Sezono rezultatai: „Scuderia AlphaTauri“

Sezono rezultatai: „Scuderia AlphaTauri“
logo 2023 Gruodžio 27 d. 07:29, Pexels

2023 metų sezonas „AlphaTauri“ komandai buvo gana ryškus, joje keitėsi lenktynininkai ir metų pabaigoje iš pareigų pasitraukė ilgametis komandos vadovas...

Lenktyninin

kas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

Y. Tsunoda

22

14

17

6

8

D. Ricciardo

7

17

6

4

7

L. Lawsonas

5

20

2

10

9

N. de Vriesas

10

22

0

12

12

Toro Rosso/Alpha

Tauri

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2023

22

8

25

4

7

2022

22

9

35

5

5

2021

22

6

142

2

3

2020

17

7

107

4

1

2019

21

6

73

5

2

Iš „Toro Rosso/AlphaTauri“ komandos visada yra tikimasi daugiau nei realiai išeina, nes tai yra „dukterinė“ „Red Bull“ komanda, kuri naudoja jų technologijas, bet to, ir pati komanda prieš sezono pradžią visada kalba apie labai optimistinius planus. Bet rezultatas dažniausiai būna žemesnis už lūkesčius ir per ilgą laiką visi prie to priprato.

Bolido nudažymo spalvas komanda pademonstravo Niujorke – naujieji „Red Bull“ savininkai mašinos pristatymą suderino su naujos drabužių kolekcijos demonstravimu, nes „AlphaTauri“ yra visų pirma madingų drabužių prekės ženklas. Tačiau idėja F-1 lenktynėse reklamuoti drabužius nelabai pasiteisino, todėl komanda greitai pakeis tiek pavadinimą, tiek ir strategiją.

Komanda sezoną pradėjo su viena pilotų sudėtimi, o užbaigė su visai kita. Metų pradžioje kartu su „Honda“ programos dalyviu Yuki Tsunoda lenktyniavo gana solidaus kaip sportininkui amžiaus Nyckas de Vriesas, „Formulės-2“ ir „Formulės-E“ čempionas, kuris pernai, važiuodamas „Williams“ sudėtyje etape Monzoje, paliko gerą įspūdį „Red Bull“ koncerno konsultantui automobilių sporto klausimais Helmutui Marko.

Sezono pradžioje Tsunoda taškus uždirbdavo gana retai, o N. de Vriesas apskritai nesugebėjo pritapti „Formulėje-1“. Mašina jam visai netiko, jis stengėsi atakuoti iš visų jėgų, todėl gana dažnai patekdavo į avarijas. Komandos vadovas Franzas Tostas tradiciškai kalbėjo, kad lenktynininkui įprastai reikia kelių metų viską perprasti pasaulio čempionate, tačiau H. Marko nusprendė visai kitaip – po dešimties nerezultatyvių etapų, net nelaukdamas vasaros pertraukos, atleido olandą iš komandos.

Pamainą surado nesunkiai – į jo vietą buvo pakviestas patyręs ir charizmatiškas Danielis Ricciardo.

Australas buvo patenkintas sugrįžimu po pusmečio pertraukos ir vėl atsidūrė dėmesio centre. Danielis įrodė, kad atleistas iš „McLaren“, jis vėl atsidūrė jam gerai pažįstamoje aplinkoje ir „Red Bull“ šeimoje jis jautėsi tarsi namie.

Yuki Tsunodai teko nelengvai susitaikyti su tuo, kad į komandą atėjo labai patyręs pilotas, o N. de Vriesas, susaistytas kontrakto sąlygų, visiškai tylėjo, nekomentuodamas šio jam skausmingo žingsnio. Bet tuo istorija neužsibaigė.

Ricciardo, pakeitęs N. de Vriesą, nuvažiavo tik du etapus, o Zandvoorte susilaužė ranką. Penktadienį australas pateko į nemalonią avariją. Greitajame trečiame posūkyje apsuko ir į atitvarą nubloškė Oscarą Piastrį. Iš paskos važiavo D. Ricciardo, kuris neturėjo kito pasirinkimo, kaip tik atsitrenkti į sieną šalia, o ne į varžovo bolidą.

Danielis pasiskundė rankos skausmais, o ligoninėje paaiškėjo, kad sulaužytas vienas rankos riešo kaulas, todėl į serviso zoną australas jau sugrįžo su gipsu, o šeštadienį buvo išgabentas į specializuotą kliniką Barselonoje.

Penkiuose etapuose Ricciardo pakeitė atsarginis lenktynininkas Liamas Lawsonas, kuris pasirodė gana gerai ir uždirbo du taškus itin sudėtingoje Singapūro trasoje. Tik Ostine Danielis sugrįžo į rikiuotę, o Meksikoje pasirodė tiesiog puikiai – startavo ketvirtas, o finišavo septintas, uždirbdamas vienintelius savo taškus sezone, kurie labai padėjo „AlphaTauri“ komandai.

Sezono pabaigoje varžovai nutraukė technikos modernizacijos procesus, o „AlphaTauri“ pasielgė atvirkščiai – kaskart atsiveždavo atnaujinimus, kurie bus panaudoti ir 2024 m. sezone: jei komanda per 17-ka etapų uždirbo tik 5 taškus, tai per paskutinius penkis etapus jų gavo net dvidešimt, tai ir nulėmė 8 vietą Konstruktorių įskaitoje.

Vienu svarbiausių įvykių šiais metais buvo Franzo Tosto išėjimas į pensiją. Franzsas „Toro Rosso“ komandai vadovavo nuo 2006 metų, jam teko garbė dirbti su 17-ka lenktynininkų, tarp kurių – Sebastianas Vettelis, Danielis Ricciardo, Maxas Verstappenas, Carlosas Sainzas ir kiti.

Franzas Tostas: „Tai mano sprendimas, apie kurį pradėjau galvoti dar prieš dvejus metus ir tai aptariau su Dietrichu Mateschitzu. Kai buvau jaunesnis, nuolat primindavau sau, kad negalima savęs prikaustyti prie vadovo krėslo. Reikia užleisti vietą jaunesniems – labiau protingiems, motyvuotiems ir ambicingiems.

Septintoje dešimtyje atėjo laikas atsisveikinti. Aš myliu „Formulę-1“, bet man ši istorija baigiasi. Pamainai mes pakvietėme du fantastiškus specialistus – Peterį Bayerį ir Laurentą Mekiesą. Manau, dabar yra pats geriausias metas išeiti. Tikiuosi, su naujas vadovais komanda žengs žingsnį į priekį.

„Formulė-1“ užima ypatingą vietą mano širdyje, aš tapau sirgaliumi, kai man tebuvo 6 ar 7 metai, jaunystėje ilgai rinkau žurnalus apie F-1, o po to darbas čia užėmė ilgą mano karjeros dalį. Dabar aš stebėsiu lenktynes iš namų. Žiūrėsiu visas varžybas“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983