Pakeitusi pavadinimą į „AlphaTauri“ buvusi „Toro Rosso“ ekipa užbaigė sezoną su vieneriomis laimėtomis lenktynėms, tačiau įprastoje sau septintoje Konstruktorių taurės įskaitos vietoje – geriausiai tarp autsaiderių, bet tolokai už vidurinės grupės komandų, į kurią patekti „AlphaTauri“ taip siekia.
Lenktynininkas GP Vieta Taškai Geriausias startas Geriausias finišas
P. Gasly 17 10 75 4 1
D. Kvyatas 17 14 32 6 4
Toro Rosso/AlphaTauri GP Vieta Taškai Geriausias startas Geriausias finišas
2020 17 7 107 4 1
2019 21 6 73 5 2
2018 21 9 33 5 4
2017 20 7 53 6 4
2016 21 7 63 5 6
Prašmatniame komandos pristatyme, kai ekipos pavadinimas buvo pakeistas į „Red Bull“ koncernui priklausantį madingą prekinę ženklą su senomis tradicijomis, su renginiais miesto centre ir efektingu šou, parodžiusiu madingus drabužius jaunimui, buvo keletą kartų sakoma, kad „AlphaTauri“ komanda dabar nebus „dukterine“ „Red Bull“ ekipa, o bus komanda – „seserimi“, kalbant apie kur kas aukštesnį statusą. Ir kad po užimtos 6 vietos Konstruktorių įskaitoje 2019 metais naujas tikslas yra 5 vieta.
„Tikiuosi, kad metai bus sėkmingi, - žiemą kalbėjo komandos vadovas Franzas Tostas. – Dabar mes turime visas dedamąsias dalis. Aerodinamikos skyrius dirba efektyviai. Mes gauname važiuoklę, kurią 2019 m. turėjo „Red Bull“ komanda o ir „Honda“ motoristai žengs didelį žingsnį į priekį. Plius – turime du patyrusius lenktynininkus. Komanda progresuoja, todėl tikiuosi, kad sezonas bus sėkmingas“.
Pagal surinktų taškų kiekį metai tikrai buvo geri, nežiūrint į mažiau įvykusių etapų. Bet varžovai taip pat nestovėjo vietoje. Atsilikimas nuo vidurinės grupės komandų buvo maždaug toks pats, kaip ir 2019-tais, kai „Toro Rosso“ buvo šešti. O 2020 m. ekipa buvo tik septinta. Bolidas buvo kaprizingas ir jei varžovai turėdavo problemų, tai jis leisdavo kovoti dėl taškų, bet dėl siauro darbinio diapazono bolidas ne visuomet leisdavo būti konkurencingais trasoje.
„Naujasis Maxas Verstappenas“ neatsirado, koncerno jaunimo programoje paruoštų kandidatų nebuvo, todėl komanda buvo priversta tenkintis Pierre‘o Gasly ir Daniilo Kvyato paslaugomis, kad sezono pabaigoje paliktų iš jų kurį nors vieną – kartu su „Honda“ protežė Yuki Tsunoda, kuriam dar reikėjo „Formuėje-2“ uždirbinėti taškus superlicencijai gauti.
Skirtingai nei kitose komandose su panašiu biudžetu, „AlphaTauri“ neturėjo problemų dėl koronaviruso pandemijos, bet buvo sunkumų dėl to, kad bazė yra įsikūrusi Italijoje – pavasarį teko laikytis labai griežtų apribojimų, kai susirgimų skaičius Italijoje buvo itin didelis.
Sustabdžius sezoną, P. Galsy išvyko saviizoliacijai į Dubajų, norėdamas nesugrįžti į sergančią Europą, o D. Kvyatas – namo į Monaką. Ir laikas tarsi sustojo. Tik birželio 1 d. buvo atidaryta bazė Faenzoje, o po mėnesio startavo ir sezonas.
Pačiomis sėkmingiausiomis „AlphaTauri“ komandai buvo namų lenktynės Monzoje, kur, sutapus aplinkybėms, dėl Hamiltono baudos ir neryžtingų Carloso Sainzo veiksmų Pierre‘ui Gasly pavyko iškovoti pirmąją pergalę karjeroje – tai buvo visiškai pelnyta.
Kvyatas Monzoje finišavo devintas ir šios varžybos komandai atnešė rekordinius 27 taškus. To pakako norint komfortiškai atsiplėšti nuo autsaiderių, bet kovojant dėl aukštesnių pozicijų to buvo maža.
Kvyatui rezultatyviausiomis buvo lenktynės Imoloje, kur jis finišavo 4-tas, bet tuo metu sprendimas jį atleisti jau buvo priimtas. Nuolat uždirbdamas mažiau taškų nei ekipos partneris ir uždirbęs bemaž dvigubai mažiau taškų, rusas liko be kontrakto.
Per šešerius metus „Formulėje-1“ D. Kvyatas dalyvavo 110 GP, tris kartus lipo ant podiumo, vienas jo ratas buvo greičiausias lenktynėse, iš viso uždirbo 202 taškus – po 1,84 taško vienose varžybose ir 22 kartus pasitraukė iš distancijos (20 proc. lenktynių).
2021 m. labiau patyrusio Pierre‘o Gasly naujuoju komandos draugu taps debiutantas iš Japonijos Yuki Tsunoda ir turės progą ramiai adaptuotis komandoje. Iš dalies gal ir dėl to, kad pilotų ėmimas į abi ekipas būna tik iš „Red Bull“ jaunimo programos, o štai šįkart ši taisyklė pažeista į „Red Bull“ pakvietus Sergio Perezą.
Jaunimo programos efektyvumas ir anksčiau kėlė abejonių, nors daugumai jos dalyvių ši programa būdavo vieninteliu šansu atsidurti „Formulėje-1“ be rimtų rėmėjų pinigų. Stipriausi pastarųjų metų „Red Bull“ išauklėti sportininkai – Sebastianas Vettelis ir Maxas Verstappenas – atėjo „iš šalies“, o tie, kurie dalyvavo „Red Bull“ jaunimo programoje, neparodė nieko įspūdingo. O ir kitų komandų jaunimo programos nedaro jokio stipresnio įspūdžio – tai ne vien „Red Bull“ problema, o požiūris apskritai, kuris įprastai suveikia tik tada, jei lenktynininkas yra akivaizdi žvaigždė arba garsios pavardės savininkas.
Po čempiono titulo Japonijos „Formulėje-4“ 2018 metais, Yuki Tsunoda neblogai lenktyniavo „Formulėje-3“, o pasibaigusį sezoną užbaigė trečioje vietoje „Formulėje-2“, iškovojęs 3 pergales ir tik 15 taškų nusileidęs Mickui Schumacheriui. Rezultatas nėra stulbinantis, bet neblogas, todėl stebėti jo dvikovas su P. Gasly šiais metais bus įdomu, jo kontrakto pratęsimas galės tapti rimtu „Red Bull“ koziriu derantis su „Honda“ dėl variklių.
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | Valode | 3483 |
2. | Tadas Misevičius | 3442 |
3. | 147 | 3436 |
4. | fandom | 3433 |
5. | D27 | 3425 |