Sezono rezultatai: „Red Bull Racing“ (2)

Sezono rezultatai: „Red Bull Racing“
logo Sausio 14 d. 11:27, Red Bull Content Pool / Getty Images

„Red Bull“ labai tikėjosi laimėti čempiono titulą asmeninėje įskaitoje 2020 metais – tai buvo paskutinis Maxo Verstappeno šansas tapti pačiu jauniausiu pasaulio čempionu „Formulės-1“ istorijoje ir įgyvendinti koncerno konsultanto Helmuto Marko svajonę. Ir nors komanda formaliai pasiekė geriausio rezultato nuo 2016 m., užėmusi antrąją vietą Konstruktorių įskaitoje, tikros kovos trasose nebuvo.

Lenktynininkas     GP          Vieta     Taškai   Geriausias startas            Geriausias finišas

M. Verstappenas     17           3              214          1                                    1

Albonas                 17           7              105          4                                     3

Red Bull Racing     GP          Vieta     Taškai   Geriausias startas            Geriausias finišas

2020                       17           2              319         1                                    1

2019                       21           3              417         1                                    1

2018                       21           3              419         1                                    1

2017                       20           3              368         2                                    1

2016                       21           2              468         1                                    1

„Red Bull“ sezonui rengėsi ilgai ir iš pagrindų – peno optimizmui tikrai buvo. Komanda „statė“ dėl labai efektyvios važiuoklės, o „Honda“ pridėjo variklio galios ir patikimumo - stendiniuose bandymuose japonų koncerno jėgos agregatas rodė skaičius, sulyginamus su pernykšte „Mercedes“ jėgaine. Pilotų ir techninio štabo sudėtis išliko nepakitusi – tereikėjo tik nugalėti lenktynėse.

Helmutas Marko po žiemos bandymų pareiškė: „Manau, kad prieš sezono pradžią „Red Bull“ yra pačios geriausios sportinės formos nei kada buvo anksčiau, tai patvirtina ir ilga per bandymus įveikta distancija. Hamiltonas ir „Mercedes“ lieka favoritais, bet mes save laikome pagrindiniais jų varžovais ir padarysime viską, kad iškovotumėm titulą kartu su Maxu Verstappenu“.

Pavasarį, kai dėl koronaviruso pandemijos sezonas buvo atidėtas, H. Marko, juokais ar rimtai, pasiūlė užkrėsti savo sportininkus, kad pastarieji įgautų natūralų imunitetą ir nerizikuotų praleisti lenktynes. Idėja daug kam nepatiko, vėliau Marko pasakė, kad jį neteisingai suprato, bet buvo akivaizdu, kad tikslui pasiekti „Red Bull“ pasiryžusi mesti visus resursus.

Kai pavasarį komandų bazes uždarė, Marko panaudojo tuščius Austrijos viešbučius, kur formaliai darbuotojai buvo izoliacijoje, bet praktiškai tęsė darbus.

„Red Bull“ koncernas padarė viską, kad sezonas įvyktų. Jie aktyviai dalyvavo kuriant uždarų GP etapų formatą dviem pirmiesiems etapams Spielberge – be žiūrovų ir su griežtais apribojimais visiems lenktynių dalyviams. Šis formatas įrodė savo efektyvumą ir buvo naudojamas beveik visą sezoną.

Prieš sezono pradžią „Red Bull“ surengė filmavimo dieną su nauju bolidu Silverstoune, o į pirmą etapą atvežė atnaujintą mašiną lyginant su žiemos bandymais ir visą sezoną išlaikė agresyvius mašinos modernizacijos tempus.

Austrijoje „Red Bull“ pateikė protestą prieš „Mercedes“ naudojamą vairo valdymo sistemą DAS, bet nepadėjo ir tai.

Pirmąjį etapą komanda pralaimėjo. Kvalifikacijoje namų trasoje Maxas Verstappenas daugiau nei puse sekundės nusileido „pole“ laimėtojui Valtteri Bottui – ir tai buvo gana trumpoje Spielbergo trasoje. Lenktynėse Verstappenas ir Albonas visai nefinišavo dėl jėgainės problemų ir komanda neuždirbo nė vieno taško.

Atsilikimo nuo „Mercedes“ lygis buvo aiškus , „Red Bull“ rengė krizių valdymo posėdžius ir vėl kibo į darbus, tačiau iš pavasarinio optimizmo beliko tik šnipštas.

Aplenkti „Mercedes“ pagal surinktų per vieną etapą taškų skaičių pavyko tik keturis kartus per sezoną, iš kurių trys buvo sezono pabaigoje, kai viskas jau buvo nuspręsta.

Pačiomis rezultatyviausiomis „Red Bull“ buvo paskutinės lenktynės Abu Dabyje – Verstappenas iškovojo pergalė (antrąją sezone), o jo komandos draugas Alexas Albonas finišavo ketvirtas. Bet kartu net trijuose etapuose komanda visai neuždirbo taškų, to tarpu kai visi etapai „Mercedes“ ekipai buvo rezultatyvūs.

Atskirai verta pažymėti „Red Bull“ mechanikų meistriškumą, kurie vėl dirbo geriausiai iš visų. Jie dirbo ne tik labai gretai – 14 kartų per 17 etapų jie surengė patį greičiausią sustojimą, bet ir labai užtikrintai. Sudėtinga buvo situacija Vengrijoje prieš startą, kai Maxas išlėkė iš trasos ir apgadino priekinę pakabą, o mechanikai sugebėjo ją atstatyti tiesiog ant starto linijos.

Nesėkmingų pasirodymų priežasčių buvo kelios. Keista laikyti antrąją vietą Konstruktorių taurės įskaitoje nesėkme, visi kiti, išskyrus „Mercedes“ ir „Red Bull“, tokį rezultatą vertintų kaip neįtikėtiną sėkmę, bet kovoje dėl lyderystės visuomet antras būna – pirmas iš pralaimėjusiųjų.

Viena iš priežasčių – nepakankamai vykusi važiuoklė. Senesnės mašinos problemų sprendimas privedė prie naujų problemų. Mašiną būdavo sunku sureguliuoti, ji efektyviai dirbo tik siaurame diapazone. Komanda bandė bolidą tobulinti sezono eigoje, bet ne visos naujienos suveikdavo, o „Mercedes“ su kiekvienomis varžybomis tolo vis toliau.

Šalutine „Red Bull“ nesėkmės priežastimi buvo ir „Ferrari“ sėkmė 2019-tųjų vasarą, kai raudonosios mašinos tapo labai greitos dėl netikėtai padidėjusios galios. Norėdama susigrąžinti pranašumą, „Mercedes“ nutarė iš jėgainės išspausti maksimumą – ir pridėjo kur kas daugiau galios, tuo tarpu „Honda“ turėjo pripažinti atsilikimą.

Dar viena priežastis – akivaizdus Albono neatitikimas Verstappeno lygiui, o tai atėmė iš „Red Bull“ daug taškų ir galimybę kovoti su Lewisu Hamiltonu dviem automobiliais.

Komandos vadovai kantriai teisino Alboną viso sezono metu, bet Tailando kilmės sportininkas lenktyniavo nestabiliai, dažnai tapdavo incidentų dalyviu ir uždirbo dvigubai mažiau taškų nei Maxas, kol galiausiai buvo pakeistas.

Pirmą kartą į komandą buvo pakviestas pilotas „iš šalies“, o ne iš savosios jaunimo programos. 2021 m. Maxo partneriu tampa Sergio Perezas – šios poros kova turėtų būti gana įdomi, nors akivaizdu, kad „pirmu numeriu“ išliks Verstappenas. Ar gali su patyrusiu partneriu kas nors pasikeisti?

„Honda“ rugpjūtį pranešė, kad 2021 m. pabaigoje palieka „Formulę-1“. Visus ši žinia užklupo netikėtai. Visos komandos pasirašė naujas Konkordo sutartis, patvirtindami savo dalyvavimą pasaulio čempionate, o „Honda“, į šį projektą įdėjusi milžiniškus pinigus ir jau pradėjusi nugalėti, staiga nutarė pasitraukti.

Japonai ne pirmą kartą priėmė panašų sprendimą, bet šįkart jie tai padarė iš anksto, informuodama „Red Bull“ praktiškai prieš pusantrų metų, bet dėl to austrų koncerno komandai netapo lengviau. Dviem „Red Bull“ komandoms reikės surasti naują jėgos agregatų tiekėją, o su jais niekas nelabai nori bendradarbiauti – kad neatsirastų labai stiprus varžovas.

Kol kas priimtas tarpinis sprendimas, kad 2022 metais ir vėliau motoro tobulinimas bus apribotas reglamento, o „Red Bull“ toliau naudos jėgaines, kurias „Honda“ jiems paruoš paskutiniu momentu. Tačiau viskas galutinai turi išaiškėti tik šiais metais.


Komentarai (2)
Rus
IP: e1d9968 | 01/15 14:52 Atsakyti
Laurynas Sabaliauskas
01/14 12:29

Pirmą kartą į komandą buvo pakviestas pilotas iš šalies? Tikrai?

šio portalo savininkai ir rasineliu rasytojai formule domisi nuo 2014m toėl taip, pirma kart.
Laurynas Sabaliauskas
IP: a687352 | 01/14 12:29 Atsakyti
Pirmą kartą į komandą buvo pakviestas pilotas iš šalies? Tikrai?
×

TOP naujienos