Sezono rezultatai: „McLaren Racing“

Sezono rezultatai: „McLaren Racing“
logo 2021 Sausio 13 d. 11:18, McLaren F1

Trečioji vieta Konstruktorių įskaitoje – geriausias „McLaren“ pasiekimas nuo 2012 metų, iš dalies toks rezultatas susijęs su tuo, kad iš geriausių trejeto iškrito „Ferrari“, tačiau Wokingo komandos pažanga nekėlė abejonių.

Lenktynininkas        `GP        Vieta     Taškai   Geriausias startas            Geriausias finišas

C. Sainzas                   16          6            105         3                                       2

L. Norrisas                  17          9              97         3                                       3

McLaren                   GP          Vieta     Taškai   Geriausias startas            Geriausias finišas

2020                         17           3              202         3                                     2

2019                         21           4              145         5                                     3

2018                         21           6              62           7                                     5

2017                         20           9              30           6                                     6

2016                         21           6              76           3                                     5             

Per MCL35 pristatymą komandos bazėje Wokinge tikslas nebuvo įvardytas – komanda ir taip buvo užbaigusi praėjusius metus iškart paskui prizininkų trejetuką, bet per žiemos bandymus komandos vadovas Andreas Seidlas bolidui parašė dešimtuką iš dešimties balų, labai aukštai įvertinęs mašinos patikimumą.

Dar vasarį „McLaren“ įvedė ribojimus dėl koronaviruso, uždrausdama darbuotojams lankytis Kinijoje, o sugrįžusiems iš jos įvestas privalomas 14 dienų karantinas. Pirmieji nukentėję buvo žurnalistai iš Kinijos per bandymus Barselonoje – jie buvo pasipiktinę, kad negali bendrauti su „McLaren“ darbuotojais, bet to buvo atšaukti visi suplanuoti interviu. Kas tada galėjo žinoti, koks sudėtingas laukia 2020 m. sezonas?

Etapas Australijoje buvo atšauktas būtent dėl „McLaren“. Dėl vienintelio darbuotojo, kuriam buvo nustatytas teigiamas koronaviruso testas. Dabar jau aišku, kad to daryti visai nereikėjo, bet tada komanda pati pasitraukė iš varžybų. Lemiamu balsu tapo „Mercedes“ vadovo Toto Wolffo pareikimas po konsultacijų su kompanijos vadovybe, kad „Mercedes“ taip pat traukiasi iš lenktynių, nors asmeniškai Toto buvo prieš tai. Pasitraukė ir visi, naudojantys „Mercedes“ jėgaines – jie paprasčiausiai neturėjo kito pasirinkimo.

„McLaren“ nustatė COVID-19 užsikrėtusio mechaniko kontaktų ratą – ir paliko 15 darbuotojų karantine Melburne, visi likusieji sugrįžo namo. Su izoliuotais pasiliko ir ekipos vadovas. Bet daugiau niekam koronavirusas nebuvo nustatytas ir po karantino visi išvyko namo.

Bet nemalonumai nesibaigė. Sezono sustabdymas neleido komandai atsiskaitinėti su kreditoriais. Balandžio pradžioje „McLaren Racing“ vadovas Zakas Brownas situaciją pavadino „labai trapia“ ir pakvietė rimtoms permainoms – jo nuomone, be rimtų pakeitimų ribojant biudžetus iš karto keturios pasaulio čempionato komandos gali išeiti iš „Formulės-1“ ir tai gresia lenktynių stabilumui.

Zakas Brownas: „Jeigu mes nesusitarsime dėl rimtų komandų biudžetų apribojimų, kurių ir taip nėra kuo papildyti šiais metais, tada aš sau užduosiu klausimą: „Kokiu tikslu šių priemonių priešininkai dalyvauja „Formulėje-1“ – gal vien dėl to, kad turėtų kuo pateisinti milžiniškas išlaidas?

Susidaro įspūdis, kad jiems yra nepatogu sąžiningai kovoti su komandoms, kurių anksčiau jie nelaikė rimtais priešininkais. O gal jiems nepatogu sąžiningai kovoti vien todėl, kad prieš viršininkus reikia pateisinti šias dideles išlaidas?“

Radikalus „McLaren“ siūlymas apriboti išlaidas iki 100 mln. dolerių per sezoną nebuvo patvirtintas, bet komandos pozicija buvo išgirsta – ribojimai buvo patvirtinti kur kas rimtesni nei planuota anksčiau.

Komandos taip pat susitarė su FIA dėl naujojo reglamento atidėjimo metams ir 2021 metais naudoti tas pačias 2020 m. mašinas, bet „McLaren“ buvo padaryta išimtis – dėl perėjimo prie „Mercedes“ jėgainių mašiną reikės perkonstruoti.

„McLaren“ ne veltui aktyviai kėlė finansinį klausimą. Komandos įtakingų akcininkų verslo reikalai klostėsi ne per geriausiai. „McLaren Group“ kreipėsi į Didžiosios Britanijos vyriausybę prašydama 150 mln. svarų kredito pandemijos pasekmėms likviduoti, bet gavo neigiamą atsakymą.

Teko mažinti darbuotojus – iš kompanijos išėjo 1200 žmonių, tarp kurių 70 – F-1 komandos darbuotojai. Galiausiai kreditas buvo gautas Bahreino banke, kurio savininkams priklauso ir dalis „McLaren“.

Antra vertus, rudenį „McLaren“ buvo priversta parduoti garsųjį technologinį centrą Wokinge ir išsinuomoti jį iš naujų savininkų, o gautus pinigus investuoti į verslo vystymą.

Gegužės viduryje buvo pranešta apie pasirašytą kontraktą su Danieliu Ricciardo – vietoje į „Ferrari“ pereinančio Carloso Sainzo.

Zakas Brownas kelis kartus bandė persivilioti D. Ricciardo, bet tada komanda pasirodydavo silpnokai ir Ricciardo nebuvo įsitikinęs, bijodamas padaryti dar vieną klaidą po to kai sutiko su „Renault“ pasiūlymu. Bet „McLaren“ reikalai gerokai pasitaisė, jie aplenkė „Renault“ Konstruktorių įskaitoje ir Danielis sutiko – nors su mažesniu atlyginimu, bet su didesnėmis premijomis už rezultatus.

Sezonas prasidėjo tiesiog puikiai. Pirmose lenktynėse Lando Norrisas ir Carlosas Sainzas finišavo trečias ir penktas, uždirbdami 26 taškus. Komanda iš karto atsidūrė trečioje komandinės įskaitos vietoje, kurią vėliau su permaininga sėkme išlaikė.

MCL35 nebuvo trečia pagal greitį mašina, bet užtikrintas komandos darbas ir stabilumas leido lenkti „Racing Point“, iš kurių, beje, atėmė 15 taškų už taisyklių pažeidimus.

Pačiu sėkmingiausiu komandai buvo Italijos GP Monzoje,  kur Sainzas užlipo ant podiumo, o Lando finišavo ketvirtas.

Būta ir nesėkmių, bet ne daugiau nei jų turėjo varžovai – tik viename etape „McLaren“ neuždirbo taškų. Itin glaudžioje vidurinės grupės komandų kovoje viską lėmė vienerios-dvejos lenktynės, kuriose tarsi pavykdavo iššokti aukščiau galvos – pasiekti rezultatų, viršijančių bolido galimybes.

Kvalifikacijose Sainzas ir Norrisas į finalines lenktynes atvažiavo su lygiu rezultatu 8:8 ir visiškai vienoda statistika, bet paskutiniu momentu Lando buvo greitesnis. Jam šis laimėjimas buvo svarbesnis – juk jis lieka komandoje ir kitais metais kovos su labai pajėgiu partneriu – Danieliu Ricciardo, o ir Sainzas „Ferrari“ taip pat turės rimtą komandos draugą.

Ne kartą buvo kalbama apie stebėtiną „McLaren“ pilotų balansą, apie tai, kad jie tapo gerais draugais – kiek tai įmanoma didelės konkurencijos sąlygomis, tačiau akivaizdu, kad šiais metais tokio komforto neturės nei vienas, nei kitas.

2021 metais „McLaren“ turi gerus šansus žengti dar vieną žingsnį. Perėjimas prie „Mercedes“ jėgainių duos daugiau galios, o Ricciardo atėjimas pridės patirties ir teigiamų emocijų – sirgaliai gali turėti pagrindo optimizmui.

 

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553