Sezono rezultatai“ „Mercedes AMG Petronas“

Sezono rezultatai“ „Mercedes AMG Petronas“
logo 2017 Gruodžio 22 d. 06:00, Daimler

Kova dėl titulo 2017 metais išėjo pati įtempčiausia per pastaruosius keletą metų, bet „Mercedes“ vėl pavyko pirma laiko iškovoti pergalę tiek asmeninėje įskaitoje, tiek ir Konstruktorių taurę...

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

Lewisas Hamiltonas

20

1

363

1

1

Valtteri Bottas

20

3

305

1

1

 

Mercedes AMG Petronas F1 Team

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2017

20

1

668

1

1

2016

21

1

765

1

1

2015

19

1

703

1

1

2014

19

1

701

1

1

2013

19

2

360

1

1

 

„Mercedes“ užtikrintai pirmavo trejus metus pasirodžius F-1 hibridinėms jėgainėms, tačiau reglamento pakeitimas privertė susirūpinti net ir pasaulio čempionus. Visi laukė labai rimto progreso iš „Red Bull“, kadangi Adrianas Newey ne kartą geriausiai susitvarkė su permainomis reglamente, o ir „Ferrari“ tikėjosi tuo pasinaudoti.

„Mercedes“ atsidūrė nepaprastoje situacijoje – sukūręs naują mašiną, į „Williams“ perėjo Paddy Lowe, o jo postą užėmęs Jamesas Allisonas pradėjo dirbti tik kovo 1 dieną, todėl per W08 EQ Power+ prezentaciją komanda neturėjo technikos direktoriaus.

Paliko „Mercedes“ ir pernykštis pasaulio čempionas Nico Rosbergas – žiemą jam intensyviai ieškojo keitimo. Valtteri Bottui teko integruotis į suderintą kolektyvą, kuris sprendžia visai kitokius uždavinius nei ankstesnė jo komanda. Visi kalbėjo, kad „Mercedes“ laukia nepaprastas sezonas, kad komanda nesugebės išsaugoti lyderystės rimtai pasikeitus reglamentui.

Žiemos bandymuose nauja mašina nedaug nusileido „Ferrari“, bet ji buvo labai patikima – „Mercedes“ vėl buvo pirmi pagal nuvažiuotą distanciją. Komandos pilotai kiekvieną dieną dirbo dviese, o tai leido geriau paskirstyti krūvius – per aštuonias dienas jie nuvažiavo ilgesnį nei 5000 km atstumą.

Lewisas Hamiltonas laimėjo kvalifikaciją Melburne, parodydamas W08 EQ Power+ potencialą greitame rate, bet lenktynėse pasiekti buvusio pranašumo nepavyko. Sustojimo metu Vettelis išsiveržė į priekį ir kaip nesistengė Lewisas atsilošti, jis finišavo tik antras.

Antrajame etape Kinijoje tokios pat įtemptos kovos sąlygomis Hamiltonas buvo kiek greitesnis. Lyderių pora nuvažiavo distanciją tokiu tempu, kad jų komandos kolegos – Bottas ir Raikkonenas finišavo net 48 sek. užnugaryje. Panašūs dalykai sezono eigoje kartojosi ne kartą.

Kova buvo beveik lygi, abi pilotai labai brangino taškus, tačiau Vettelio pirmavimas asmeninėje įskaitoje po truputį didėjo. Nežiūrint į pakeitimus komandos sudėtyje net labai aštrioje kovoje su „Ferrari“, kur lyderis buvo akivaizdus, „Mercedes“ nepradėjo dalinti pilotų į pirmą ir antrą, tuo suteikdami Bottui lygius šansus kovoje dėl pergalės – ketvirtajame etape Sočyje jis laimėjo pirmas savo karjeroje lenktynes.

Kurdami naują mašiną, inžinieriai daug dėmesio skyrė patikimumui, šį faktorių laikydami vienu iš esminių. Ta pačia kryptimi dirbo ir motoristai. Visiškai išvengti gedimų nepavyko – kitose lenktynėse po pirmosios Botto pergalės suomis pasitraukė dėl jėgos agregato problemų, bet tai buvo vienintelis toks pasitraukimas per sezoną.

„Mercedes“ mašina išėjo gera, bet kaprizinga – kai kuriuose etapuose jos niekaip nepavykdavo sureguliuoti, ne su visais padangų mišiniais ji dirbdavo efektyviai ir ne prie visų oro sąlygų. Kartais temperatūra pakisdavo vos pora laipsnių ir „Ferrari“ įgaudavo pranašumą. „Ferrari“ mašina išėjo jei ne kažkiek lėtesnė, bet taip pat labai patikima ir kur kas universalesnė – ji buvo konkurencinga visose trasose, prie bet kokių sąlygų, o tai leido „Ferrari“ įgauti pranašumą.

„Mercedes“ aktyviai tobulino mašiną, naujienos atsirasdavo kiekviename etape – galiausiai komanda beveik visiškai perdarė W08. Antroje sezono dalyje mašinos elgesys pasikeitė į gerą. Lewisas labai greitai prie jos adaptavosi, o štai Valtteri atnaujintas bolidas tiko mažiau ir tai negatyviai atsiliepė jo rezultatams.

Daug ką pakeitė Lewisui namų lenktynės Silverstoune, Iki tol išeidavo toli gražu ne viskas, bet Didžiojoje Britanijoje komanda iškovojo pergalingą dublį, o mašina elgėsi taip, kad ja buvo galima pasitikėti. Po to buvo nesėkmingos lenktynės lėtoje Vengrijos trasoje, o dar vėliau – serija pergalių po vasaros pertraukos, kuris leido Hamiltonui perlaužti situaciją čempionate.

Penkios Lewiso pergalės per šešis etapus, kai Vettelis du kartus nebaigė lenktynių, pasiuntė „Ferrari“ į nogdauną. Monzoje Lewisas iškovojo 69-tąją „pole“ poziciją karjeroje, tapęs absoliučiu lyderiu pagal šias pozicijas visoje „Formulėje-1“. Britui viskas išeidavo – jokių klaidų, jokių problemų – lenktynės po lenktynių, pergalė po pergalės. Ostine komanda pirma laiko iškovojo Konstruktorių taurę, o Meksikoje Hamiltonas garantavo sau pasaulio čempiono titulą – ir daugiau iki sezono pabaigos jis nelaimėjo.

Bottas bandė kovoti su Vetteliu dėl antros vietos asmeninėje įskaitoje, trijose paskutinėse lenktynėse jis uždirbo daugiausiai iš visų taškų, bet vis tiek liko trečias. Savo debiutinį sezoną suomis „Mercedes“ ekipoje praleido labai garbingai, iškovojęs tris pergales, tame tarpe ir finalinėse lenktynėse Abu Dabyje. Botas nusileido Vetteliui 12 taškų, tačiau 100 taškų aplenkė ketvirtą vietą užėmusį Kimį Raikkoneną.

„Mercedes“ komandos vadovas Toto Wolffas: „Mums šie metai buvo labai sudėtingi. Mes supratome, kad išsikėlėme sau ambicingą tikslą, kai pareiškėme, kad norime apginti abu titulus pasikeitusio techninio reglamento sąlygomis.

Trasose mes kovojome su labai stipriais varžovais, kova su jais buvo labai įdomi. Kiekvienam komandos darbuotojui teko dirbti viršvalandžius, kad mes galėtumėme pasiekti tikslo. Aš labai didžiuojuosi tuo, ko mes pasiekėme ir noriu padėkoti visiems Briksuorte, Brakyje ir Štutgarte už įtemptą darbą“.

Kitais metais komanda bus dar stipresnė. Po pernykščių permainų techninėje komandoje ir pilotų sudėtyje situacija vėl atrodo stabiliai, o „Mercedes“ žino ir pasistengs panaikinti silpnąsias savo bolido vietas, o aukštas jėgainių patikimumas esant trijų jėgos agregatų apribojimui per sezoną, gali tapti esminiu pranašumu.

Iš kitos pusės, šiame sezone „Ferrari“ sumažino atsilikimą dėl efektyvios važiuoklės ir galingos jėgainės, o ir „Red Bull“ nusiteikę labai rimtai. Varžovai padarys viską, kad išsiveržtų į priekį, todėl mūsų laukia labai įdomus sezonas.

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. tundrinė 3896
2. Tadas Misevičius 3858
3. fandom 3858
4. ramasgo 3856
5. Valode 3850