti, kad jos turi rimtų finansinių problemų, kad nėra greitų lenktynininkų ar talentingų inžinierių. Pastaraisiais metais jos ne kartą vykdė restruktūrizacijas, bet rezultatai galėtų būti ir geresni.

Akivaizdu, kad veikiantis modelis jau paseno, bet globalioms permainoms ir glaudesniam ryšiui su lyderiais šios komandos nesiryžta, tikėdamos pasiekti sėkmės savo jėgomis.

„McLaren“ visiškai pasikeitė sudėtis, komanda gana anksti pradėjo kurti naują bolidą. Norisi tikėti, kad 2019 metais Carlosas Sainzas ir Lando Norrisas nesivilks peletono uodegoje.

Komentarai (23)


ddt
| 2018 Gruodžio 15 d. 18:42
iXsas
| 2018 Gruodžio 15 d. 15:39

YZF, sunku pasakyti. RBR sako, kad Honda galingesnė už Renault. Aukojo TR sezoną, kad kitais metais būtų arčiau MB ir Ferrari... Sunku viską numatyti.

Megsti moksline fantastika, ziuriu :) McLaren "aukojosi" metu metus. Atsibodo. TR "aukojosi", bet pagal pilna programa, iki kol neatsireme i dugna, manau dar laiku suspejo. Tiesa, ta "geriausia vaziuokle" irgi reiktu perkratyt is pagrindu. Dabar RBR eile "aukotis" gavus "pigu ir gera" varikli. As tai neturiu iliuziju, nebent RBR irgi prades pezet apie tai, kad "si sezona paaukosim kartu su Honda, kad sviesus rytojus ateitu greiciau". Kaip matai, jis kaip neateina, taip neateina, ir tai jau yra nebe atsitiktinumas, tai yra tendencija. Kaip sakiau, as iliuziju seniai nebeturiu. Blogas pasirinkimas.
YZF
| 2018 Gruodžio 15 d. 18:19
iXsas
| 2018 Gruodžio 15 d. 15:39

YZF, sunku pasakyti. RBR sako, kad Honda galingesnė už Renault. Aukojo TR sezoną, kad kitais metais būtų arčiau MB ir Ferrari... Sunku viską numatyti.

Nesunku. Pasiziuri i viso sezono rezultatus ir gedimus ir viskas aisku. Nebent fanatizmo akiniai uzdeti, tada buna sunku.
iXsas
| 2018 Gruodžio 15 d. 15:39
YZF, sunku pasakyti. RBR sako, kad Honda galingesnė už Renault. Aukojo TR sezoną, kad kitais metais būtų arčiau MB ir Ferrari... Sunku viską numatyti.
Klepsidra
| 2018 Gruodžio 15 d. 12:55
Stinger
| 2018 Gruodžio 14 d. 20:20

Čia tai visai ne juokas. Inkaras išmestas, labai tikėtina kad Macliai šaus į viršų.

svarbu, kad ismetamas inkaras visada nukrenta ant tos pacios galvos
YZF
| 2018 Gruodžio 15 d. 11:13
iXsas
| 2018 Gruodžio 15 d. 11:08

YZF, TR sezonas buvo paaukotas. Dėl to ir rezultatai kuklesni. Aukščiausia iškovota vieta-4, kai McLaren su super talentu tik 5. Aš manau, kad norint tapti čempionu, turi gauti jėgaines iš gamintojo, kuris neturi savo komandos. McLaren nudirbo juodą darba su Honda, o RBR, yra tikimybė, kad mėgausis to darbo vaisiais... Iš dalies, britai patys kalti, dėl lėto japonų lėto progreso. Jei nebūtų blokavę prieš kelis metus PU tiekimo RBR... Bet turbūt išsigando konkurencijos, nors turėjo geriausią bolidą. Beje, koks skirtumas, ar pereiti prie Renault, kad paslyginti savo greitį su RBR, ar pastarajai leisti naudoti Hondos motorus ir irgi palyginti rezultatus. McLaren pranešimai nenuoseklūs, kartais nelogiški... Laukiu jų, kaip ir Williams pakilimo.

Pats pripazinai kad Honda blogiau uz Renault, nes TR sezonas buvo paaukotas duodant jiems prastesni varikli (Honda).
iXsas
| 2018 Gruodžio 15 d. 11:08
YZF, TR sezonas buvo paaukotas. Dėl to ir rezultatai kuklesni. Aukščiausia iškovota vieta-4, kai McLaren su super talentu tik 5. Aš manau, kad norint tapti čempionu, turi gauti jėgaines iš gamintojo, kuris neturi savo komandos. McLaren nudirbo juodą darba su Honda, o RBR, yra tikimybė, kad mėgausis to darbo vaisiais... Iš dalies, britai patys kalti, dėl lėto japonų lėto progreso. Jei nebūtų blokavę prieš kelis metus PU tiekimo RBR... Bet turbūt išsigando konkurencijos, nors turėjo geriausią bolidą. Beje, koks skirtumas, ar pereiti prie Renault, kad paslyginti savo greitį su RBR, ar pastarajai leisti naudoti Hondos motorus ir irgi palyginti rezultatus. McLaren pranešimai nenuoseklūs, kartais nelogiški... Laukiu jų, kaip ir Williams pakilimo.
ddt
| 2018 Gruodžio 14 d. 23:08
maxpower
| 2018 Gruodžio 14 d. 21:20

Šiaip tai visai realu. Kad ir kokį variklį detum į Red Bull bolidas išspaudžia maksimumą

Kad RBR aplenktu McL su Honda, visu pirma reikia kad Honda neparooktu kas antrose lenktynese. Man sunku ziuret i Toro Rosso statistika uz 2018 metus ir turet bent teoriniu iliuziju, kad stai 2019 RBR su Honda ivyks stebuklas.
maxpower
| 2018 Gruodžio 14 d. 21:20
iXsas
| 2018 Gruodžio 14 d. 18:03

Bus juoko, kai RBR su Honda aplenks McLaren. Koks skirtumas, su Honda gale ar su Renault. Jų tikslas tapti čempionais. Todėl atsisakė mersų motorų... O Renaull turbūt dėl jų labiau stengsis, nei dėl savo nuosavos komandos?

Šiaip tai visai realu. Kad ir kokį variklį detum į Red Bull bolidas išspaudžia maksimumą
YZF
| 2018 Gruodžio 14 d. 20:29
Stinger
| 2018 Gruodžio 14 d. 20:20

Čia tai visai ne juokas. Inkaras išmestas, labai tikėtina kad Macliai šaus į viršų.

Jeigu Mclaren ir saus i virsu, tai tik todel kad bunant dugne vienintelis kelias - i virsu. Tu savo bajeriukus pasilik sau, jie niekam nebeidomus.
Stinger
| 2018 Gruodžio 14 d. 20:20
YZF
| 2018 Gruodžio 14 d. 19:59

Sita tu jau pasakojai praeita ziema, 'bus juoko kai toro rosso su honda bus auksciau negu mclaren su renault'. Deja juoko nesigavo. Dabar galima bus laukti kito sezono.

O tikras juokas bus jeigu Mclaren bus auksciau uz RBR, va cia tai bus tikrasis juokas. Kadangi standartiskai, RBR turi buti priekyje pagal visa situacija.

Čia tai visai ne juokas. Inkaras išmestas, labai tikėtina kad Macliai šaus į viršų.
×