Sezono rezultatai: „Williams Racing“ (2)

Sezono rezultatai: „Williams Racing“
logo Sausio 04 d. 10:15, Williams

Pagrindiniu sezono įvykiu „Williams“ komandai buvo jos savininkų pasikeitimas. Frenkas ir Claire Williams laikėsi iki paskutiniųjų, bet koronvirusas ir skolų įsipareigojimai nepaliko jiems pasirinkimo...

Lenktynininkas GP          Vieta     Taškai   Geriausias startas            Geriausias finišas

  1. Russelas (įskaitant „Mercedes) 16 18           3              2              9
  2. Latifi 17 21           0              15           11

 

Williams Racing                GP          Vieta     Taškai   Geriausias startas            Geriausias finišas

2020                                       17           10           0              11           11

2019                                       21           10           1              14           10

2018                                       21           10           7              10           8

2017                                       20           5              83           2              3

2016                                       21           5              138         2              3

Po nesėkmingo sezono 2019 metais „Williams“ paliko ir taip negausūs rėmėjai, bet buvo išplėstas kontraktas su „Sofina Foods“, kurios steigėjas ir vadovas Michaelis Latifi, naujojo ekipos piloto – Nicholas Latifi tėvas. Nicholas pakeitė Robertą Kubicą – lenkas pratęsė karjerą DTM ir tapo atsarginiu „Alfa Romeo“ komandos pilotu.

Per žiemos bandymus bolidas buvo tarpinio išdažymo – „Williams“ visokiais būdais bandė pritraukti dar kokį nors naują rėmėją. Žiemą komanda išsprendė kai kurias problemas, o varžovai, naudojantys „Ferrari“ jėgaines, kiek nusirito atgal. Nuotaikos „Williams“ buvo labiau pozityvios nei prieš metus, bet rezultatams tai niekaip neatsiliepė.

Po Australijos GP atšaukimo ir sezono sustabdymo „Williams“ uždarė bazę ir išėjo atostogų. Komanda paprašė kredito ir iš bankų grupės HSBC bei kompanijos „Latrus Racing“, priklausančios Michaeliui Latifi, gavo 45 mln. dolerių paskolą. 25 mln. buvo išduoti ekipai užstačius įrangą, pastatus ir žemę, dar 20 mln. – užstačius turimus istorinius automobilius ir asmeninius aktyvus. „Williams“ pardavė viską, ką galėjo.

Gegužės pabaigoje pagrindinis komandos rėmėjas – D. Britanijos kompanija „ROKiT“ be jokių paaiškinimų nutraukė bendradarbiavimą, kuris buvo numatytas iki 2021 m. pabaigos. Ir „Williams“ pranešė, kad yra pasirengusi parduoti komandą, nes reikėjo apmokėti turimus įsipareigojimus. Prasidėjo derybos.

Tik birželio pabaigoje „Williams“ pristatė 2020 m. sezono bolido išdažymą – su trijų partnerių logotipais, kuriuos pavyko surinkti.

Debiutantui Nicholas Latifi pirmosios lenktynės buvo vienos iš labiausiai sėkmingų. 2020 m. jis neuždirbo taškų, bet tris kartus finišavo 11-tas – Spielberge, Monzoje bei Imoloje. Kanadietis visą laiką buvo George‘o Russello šešėlyje, kuriam „Williams“ rėmai buvo per ankšti, bet jau taip susiklostė aplinkybės. Jaunimo serijoje Latifi labai neblizgėjo, o pirmą sezoną „Formulėje-1“ pasirodė savame lygyje. Sunkiu metu jo tėvas leido komandai dar kurį laiką plūduriuoti paviršiuje – tai buvo tas atvejis, kai vieni buvo reikalingi kitiems.

Russellas pratęsė 2019 metais pradėtą gana sėkmingų kvalifikacijų seriją. 2019 m. jis visose kvalifikacijose aplenkė Robertą Kubicą, o 2020 m. užtikrintai pirmavo prieš Latifi. Russellas pralaimėjo tik vieną kvalifikaciją – Valtteri Bottui, kai jis buvo pakviestas pakeisti susirgusį Lewisą Hamiltoną, bet tai – jau visai kita istorija. Savo 3 taškus Russellas uždirbo prie „Mercedes“ bolido vairo, o „Williams“ sudėtyje jis tik vieną kartą finišavo 11-tas ir formaliai atsidūrė paskui Latifi, kaip ir prieš metus – paskui netikėtai vieną tašką uždirbusį R. Kubicą.

Komentuodama situaciją komandoje spaudai, Claire Williams patvirtino akivaizdų faktą – silpni rezultatai pastaruosius du sezonus privedė prie drastiško rėmėjų pinigų sumažėjimo. Schema neveikė, kreditai augo ir gegužės 29 d. ekipa paskelbė, kad prasideda komandos pardavimo procesas.

Derybos užtruko keletą mėnesių ir užsibaigė pagal geriausią „Williams“ scenarijų – komanda pratęsė egzistavimą senu pavadinimu, bet skolų ir su naujais vadovais. Italijos GP etapas Monzoje tapo paskutiniu, kai ekipai vadovavo Claire. Sakoma, kad ją bandė įkalbėti pasilikti. Bet ji atsisakė. Nuo jos buvo pavargusi visa „Formulė-1“. Ir ji pati pavargo nuo „Formulės-1“. Užsibaigė didelis „Williams“ komandos istorijos paragrafas, kuriame Claire komandos vos neprivedė prie žlugimo.

Naujaisiais „Williams“ savininkais tapo amerikiečių investuotojai iš „Dorilton Capital“, suteikę šansą ekipai sugrįžti, visa tai įtvirtinant stabiliais finansais ir nauju verslo planu. Komandos vadovu tapo patyręs Simonas Robertsas, o komandos vykdomojo direktoriaus postą nuo vasario 1 d. užims buvęs „Volkswagen Motorsport“ vadovas Jostas Capito. Belieka laukti rezultatų.

2021 metais didelės pažangos nebus – bolidas liks beveik nepasikeitęs, o nuo 2022 m. perėjus prie naujojo reglamento, tikimasi didelio žingsnio į priekį. Įdomu, kiek didelis progresas bus. Iš „Williams“ visada yra laukiama labai daug. Atėjo laikas pateisinti lūkesčius.


Komentarai (2)
ddt
IP: 21ec4ad | 01/04 17:40 Atsakyti
Pateiktumėt
01/04 12:09

Geriau kažkokias technines įžvalgas pateikite, pilna nete straipsnių, išsiverskite, na ar kam įdomu tokios sezono apžvalgos, čia turėjai aplamai sezono nežiūrėti, sry už darbą, bet beverčiai straipsniai, nes suprantu toliau eis Haas, Alfos iki pat Mersų...

O ką. Paskaitėm viso sezono f-1.lt komentarų po straipsniais santrauką (minus kliedesį kad Kubica buvo geresnis už Russel'ą nes pelnė tašką) ir tiek žinių :)
Pateiktumėt
IP: a0ae202 | 01/04 12:09 Atsakyti
Geriau kažkokias technines įžvalgas pateikite, pilna nete straipsnių, išsiverskite, na ar kam įdomu tokios sezono apžvalgos, čia turėjai aplamai sezono nežiūrėti, sry už darbą, bet beverčiai straipsniai, nes suprantu toliau eis Haas, Alfos iki pat Mersų...
×

TOP naujienos