Turkijos lenktynių apžvalga (I dalis)

Turkijos lenktynių apžvalga (I dalis)
logo 2020 Lapkričio 16 d. 18:00, Pirelli

Praūžus skambiai žiniasklaidoje nuskambėjusiam Turkijos lenktynių savaitgaliui ir iki sezono pabaigos likus vos 3 etapams, galime sudėlioti visus taškus ant i ir konstatuoti tai, ką atskleidė šis etapas.

14-ajame 2020-ųjų sezono etape lenktynininkų laukė „ledo čiuožykla po atvirtu dangumi“ tituluota Turkijos Stambulo parko 5,338 km atstumą įrėminusių 14 posūkių (8 į kairę ir 6 į dešinę) trasa, pasitikusi komandas ir jiems atstovaujančius pilotus mažiau nei prieš dvi savaites išklota asfalto danga. Pirmą kartą nuo 2011-ųjų (kai F-1 pasaulyje dominavo „Red Bull“ ir S. Vettelis) grįžusi į F-1 sezono kalendorių trasa antrąjį kartą privertė įveikti lenktynių ratus (šį kartą 58) prieš laikrodžio rodyklę (dar viena tokia lenktynininkams ne itin įprasta trasa laukia Abu Dabyje). Tiesa, 4 lenktynininkai šio slidžiausios tituluojama trasos iššūkio neįveikė ir pasitraukė iš lenktynių anksčiau laiko.

Drama prasidėjo lenktynininkams dar net nekirtus starto linijos:

Pradėkime nuo to, kad penktadienį prasidėjęs FIA starto pozicijų baudų skyrimas pilotams tęsėsi šeštadienį ir baigėsi iki lenktynių pradžios likus vos 15 minučių, kai FIA lenktynių teisėjai išnagrinėję neaiškius „AlphaTauri“ komandos veiksmus ir nustačiusi „uždaro parko“ (Parc fermé) taisyklės pažeidimą, pilotui P. Gasly skyrė startą iš rikiuotės pabaigos.

Lenktynininkams išvažiavus į apšilimo ratą, du iš jų savo mechanikams „parūpino“ papildomo darbo keičiant priekinius apgadintus bolidų sparnus po susidūrimo su apsaugine sienele. Tiesa, „Alfa Romeo“ pilotas Antonio Giovinazzi ją „surado“ atsidūręs už trasos ribų (panašiai, kaip buvo nutikę M. Verstappenui Vengrijos GP), o jaunasis „Williams“ talentas George'as Russellas - nesuvaldęs savo bolido, įvažiuodamas į techninio aptarnavimo juostą.

Prieš lenktynių pradžią buvo aiškiai matoma situacija, kad dešinėje trasos pusėje startuosiantys pilotai gali susidurti su sunkumais, nes kelio danga (dėl savo specifiškumo) toje pusėje šlapesnė, nei ta dalis, ant kurios visomis keturiomis padangomis startuoti pasiruošę stovėjo 2, 4, 6 (ir t.t.) vietas iškovoję pilotai.

Dramatiškai prasidėjusios lenktynės, kurių pirmuosiuose 12-oje ratų lyderiais buvo 4 skirtingi pilotai (pirmoji tokia situacija šiame sezone), ir baigėsi dramatiškai, kovojant iki paskutinių posūkių dėl pozicijų, tačiau tiek veiksmo turėjusiose lenktynėse buvo apsiribota tik virtualaus  saugos automobilio faze, įprasto saugos automobilio pilotams taip ir likus techninio aptarnavimo juostoje.

Konstruktorių ir lenktynininkų įskaitos:

Praėjusio savaitgalio išgyvenimo lenktynėse „Mercedes“ pilotui V. Bottui reikėjo į savo taškų kraitį „įsirašyti“ 8-iais taškais daugiau už komandos draugą L. Hamiltoną, kad pakaktų panaikinti iš Turkijos Hamiltono išsivežamų 77 taškų (ar mažesnį) skirtumą, su per likusias lenktynes iškovoti galimų 78 taškų suma. Pasibaigus kvalifikacijai iki tol „nespindėję“ „Mercedes“ pilotų pasirodymai buvo iškalbingi: Hamiltonas - 6, o jam konkurenciją turėjęs sudaryti Bottas - 9. Net lenktynėms pasibaigus tokiu rezultatu ir Hamiltonui iškovojus 8 taškus (už 6-ąją vietą) ir Bottui 2 taškus (už 9-ąją vietą) ar 3 taškus, sugebėjus uždirbti ir papildomą tašką už greičiausią lenktynių rato įveikimo laiką, individualaus čempionato lemtis būtų buvusi aiški.

Tačiau, po nesėkmingo lenktynių starto dėl pirmajame posūkyje įvykusio susidūrimo su „Renault“ pilotu E. Oconu ir apsisukimo, Bottas nusirito į 19-ąją poziciją, o iki pat lenktynių pabaigos slidinėdamas, tikrindamas sukibimą už trasos ribų (dėl pažeisto bolido ir tinkamai nedirbančių padangų), ir nesugebėdamas demonstruoti tempo, lenktynes baigė 14-oje iš 16-os finišavusių lenktynininkų, ratu aplenktas (kaip 2014-aisiais N. Rosbergas) savo komandos draugo, sugebėjusio panaikinti 5 sekundžių kvalifikacinio pasirodymo deficitą ir vienu metu buvusį 24 sekundžių atsilikimą trasoje bei priversti dirbti padangas tinkamai. 34-ajame lenktynių rate britas pakilo į trečiąją vietą ir nuo to momento kopė rikiuote aukštyn.

Naujas tarpines („inter“) padangas užsidėjęs V. Bottas, demonstruodamas prastus rato įveikimo rezultatus, tapo „lakmuso popierėliu“ „Mercedes“ komandai, turėjusiai suvokti, kad L. Hamiltono bolidui tos pačios padangos kels problemų. Pasipriešinęs komandos sprendimui pakviesti jį į techninio aptarnavimo juostą, anot lenktynininko, dėl nenoro pakartoti karčios 2007 metų patirties, jis su 50 ratų senumo padangomis finišavo, savo „tarpines“ padangas pavertęs „slicks“ tipo padangomis, skirtomis lenktyniauti sausa trasos danga.

1-asis „Mercedes“ pilotas finišo liniją kirto 31 sekunde greičiau už savo artimiausią priešininką ir skyrė emocingą žinutę iš savo kokpito, pažymėdamas istorinį pasiekimą - užtikrintą 7-ąjį F-1 čempiono titulą. Kruopščiai sudėlioti intriga šiame sezone tikėjusių žmonių matematiniai modeliai buvo nustumti į šoną, o V. Botto viltis ir svajonė tapti F-1 čempionu „perkelta“ į kitą sezoną - dar vieną su „Mercedes“.

Nuo vakar pristatomas kaip septyniskart F-1 čempionas, britas yra sakęs, kad pradės rūpintis savo likimo F-1 klausimu tik tada, kai individualaus čempionato klausimas bus išspręstas. Ne paslaptis ir tai, kad tokio sprendimo priėmimui turi įtakos ir komandos vadovo T. Wolffo likimas „Mercedes“. Panašu, kad T. Wolffas liks poste dar kuriam laikui, o kartu ir ruoš pamainą sau, kuri būtų pasiruošusi perimti daug iššūkių keliantį darbą ir amplua. Dabar lieka laukti to, kokį sprendimą priims L. Hamiltonas. Po finišo kalbintas žurnalistų britas teigė norintis likti komandoje (iš tiktųjų, tai to noro niekada ir neneigė) ir turintis atsakyti sau į klausimą, ar gali būti F-1 dalimi kiek ilgiau.“ Netolima ateitis turėtų sudėlioti viską į savo vietas.

Po Turkijos lenktynių L. Hamiltono pasiekimų statistika atrodo taip:
264 startai lenktynėse, 163 podiumai, 97 „pole“ pozicijos, 94 pergalės lenktynėse ir 7 F-1 čempiono titulai. 

Bendrojoje konstruktorių įskaitoje dviem komandoms užėmus tvirtas pozicijas („Mercedes“ jau laimėjo konstruktorių įskaitą, o „Red Bull“ tvirtai žengia antra) įnirtinga kova vyksta dėl trečiosios konstruktorių įskaitos vietos. Praėjus Imolos lenktynių savaitgaliui, situacija buvo tokia: 3-oje vietoje buvusią „Renault“ (135 taškai) ir 4-5-ąsias vietas pasidalinusias su vienodu taškų skaičiumi (134 taškai) „McLaren“ ir „Racing Point“ skyrė vos vienas taškas, dar pridėkime ir „Ferrari“, žengusią 6-oje vietoje (su 103 taškais), bet neslepiančią ir atvirai reiškiančią viltį, kad pavyks prisijungti prie kovos dėl trečiosios vietos.

Minėtos komandos teigė, kad stengsis padaryti viską, ką gali, kad pavyktų iškovoti trečią vietą ir tuo pačiu ir užsitikrinti didesnę prizinio fondo, kuris bus paskirstytas tarp 10 F-1 komandų, dalį. Trečiąją vietą nuo penktosios ar šeštosios skiria milijonai dolerių, todėl pasaulį krečiant antrajai COVID-19 bangai, didesnė finansinė grąža komandoms yra ypatingai svarbi.

Po permainingų Turkijos lenktynių į trečiąją konstruktorių įskaitos vietą „užkopė“ „Racing Point“ (154 taškai) abiem bolidams finišavus vietose, už kurias skiriami taškai. Ketvirtoje vietoje žengia „McLaren“ (149 taškai), kurios lenktynininkai sugebėjo pademonstruoti ne tik puikius rezultatus ir spurtą, finišuojant TOP 10 iš 14 ir 15 starto rikiuotės vietų (po gautų starto pozicijų baudų), bet užfiksuoti ir greičiausiąjį lenktynių ratą (1:36.806, kuris gerokai nusileido dar 2005-iais fiksuotam trasos rekordui - 1:24.770). Šiuo metu penktoji - „Renault“ (136 taškai), po prasto pasirodymo (nors pilotai startavo iš 5 ir 7 vietų), pasibaigusio tik 1 D. Ricciardo iškovotu tašku, ir vis dar šeštoje, bet sparčiai besivejanti priešininkes - „Ferrari“ (130 taškų), po labai sėkmingo abiejų lenktynininkų pasirodymų, kai už TOP 10 ribų pradėję lenktynes, pilotai užėmė 4 ir 5 vietas kirtus finišo liniją.

Iki sezono pabaigos likus vos trims etapams, šių keturių komandų vietos galutinėje įskaitoje gali permainingi keistis ir galutinai susidėlioti tik kirtus Abu Dabio trasos finišo liniją.  Nepamirškime ir trijų lentelės paskutinėse vietose esančių komandų - „Alfa Romeo“ (Turkijos savaitgalį šventusios savo 500 lenktynes ir tapusios 4 F-1 komanda, kuriai pavyko tai pasiekti), „Haas“ ir „Williams“, kurių kiekviena praėjusią savaitę pareiškė, kad nori ir yra pasiruošusios kovoti dėl 8-osios vietos bendrojoje konstruktorių įskaitoje, tačiau šį savaitgalį nei vienai neiškovojus nė taško, situacija liko tokia pati - trys komandos „telpa“ 8 taškų intervale ir turi 3 lenktynes pakeisti rezultatą. Nepaminėta lieka tik dukterinė „Red Bull“ komanda - „AlphaTauri“, kuri žengia 7-oje vietoje ir yra nepralenkiama trims paskutinėms komandoms, tačiau turi potencialo, kaip parodė praėjusių etapų rezultatai, „kabintis“ į aukštesnėse pozicijose esančius konkurentus.

Apie mikrodvikovas lenktynių trasoje, kurioje tempą demonstruoti galėjo tie, kurie sugebėjo priversti padangas dirbti tinkamai - II dalyje.


Komentarai (0)
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas