Sezono rezultatai „Williams Racing“

Sezono rezultatai „Williams Racing“
logo 2016 Gruodžio 20 d. 06:50, Williams/LAT photographic
Po dviejų paeiliui prizinių trečiųjų vietų Konstruktorių įskaitoje, 2016 m. senonas „Williams“ komandai buvo nesėkmingas, nes tie patys abu pilotai uždirbo kur kas mažiau taškų, nusileidę ne tik prizininkų trejetui, bet ir „Force India“ komandai. Šiemet „Williams“ komanda gavo 138 taškus, tuo tarpu kai 2015 m. jų buvo surinkusi 257, o 2014 m. – net 320 taškų. V. Bottas šiemet uždirbo 85 taškus (8 vieta), o F. Massa – 53 (11 vieta).
„Williams“ po ilgos pertraukos 2014 metais pavyko sugrįžti į lyderių trejetą, 2015 metasi ši vieta buvo pasiekta sunkiau, o 2016 m. žiemos pradžioje kalbėta apie sėkmės išvystymą ir bandymą žengti žingsnį dar toliau.
FW38 bolido kūrimui vadovavo patyręs Patas Symondsas – komanda pasistengė išsaugoti stipriąsias praėjusių metų mašinos puses, bet kartu bandė išspręsti problemas, kurios tęsėsi metai po metų – nepakankamą konkurencingumą šlapiose ir lėtose trasose.
Rezervinio piloto vietoje Paulas di Resta pakeitė Adrianą Sutilą, su kuriuo komanda bendradarbiavo 2015 metais, tačiau sėsti prie vairo jam nepavyko. Pagrindiniais pilotais vėl buvo Felipe Massa ir Valtteri Bottas, jie kartu važiavo jau trečią sezoną paeiliui.
Per bandymus mašina jau pirmą dieną nuvažiavo ilgą atstumą, tačiau labai panašūs kitų ekipų rezultatai sakė, kad daug ką lems, kaip seksis bolidą tobulinti sezono metu, tačiau „Williams“ tam labai rimtų pinigų skirti negalėjo, nes kartu reikėjo finansuoti 2017 m. projektą, kuomet smarkiai keisis Techninis reglamentas.
Pirmosios lenktynės buvo sėkmingos. Daugeliui kilo įvairiausių problemų, o „Williams“ jomis pasinaudojo ir finišavo pakankamai aukštai – Massa lenktynės baigė 5 vietoje, o Bottas – aštuntoje. Po finišo Melburne „Williams“ Konstruktorių įskaitoje užėmė įprastinę jai 3 vietą – bet tai buvo tik vieną kartą per sezoną, jau Bahreine, kur abi pilotai tai pat uždirbo taškus, komanda nusirito į 4 vietą bendroje įskaitoje ir aukščiau daugiau per visą sezoną nepakilo.
Sezono startui „Williams“ ruošė naują sutrumpintą bolido nosies versiją, bet iš pirmo bandymo jai nepavyko praeiti saugumo bandymų, todėl nosies debiutą teko atidėti – Massa naujieną gavo antram etapui Bahreine, o Bottas – trečiam Kinijoje.

Pačiomis rezultatyviausiomis „Williams“ buo lenktynės Sočyje, kuri Bottas ir Massa finišavo 4 ir 5 vietose. 22 per šias lenktynes uždirbti taškai iš vienos pusės komandai leido jaustis užtikrinčiau, iš kitos – ekipa jau pavasarį pripažino, kad pirmasis trejetukas yra gerokai stipresnis ir kovoti lenktynės be papildomų išorinių faktorių dėl prizinių vietų nepavyks. O vienas iš tokių faktorių – lietus per lenktynes „Williams“ jokios naudos irgi neduotų, nes jų FW38 bolidas šlapioje trasoje nebuvo konkurencingas.
Problemos lėtose trasose, kur komandai metai iš metų nepavykdavo priversti efektyviai dirbti padangoms, šiemet tapo kiek mažiau matomas. Beje, lenktynės Monake būtų buvusios pačiomis blogiausiomis ekipai šiame sezone, jei ne tragiškos lenktynės Silverstone, kur lijo lietus ir abu pilotai finišavo už dešimtuko ribų.
Komanda norėjo iš mašinos išspausti kuo daugiau, eksperimentavo su įdomiais aerodinaminiais sprendimais, norėdami padidinti prispaudžiamąją jėgą ir pagerinti mašinos balansą, tačiau ryškios pažangos pasiekti nepavyko. Dar daugiau – varžovai iš „Force India“ stabiliai mažino atsilikimą.
Svarbiausia, ko „Williams“ pavyko pasiekti šiais metais – tai padidinti bolido aptarnavimo techninėje juostoje greitį. 2015 m. komanda buvo pačioje blogiausioje padėtyje pagal šį rodiklį. O 2016 m. tapo pačia geriausia – 14 pačių greičiausių sustojimų per 21 etapą – jie buvo patys geriausi dviejuose trečdaliuose sezono. Pats greičiausias buvo Felipes sustojimas Baku – mechanikai jį aptarnavo per 1,92 sek ir pagerino naują rekordą. Įdomu tai, kad mechanikai liko tie patys, tačiau tarpusezoniu komanda pakeitė požiūrį, pakeitė įrangą ir labai daug treniravosi.
Uždirbusi 92 taškus per devynis etapu, „Williams“ užtikrintai užėmė 4 vietą ir gerokai lenkė „Force India“. Bet likusios 12 lenktynių komandai atnešė dvigubai mažiau taškų – tik 46.
Esminės problemos pasiliko tos pačios – darbas su padangomis ir prispaudžamosios jėgos trūkumas. Per pirmąjį po vasaros pertraukos etapą Spa „Force India“ išstūmė „Williams“ komandą iš 4 vietos Konstruktorių įskaitoje. Monzoje pavyko susigrąžinti 4 vietą, bet lėtoje Singapūro trasoje varžovai vėl išėjo į priekį ir nuo to kiekvienose lenktynėse, išskyrus Ostiną, vis didino savo pranašumą, galiausiai aplenkę „Williams“ net 40 taškų – įspūdingas pranašumas.
Dar vasarą pradėta kalbėti, kad „greitas jaunuolis iš aprūpintos šeimos“ kuris dominavo „Formulės-3“ čempionate, gali debiutuoti „Formulėje-1“ jau kitais metais, pasirašęs pagrindinio piloto sutartį su „Williams“. Į pagrindinio piloto vietą pretendavo ir Alexas Lynnas, kurį seniai palaiko Claire Williams.
Rugsėjo 1 d. specialioje konferencijoje Monzoje F. Massa pranešė, kad užbaigia savo karjerą F-1 pasibaigus sezonui, o lapkričio 3 d. komanda patvirtino savo pilotus 2017 metais – jais tapo V. Bottas ir Lance Strollas. Pagal gandus, Lance tėvui sūnaus debiutas „Formulėje-1“ kainavo 80 mln. dolerių, tarp kurių 33 mln. – užmokestis „Williams“ už kontraktą.
Paskutinės namų lenktynės Brazilijoje F. Massai buvo labai emocinės. Interlagose startavęs 13-tas, Felipe 48 lenktynių rate sudaužė savo bolidą starto- finišo tiesiojoje. Brazilas sveikino savo sirgalius, jį lydėjo aplodismentai, plojo ir komandos nariai techninio aptarnavimo juostoje, kai Felipe pėsčiomis grįžo į boksus.
Finaliniame etape Abu Dabyje komanda surengė Massai išleistuves ir padovanojo atstatytą FW38, su kuriuo jis lenktyniavo Brazilijoje.
Akivaizdus „Williams“ tikslas kitiems metams – 4 vieta Konstruktorių įskaitoje ir geriausio „Mercedes“ kliento statusas. Atėjus Srollui, komanda gaus ne tik labai greitą jauną pilotą, bet ir pinigus bolido modernizacijai sezono metu.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553