Sezono rezultatai: „Williams Racing“

Sezono rezultatai: „Williams Racing“
logo 2020 Sausio 06 d. 11:37, Williams

Atrodė, kad nukristi žemiau paskutinės vietos 2018 metais jau nėra kur, bet 2019 metų sezonas buvo dar blogesnis. Dar prieš ketverius metus „Williams“ užėmė 3 vietą Konstruktorių įskaitoje, o dabar tapo akivaizdžiu autsaideriu.

Tam tikros viltys buvo siejamos su Roberto Kubicos sugrįžimu, bet rezultatas tapo apgailėtinu lenkui ir jo sirgaliams. „Williams“ mašinai kurti išleidžia minimumą lėšų, tačiau pati kompanija išlieka pelninga – kai kas tvirtina, jog tai ir yra jų pagrindinis tikslas. Gaila, bet šiandieninė „Williams“ – tai vien iškaba, primenanti kažkada buvusius laimėjimus.

Lentynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

R. Kubica

21

19

1

15

10

G. Russellas

21

20

0

14

11

 

 Williams Racing

  GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

 

2019

21

10

1

14

11

 

2018

21

10

7

10

8

 

2017

20

5

83

2

3

 

2016

21

5

138

2

3

 

2015

19

3

257

3

3

 

2014

19

3

320

1

2

 

 

 

 

 

 

 

Po fiasko 2018 metais komandą paliko daugelis darbuotojų. Darbas „Williams“ daugiau nebėra „geriausia eilute darbiniame CV“. Pasirašęs kontraktą, Robertas Kubica pripažino, kad jis net neįsivaizduoja, kas bus jo lenktynių inžinieriumi.

„Atėjo sudėtingas momentas, daugelis žmonių išeina. Sunku surasti gerus specialistus, kai visi mato, jog mes neturime greitos mašinos. Šiuos žmones motyvuoja aistra lenktynėms, jie nori dirbti geriausiose komandose, kovoti su pačias stipriausiais. Vienas iš klausimų, kuriuos mes aptarinėjome dar iki pasirašant kontraktą, buvo mano lenktynių inžinieriaus asmenybė. Aš iki šio negavau atsakymo“, - sakė R. Kubica prieš sezono pradžią.

Tarpusezoniu vietoje „Martini“ pagrindinio rėmėjo vaidmenyje atėjo amerikiečių kompanija „ROKiT“, o naujas bolido išdažymas apėmė ir lenkų naftos kompaniją „PKN Orlen“, kuri finansavo R. Kubicos kontraktą.

Bolido išdažymo pristatyme ekipos vadovo pavaduotoja Claire Williams kalbėjo apie sportinius uždavinius, apie „Williams“ dvasios stiprybę, apie milžinišką darbą, nuveiktą technikos direktoriaus Paddy Lowe su naująja mašina. Claire visuomet kalba sklandžiai ir „teisingai“.

Žiemos bandymai „Williams“ komandai prasidėjo vėliau nei kitoms komandoms. Ekipa nespėjo laiku paruošti mašinos dėl surinkimo metu aptiktų neatitikimų – kai kurios detalės paprasčiausiai netiko viena kitai. Dėl to FW42 Barselonoje atsirado tik trečiąją iš aštuonių bandymų dieną. Ir jos greitis nesuteikė vilčių optimizmui.

„Sumeluočiau, sakydamas, kad mes nesame patys lėčiausi. Bet tokia realybė. Mes esame žingsniu gale nuo visų kitų, - pripažino ekipos debiutantas George‘as Russellas.

Per bandymus FIA rekomendavo „Williams“ peržiūrėti veidrodėlių ir priekinės pakabos konstrukciją, kad būtų išvengta diskvalifikacijos Melburne, o „Williams“ abejojo, ar sugebės paruošti dvi mašinas Australijos GP etapui su pakankamu atsarginių detalių kiekiu.

Komandos technikos direktorių P. Lowe atleido dar iki sezono pradžios. Tiksliau – išsiuntė į atostogas, kad nereikėtų mokėti pinigų už pirmalaikį kontrakto nutraukimą. Likus devynioms dienoms iki sezono pradžios, Paddy atsisakė pareigų „dėl asmeninių priežasčių“.

Pamainos jam neieškojo. P. Lowe įsipareigojimus paskirstė tarp kelių žmonių, o konsultanto pareigoms pakvietė buvusį kompanijos bendrasavininkį ir buvusį technikos direktorių Patricką Headą – jis atvažinėdavo į komandos bazę keletą kartų per savaitę, o kitu laiku, esant būtinybei, konsultuodavo telefonu. Dabar oficialiame kompanijos tinklapyje jis yra įvardijamas tik kaip steigėjas.

Įdomu tai, kad pagrindinių personalijų sąraše oficialiame puslapyje nėra nei technikos direktoriaus, nei pagrindinio aerodinamikos specialisto ir vyriausiojo inžinieriaus, kaip pas visus kitus. Tarp tėvų-steigėjų Williams‘o ir Heado bei lenktynininkų, ten yra tik Claire, vykdomasis direktorius Mike O‘Driscollas, finansų direktorius Dougas Lafferty ir teisininkas Markas Biddle. Ar tai yra lenktynių komanda?

Tik viename „Williams“ tikrai pasižymėjo 2019 metais. Komandos mechanikai stebėtinai atlikdavo sustojimus, prisiartino prie rekordinių „Red Bull“ ekipos sustojimų boksuose. Tarp geriausių sezono sustojimų tėra tik šių dviejų ekipų rezultatai.

Vasarą komanda iškilmingai pažymėjo Frenko Williams‘o 50-metų ekipos vadovo poste, bet dėl sveikatos būklės Frenkas tebuvo atvažiavęs vos į keletą etapų – gydytojai jam nepatarė skraidyti lėktuvais.

Stipriausiam sezono debiutantui atiteko pati silpniausia mašina. Dėl George‘o Russello greičio nebuvo abejonių – per dvejus metus jis laimėjo du čempiono titulus paeiliui – GR3 ir „Formulėje-2“ – tai mažai kam pavyko. Dalyvavimas „Mercedes“ jaunimo programoje jam padėjo gauti kontraktą su „Williams“.

Iki avarijos 2011 metais R. Kubica taip pat buvo labai greitas. Visi su nekantrumu laukė jo sugrįžimo, tarpusezoniu šis klausimas buvo labai plačiai aptariamas, o vėliau dėl žinomų priežasčių aptilo.

Kovos nebuvo. Kvalifikacijose Russellas aplenkė partnerį absoliučiai visuose etapuose su galutiniu 21:0 rezultatu. Asmeninėje įskaitoje Kubica atsidūrė aukščiau komandos draugo dėl vienintelio taško, iškovoto Vokietijoje, bet tai įvyko todėl, kad „Alfa Romeo“ pilotai buvo nubausti 30 sek. bauda. Tik dvejose lenktynėse – Vokietijoje ir Prancūzijoje lenkas finišavo aukščiau Russello, o kituose etapuose britas visada finišo liniją kirsdavo pirmiau.

Sezono metu Robertas skundėsi, kad jiedu su George‘u turi visiškai skirtingas mašinas. Lenkų rėmėjams iš „PKN Orlen“ spaudžiant, komanda apkeitė pilotų mašinas, bet rezultatams tai niekaip neatsiliepė.

Sezono pabaigoje ekipa pripažino, kad yra atsarginių detalių deficitas. Nežiūrint į tai, lenktynininkai beveik nedalyvavo kovoje su varžovais ir retai kada pakliūdavo į avarijas, todėl keista, kad atsarginių detalių pritrūko iki sezono pabaigos.

Sočyje po Russello avarijos dėl atsisakiusių stabdžių, Kubicą pakvietė į boksus ir paprasčiausiai nutraukė jo lenktynes, kad nerizikuotų antros mašinos avarija – detalių būsimiems keitimams esant būtinybei išvažiuojamuose etapuose beveik nebeliko, o Robertas reikšmingo rezultato ten vis vien nebūtų pasiekęs. Lenkų rėmėjai tokiu ekipos elgesiu buvo labai nepatenkinti.

Singapūre Kubica patvirtino, kad išsiskirs su „Williams“ pasibaigus sezonui, o kitame etape ir jo rėmėjai pranešė, kad kontrakto su „Williams“ nepratęs, nors ir pasiliks „Formulėje-1“. Pagrindinio piloto karjerą R. Kubica užbaigė, bet tikisi likti kokiame nors kitame vaidmenyje, dirbdamas su simuliatoriumi ir dalyvaudamas bandymuose.

Russello komandos draugu 2020 metais taps Nicholas Latifi. 24 metų kanadietis neblogai praleido sezoną „Formulėje-2“, tapdamas vicečempionu – 2020 metais žada stoti į kovą su jaunesniu, bet labiau patyrusiu partneriu.

Laukti iš „Williams“ esminės pažangos 2020 metais neverta. Važiuoklės trūkumus komanda vargu ar pašalins, o ir varžovai nestovės vietoje. Krizė „Williams“ užsitęsė ir išeiti iš jos nepardavus komandos ar kitokios ekipos savininkų ir vadovų pasikeitimo formos, nepavyks.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983