-=Sudetinga F1 terminologija=-

2005 Liepos 15 d. 18:55

Brake Duct - stabdziu vamzdelis [?]
Steering Lock - ratu pasisukimo kampas [?]
[b]Differential lock[/b] - ???
[b]Anti-roll bar[/b] - ???
Springs - spyruokles [?]

Help needed.. :rolleyes:

2005 Liepos 15 d. 18:57

F1> žodinis įspėjimas - negalima išskyrinėti temos pavadinimo!

Brake Duct - stabdžių aušinimo anga - bet nesu tikras.
Kitų tiksliai nžn :)

2005 Liepos 15 d. 19:11

jiup, ekskiuziumua, jaudriau! piktu keslu neturejau.. ;)

2005 Liepos 15 d. 19:12

F1> Isties idomu butu jei kas tiksliai zinotu, pvz. GP4 simuliatoriuje angl. vers. iejus i bolido setup`a galima isvysti labai daug terminu kurias reguliuojant keiciasi bolido parametrai, taciau man irgi smalsu ka jie reiskia isvertus.

2005 Liepos 15 d. 19:35

skyboy!
man truputuka kitokia problema.. matai, suprast ka kiekvienas is tu "baubu" daro ir kaip itakoja bolido elgesi as zinau, bet man reikia [LT] varianto kitkam.. ;)

2005 Liepos 15 d. 20:02

Brake duct>tai yra anga (galim sakyt vamzdelis) kuri nukreipia oro srauta i stabdzius kad juos atsaldyt. jin buna skirtingo dydzio priklausomai nuo trasos stabdymo ypatumu. kuo jin didesne tuo daugiau yra atsaldomi stabdziai, bet uztat sukelia nevienodas oro srauto bangas uz priekiniu ratu ir nukencia vidurines dalies aerodinamika bei balansas, del to prarandamas greitis.komandos pasirenka balansa tarp stabdziu temperaturos ir greicio.
steering lock>vairo ir priekiniu ratu 'surakinimas'. f1 boliduose vairas gali pasisukti maksimaliai tik tam tikru kampu del vietos stokos, del to kiekvienai trasai parenkamas vis kitas vairo ir ratu sujungimo kampas. pvz.monake reik kad pasukus vaira kiek tik galima ratai pasisuktu didesniu kampu nei monzoje kur greiti ir nelabai astrus posukiai nereikalauja didelio ratu pasisukimo kampo. 'surakinimo' kampas nustatomas taip kad pats astriausias trasos posukis butu iveikiamas gana komfortabiliai, pasukus vaira iki max.
diff lock>tai paprasciausio diferencialio nustatymas kuris pasako kiek max sukimo momento galima pernesti is vidinio rato i isorini rata posukiuose(isorinis turi suktis greiciau nei vidinis).pilnas surakinimas nepernes niekiek sukimo momento i isorini rata ir abu ratai suksis tuo paciu greiciu.mazesnis nei pilnas surakinimas palengvina posukiu iveikima bet pasidaro sunkiau vazinet per kerbus.
anti-roll bar>irenginys kuris neleidzia bolidui(ar sportinei masinai) islekti posukio metu kadangi padidina sukibima su trasa. svoris gali buti pernesamas is vidinio rato i isorini kad padidinti sukibima(priekinio isorinio rato sukibimas yra svarbiausiais is visu 4 ratu iveikiant posuki). pernesus per daug svorio bus prarasto per daug greicio ir ne visas sukibimas bus isnaudotas, taip kad ir cia reik surast balansa.
springs>spyruokles - nuistatymai tarp minkstos ir kietos. minksta padeda geriau iveikt posukius bet bolidas tampa ne toks jutrus ir padangu dilimas irgi padideja. kietos leidzia nuzeminti bolida kiek tik imanoma ir padaro ji jutresni, bet uztat nukencia posukiu iveikimas.

2005 Liepos 15 d. 20:05

Kai kuriu terminu lietuvisko atitikmens nezinau, taciau lengviau suprasti koks tai aparatas zinant veikimo principa :)

Brake Duct - stabdziu vamzdelis [?]
Stabdziu ausinimo angos (orui paimti)
English&vaizdas: http://www.mclaren.com/cgi-bin/frames?http://www.mclaren.com/features/2004/brake-duct.htm
pasiieskok F1 bolidu nuotrauku... prie priekiniu ratu vidines puses... ;)

Steering Lock - ratu pasisukimo kampas [?]
kazkas panasaus, kaip suprantu, tai yra kiek leidziama maksimaliai pasukti ratus arba vaira... pvz jei cia apie F1, tai Monaco GP bolidai reguliuojami taip, kad vairo ir ratu pasukimo santykis butu didesnis nei kitose trasos, kur nera tokiu astriu posukiu

Differential lock - ???
liaudiskai tariant "diferencialo blokavimas" arba "blokatorius", kiekvienam kaime skirtingai vadina ;) Esme tame... vaziuojant posukyje arba esant nevienodoms visiems ratams sukibimo salygoms, automobilio ratai sukasi skirtingu greiciu, todel ir is varyklio perduodama galia turi buti nevienoda... sukant ar vaziuojant posukyje isorinis ratas visada sukasi greiciau, i ji perduodama galia yra didesne (pvz. jei uzspaudziami stabdziai ir uzsiblokuoja net galiniai ratai, tai greiciau uzsiblokuos vidinis nei isorinis galinis ratas, nes i isorini perdauodama didesne jega)... Visa sita juoda galios paskirstymo darba atlieka diferencialas Toks galios paskirstymas suteikia automobiliui stabilumo ir pan... Taciau kartai reikia, kad galia i visus ratus butu perduodama vienodai, pvz. labai praverstu ziema, meginant isvaziuoti is pusnies ar kur nors uzklimpus... tam naudojamas diferencialo blokavimas (elektroniniu, hidrauliniu ar pniaumatiniu budu yra sukabinami keli diferencialo dantraciai ir galia i visus ratus perduodama vienoda) ot
English&vaizdas: http://auto.howstuffworks.com/differential.htm

Anti-roll bar - ???
pakabos dalis, stabilizatorius
English:
http://auto.howstuffworks.com/car-suspension6.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-roll_bar
Vaizdas: http://www.autowarrantybroker.com/images/8852XG17.gif

Springs - spyruokles [?]
Coil springs - spyruokles
Leaf springs - linges
English&Vaizdas:http://auto.howstuffworks.com/car-suspension3.htm


Na tikiuosi kiek nors padejau :jump:

2005 Liepos 15 d. 20:07

skyboy, wa tau atsakymas.. :)
o man kas atsakys? taip ir nesuzinojau, kaip isversti [b]anti-roll-bars[/b].. :rolleyes:

2005 Liepos 15 d. 20:10

dekui DeMeo! :beer:

2005 Liepos 15 d. 20:13

Anti roll bar, kiek žinau, susiję su svorio paskirstymo sparta. Tiksliai vertimo nežinau ir techninio veikimo principo. Bet pvz važiuojant posūkiu vidiniai ratai praranda sukibimą nes visas svoris eina į išorę, tai va anti roll bar balansą ir paskirsto... Ir reguliuojasi dar minkštumas, kaip greit tas svoris vaikšto iš vieno galo į kitą...

2005 Liepos 15 d. 20:19

anti-roll bar > stabilizatorius ;) vat kaip :)

2005 Liepos 15 d. 20:29

Brake duct - stabdžių aušinimo vamzdelis.
Steering lock - maksimalus ratų pasukimo kampas.
Anti-roll bar - stabilizatorius.
Differential lock - diferencialo sukabinimas (berods).
Spring - amortizatoriaus spyruoklė.

2005 Liepos 15 d. 20:53

zinojau, kad cia rasiu, ko ieskau. :)

2005 Liepos 15 d. 22:07

carnifex> o brake duct kartais nera tas dalykas, kuris ausina stabdzius?
man atrodo, kad tai butent tas ir yra, atrodo jis tarsi D-raide (dazniausiai) stebint i ji is priekio ir artejant prie stabdziu sistemos mazeja jo apimtis, jei imam skersini pjuvi bet kokiam taske

2005 Liepos 15 d. 22:52

Nu "Brake duct" verciasi kaip stabdziu vamzdelis,bet tai skamba kaip izeidimas,nes ten tikras Vammmzdis;)
O "Differential lock"-tai diferencialo blokiruote.Visa kita teisingai isverte carnifex,o ir kiti pries ji.

2005 Liepos 15 d. 23:09

dar del anti-roll bar'o. tai supratau, kad priekinis ir galinis bar'as skiriasi. kazkuom. pavyzdziui ant f1 celendzerio, jei prie priekinio stabilizer'io skaiciukus padidini[iki 200], tai priekiniai ratai sukimba geriau. o jei jie buna mazesni [~100], tada nuo perkrovos isoriniam ratui bolidas apsisuka.

o va del galo, tai ten skaiciukas turi buti maziau uz 100, kadangi svoris stabdymo metu eina i prieki, tai galiniam bar'ui tereikia svori paskirstyti i isore. bet jei per mazas skaiciukas, tai vel del perkrovos isorei bolidas apsisuks. tai taip ir nepagaunu as, kokie yra optimalus skiaciukai. esme ta, kad priekyje stabilizatorius turi dirbti sunkiau nei gale. i ta puse lenkiu? :)

2005 Liepos 17 d. 00:01

AF1 >>> grazu kai www.f-1.lt administratorius klausia ka reiskia anti-roll bar :)

Taciau vis neramina galvos tas engine brake. Apie ji labai mazai girdejau formuleje 1.

2005 Liepos 17 d. 01:37

Kiek man teko knistis po setupus "NASCAR Racing 2003", kuo storesnis priekinis stabilizatorius, tuo labiau understeerina automobilis, ir atvirkščiai. Tuo tarpu gale stabilizatorių arba išvis išimdavau, arba palikdavau patį ploniausią, nes labai didelės reikšmės jis neturėjo, tik akseleruojantis iš posūkių šiek tiek jaučiasi, ir kuo storesnis stabilizatorius, tuo didesnė tikimybė, kad užmes galą užmynus akseleratorių. Kadangi man labiau patinka, kai automobilis šiek tiek understeerina nei kai šiek tiek oversteerina, tai kažkaip ir be stabilizatoriaus būdavo gerai.

2005 Liepos 17 d. 01:38

AF1 - stabdžių [b]aušinimo[/b] vamzdelis, d'oh... Kas ne taip :D

2005 Liepos 17 d. 09:54

"bet uztat sukelia nevienodas oro srauto bangas uz priekiniu ratu ir nukencia vidurines dalies aerodinamika bei balansas" - kas cia per nesamone?

Brake Duct yra stabdziu ausinimo angos ir taskas.Kuo jos didesnes tuo daugiau oro patenka i stabdzius ir jie geriau atvesta, bet dideles tokios angos maiso aerodinamikai ir maksimaliam greiciui (kaip koks parasiutas, kuo didesnis tuo labiau stabdo).taskas.

2005 Liepos 17 d. 16:24

Mobil 1>Kad tamsta butum ramesnis,galiu pasakyti kas yra "engine brake";).Tai yra stabdymas varikliu,metant zemesnes pavaras.Ir kuo ta stabdymo galia didesne,tuo geriau.Pvz furose(kuriose del dideles mases stabdymas isvis problematiskas) apie 50% stabdymo galios isvystoma varikliu..

2005 Liepos 17 d. 17:45

Xtremez> taškuotos dažnai būna karvės. duct yra ne anga, o vamzdelis, kateteris ir pan. detalės. be abejo, iš kiekvieno galo jos turi angas.

2005 Liepos 17 d. 18:26

jaudrius> tu ziuri atsivertes i zodyneli, bet realybe kartais buna siek tiek kitokia negu teorija.Tu bent supranti apie kokia detale kalba eina ir kaip ji atrodo gyvai ant formules?

Vamzdzio tu nepadidinsi, neprailginsi ir kazkaip kitaip neishplesi.Butent kalba eina apie ta anga kurios plotis (dydis) yra keiciamas ir tai itakoja oro padavimo kieki.Poto kai tas oras patenka pro sita anga, jis nueina tam tikru "vamzdeliu" nors tai nepanasu i kazkoki vamzdi o yra tiesiog ora nukreipianti detale.Panasiai kaip "kanalas" kuriuo oras patenka i varikli pro variklio ausinimo angas, arba Ram-Air sistemos dazniau naudojamos masinose/motuose.Vamzdis buna tiesus ir siauras o cia kintancio diametro ir krypties detale.

2005 Liepos 17 d. 19:15

nu megsta kai kurie pasigincyti :)
nors is principo ir vieni ir kiti panasiai teisus....

kad nekiltu abejoniu, jog diskusija vyksta del arklio kanopu, brake ductas atrodo (vienas is n-variantu) staip taip: http://www.f-1.lt/AF1/duct.jpg

2005 Liepos 17 d. 20:16

jaudrius, xtremez> dabar dar liko išsiaiškint kokios visdėlto spalvos dangus - žydras ar šviesiai mėlynas.

2005 Liepos 17 d. 21:22

AF1> dar galejai imesti ish shono foto, nes jis ir priekio tik kaip eiline "anga" atrodo :D

2005 Rugpjūčio 17 d. 08:45

laba diena fanai, gal kas zinote ir galite pasakyti kas bolide yra "varantysis velenas"?? montojai chia nesenai buvo sugedes ir ash taip ir nesupratau kuris tai velenas...dekui

2005 Rugpjūčio 17 d. 13:02

Velenas, jungiantis variklio alkūninį veleną su pavarų dėžės pirmuoju velenu. "Formulėje-1" tikriausiai kokių 10 centimetrų ilgio :)

2005 Rugpjūčio 18 d. 10:06

o kaip tada veikia sankaba jei pirma suka deze?

2005 Rugpjūčio 18 d. 10:07

kiek ash mates nuo alkūninio veleno turėtu ajti y sankaba ir per ją y pavarų dėžę...bet chia gi F1:)

2005 Rugpjūčio 18 d. 13:09

carnifexai, varantysis velenas ir yra pirmas greičių dėžėj. jėgos momento perdavimas vyksta sekančiai - alkūninis velenas, sankaba, varantysis velenas, varomasis velenas, diferencialas, pusašiai.

2005 Rugpjūčio 18 d. 13:12

D'oh, sankabą pamiršau :blush: Joa, iš sankabos... Bet vis tiek 10 cm ilgio ir ne daugiau ;)

2005 Rugpjūčio 18 d. 13:28

kodėl?

2005 Rugpjūčio 18 d. 13:37

Nes "Formulėje" ilgesnių velenų nėra kur kišti.

2005 Rugpjūčio 18 d. 14:28

nu keista kaip galima pamirshti sankaba:))) taip ir maniau kad kazkas panashaus tik visa laika klausimas kam pusashiai ne tiesiai ish dezes??? deze juk paskutine ajna ir gali pusashy is jos tiesiai daryt kaip mashinose priekiniais varomais...

2005 Rugpjūčio 18 d. 16:38

kakarotas> o kur tu čia sugebėjai perskaityt kad pusašiai eina ne tiesiai iš greičių dėžės? skaityt nelabai moki?

carnifex> ok, kodėl ne 9 cm? kodėl ne 10 ar 11?

2005 Rugpjūčio 18 d. 17:50

Galimas variantas, kad sankaba del geresnio svorio balanso i bolido prieki montuojama :)

2005 Rugpjūčio 18 d. 22:10

fruktaz> aha, arba del optimalaus svorio isvis nemontuojama...pavarai

2005 Rugpjūčio 18 d. 22:57

Iš akies primečiau :p Taigi džyzes kraist, Formulėje variklis, sankaba, pavarų dėžė ir diferencialas yra vos ne viena didžiulė dėžė, galvoji, kad ten jungiamuosius velenus kas nors labai ilgus deda?

F-1.lt pulsas