Suede varikly tipo

2002 Spalio 04 d. 10:57

mane labai nervino toki pareiskimaj komentaruose pastovus, kad tipo kiti sueda variklius ir uztat nebaigia lenktyniu, o tik Sumis 1_protingas ir labai moka saugot varikly. manau komanda su savo distanciniais saugoja varikly taip kaip nori ir elektronika duoda zinoti apie maziausius nesklandumus. Kad lenktynininkas suestu varikly tai turi buti bene visiskas grybas, o tokiems F1 net leidimo neduoda vaziuot (isskyrus Jonga). kiti gi pilotai daug ismoko anksciau, dar ne F1, kur varikly tikrai reikia saugoti patiems.

2002 Spalio 04 d. 11:11

niam niam :lol:

2002 Spalio 04 d. 11:16

Dar labai gerai pasako kartais: papjove varikli :)
As laikausi nuomones, kad lenktyninis automobilis ir variklis _privalo_ iskesti bele kokius jo dusinimus t.y. as ji galiu sukti kaip tik man patinka, o jis turi _atlaikyt_
Taigi jei kazkas papjauna varikli - kalte tik motoristams IMHO.

2002 Spalio 04 d. 11:16

Treneris > nu zinai :lol: o kas trukdo kitom komandom is boksu pasaugot varikli ?

2002 Spalio 04 d. 11:22

Evka > ne taip tu paklausei, Evaldai (matai atsimenu). Reikia klaust "kas trukdo sukurti toky varikly kuris atlaikytu" atsakymas babkes. taigi ir nereikia komentaruose sakyt kad Sumis 1_protingas ir moka saugot varikly. :ar15:
Manau kad dabar visiem aiskiau pasidarys kai tachometrus rodo. va cia tai jega. kiek maciau visu rodykle buvo virsuje. Perariu taip pat, taigi ne taip ir saugo ta varikly.
AFI gerai sako. :hammer:

2002 Spalio 04 d. 11:25

Tai kam F1 toks variklis kuris bijo pjovimo. AF1>> teisingai jei dusini tai dusink, o jei greit dumelius paleidzia tai cia ne piloto beda.

2002 Spalio 04 d. 12:18

Siaip toks pasakymas, kad "uzpjove" varikli yra neteisingas, nes tai yra lenktynes, ir kai tik pilotas gali spausti "iki dugno" pedala, jis ta ir daro!

2002 Spalio 04 d. 12:42

Treneris> nu jei tachometro rodykle butu apacioje, tai kokia prasme ir dalyvauti lenktynese. Nu jei negali lenktyniauti taip kaip nori ar gali, tai cia jau komandos problema, kad varikliai negestu. Tegu daro ka nori: naudoja ar nenaudoja elektronika, svarbu, kad variklis ishtvertu iki galo, nu bent tuos 300km. ir lenktynininkas galetu spausti taip kaip gali.

2002 Spalio 04 d. 13:08

MS> xexe, o tamsta pernai ar nebuvai tarp tų šaukiančiųjų, kad JPM tik variklius pjaut temoka? :)

2002 Spalio 04 d. 13:50

tad> butent
MS> prasytume pasiaiskint :hammer:

2002 Spalio 04 d. 13:57

Hmmm... na nezinau kaip ten buvo is tikruju, bet pvz Mikos atveju pernyksciam Ispanijos GP, manau galima sakyti, kad jis uzpjove varikli, nes turedamas 45 s pranasuma vare kaip turi buti. Zinoma pilotas turi teise spaust iki dugno, taciau genialus pilotais ta darys tik tada kai tai yra butina. Nepainiokit lenktyniavimo su technikos tausojimu kuomet tereikia saugiai finisuoti be jokiu cirku.

2002 Spalio 04 d. 14:29

hehehehe, Af1 o ar ne tu buvai vienas ish tu kurie shauke kad dar kazhkuris driveris uzhpjauna varikli?

2002 Spalio 04 d. 14:48

Tranzenziuzex> mažai tikėtina... Be to, M.H. važiavo normaliu lenktynių grafiku, o M.Š. paskui vos vilkosi +4s, todėl kai kam dabar atrodo, kad M.H. lėkė maksimaliu greičiu. Be to M.H. turi +10metų lenktyniniko patirtį, ir gali būti tikras, kad jis žino kaip neužpjauti variklių (jeigu tai iš vis įmanoma dabartinėje F-1).

O jei tai būtų buvę ištikrųjų M.H. kaltė - tai visa komanda su Ronu priešakyje būtų jį kaip reikiant cenzūriškai iškeikę ir dar variklio taupymo kursus paskyrę (bet taip neatsitiko):)

Labiausiai tą gedimą siečiau su neidealiu traction control suderinimu, ar dar kuom nors, tik jokiu būdu ne su tavo minėta priežastimi. To juk būtų per daug pilotui su +10m stažu, ar ne? Nereikėtų pamiršti telemetrijos, kurios dėka gedimai yra numatomi ir pilotui pranešama, ką daryti, kad būtų jų išvengta. Be to, mažai tikėtina, kad tempo sumažinimas, padeda _visais_ atvejais išvengti _visų_ gedimų...

2002 Spalio 04 d. 14:56

Jarno> ne, tai buvau ne as.. As tik visada juokiausi ir juokiuos, kad pas Trulli jie visada pareina :)

2002 Spalio 04 d. 14:58

T-zex> nu jo, o, tarkim Schumis kokiais 97-ais tai irgi ne del variklio kaltes gesdavo, o siaip - del neatsargumo ir lekimo kaip pamises, ane? ;)

2002 Spalio 04 d. 15:06

MP4-13, na gal nevykes pvz. manasis, bet norejau pasakyt, kad tam tikrais atvejais piloto meistriskumas ir yra is bolido spausti maksimuma, o ne jo besalygiskai reikalauti. Gal tinkamesnis pvz. DC per Monako GP, manau sugebejo islaikyt tinkama tempa, arba kai EI Belgijoj stabdzius tausojo. Turiu omeny ta piloto intuicija iki kiek bolida gali drozt. Zinoma jei nieko blogo neitardamas varai ir del kokio atsitiktinio mechaninio gedimo nusprogsta variklis, pilotas ce nei prie ko, bet manau, kad kai kada galima nujausti gresianti gedima.

2002 Spalio 04 d. 15:10

AF-1, gal is dalies ir MS budavo kaltas, neisijautes i Ferrari technika (kuri tuomet neretai gal ir neturedavo net menkiausuios galimybes atlaikyti lenktyniu distancijos)... tai is dalies paaiskintu ir RB gedimus.

2002 Spalio 04 d. 15:24

T-zex> dalinai tu teisus, bet F-1 tam ir yra superaukstu technologiju sportas, kur technika privalo dirbti 101%

2002 Spalio 04 d. 15:42

Tranzenziuzex> nujausti gedimą? Nenoriu čia jokių veidukų paišyti, nes manau pats supranti kaip skamba ta frazė... Čia tas pats kaip eiti per gatvę ir nujausti, ar užlėks ant tavęs kokia mašina ar ne... Žinoma einant per gatvę galima dar telepatiškai apsižvalgyti, o tokios galimybės pilotas pilotas neturi (pvz. pasižiūrėti ar po kelių ratų nesuges variklis, tik nežinau kur reiktų žiūrėti) - tai jam praneša komanda, taip pat komanda atsako už technikos parengimą ir suderinimą, kad galėtų eiti ant arba prie ribos. Toks yra komandų, kovojančių dėl pergalių, tikslas ir darbas.

2002 Spalio 04 d. 16:33

ple, nenuejo jau kazkelinta zinute...
MP4-13, neuspratai manes. Jei pilotas vaziuoja susikoncentraves i lenktynes ir is boksu jokiu ispejimu apie galimus gedimus ("nieko neitardamas") ir kaip perkunas is giedro dangaus susprogsta variklis, tai pilotas nei prie ko ir to nenujausi, bet kai pamatai melyna dumeli (© A. Volungevicius) ta prasme is boksu gal jau ir pries tai pranesa, kad variklis turi bedu, bet po to vel viskas normalizuojasi, pilotas juk "nujaucia"-zino, kad variklis gali babachint bet kuriuo metu ir tame pac pointas koki tempa, vairavimo stiliu sugeba pasirinkti pilotas, bet tai nereiskia, kad visa sekme nuo to priklauso, tiesiog pilotas gali tai itakoti. As tiesiog izvelgiu tokia tendencija, kad i kita komanda ateje nauji pilotai arba kvalifikacijose gerai varantys tiesiog dazniau pjauna variklius (nu OK jiem dazniau sugenda varikliai) tai galetu buti neteisingo tempo/vairavimo stiliaus pasirinkimo pasekme esant tai gresmingai situacijai...

2002 Spalio 13 d. 02:13

Tranzenziuzex> Sorry, bet vistiek kažko nesuprantu... :(

1.Kai pamatai mėlyną dūmelį iš variklio gaubto - niekas nebesusitvarko - pilotui liko keli ratai/posūkiai...

2.Konkreti išimtis - D.C. Monaco GP`02. Bet nejaugi tu manai kad jis finišavo todėl, kad pasirinko tinkamą tempą/vairavimo stilių? Pirma mintis kilusi man buvo tokia kad D.C variklis jau gerokai anksčiau buvo "taisomas" telemetrijos pagalba (dar prieš metus tokia galimybe _legaliai_ :) dar nebuvo galima pasinaudoti). Tik nežinau ar mano mintis teisinga, nes tuo metu nebuvau McLaren boksuose :)

3.Dėl negerų jaunų draiverių (ėdančių variklius :) ) tiesos tavo žodžiuose yra, BET: labiausiai tai sietina su tuom kad komandos nespėja/neturi galimybių pritaikyti technikos konkrečiam piloto stiliui... Pvz.: M.H. ir D.C. dėl vairavimo stiliaus skirtumų McLaren auksiniais laikais naudojo skirtingų specifikacijų variklius (tikiuosiu tokio pat techninio lygio). Bet iki to silpnesnėms komandoms toli, joms užtenka ir kitų problemų...

4.Ne visi ir ne visų komandų techniniai komponentai yra tobuli ir patikimi. Tikiuosi niekas nesiginčys? :) Kad komanda galėtų kažkam kažką pritaikyti, reikia kad tas kažkas būtų bent jau patikimas (čia reikia nepamiršti problemų kurias sukelia Tech. komponentų tobulinimas, jų sąveika)... O jei komanda neturi pinigų testams? Arba turi tiek patikimumo problemų, kad paprasčiausiai nespėja visko tobulai parengti? Arba gali paleisti į trasą tik vieną tobulai (pagal komandą) parengtą bolidą? Neabejotinai nemažų problemų sukelia pilotų kaita - būtent todėl Top komandos "mėgsta" ilgalaikes sutartis. Greitis ir patikimumas išgaunamas tik per ILGUS ILGUS bandymus - o tai sau gali leisti tik kelios komandos, kurios retai tekeičia pilotus... uždaras ratas gaunasi... Nepamirškim atvejų, kai net TOP komanda turi vytis konkurentus revoliuciniais metodais. Paprastas pavyzdys - šių metų McLaren ir jos variklis - Mercedes (no further comments). Ir Etc...

5. Klausimas visiems "expertams": Ar tempo sumažinimas padės išvengti būsimo gedimo 100%?

6. Pabaigai: Taip, jaunas nepatyręs pilotas turi įtakos patikimumui, bet ne tokios kaip čia kai kas norėtų įsivaizduoti. BET:
a) Argi pilotas kaltas kad pateko ne į galingą komandą?
b) Kaip dažnai į Top komandas ateina jauni pilotai?
c) Reikalingą F-1 lenktynininko patirtį (kad galėtų tapti čempionu) jaunas pilotas surenka greičiau nei kai kam atrodo. Spėju užtenka ~3 sezonų.
d) Į F-1 (atmetus kai kurias išimtis) jauni pilotai patenka praėję _griežtą_ atranką. Tai žmonės, kurie lenktyniauja vos ne nuo gimimo (kai kurie net negimę - HHF :) ). Gal kas nors iš čia esančių mano, kad yra kompetentingas juos skirstyti į gerus/blogus? Jei taip - prašau prisistatyti ir išvardinti visus baigtus mokslus, susijusius su F-1, papasakoti apie lenktynininko patirtį, jei ne paslaptis, pasakyti kokius konkrečius darbus dirba pačioje Formulėje-1. Čia rimtai - manau administratoriai tokiam žmogui nepagailės išskirtinės vietos šiame puslapyje. O aš, savo ruožtu nulenksiu, prieš tą žmogų galvą ir gaudysiu kiekvieną jo žodį...

7.Top komandos geriau žino ar pilotas geras/vidutnis/blogas (jeigu iš viso galima taip vertinti).
Bolido greitis + patikimumas = pilotas + darnus,kryptingas VISOS komandos darbas. Ar niekam nepasidarė įdomu kodėl pergales skina tik komandos kurių personalas viršija 200-300 žmonių? Kam gi tiek reikia? Juk tai lėšų švaistymas - geriau nusipirktų M.Š. ir viskas - abu čampai garantuoti, visą personalą galima atleisti - palikti tik kelis mechanikus, kad padangas GP metu kaitaliotų... :)

P.S. Čia skirta ne tik Tranzenziuzex. Nesiginčiju, kad rašydamas tokio ilgio postą galėjau kur nors suklysti/ne taip išsireikšti, todėl visus nesutinkančius, prašyčiau konkrečiai nurodyti su kuom nesutinka - bus malonu tai aptarti/pakoreguoti.

Ačiū už dėmesį.

2002 Spalio 13 d. 20:51

MP4-13> nu tu ir pasistengei :D Ne viską supratau, bet panašu į tiesą :)

2002 Spalio 13 d. 21:02

bole> Ačiū. Pats pradedu dabar po biškį suprasti... :)

2002 Spalio 14 d. 09:15

MP4-13, na juk supratai viska teisingai :) Trumpai drutai - piloto negalima kaltint variklio papjovimu, taciau reikia smarkiai girti, kai sugeba gerai finisuoti is boksu gaves komanda "now please save the car".

2002 Spalio 14 d. 09:35

Tranzenzenziauniukas > taigi paklausyk ka sneki. Zmogau. Taupyl masina. Labai patiko kai pasirode informacija Indianapolyje, kur rode tachometra. A matei tu ja. Nepastebejai, kad nepriklausomai nuo bolido ir komandos tachometro rodykle yra virsuj? VISOO! Ka reikstu, kai ji butu zemiau. O tai reikstu, kad bandytum uz nugaros isslaikyt Minardy. :alien:
Tam variklis berneli po lenktyniu ir siunciamas y gamykla, kad chebra galetu gerai istirti kas buvo ne taip ir kuo sekmingiau salinti trukumus ir tobulinti varikli. Su varkliu turi problemoo visos komandos isskyrus viena Sumy (ne fereri). Vadinas sumis 1_protingas ir zino kaip varikly taupyt. Kodel finisuoja tada visus 30 sekundziu apdejes (neskaitant kai laukia Rubinijo)? :ar15:
Komandos tikslas ir yra gauti kuo geresny varikly, gamintojo - toky sukurti ir JY PRITAIKYTI LENKTYNININKUI, kaip tai daroma MS atveju, nors ir kiti neturi atsilikti, nes visinori palaikyt varikly tokiose apsukose, kur jega didziausia, kitaip liktum uzpakaly (s...). O jei variklis neatlaiko, taj jau patikek, uz tai atsiima tik variklio gamintojas. :sheep:

2002 Spalio 14 d. 10:09

Trenereli bernuzeli, relax, paskaityk isijunges mastymo aprateli, gal suvoksi apie ka buvo snekama. Ir baik visur kisti MS.
Jei pades susivokti prisimink vakarykstes lenktynes kur JV persekiojo Fisi, tai, kad sugedo jo variklis, JV maziausiai kaltas, nes kovojo del pozicijos, lenktyniavo, bet jei likus kokiems 10 ratu butu nusproges kuris nors Ferraris, kur jie turejo rimta pranasuma, nereikejo kovoti ar susikrauti saugia persvara planiniam pit stopui ir butu vare ant maximumo, manau dali kaltes tektu pilotui prisiimti.
Kaip manai ka reiskia komanda is boxu (tikrai ne mano sugalvota) "save the car" ir kam ji skirta? Paskaityk MP4-13 ilgaji komentara.

2002 Spalio 14 d. 10:28

T-zex> na, "ave the car"nemates, bet mates uzrasus: "PUSH :D

2002 Spalio 14 d. 10:48

AF1, is boxu komandas galima perduoti ir radio signalais, o ypac tokias.
"push" tai, manau, labiau priesininkui provokuoti ir tokiais atvejais, kuomet galima pakovoti nieks negalvoja apie "save car"...

2002 Spalio 14 d. 10:50

T-zex> pirma karta matau, kad T-zex nesuprato humoro :D

nepyk...

2002 Spalio 14 d. 10:58

AF1, ai tiesiog pastaruoju metu itin daznai bunu elementariai nesuprastas... siaip viskas OK :)

2002 Spalio 14 d. 12:58

MP4-13> respect. viskas tixlingai ir kryptingai nurodyta.

AF1
P.S. Metu diskusiju komentaras!

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983