Turkijos lenktynių apžvalga: trasoje vykusios mikrodvikovos (II dalis) (1)

Turkijos lenktynių apžvalga: trasoje vykusios mikrodvikovos (II dalis)
logo 2020 Lapkričio 17 d. 19:30, Racing Point

Apžvelgę dramą, vykusią dar net nekirtus starto linijos, bendrosios ir konstruktorių įskaitų rezultatus bei tai, ko galime tikėtis paskutinėse trijuose 2020-ųjų sezono etapuose, peržvelkime įsimintiniausias mikrodvikovas, išsivysčiusias lenktynių trasoje, kurioje tempą demonstruoti galėjo tie, kurie sugebėjo priversti padangas dirbti tinkamai.

Iki tol, kol FIA nebuvo davusi leidimo naudoti DRS:

S. Perezas prieš A. Alboną

12-ajame lenktynių rate į techninio aptarnavimo juostą įvažiavus M. Verstappenui, A. Albonas pirmąjį kartą savo F-1 karjeroje turėjo galimybę tapti lenktynių lyderiu, bet apsukęs vieną ratą slidžiąja trasa buvo pakviestas į techninio aptarnavimo juostą. Tiesa, jis „iškeitė“ šlapiai trasai skirtų padangų („wet“) komplektą į tarpines („inter“) paskutinysis iš TOP-6 (prieš prasidėjus padangų keitimo karuselei, rikiuotė atrodė taip: L.Strollas, S. Perezas, S. Vettelis, M. Verstappenas, A.Albonas, L.Hamiltonas), ir grįžo į trasą už L. Hamiltono, nors prieš prasidedant sustojimų sesijai jis buvo viena pozicija aukščiau už jį.

16-ajame rate „įsivėlęs“ į dėl 4-osios vietos kovojančių F-1 čempionų, L. Hamiltono ir S. Vettelio, dvikovą, dėl Hamiltono per plačios posūkio įveikimo trajektorijos Albonas sugebėjo aplenkti 44 numeriu pažymėtą „Mercedes“ bolidą ir pakilti į 5-ąją vietą, o netrukus jam pavyko perimti ir S. Vettelio užimamą 4-ąją vietą, tuo pačiu metu fiksuojant ir greičiausiąjį lenktynių ratą ir mažinti atstumą iki priekyje matomo komandos draugo M. Verstappeno.

Po to, kai 18-ajame trasos rate kovodamas su „Racing Point“ pilotu S. Perezu už jo bolido keliamos vandens purslų srovės patekęs „Red Bull“ lenktynininkas M. Verstappenas slydo ir apsisuko 1,5 karto aplink savo ašį, pro jį paskriejęs A. Albonas  atsidūrė beveik 3 sekundžių atstumu nuo žmogaus, kuris už trasos ribų kelia didžiausią grėsmę jo „Red Bull“ garažo pusei.

Dėl palankiai susiklosčiusių aplinkybių, Tailando ir Didžiosios Britanijos pilietybę turintis lenktynininkas, turėjo galimybę tiesiogiai įveikti artimiausią konkurentą (tuo metu S. Perezas buvo 2-oje, o A. Albonas - 3-ioje vietoje) ir įrodyti „Red Bull“ komandai, kad yra vertas būti su jais 2021-ųjų sezone.

Išsilaisvinęs iš prieš tai priekyje važiavusio komandos draugo, Albonas demonstravo puikų tempą ir 20-ame lenktynių rate fiksavo greičiausią lenktynių rato įveikimo laiką, sparčiai mažindamas likusį atsilikimą ir artėdamas link „Racing Point“ piloto. Vėliau „greičiausiojo viename rate“ titulas keliavo techninio aptarnavimo juostose apsilankiusiems C. Leclercui, M. Verstappenui. 22-ajame rate sumažinęs atsilikimą iki S. Perezo per DRS aktyvacijos leidžiamą atstumą (mažiau nei sekundė), A. Albonas negalėjo pasinaudoti jos teikiamu pranašumu, nes tuo lenktynių momentu DRS naudotis FIA suteikusi leidimo nebuvo.

Pasiekus 24-ąjį lenktynių ratą A. Albonas tempo nemažino ir buvo greitesnis už abu jo priekyje važiuojančius rožinėmis panteromis (dėl nukopijuoto 2019 metų „Mercedes“ W10) vadinamus bolidus, ir 25-ajame rate A. Albonas jau savo bolido „nosimi“ buvo prisiklijavęs prie S. Perezo galinio sparno, sekdamas jam įkandin įveikiant kiekvieną trasos posūkio centimetrą, tačiau įnirtingai kovai vykstant iki pat 28-to lenktynių rato, kai tiesiosiose meksikiečiui vis pavykdavo atsiplėšti, A. Albonui taip ir nepavyko jo aplenkti, o 29-ajame lenktynių rate atsilikimas ėmė didėti ir radijo ryšiu iš kokpito „Red Bull“ pilotas raportavo, kad 16 ratų amžiaus priekinių tarpinių padangų būklė - kritiška.

30-ajame lenktynių rate FIA lenktynių teisėjams leidus naudoti DRS, vis dar su „mirusiomis“ padangomis sukantis ratus A. Albonas atsilikinėjo nuo S. Perezo  beveik 3,5 sekundės.

34-ojo rato 1 sektoriaus posūkyje su 21 rato senumo padangomis atlikęs suktuką A. Albonas prarado savo trečiąją vietą ir nukrito į ketvirtąją, iš kurios ir startavo, užleisdamas į priekį po S. Vettelio pasukimo į techninio aptarnavimo juostą, viena pozicija aukščiau pakilusį L. Hamiltoną, o kitame rate nieko nelaukusi „Red Bull“ komanda 2-ąjį savo pilotą pakvietė antram apsilankymui į techninio aptarnavimo juostą, po kurios su ant bolido besisukančiomis tarpinėmis padangomis į 6-ąją rikiuotės vietą grįžęs Albonas daugiau rikiuotės laipteliais kopti nebepajėgė (be trumpos akimirkos, kai pavyko pakilti į 5-ąją). Galiausiai, 45 lenktynių rate Albonas buvo aplenktas tuo metu greičiausiąjį lenktynių ratą fiksavusio „McLaren“ piloto C.Sainzo, o 53-ajame rate dar vieną poziciją prarado, aplenktas 10 ratų vėliau stojusio savo komandos draugo M. Verstappeno ir abu „Red Bull“ kirto finišo liniją 6 ir 7 vietose.

Nors toks A. Albono pasirodymas nutraukė 3 lenktynėse iš eilės nepelnytų taškų seriją, tačiau pilotas nesugebėjo su greitesniu bolidu įveikti S. Perezo, kai turėjo realių šansų ir „Red Bull“ komandos tokiu rezultatu galutinėje rikiuotėje nesužavėjo. Iki sezono pabaigos likus vos trims etapams laiko lieka vis mažiau ir laikas - šiame sezone Albonui - ne sąjungininkas.

30-ajame lenktynių rate, pasirodžius informacijai apie leidimą naudoti DRS, daugelis lenktynininkų bandė kovoti su savo tarpinių padangų keliamais sunkumais, o komandas ir jų lenktynininkus jungiančiu radijo ryšiu sklido žinutės, kuriose neramūs balsai diskutavo apie tai, ar kitam laukiančiam sustojimui reikėtų likti prie tarpinių padangų, kurias iki tol buvo „užsidėję“ visi bolidai ar rinktis sausai dangai skirtų („slicks“) padangų (teoriškai leidžiančių būti 10 sekundžių greitesniu viename rate) komplektą.

Tuo metu trasoje buvo nemažai sausos dangos ruožų, bet taip pat buvo ir vietų, kuriose „slicks“ nebūtų pajėgios susidoroti su vandens kiekiu ir pavertusios savo kokpite sėdinčius lenktynininkus keleiviais, nevaldančiais situacijos ir bolido trajektorijos. Klausimas tuo metu buvo vienas - kas pasuks į techninio aptarnavimo juostą pirmas ir kokias padangas jis pasirinks. Tokiu savotišku pranašu kitoms komandoms tapo C.Leclercas, užsidėjęs naują tarpinių padangų komplektą. Apie jį, jo komandos draugą ir jų abiejų spaudimą atlaikyti turėjusio meksikiečio nuotykius - kitoje dalyje.

Po to, kai FIA davė leidimą naudoti DRS:

S. Perezas prieš C. Leclercą ir S. Vettelį

Bet prieš tai, šiek tiek apie veiksmą lenktynių pradžioje:

Po abiem „McLaren“ pilotams skirtų starto pozicijų baudų, į 11 ir 12 startinės rikiuotės vietas pakilę „Ferrari“ lenktynininkai, penktadienį ir šeštadienį vykusiose laisvosiose treniruotėse demonstravę konkurencingą tempą (ypač C. Leclercas) ir  nusivylę savo kvalifikaciniais pasirodymais, slapta vylėsi galėsiantys būti pajėgūs reabilituotis lenktynėse.

Pirmoji lenktynių pusė abiem „Ferrari“ pilotams klostėsi skirtingai: S. Vettelis iš 11-osios vietos pakilo 8-mis aukštyn, o jaunasis monakietis - nusirito dvejomis žemiau. 7 rate iš 14-osios užimamos pozicijos ir nuo lenktynių lyderio atsilikdamas beveik 50 sekundžių, C. Leclercas pasuko į techninio aptarnavimo juostą ir po sustojimo grįžo į 19-ąją vietą. Grįžo į trasą tapdamas pirmuoju lenktynininku šlapiai trasai skirtą padangų padangų komplektą techninio aptarnavimo juostoje iškeitęs į tarpines padangas, o 10-ojo lenktynių rato sektorių įveikimo laikus „nudažęs“ purpurine spalva užfiksavo greičiausiąjį ratą, tuo metu važiuodamas 12-oje bendrosios rikiuotės vietoje. Per kitus tris lenktynių ratus jo demonstruotas tempas paskatino konkurentus dalį savo lenktynininkų kviesti apsilankymui techninio aptarnavimo juostoje ir pasikeisti padangas, reaguojant į teigiamus C. Leclerco rezultatus su naujomis tarpinėmis padangomis.

Iki lemtingosios paskutiniuose ratuose išsivysčiusios kovos, S. Vettelis kovojo rikiuotės priekyje, o C. Leclercas užtikrintai kopė ta pačia rikiuote aukštyn ir artėjo prie savo oponentų, esančių aukščiausiose pozicijose. 31-ajame lenktynių rate sustojęs techninio aptarnavimo juostoje užsidėti naujų tarpinių padangų, 33-ajame monakietis, tuo metu būdamas 8-oje pozicijoje, jau fiksavo greičiausiąjį ratą, o po labai lėto S. Vettelio padangų keitimo (jau antrąjį kartą iš eilės per dvejas lenktynes), trukusio 5,3 sekundės, 34 lenktynių rate komandos draugai atsidūrė trasoje vienas šalia kito - S. Vettelis važiavo 6, o C. Leclercas - 7.

Tame pačiame rate beveik tuo pačiu metu A. Albonas po suktuko prarado savo trečiąją vietą L. Hamltonui.

40-ajame lenktynių rate abu „Ferrari“ pilotai užėmė 4-5-ąsias vietas, su atitinkamai 6 (S. Vettelis) ir 9 (C. Leclercas) ratų amžiaus padangomis, o priekyje jų važiuojančių TOP 3 lenktynininkų padangų amžiaus vidurkis - 29-34 ratai. Šioje situacijoje mums svarbus S. Perezo padangų amžius - 29 lenktynių ratai. 41-ajame rate „Ferrari“ bolidai atliko rokiruotę tarpusavyje, kai aktyvavęs DRS C. Leclercas aplenkė savo komandos draugą, ir 4-5-ųjų vietų šeimininkai susikeitė vietomis. 44-ajame rate monakiečio spaudimo neatlaikė aplenktas M. Verstappenas, kuris netrukus po manevro 3-ąjį kartą lenktynėse pasuko į techninio aptarnavimo juostą ir du „Ferrari“ pilotai vėl buvo greta esančiose pozicijose, turėdami potencialo grėsmingai artėti prie 2-oje važiuojančio S. Perezo.

45-ajame rate L. Hamiltono tarpinių padangų amžius buvo 39 ratai, S. Perezo - 33 ratai, C. Leclerco - 13 ratų, o S. Vettelio - 10 ratų, o DRS aktyvacijos atstumo iki S. Perezo bolido pasiekimas C. Leclercui numatytas po 5 lenktynių ratų.

Tuo pačiu metu kitoje trasos dalyje „McLaren“ C. Sainzas aplenkė A. Alboną ir pakilo į 5-ąją vietą, o tai reiškia, kad nuo starto jis rikiuotėje pakilo per 10 pozicijų.

Demonstruodami puikų tempą ir gebėdami išlaikyti tarpines padangas darbinės temperatūros lange, abu „Ferrari“ pilotai kiekviename rate artėjo prie S. Perezo „Racing Point'o“. Meksikietis, ne kartą įrodęs savo išskirtinį talentą dirbti su padangomis, sugebėjo ne tik su 48 ratų senumo tarpinėmis padangomis pasiekti lenktynių finišą, bet ir atsilaikyti prieš dviejų „Ferrari“ bolidų priekinių sparnų kuriamą spaudimą.

Paskutiniuose trijuose lenktynių ratuose atlikęs vienu manevru per daug, C. Leclercas aplenkęs S. Perezą užblokavo ratus, ir per plačia trajektorija įveikdamas posūkį, ne tik prarado realią galimybę užimti antrąją vietą, ir trečiąją vietą „į nugarą“ jam kvėpavusiam komandos draugui S. Vetteliui, bet vos neliko ketvirtas, „McLaren“ pilotui, priartėjus 0,340 sekundžių skirtumu ir tik arti buvusios finišo linijos dėka pavykus apsisaugoti nuo dar vieno lenkimo.

Perezas 3-ąjį kartą karjeroje iškovojo 2-ąją vietą, pademonstruodamas geriausią pasiekimą nuo 2012-ųjų Italijos GP, o S. Vettelis sėkme pažymėjo dar vienas lenktynes Turkijos trasoje, kurioje ten paskutinį kartą, 2011-iais metais, vykus F-1 lenktynėms jis iškovojo „pole“ poziciją ir iškovojo pergalę.


Komentarai (1)
Gražulis
IP: 1635622 | 11/19 13:46 Atsakyti
Tekstas be komentarų. Prieš keldami duokit nors septintokei paredaguoti, tiek bullshit nebus tikrai.
×

TOP naujienos