Sezono rezultatai: „Renault F1 Team“ (1)

Sezono rezultatai: „Renault F1 Team“
logo Sausio 15 d. 11:39, Renault Sport

„Renault“ planavo 2019 metais pakovoti dėl vietų ant podiumo, bet užėmė tik penktąją vietą Konstruktorių įskaitoje ir liko nusivylusi praėjusio sezono rezultatais...

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

Danielis Ricciardo

21

9

54

4

4

Nico Hulkenbergas

21

14

37

6

5

Renault Sport F1 Team

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2019

21

5

91

4

4

2018

21

4

122

5

5

2017

20

6

57

5

6

2016

21

9

8

13

7

 

Viltys buvo didelės. Po ketvirtosios vietos 2018 metais Konstruktorių įskaitoje „Renault“ tikėjosi šią vietą išlaikyti. Deklaruoti buvo du tikslai – sumažinti atsilikimą nuo pirmaujančių trijų komandų ir kovoti dėl vietų ant podiumo.

Mašina buvo kuriama vadovaujant technikos direktoriui Nicko Chesteriui. „Renault“ automobilių koncernas investavo į gamybinių pajėgumų išplėtimą Enstone bei Viri, komanda modernizavo vėjo tunelį, pasamdė daugiau darbuotojų, pasirašė sutartį su Danieliu Ricciardo. Atrodė, kad  gamyklinė komanda yra arti to, jog pasiektų nemenkos sėkmės.

Per žiemos bandymus mašina buvo patikima, komanda pateko tarp trijų geriausių pagal nuvažiuotą atstumą, bet problemos iškilo beveik iš karto.

Melburne Nico Hulkenbergas lyderiui pralaimėjo vieną ratą, bet jis vis tiek uždirbo taškus už 7 vietą. O štai antrame etape Bahreine lenktynių metu jo bolido vidaus degimo variklyje sulūžo stūmoklis. Tame pat rate buvo sustabdytas buvo ir Danielio Ricciardo bolidas. „Renault“ pripažino, kad jie turi problemų su jėgaine.

„Renault“ motoristai ėmėsi ieškoti sprendimų, o kol kas apribojo variklio galią – sau ir „McLaren“ ekipai – saugumo sumetimais, kad būtų įmanoma pasiekti finišą.

Nauja stūmoklio versija buvo įdiegta į kitą „Renault“ jėgos agregato specifikaciją, kuri „Renault“ bei „McLaren“ boliduose debiutavo Barselonoje, bet patikrinimui iš pradžių sugrąžino tik pusę  galingumo, kurio anksčiau buvo atsisakę savanoriškai. Tik Monake visi apribojimai buvo nuimti – ir „Renault“ klientai galėjo naudoti visą galią, tame tarpe papildomus 50 AG, kuriuos „Renault“ motoristai buvo „suradę“ dar žiemą.

Danielis Ricciardo: „Metų pradžioje, po lenktynių Bahreine, aš buvau kiek suglumintas, nors dar tai buvo tik antras etapas. Aš supratau, kad bus nelengva pasiekti gerų rezultatų, realizuoti savo potencialą prie šios mašinos vairo. O po to buvo Šanchajus, kur savaitgalis praėjo kur kas geriau, todėl nuotaikos greitai pasikeitė. Bet aš nemaniau, kad suklydau, pakeitęs komandą, iki to nepriėjo“.

Kanados trasa yra labai reikli variklio galiai – Monrealyje abu pilotai finišavo dešimtuke, pirmą kartą sezone komanda buvo ketvirta pagal greitį. „Renault“ tikėjosi sėkmingai pasirodyti ir namų etape Paul Ricarde, bet ten taškus uždirbo tik Nico – už aštuntą vietą.

Kuo labiau ryškėjo „Renault“ motoristų pažanga, tuo daugiau buvo ryškios problemos su važiuokle – ypač „McLaren“ sėkmės su tokiais pat varikliais fone. Komanda akivaizdžiai pripažino, kad atsilieka pagal mašinos aerodinaminį efektyvumą – kaip ir pavasarį su stūmoklių  problemomis.

Pačiomis sėkmingiausiomis tapo lenktynės Monzoje, kuriose jėgainės galia yra labai svarbi, o aerodinamika nevaidina svarbaus vaidmens. Ricciardo ir Hulkenbergas finišavo ketvirtoje ir penktoje vietose, o pasiekti tokių gerų rezultatų daugiau nepavyko.

Suzukoje „Renault“ lenktynininkai buvo diskvalifikuoti. „Racing Point“ pateikus protestą, komanda buvo įtariama naudojanti automatinę stabdžių sistemos balanso koregavimo sistemą pagal GPS duomenis, o paaiškėjus, jog tai yra „pagalbinė priemonė pilotavimui“, ekipa buvo diskvalifikuota, nes tai prieštarauja „Formulės-1“ sportinio reglamento 27.1 punktui.

Kovoje tarp Ricciardo ir Hulkenbergo, australas pasirodė esantis stipresnis. Kvalifikacijose jis dažniau pirmaudavo – 14:7, o lenktynėse uždirbo daugiau taškų. Beje, Danielis gavo taškus tik aštuoniuose etapuose iš 21. „Renault“ ne kartą yra sakiusi, jog šiais metais problemų turi ne su lenktynininkais, o su mašina.

Komanda dar vasarą apsisprendė su sudėtimi 2020 metams, pakviesdama Estebaną Oconą vietoje Nico Hulkenbergo. Nico buvo nusivylęs, tačiau to akivaizdžiai nedemonstravo – jis sėkmingai užbaigė karjerą ir, galbūt, visam laikui atsisveikino su „Formule-1“.

Nico Hulkenbergas: „Kol kas neturiu aiškumo su ateitimi, bet man tai nebuvo netikėta – aš žinojau, kad kontrakto nebus.

Su manimi viskas tvarkoje. Užsibaigė vienas karjeros periodas ir prasideda kitas. Aš nežinau, kas manęs laukia, niekas to nežino. Keletą mėnesių pailsėsiu nuo lenktynių ir tada nuspręsiu, kuo užsiimti“.

Liepą Alainas Prostas tapo „Renault Sport Racing“ direktoriumi. Anksčiau Prostas buvo ekipos patarėju ir prekės ženklo pasiuntiniu, o dabar jam vadovaujant, dirba komandos prezidentas Jeromas Stollas ir F-1 ekipos vadovas Cyrilas Abiteboulas. Panašų vaidmenį „Mercedes“ komandoje savo laiku atliko Niki Lauda.

„Vasarą „Renault F1“ pareiškė, kad 2020 sezonas bus pereinamasis – komanda sutelks visus techninius ir finansinius resursus kuriant 2021 metų bolidą tikintis didesnės pažangos, o su 2020 m. mašina užsiims tiek, kiek galės...

Komanda metus praleido gana vidutiniškai, o nesėkmės padėjo surasti keletą ekipos silpnų vietų. „Renault“ išsiskyrė su technikos direktoriumi N. Chesteriu, kuris išdirbo Enstone 19 metų ir su komandos aerodinamikos skyriaus vadovu. 2021 metų bolido kūrimui vadovaus kas nors kitas.

Cyrilas Abiteboulas: „Sezonas buvo labai ilgas ir tarsi buvo sudarytas iš dviejų dalių. Pirmoje dalyje mašina buvo nepakankamai konkurencinga. Mes neblogai padirbėjome su ja praeitą žiemą, bet nepasiekėme norėtos pažangos. Buvo problemų su patikimumu, pasitraukimų, pilotų klaidų, kurie nesijautė pakankamai komfortiškai.

Vėliau mes patobulinome variklį, pasiekėme jo galios padidėjimo – dabar mūsų jėgainė yra viena iš pačių geriausių. Mes įrodėme tai Monrealyje, Spa ir Monzoje – tose trasose, kur svarbi jėgos agregato galia. 2019 m. mes pasiekėme didelio progreso dirbdami su jėgaine, bet to negalime pasakyti apie važiuoklę.

Mes žinome, kad 2021 metais smarkiai pasikeis techninis reglamentas, todėl tų metų mašiną pradėsime kurti jau dabar. Bus būtina surasti optimalų balansą tarp 2020 metų bolido ir pasiruošimo 2021 metams, kadangi tai mes laikome prioritetiniu uždaviniu“.

 


Komentarai (1)
Micius
| 01/16 16:27 Atsakyti
Reikia kažkokių oficialių testų :) Vieni sako kad Ferrų geriausia, kiti kad Mersų, o va Cyrilas teigia kad Renault :) Gal tik Honda nesako, kad jie geriausi :D
×

TOP naujienos