Sezono rezultatai: „Mercedes AMG Petronas“

Sezono rezultatai: „Mercedes AMG Petronas“
logo 2020 Sausio 30 d. 09:58, Daimler AG

Kovos dėl titulo 2019 metais nebuvo – „Mercedes“ užtikrinti iškovojo šeštąją pergalę paeiliui..

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

Lewisas Hamiltonas

21

1

413

1

1

Valtteri Bottas

21

2

326

1

1

Mercedes AMG Petronas F1 Team

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2019

21

1

739

1

1

2018

21

1

655

1

1

2017

20

1

668

1

1

2016

21

1

765

1

1

2015

19

1

703

1

1

 

Hibridinės turboeros pradžioje „Mercedes“ nugalėdavo dėl galingesnės ir efektyvesnės jėgainės, bet vėliau skirtumas tarp skirtingų jėgos agregatų gamintojų sumažėjo – 2019 m. „Mercedes“ motoras jau nebuvo pats galingiausias.

Lenktynių rezultatus paveikdavo kur kas daugiau faktorių, dažniausiai sudarytų iš trijų sudedamųjų. Pergalei tikrai reikėdavo pačios geriausios mašinos, tačiau kartu – ir geriausio piloto bei geriausios komandos. Per penkerius pergalių metus „Mercedes“ neužmigo ant laurų, įtemptai dirbo ir kiekvieną sezoną vis aukščiau keldavo kartelę.

Per žiemos bandymus „Mercedes“ nesivaikė greičio, bet kiekvieną dieną stengėsi nuvažiuoti kuo ilgesnę distanciją – ir tradiciškai tapo lyderiu pagal šį rodiklį. Pirmąją bandymų savaitę „Mercedes“ nuvažiavo 610 ratų, antrąją – 579 – stebėtinas komandos stabilumas. Jų artimiausi varžovai iš „Ferrari“ bei „Red Bull“ dėl avarijų ir gedimų antrąją savaitę apskritai iškrito iš geriausių penketuko pagal įveiktą distanciją.

Per bandymus visi su nuostaba kalbėjo apie neįtikėtiną „Ferrari“ greitį, net „Mercedes“ juo vadino sezono favoritais, tačiau jau pirmosios lenktynės viską išdėliojo po lentynėles.

Po bandymų praėjo kelios savaitės, pasikeitė sąlygos ir trasa – visose sesijose Melburne užtikrintai pirmavo Lewisas Hamiltonas, pagerinęs trasos kvalifikacijos rekordą. O starte Valtteri Bottas aplenkė komandos draugą ir lenktynes laimėjo.

Nieko nenustebino „Mercedes“ pergalingas dublis, tačiau visi stebėjosi Hamiltono atsilikimu – finiše Valtteri laimėjo prieš Lewisą 20 sek. Komandos vadovas Toto Wolffas tada pareiškė, kad džiaugiasi matydamas Botto „versiją 2.0“ – pamiršusį apie pernykščius nusivylimus ir pasirengusio kovai.

Bahreine jėgų išsidėstymas pasikeitė. Savaitgalį pirmavo „Ferrari“ lenktynininkai, užėmę visą pirmą starto juostą, tačiau dėl klaidų ir patikimumo problemų pergalingas dublis vėl atiteko „Mercedes“ – bet šį kartą nugalėjo Hamiltonas. Gali būti, jog jei ne „Ferrari“ problemos Bahreine, sezonas galėjo susiklostyti ir kitaip, bet „Mercedes“ išnaudojo savo šansą, o Scuderija – ne.

„Ferrari“ mašinos turėdavo pranašumą tiesiosiose dėl didesnės variklio galios ir mažesnio priešpriešinio pasipriešinimo. „Mercedes“ kompensuodavo atsilikimą posūkiuose dėl didesnės prispaudžiamosios jėgos.

Kinijoje „Bottas 2.0“ laimėjo kvalifikaciją, bet pralaimėjo starte ekipos partneriui, todėl Lewisas čia vėl užtikrintai nugalėjo. O štai Valtteri palaipsniui vėl sugrįžo prie pernykštės sportinės formos kaip „geras antras numeris“ – taip suomį vėl pavadino vadovas Toto Wolffas.

Pirmą kartą „Formulės-1“ istorijoje komanda sezoną pradėjo nuo penkių pergalingų dublių – galima pasakyti, jog jau gegužės viduryje Konstruktorių taurės likimas buvo faktiškai apspręstas.

Gegužė buvo gana emocionali. Iš pradžių „Mercedes“ į pensiją palydėjo Dieterį Zetsche, vieną iš koncerno sugrąžinimo į F-1 iniciatorių.

O vėliau mirė Niko Lauda – legendinis triskart pasaulio čempionas ir komandos nevykdomasis direktorius, be kurio nuopelnų „Mercedes“, matyt, šioje komandoje nebūtų Lewiso Hamiltono ir tokių gerų pasiekimų. Laudos sveikatos būklę visi stebėjo nuo metų pradžios, visi tikėjo, jog Niki pasveiks ir šį kartą.

Aštuonių „Mercedes“ pergalių serija nutrūko Austrijoje. Oras buvo karštas, abiem mašinoms iškilo problemų su aušinimo sistema ir pilotams teko sumažinti tempą. O štai kitame etape Didžiojoje Britanijoje nebuvo taip karšta.

Prieš metus čempionato lyderiai į Silverstouną atvažiavo su vieno taško skirtumu – tada Vettelis pirmavo asmeninėje įskaitoje, lenkdamas Lewisą. Dabar situacija buvo visai kitokia – prieš lenktynes Silverstoune Hamiltono pranašumas prieš ketvirtą vietą užėmusį Sebastianą siekė jau 74 taškus, artimiausias Lewiso varžovas, jo komandos draugas Bottas atsiliko 31 tašku. Ir namų lenktynes Hamiltonas užtikrintai laimėjo.

Kovą su ekipos partneriu kvalifikacijose Hamiltonas laimėjo rezultatu 14:7, o lenktynėse uždirbo 87 taškais daugiau. Konkurencijos iš Valtteri pusės vėl nebuvo, nors jis ir važiavo labai stabiliai. Tik „Mercedes“ pilotai pasibaigusiame sezone visada patekdavo į kvalifikacijos finalus.

Japonijoje komanda anksčiau laiko laimėjo Konstruktorių taurę - šeštą kartą paeiliui. Ostine Lewisas Hamiltonas pirma laiko nugalėjo ir asmeninėje įskaitoje – penktą „Mercedes“ ir šeštą per visą karjerą.

Varžovai visą sezoną stengėsi padaryti viską, kad galėtų apsunkinti gyvenimą lyderiams, bet pasaulio čempionų komanda tarsi nepastebėdavo kliūčių, beveik kiekviename etape veikdami kaip puikiai suderintas mechanizmas. Per ilgą sezoną neapseita ir be smulkių  klaidų, bet jos nesikartodavo. Efektyviu momentu metų pabaigoje tapo Lewiso „Didysis šalmas“ Abu Dabyje, kur jis nugalėjo gana dideliu skirtumu. Kitais metais reglamentas beveik nepasikeis, todėl favoritai vėl yra akivaizdūs.

Toto Wolffas: „Kitais metais mums bus sunkiau, bet mes turime labai sutelktą komandą, joje labai gerai dirbasi, aš pasikliauju mūsų patikimumu ir santykiais su kolektyvu  - visa tai labai padeda mūsų bendrai sėkmei.

Asmeniškai aš jau pasiruošiau kitam sezonui, mes vėl pasistengsime būti geriausiais, sukurti geriausią jėgos agregatą, geriausią važiuoklę ir teisingas sąlygas pilotų darbui“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. tundrinė 3896
2. Tadas Misevičius 3858
3. fandom 3858
4. ramasgo 3856
5. Valode 3850