Sezono rezultatai: „Mercedes AMG Petronas F1 Team“

Sezono rezultatai: „Mercedes AMG Petronas F1 Team“
logo Sausio 15 d. 10:28, Daimler AG

„Mercedes“ idealiai nuvažiavo sezoną. Sukūrę tobulą bolidą, čempionų komanda iš karto įgijo pranašumą ir per Emilijos-Romanijos GP septintą kartą paeiliui užsitikrino pasaulio čempionų titulą, o Lewisas Hamiltonas septintą kartą tapo pasaulio čempionu ir pagal šį rodiklį susilygino su Michaeliu Schumacheriu. 2020 metais jie neturėjo realių varžovų.

Lenktynininkas        GP          Vieta     Taškai   Geriausias startas            Geriausias finišas

Hamiltonas                16           1              347         1                                     1

Bottas                       17           2              223         1                                     1

Russellas                   1            18             3             2                                     9

Mercedes AMG        GP          Vieta     Taškai   Geriausias startas            Geriausias finišas

2020                        17           1              573         1                                       1

2019                        21           1              739         1                                       1

2018                        21           1              655         1                                       1

2017                        20           1              668         1                                       1

2016                        21           1              765         1                                       1

Netikėtas „Ferrari“ progresas 2019 m. sezone palietė „Mercedes“ savimeilę. Skaudu gauti varžovų smūgį po kelerių metų dominavimo. Svarbiausia, kad niekas nesuprato, iš kur „Ferrari“ taip greitai ir gana daug padidino jėgos agregato galią. Gerai, jei tai būtų įvykę po įtemptos daugelio metų laipsniškos pažangos, bet čia viskas pasikeitė per keletą mėnesių.

„Mercedes“ iškėlė savo inžinieriams sudėtingą užduotį – atsilošti ,kad 2020 m. vėl būti pirmiems. Inžinieriai su uždaviniu susitvarkė, o kai FIA įvedė griežtus apribojimus su degalų jutiklių veikla ir „Ferrari“ prarado pranašumą, „Mercedes“ atsidūrė toli priekyje.

2020 m. mašinos buvo pačios greičiausios per visą „Formulėje-1“ istoriją, o „Mercedes“ bolidas – pats greičiausias iš visų. Viso labo per šešerius metus perėjus prie hibridinių turbininių motorų jie Hungaroringo trasoje pagreitėjo net 10 sek. viename greitame rate.

Per žiemos bandymus „Mercedes“ nustebino visus inovacine vairo valdymo sistema DAS. Atrodė, jog vairas ir jo mechanizmas jau yra seniai ištyrinėtas, sugalvoti ką nors naujo neįmanoma, bet „Mercedes“ sugebėjo dėl išilginio vairo judėjimo mechaniškai keisti priekinių ratų išvirtimo kampą. Tai leido efektyviau įšildyti padangas prieš greitąjį ratą kvalifikacijose ir prieš restartą pasitraukus saugos automobiliui, kompensuoti nepakankamo vairo pasukamumo apraiškas ir tai duodavo nedidelį greičio pranašumą kai kuriose trasose.

Varžovai įvertino puikią idėją. Kai kas bandė užginčyti jos legalumą FIA, bet „Mercedes“ buvo iš anksto viską suderinusi – pirmą variantą pripažino nelegaliu, o štai antras buvo pripažintas teisėtu. Tiesa, norint išvengti panašių „ginklavimosi varžybų“, FIA iš karto uždraudė DAS naudojimą 2021 metais.

Dėl to, kad Australijos GP neįvyktų, „Mercedes“ vaidmuo buvo vienas iš pagrindinių. Kai vieno iš „McLaren“ komandos mechanikų COVID-19 testas buvo teigiamas, ši komanda iš karto atsisakė dalyvauti. Paskui juos dalyvauti atsisakė „Ferrari“, „Renault“ ir „Alfa Romeo“. „Williams“ bei „Haas“ susilaikė, o „Red Bull“, „AlphaTauri“, „Racing Point“ ir „Mercedes“ pasiūlė etapą surengti be žiūrovų.

Po konsultacijų su „Daimler“ koncerno vadovybe Toto Wolffas savo viršininkų reikalavimu buvo priverstas pakeisti poziciją. Yra kalbama, kad šis epizodas buvo viena T. Wolffo konflikto su „Mercedes Benz“ kompanijos vadovu Ola Calleniusu priežastimi. Balsas buvo lemiamas, po to pareiškimą padarė Australijos sveikatos apsaugos ministras – ir etapas buvo atšauktas.

Sustabdžius sezoną, Didžiojoje Britanijoje įsikūrusios komandos susivienijo projekte „Project Pitlane“, kuris užsiėmė dirbtinio plaučių ventiliavimo aparatų gamyba.

„Red Bull“, „Racing Point“, „Haas“, „McLaren“, „Renault“, Williams“ ir „Mercedes“ pasiskirstė užduotimis, o pasaulio čempionų ekipos bazėje pradėtos gamintos plaučių vėdinimo sistemos.

Dar iki sezono pradžios keletas sportininkų pranešė apie komandų keitimus. Pasklido gandas, kad į „Mercedes“ pereis Sebastianas Vettelis, tačiau sutartis su „Aston Martin“ visus šiuos gandus užgesino.

Bet ir „Mercedes“ neapseita be permainų. Komandos variklių departamento vadovas Andy Cowellas, sukūręs garsiąsias hibridines jėgaines, nutarė palikti kompaniją – jį pakeitė iš karto keturi specialistai.

Pirmasis etapas patvirtino „Mercedes“ pranašumą. Valtteri Bottas laimėjo lenktynes, o Lewisas Hamiltonas po baudos už incidentą su Albonu buvo ketvirtas, bet svarbiausia – mašina buvo kur kas greitesnė nei kitų. Komanda iš karto pradėjo pirmauti Konstruktorių įskaitoje ir šios pozicijos niekada neužleido.

Kalbėti apie pačias sėkmingiausias ekipos lenktynes būtų nekorektiška – „Mercedes“ sėkmės nebūdavo atsitiktinės. Komanda iškovojo penkis pergalingus dublius, L. Hamiltonas pagerino daugelį rekordų, aplenkdamas Michaelį Schumacherį pagal podiumų ir pergalių per karjerą skaičių ir pasivijo jį pagal titulų skaičių.

Sezono eigoje FIA uždraudė specialius „kvalifikacinius“ režimus, uždrausdama komandoms keisti jėgainės nustatymus. Daugelis manė, kad „Mercedes“ sėkmė kvalifikacijose yra nulemta galimybės keletui ratų įjungti specialų padidintos jėgos agregato galios režimą – visi laukė rezultatų suprastėjimo, bet realiai šis draudimas nieko nepakeitė.

Valtteri Bottas brito fone pasirodydavo silpnokai – tik dvi pergalės per sezoną, kai Lewisas jų iškovojo vienuolika, dar turint galvoje, kad vieną etapą Hamiltonas praleido dėl koronaviruso.

Lewisas stenėsi laikytis visų apribojimų, bet kitą dieną po pergalės Bahreine pasijuto prastai ir COVID-19 testas buvo teigiamas. Sakhiro GP etapui staiga reikėjo ieškoti pamainos. „Mercedes“ pasikvietė savo jaunimo programos dalyvį George‘ą Russellą, lenktyniaujančio „Williams“, jaunajam pilotui surengdami „kovinius bandymus“ prie čempionų automobilio vairo.

Russellas patikrinimą išlaikė, nors reikia pažymėti, kad išorinė Sakhiro trasos versija buvo nauja visiems ir beveik pačia paprasčiausia visame 2020 m. tvarkaraštyje. Kvalifikacijoje Russellas parodė antrą laiką, nusileidęs V. Bottui tris šimtąsias, o lenktynėse aplenkė komandos draugą ir ilgai pirmavo, kol „Mercedes“ nepadarė klaidos, supainiodama pilotų padangų komplektus. Po to buvo pradurta padanga – galiausiai George‘as finišavo 9-tas, uždirbęs pirmuosius taškus karjeroje.

Po sėkmingo Russello pasirodymo daugelis kalbėjo, kad tai gali netiesiogiai įtakoti kontraktą su Hamiltonu, neva prie „Mercedes“ bolido vairo bet kuris pilotas važiuos sėkmingai – tai kam tada Hamiltonui mokėti milžiniškus pinigus, ypač paskelbus, kad bus ribojami biudžetai. Bet tik Lewisas ir padarė šį automobilį čempionišku – jaunajam britui tereikėjo tik nepadaryti klaidų prie ne visai jam tinkančios mašinos vairo, o štai kontrakto su Lewisu pasirašymo klausimas dar tęsiasi nuo pavasario.

Sutartį su V. Bottu pratęsė dar rugpjūtį, nors šiuo klausimu ir būta abejonių – Valtteri keletą metų vaidino antrojo piloto vaidmenį ir jis nerodo rimtos konkurencijos Hamiltonui. Bet „Mercedes“ tokia padėtis tenkina.

O štai dėl Toto Wolffo ir Lewiso Hamiltono ateities buvo daug klaustukų. Daugelis mano, kad jie yra tarpusavyje susiję – po sunkiai perneštos Niki Laudos mirties ir Wolffo konflikto su O. Calleniusu.

Pavasarį „Mercedes“ kalbėjo, kad derybos su Hamiltonu prasidės sezonui startavus, vasarą Callenius pareiškė, kad išsaugos sudėtį, žiemą sezonas pasibaigė, britas laimėjo 7-tąjį titulą, praėjo Kalėdos, prasidėjo nauji metai, o sutarties vis nėra.

Wolffas per tą laiką tapo „Aston Martin“ akcininku, daugelis kalbėjo, kad jis gali pradėti vadovauti šiai kompanijai, bet viešai Toto visada išreikšdavo ištikimybę „Mercedes“, o gruodį atsirado dar vienas akcininkas. Britų kompanija INEOS nupirko trečdalį akcijų, dvi likusios dalys priklauso „Daimler AG“ ir Toto Wolffui.

Nėra abejonių, kad komanda išsaugos pilotų sudėtį, šiais metais „Mercedes“ bei L. Hamiltonas vėl bus favoritais. Varžovai tikisi nemenkos pažangos, bet vargu ar „Mercedes“ šiais metais turės rimtų konkurentų.


Komentarai (0)
×

TOP naujienos