Sezono rezultatai: „Renault DP World F1 Team“ (1)

Sezono rezultatai: „Renault DP World F1 Team“
logo Sausio 11 d. 09:55, Renault Sport

„Renault“ pernai pakartojo 2019 m. sezoną užėmusi penktąją vietą Konstruktorių įskaitoje, bet sezoną praleido gana ryškiai – su podiumais, su sudėties keitimu ir net su pavadinimo pakeitimu.

Lenktynininkas         GP          Vieta     Taškai   Geriausias startas           Geriausias finišas

D. Ricciardo                17           5              119         4                                     3

E. Oconas                   17          12             62           5                                     2

Renault F1Team      GP          Vieta     Taškai   Geriausias startas            Geriausias finišas

2020                         17           5            181           4                                      2

2019                         21           5              91           4                                      5

2018                         21           4             122          5                                      5  

2017                         20           6              57           5                                      6

2016                         21           9              8            13                                     7

Bolido pristatymą komanda surengė Paryžiaus Eliziejaus laukuose per 143-tąsias Louiso Renault gimimo metines. Bet naujos mašinos ten nebuvo – nespėjo paruoši.

„Renault“ labai laukė 2021 m. reglamento pakeitimų, iš anksto paskelbę 2020 m. sezoną pereinamuoju, tačiau naujas automobilis ir nauja jėgainė leido pasitempti, ypač „Ferrari“ kritimo fone, o naują reglamentą galiausiai atidėjo.

„Renault“ susidūrė su koronavirusu pirmiau už kitus – komandos jaunimo akademijos vadovas kartu su lenktynininkais įstrigo dviejų savaičių karantine Tenerifėje. O prieš išvykimą į Melburną ekipos vadovas Cirylas Abiteboulas atvirai kalbėjo apie naujojo viruso baisumus.

Cirylas Abiteboulas: „Žinoma, kad aš jaudinuosi. Aš išsiunčiu savo žmones į kelionę – ir kai kas iš jos gali sugrįžti susirgęs. Manau, kad „Formulė-1“ į koronavirusą žiūri per daug lengvabūdiškai. Mes visi esame atsakingi, bet pasaulio čempionato vadovybė turi imtis atsakomybės. Noriu, kad mes lenktyniautumėm, bet nenoriu rizikuoti“.

Po to Australijos etapas buvo atšauktas, komanda sugrįžo namo, kur „Renault“ motoristų bazę Prancūzijos Viri mieste uždarė anksčiau nei ekipos bazę Enstone Anglijoje. Prasidėjo ilga pavasarinė pertrauka, kai vieni buvo išsiųsti atostogų, o kiti buvo pervesti į sutrumpintą darbo savaitę.

Stebuklingas buvo pavasaris. Tarsi šachmatų partijoje buvo sustabdytas laikrodis, o figūros judėjo pačios, be žaidėjų pagalbos.

Gegužės viduryje, po „Ferrari“ sprendimo atsisveikinti su Sebastianu Vetteliu ir kontrakto su Carlosu Sainzu pasirašymo, „McLaren“ vadovas padarė tai, ką norėjo padaryti kelerius metus – pasirašyti sutartį su Danieliu Ricciardo, kurio ankstesnė situacija „Renault“ komandoje netenkino. Kokia bus komandos sportinė forma, australas dar nežinojo, tačiau jau tada „McLaren“ pažanga buvo akivaizdi ir Danielis sutiko.

Ricciardo džiaugėsi perėjimu į „McLaren“, bet pažadėjo komandai užbaigti sezoną garbingai iki pat galo. Dar iki to australas ir komandos vadovas C. Abiteboulas susilažino – jei Danielis užlips ant podiumo, Cirylas pasidarys tatuiruotę – piešinį išrinks Ricciardo, o vietą tatuiruotei – Abiteboulas. Atrodė, kad šansų podiumui „Renault“ neturi, bet sezono pabaigoje bolidas netikėtai pradėjo važiuoti labai greitai ir Danielis laimėjo šias lažybas.

Gegužės pabaigoje „Renault“ pristatė grandiozinį išlaidų mažinimo planą, o liepą netikėtai patvirtino kontraktą su Fernando Alonso. Tuomet visus labai nustebino šis sandoris.

Neapseita ir be skandalų. Čempionatui pristačiusi pilnavertę gamyklinę komandą, „Renault“ buvo nepatenkinta, kad kelerius metus juos apžaidžia privačios komandos su mažesniais biudžetais ir kur kas kuklesnėmis galimybėmis. Ir jei atsirasdavo akstinas pateikti pretenzijas – jos būdavo pateikiamos.

Iš pradžių „Renault“ pareikalavo iš FIA paaiškinti konfidencialią sutartį su „Ferrari“. Bet federacija atsikirto bendro pobūdžio pareiškimu, nepaaiškindama savo pozicijos ir toliau svarstyti šio klausimo nenorėjo. O vėliau „Renault“ buvo labai nepatenkinti „Racing Point“ sėkme.

„Renault“ kaip gamyklinė komanda keletą kartų išsakė savo poziciją dėl komandų – klienčių, teigdami, jog negalimi jokie taisyklių apėjimo variantai. Bet klienčių komandų teisininkai taip pat skaitė reglamentą, ne veltui jie uždirba didžiulius pinigus. „Racing Point“ paprasčiausiai pakartojo tai, ką daugelį metų darė „Toro Rosso“ ir „Haas“ – kopijuodavo savo „motininės“ komandos praėjusių metų automobilį. Skirtumas buvo tik toks, kad dabar buvo nukopijuotas pasaulio čempionų bolidas – „Racing Point“ savininkui Lawrence‘ui Strollui pavyko susitarti su „Mercedes“. Ir „Racing Point“ pažangos ilgai laukti neteko.

Po išorinio varžovų mašinos apžiūrėjimo „Renault“ pareiškė, kad yra pažeistos jų teisės. Prancūzų ekipa net neturėjo ištobulintos stabdžių aušinimo sistemos, o „Racing Point“ ją turėjo – ir visi suprato, kad mažai privačiai komandai, net su pakankamu finansavimu, tokį mazgą sukonstruoti patiems yra neįmanoma.

Pagal taisykles, kiekviena komanda privalo turėti nuosavas intelektines teises stabdžių ortakiams, todėl „Renault“ įtarė, kad varžovai paprasčiausiai atkartojo sudėtingą „Mercedes“ mazgą ir kažkokiu būdu gavo prieigą prie čempionų techninės dokumentacijos – ir „Renault“ ties šia vieta ir „užsikabino“.

Prasidėjo virtinės protestų, bet FIA pripažino pažeidimą tik vieneriose lenktynėse, nubausdama „Racing Point“ 200 tūkst. eurų bauda ir atimdama 15 taškų po Štirijos GP etapo finišo. Šis klausimas dar keletą kartų buvo keliamas, bet nesulaukdavo jokio atsako. FIA apribojo svetimų detalių kopijavimą 2021 metais – ir „Renault“ tuo tarsi pasitenkino. Susitarimo detalės liko nežinomos.

Praėjusį kartą gamyklinė „Renault“ komanda podiumą šventė 2011 metais – dar su Petrovu bei Haidfeldu, o 2020 metais Ricciardo finišavo trečias Niurburgringe ir Imoloje, o vėliau Oconas buvo antras per Sakhiro GP. Savo lažybas Abiteboulas pralaimėjo, o Danielis įvykdė pažadą ir garbingai važiavo visą sezoną.

Sezono eigoje Ricciardo akivaizdžiai lenkė Estebaną Oconą. Priežastys būdavo įvardijamos įvairios, visų pirma tai, kad prancūzų pilotui teko praleisti vieną sezoną, tačiau nemaža dalis ekspertų mano, kad Estebanas , kuris puikiai nugalėjo GP3 2015 metais, jau pasiekė savo galimybių ribą – lenktyninių ir psichologinių. Ryškaus ir visų mėgiamo Ricciardo šešėlyje jam buvo labai sunku. Kitais metais gali būti dar sunkiau, kai jo partneriu bus Fernando Alonso.

Alonso sugrįžimas daugeliui išlieka didele mįsle. Kam „Renault“ reikia patyrusio ir greito ispano, bet jau išėjusio iš „Formulės-1“, o ir daug pagadinusio sveikatos daugeliui ekipų? Gal tik tam, kad reikia užsitikrinti reikiamą biudžetą – dėl Alonso ir dėl naujo pavadinimo – „Alpine“. Beje, sklando gandai, kad kontraktas su Ricciardo „Renault“ buvo brangesnis nei nauja Alonso sutartis...


Komentarai (1)
cc
IP: eda7835 | 01/11 20:01 Atsakyti
Alonso sugrįžimas daugeliui išlieka didele mįsle. Kam „Renault“ reikia patyrusio ir greito ispano, bet jau išėjusio iš „Formulės-1“, o ir daug pagadinusio sveikatos daugeliui ekipų?

Cia paprastas atsakymas Alonso vienas geriausiu cia tas pats kad koks hamiltonas ar verstapenas butu laisvas, o ir Alonso vienintelis cempionas su Renault komanda taip kad viskas jiems bus gerai:)
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas