Tranzenziuzex> Sorry, bet vistiek kažko nesuprantu... :(
1.Kai pamatai mėlyną dūmelį iš variklio gaubto - niekas nebesusitvarko - pilotui liko keli ratai/posūkiai...
2.Konkreti išimtis - D.C. Monaco GP`02. Bet nejaugi tu manai kad jis finišavo todėl, kad pasirinko tinkamą tempą/vairavimo stilių? Pirma mintis kilusi man buvo tokia kad D.C variklis jau gerokai anksčiau buvo "taisomas" telemetrijos pagalba (dar prieš metus tokia galimybe _legaliai_ :) dar nebuvo galima pasinaudoti). Tik nežinau ar mano mintis teisinga, nes tuo metu nebuvau McLaren boksuose :)
3.Dėl negerų jaunų draiverių (ėdančių variklius :) ) tiesos tavo žodžiuose yra, BET: labiausiai tai sietina su tuom kad komandos nespėja/neturi galimybių pritaikyti technikos konkrečiam piloto stiliui... Pvz.: M.H. ir D.C. dėl vairavimo stiliaus skirtumų McLaren auksiniais laikais naudojo skirtingų specifikacijų variklius (tikiuosiu tokio pat techninio lygio). Bet iki to silpnesnėms komandoms toli, joms užtenka ir kitų problemų...
4.Ne visi ir ne visų komandų techniniai komponentai yra tobuli ir patikimi. Tikiuosi niekas nesiginčys? :) Kad komanda galėtų kažkam kažką pritaikyti, reikia kad tas kažkas būtų bent jau patikimas (čia reikia nepamiršti problemų kurias sukelia Tech. komponentų tobulinimas, jų sąveika)... O jei komanda neturi pinigų testams? Arba turi tiek patikimumo problemų, kad paprasčiausiai nespėja visko tobulai parengti? Arba gali paleisti į trasą tik vieną tobulai (pagal komandą) parengtą bolidą? Neabejotinai nemažų problemų sukelia pilotų kaita - būtent todėl Top komandos "mėgsta" ilgalaikes sutartis. Greitis ir patikimumas išgaunamas tik per ILGUS ILGUS bandymus - o tai sau gali leisti tik kelios komandos, kurios retai tekeičia pilotus... uždaras ratas gaunasi... Nepamirškim atvejų, kai net TOP komanda turi vytis konkurentus revoliuciniais metodais. Paprastas pavyzdys - šių metų McLaren ir jos variklis - Mercedes (no further comments). Ir Etc...
5. Klausimas visiems "expertams": Ar tempo sumažinimas padės išvengti būsimo gedimo 100%?
6. Pabaigai: Taip, jaunas nepatyręs pilotas turi įtakos patikimumui, bet ne tokios kaip čia kai kas norėtų įsivaizduoti. BET:
a) Argi pilotas kaltas kad pateko ne į galingą komandą?
b) Kaip dažnai į Top komandas ateina jauni pilotai?
c) Reikalingą F-1 lenktynininko patirtį (kad galėtų tapti čempionu) jaunas pilotas surenka greičiau nei kai kam atrodo. Spėju užtenka ~3 sezonų.
d) Į F-1 (atmetus kai kurias išimtis) jauni pilotai patenka praėję _griežtą_ atranką. Tai žmonės, kurie lenktyniauja vos ne nuo gimimo (kai kurie net negimę - HHF :) ). Gal kas nors iš čia esančių mano, kad yra kompetentingas juos skirstyti į gerus/blogus? Jei taip - prašau prisistatyti ir išvardinti visus baigtus mokslus, susijusius su F-1, papasakoti apie lenktynininko patirtį, jei ne paslaptis, pasakyti kokius konkrečius darbus dirba pačioje Formulėje-1. Čia rimtai - manau administratoriai tokiam žmogui nepagailės išskirtinės vietos šiame puslapyje. O aš, savo ruožtu nulenksiu, prieš tą žmogų galvą ir gaudysiu kiekvieną jo žodį...
7.Top komandos geriau žino ar pilotas geras/vidutnis/blogas (jeigu iš viso galima taip vertinti).
Bolido greitis + patikimumas = pilotas + darnus,kryptingas VISOS komandos darbas. Ar niekam nepasidarė įdomu kodėl pergales skina tik komandos kurių personalas viršija 200-300 žmonių? Kam gi tiek reikia? Juk tai lėšų švaistymas - geriau nusipirktų M.Š. ir viskas - abu čampai garantuoti, visą personalą galima atleisti - palikti tik kelis mechanikus, kad padangas GP metu kaitaliotų... :)
P.S. Čia skirta ne tik Tranzenziuzex. Nesiginčiju, kad rašydamas tokio ilgio postą galėjau kur nors suklysti/ne taip išsireikšti, todėl visus nesutinkančius, prašyčiau konkrečiai nurodyti su kuom nesutinka - bus malonu tai aptarti/pakoreguoti.
Ačiū už dėmesį.