Singapūro GP: lenktynės

Singapūro GP: lenktynės
logo 2008 Rugsėjo 28 d. 17:06, LAT Photographic
Dramatiškose Singapūro GP lenktynėse netikėtai triumfavo „Renault“ komandos lenktynininkas Fernando Alonso. Dukart „Formulės-1“ čempionas taip pirmąjį kartą šiemet finišavo pirmajame trejetuke.
Puikią antrąją vietą pelnė „Williams“ pilotas Nico Rosbergas, galėjęs triumfuoti varžybose, jei ne itin griežta teisėjų bauda dėl neleistinu metu atlikto sustojimo boksuose.
Konservatyviai šį kartą važiavęs „McLaren“ komandos atstovas Lewisas Hamiltonas finišavo trečias, taip dar labiau padidindamas savo persvarą prieš artimiausią persekiotoją Felipe Massą iš „Ferrari“, šį kartą likusį be taškų.
Ketvirtąją vietą įspūdingose varžybose tamsiu paros metu iškovojo „Toyota“ ekipos pilotas Timo Glockas, penktas finišo liniją kirto Italijos GP lenktynių nugalėtojas Sebastienas Vettelis iš „Toro Rosso“, šeštas – „BMW Sauber“ lenktynininkas Nickas Heidfeldas.
Lenktynių viduryje su L. Hamiltono kovojęs, tačiau sustojimo boksuose metu mechaniką sužalojęs „Red Bull“ pilotas Davidas Coulthardas finišavo tik septintas, o įspūdingais manevrais pasižymėjęs Kazuki Nakajima iš „Williams“ – aštuntas.
Varžybų pradžioje pirmavęs, tačiau pirmojo sustojimo boksuose metu iš sustojimo vietos su neištraukta kuro žarna išvažiavęs bei vėliau už tai nubaustas F. Massa užėmė tik tryliktąją vietą.
„Ferrari“ pilotas Kimi Raikkonenui varžybos baigėsi dar blogiau. Likus vos keliems ratams iki finišo, suomis važiavo penktas, tačiau viename iš posūkių nesuvaldė bolido ir trenkėsi į apsauginę sienelę, taip pasitraukdamas iš kovos.
Iki „Formulės-1“ čempionato pabaigos likus trims etapams, L. Hamiltono persvara prieš F. Massą jau siekia 7 taškus. Robertas Kubica iš „BMW Sauber“ atsilieka 20 taškų, o K. Raikkonenas – 27.
Konstruktorių taurės įskaitoje ilgai pirmavusią „Ferrari“ po šių lenktynių išstūmė „McLaren“. Britų persvara prieš italus labai trapi – vos vienas taškas.
Kitos šių metų „Formulės-1“ čempionato lenktynės spalio 12 d. vyks Japonijoje, Fuji trasoje.
Lenktynės
Lenktynės prasidėjo puikiu F. Massos startu – iš pirmosios vietos startavęs brazilas lengvai išlaikė lyderio poziciją. L. Hamiltonas liko antroje vietoje, o K. Raikkonenas – trečioje.
Už lyderių trejetuko užvirė rimta kova dėl ketvirtosios vietos. Jau atrodė, kad Heikki Kovalainenas („McLaren“) aplenks Robertą Kubicą („BMW Sauber“), tačiau lenkas viename iš posūkių pastūmė savo varžovą, taip išlaikydamas savo poziciją. Suomis, tuo tarpu, prarado dvi vietas ir nukrito į septintąją, į priekį praleisdamas S. Vettelį ir T. Glocką.
Neblogai startavo F. Alonso, per pirmąjį ratą iš penkioliktosios vietos pakilęs į dvyliktąją. Pora pozicijų aukštyn pakilo ir J. Trulli – iš vienuoliktosios į devintąją. Į priekį palypėjęs italas važiavimo itin lėtai ir už savęs greitai sudarė persekiotojų koloną.
Po poros pirmųjų ratų varžybose įtikinamai pirmavo F. Massa, vis didindamas persvarą prieš artimiausią persekiotoją L. Hamiltoną, o šis savo ruožtu tolo nuo K. Raikkoneno, R. Kubicos, S. Vettelio, T. Glocko, H. Kovalaineno, N. Heidfeldo ir kitų.
Lyderiams po truputį tolstant vienas nuo kito, rimtesnė kova užvirė dėl devintosios vietos, kurią tuo metu užėmė J. Trulli, už savęs laikydamas grupę kitų varžovų: N. Rosbergą, K. Nakajimą, F. Alonso ir kitus.
Galų gale, 8-ame rate N. Rosbergui rizikingu lenkimo manevru pavyko aplenkti J. Trulli. Vos ištrūkęs į atvirą erdvę, vokietis iškart ėmė didinti tempą ir per vieną ratą nuo italo atitrūko net trimis sekundėmis. Su „Toyota“ lenktynininku ratu vėliau susidorojo ir K. Nakajima bei F. Alonso.
Po pirmųjų dešimties ratų kiek lėčiau ėmė važiuoti L. Hamiltonas, o šį po truputį ėmė vytis K. Raikkonenas. Beveik 6 sek. siekęs brito pranašumas prieš suomį po 13-ojo rato siekė jau tik 3,4 sek.
Pirmasis į techninio aptarnavimo zoną itin anksti, 13-ame rate, pasuko F. Alonso. Ilgas ispano sustojimas reiškė, jog jis į boksus kitą kartą suks tikrai negreitai. „Renault“ lenktynininkas į kovą sugrįžo pačioje paskutinėje vietoje.
Artėjant kitų pilotų pirmiesiems sustojimams boksuose, visas kortas sumaitė F. Alonso komandos draugo Nelsono Piquet avarija. Važiuodamas 15-ąjį ratą, brazilas nesuvaldė bolido septynioliktame posūkyje ir didele jėga rėžėsi į apsauginę sienelę. Laimei, lenktynininkas nesusižeidė, tačiau dėl pavojingoje vietoje sustojusio bolido į trasą išvažiavo saugos automobilis.
Prieš pat uždarant įvažiavimą į techninio aptarnavimo zoną, ten spėjo pasukti trejetas sportininkų: Markas Webberis („Red Bull“), D. Coulthardas ir Rubensas Barrichello („Honda“). Pastarajam sustojimo metu dėl įrangos sutrikimų nebuvo pripilta kuro ir pusę rato apvažiavęs brazilas sustojo trasoje pasibaigus degalams.
Ratu vėliau į boksus pasuko ir N. Rosbergas. Deja, per vėlai – iškart buvo aišku, jog vokiečio laukia teisėjų bauda. Dar po rato techninio aptarnavimo zonoje, lenktynininkams dar neišsirikiavus paskui saugos automobilį, apsilankė ir R. Kubica.
17-ame rate, atidarius techninio aptarnavimo zoną, ten plūstelėjo didžiulė grupė lenktynininkų, tarp jų ir trys lyderiai: F. Massa, L. Hamiltonas ir K. Raikkonenas. „Ferrari“ mechanikai vienu metu savo pilotų aptarnauti negalėjo – keičiant brazilo bolido ratus, suomis kantriai laukė iš paskos.
Šie sustojimai nelauktai tapo visų lenktynių kulminacija. Gavęs klaidingą signalą, F. Massa pajudėjo per anksti, dar neatjungus kuro pylimo įrangos, o taip pat pro šalį važiuojant „Force India“ pilotui Adrianui Sutilui, taip vos su šiuo nesusidurdamas. Brazilas su nutraukta žarna nuvažiavo iki pat techninio aptarnavimo zonos, kur dar ilgą laiką laukė, kol „Ferrari“ ekipos mechanikai susiprotės nubėgti iki jo ir ištraukti iš bolido svetimkūnį. Į trasą lenktynininkas sugrįžo paskutinėje vietoje.
Dėl šio incidento, neskaitant laukiant sugaištų sekundžių, nemažai laiko prarado ir K. Raikkonenas. Tokiu būdu iš pirmojo trejeto pirmasis į trasą sugrįžo L. Hamiltonas, o suomis iš techninio aptarnavimo juostos išvažiavo lenkdamas tik nelaimėlį F. Massą.
20-ame rate atnaujinus lenktynes, priekyje netikėtai važiavo N. Rosbergas, jam įkandin sekė boksuose dar nesilankę J. Trulli bei Giancarlo Fisichella („Force India“). Už pastarųjų rikiavosi R. Kubica, F. Alonso, M. Webberis, D. Coulthardas, L. Hamiltonas ir kiti.
Teisėjams delsiant skirti baudą už apsilankymą techninio aptarnavimo zonoje draudžiamu metu, N. Rosbergas po truputį ėmė didinti persvarą prieš persekiotojus. 24-ame rate vokietis artimiausią varžovą lenkė jau 8,5 sek.
Vietoje to, kad nubaustų N. Rosbergą ir R. Kubicą, teisėjai 24-ame rate informavo skiriantys baudą ir taip paskutinėje vietoje važiuojančiam F. Massai. Brazilas buvo nubaustas priverstinio pravažiavimo techninio aptarnavimo zona bauda už pavojingą išvažiavimą iš sustojimo vietos.
Ratu vėliau arbitrai informavo ir apie baudas N. Rosbergui bei R. Kubicai. Visų nuostabai, abu šie lenktynininkai gavo ne įprastas už šį nusižengimą pravažiavimo boksais baudas, o 10 sek. priverstinio sustojimo techninio aptarnavimo zonoje bausmėmis.
R. Kubica bausmę įvykdė 28-ame rate ir nukrito beveik į pačią rikiuotės uodegą, o N. Rosbergas išlaukė iki 29-ojo rato ir sugebėjo sugrįžti į trasą prieš pat D. Coulthardo ir L. Hamiltono tarpusavio kovą.
Tuo pat metu nesėkmė ištiko M. Webberį. Rikiuotės priekyje važiavęs australas iš pradžių keistai nesuvaldė bolido pirmajame posūkyje, o vėliau apskritai sulėtino tempą ir pasuko į boksus pasitraukti iš tolimesnės kovos – dar vienas „Red Bull“ technikos gedimas.
34-ame rate, prasižengusiems įvykdžius bausmes, o dar nestojusiems apsilankius boksuose, varžybų lyderiu tapo F. Alonso, pirmaudamas prieš N. Rosbergą, D. Coulthardą, L. Hamiltoną, T. Glocką, S. Vettelį, N. Heidfeldą, J. Trulli ir kitus. K. Raikkonenas tuo metu buvo 11-as, F. Massa – 16-as.
Kovoje dėl trečiosios vietos L. Hamiltonas atrodė greitesnis už D. Coulthardą, tačiau važiavo konservatyviai ir nerizikavo lenkti, ilgą laiką leisdamas už škoto bolido galo. 42-ame rate paskutinį planinį sustojimą boksuose atlikęs F. Alonso išlindo prieš pat šią kovą, taip suteikdamas progą britui pagaliau pralįsti į priekį.
43-iame rate į techninio aptarnavimo zoną vienu metu pasuko ir L. Hamiltonas, ir D. Coulthardas. Čia žlugo paskutinės škoto viltys susigrąžinti trečiąją vietą – lenktynininkas pajudėjo per anksti, taip parblokšdamas kurą pylusį mechaniką. Vis dėlto, situacija buvo greitai išspręsta ir škotas dar spėjo grįžti į trasą išlaikydamas vietą bent pirmame aštuntuke.
51-ame rate, beveik visiems jau atlikus paskutiniuosius sustojimus, varžybose toliau įtikinamai pirmavo ir prie pergalės užtikrintai artėjo F. Alonso. Antras važiavo N. Rosbergas, trečias – L. Hamiltonas. Už jų pirmajame aštuntuke rikiavosi T. Glockas, K. Raikkonenas, S. Vettelis, N. Heidfeldas, D. Coulthardas ir K. Nakajima.
Kai jau atrodė, kad varžybų pabaiga bus nuobodi, mėgindamas išvengti apsisukusio F. Massos, bolidą sudaužė A. Sutilas. Į trasą dar kartą išvažiavo saugos automobilis. Jis šį kartą išbuvo labai trumpai, vos tris ratus, tačiau to visiškai pakako intrigai sukelti ir lenktynininkams išsirikiuoti vienam paskui kitą.
Atnaujinus varžybas, F. Alonso greitai pabėgo į priekį, o N. Rosbergą kaip reikiant paspaudė L. Hamiltonas. Vis dėlto, vokietis šaltakraujiškai išlaikė persvarą ir išvengė klaidų, o britas greitai nusiramino.
Spausti priešais važiuojantį varžovą T. Glocką mėgino ir K. Raikkonenas, bet suomio bandymai pakilti pozicija aukščiau baigėsi itin nesėmingai. 57-ame rate jis nesuvaldė bolido ir trenkėsi į apsauginę sienelę, taip baigdamas savo pasirodymą varžybose ir prarasdamas iš esmės bet kokias viltis apginti čempiono titulą.
F. Alonso, tuo tarpu, ramiai pasiekė finišą ir pelnė pirmąją savo pergalę šiemet. N. Rosbergas užtikrintai finišavo antras, o L. Hamiltonas už jo kirto liniją trečioje vietoje.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983