V. Bottas „Alfa Romeo“ sudėtyje – ką tai galėtų reikšti?

V. Bottas „Alfa Romeo“ sudėtyje – ką tai galėtų reikšti?
logo 2021 Rugsėjo 08 d. 10:49, Daimler AG

Pagaliau tai įvyko: Valtteri Bottas daugiau nebebus „Mercedes“ pilotu. Tiesa, dar 10 etapų suomis turi, bet nuo 2022 metų jo vietą užims kitas pilotas. Tas pilotas buvo aiškus jau seniai, o vakar buvo oficialiai pranešta, jog Valtteri keičia George'as Russellas, su kuriuo „Williams“ komandos vadovas Jostas Capito jau oficialiai atsisveikino.

Pavargusio dėl amžiaus Kimio Raikkoneno pakeitimas Bottu Šveicarijos Hinvillo komandoje buvo pirmoji pakeitimų kregždutė formuojant komandų sudėtis 2022 m. sezonui. Bet ką tai galėtų reikšti?

Bottas dabar bus „alfa“

Stebėtina, bet Bottas per ilgus 9-erius karjeros metu niekada nebuvo komandos lyderiu. Taip, „Williams“ sudėtyje jis laimėjo visus keturis sezonus prieš komandos draugus, bet kartu su Pastoru Maldonado jis buvo debiutantas kartu su nesenu GP nugalėtoju, o Felipe Massos vicečempiono titulas niekaip neleido brazilo vadinti antru numeriu šalia jaunojo suomio.

Su Hamiltonu partnerystėje buvo viskas aišku, o štai dabar Bottui teks pirmojo piloto rolė. Beje, net nepriklausomai nuo to, kas bus jo komandos draugu 2022 m. Beje, visi variantai sako, kad Valtteri atiteks lyderio vaidmuo: Antonio Giovinazzi yra pripratęs prie antrojo lenktynininko vaidmens, Nyckas de Vriesas visi neturi patirties F-1, o Alexui Albonui jau vien sugrįžimas prie „Formulės-1“ bolido vairo būtų dideliu džiaugsmu.

Negana to, kad „Alfa Romeo“ pirmiausiai paskelbė apie kontraktą su Bottu, šalutiniu būdu patvirtino, kad būtent Valtteri čia bus „numeris vienas“. Komanda pakeitė vieną „top“ pilotą kitu beveik „top“ pilotu. Valtteri retai kada yra lyginamas su pačiais garsiausiais F-1 sportininkais, bet du vicečempiono titulai ir laimėti 9 etapai byloja apie save ir tokie dalykai šiukšlyne nesimėto. Dabar suomis privalės būti atsakingu už komandą, kuri nuo kito sezono tikrai planuoja išsivaduoti iš autsaiderio vaidmens.

Lengvas Hamiltono gyvenimas baigėsi

Visus Lewiso Hamiltono partnerius „Formulėje-1“ galima išskirstyti į du tipus: stiprūs priešininkai ir suomiai. Komfortiškai septyniskart pasaulio čempionas gyveno tik su Heikki Kovalainenu ir Bottu. O Alonso, Buttonas ir Rosbergas jokių nuolaidų Hamiltonui nedarė. O dabar penkerių metų ramybės periodas Lewisui baigiasi.

George'as Russellas, matyt, į naujus boksus iš karto neatjos ant eiklaus žirgo ir iš pradžių tikrai jaus pagarbą septyniskart pasaulio čempionui. Bet tapti Bottu 2.0 jis tikrai nesiruošia.

O ir pati „Mercedes“ komanda, nutarusi atsisveikinti su Bottu, aiškiai pasakė, kad ji „stato“ už ateitį. Už ateitį, kurioje Hamiltonui tikrai nebus vietos. Vadinasi, atėjo laikas auginti naują pasaulio čempioną. O ar būsimus čempionus reikia versti tarnais? To paties su Lewisu „McLaren“ vadovai tikrai nedarė, to nedaro ir „Red Bull“ su Maxu Verstappenu. Todėl nuo pat pradžių Russellas „Mercedes“ sudėtyje bus gana aukštai vertinamas.

Alfa Romeo“ gali pakeisti stovyklą

Gandai apie itališkojo prekės ženklo perėjimo nuo „Ferrari“ į „Mercedes“ iš pradžių atrodė gana absurdiškai. „Alfa Romeo“, atrodo ir atėjo į „Formulę-1“ vien dėl to, kad būtų padidinta „Ferrari“ įtaka F-1 čempionate. Bet, regis, viskas nėra jau taip paprasta.

Nereikia pamiršti, kad „Alfa Romeo“ reiškia tik užrašą ant automobilio. Jokios tiesioginės įtakos šis prekės ženklas komandai neturi, o iš po raudonai-balto apvalkalo slypi „Sauber“. Šveicarai, stokodami pinigų, pradėjo prekiauti pavadinimu, bet ekipos vadovo Frederico Vasseuro teigimu, jie dabar visiškai išsivaduoja iš italų kontrolės.

Ir Botto atėjimas – šių permainų pranašas. Vasseuras jau sakė, kad jam daugiau nereikia derinti pilotų pavardžių su Maranellu. Bet paimti pilotą, kuris dirbo svarbiausiems konkurentams, vietoje to, kad vietą duoti kam nors iš „raudonojo“ jaunimo – labai rimta paraiška.

Potencialiai, jei „Alfa Romeo“ perbėgtų į „Mercedes“ jėgainių naudotojų stovyklą, gali rimtai pakeisti jėgų balansą visoje „Formulėje-1“. Susigrąžinęs „McLaren“ ir išsaugodamas „Williams“, vokiečių koncernas turėtų 40 proc. čempionato dalyvių balsų ir galėtų kur kas stipriau įtakoti reglamento pataisas. „Ferrari“ beliktų tik „Haas“ ir veto teisė, kurią prie dabartinių tendencijų dar gali ir atimti.

Vieta „Williams“ kol kas laisva

Iki paskutinių naujienų buvo kalbama, kad Wolffas nori Bottą sukeisti su Russellu. Dabar akivaizdu, kad vieta „Williams“ kol kas yra laisva. O pretendentų į ją susirinko jau visas būrys.

„Williams“ jau šiame sezone nustojo būti pačiu blogiausiu bolidu čempionate, o su naujais savininkais stojo į realios pažangos kelią. Nei Nico Hulkenbergui, nei Daniilui Kvyatui vieta ten nesišviečia. Bet kitų realių variantų gali būti net keli. Pavyzdžiui, Nyckas de Vriesas arba Alexas Albonas.

Alfa Romeo F1 Team ORLEN
Komanda: Alfa Romeo F1 Team ORLEN 2024 sezono taškai: 96
Variklis: „Ferrari“ Važiuoklė: C42
Plačiau
Mercedes-AMG Petronas Formula One Team
Komanda: Mercedes-AMG Petronas Formula One Team 2024 sezono taškai: 0
Variklis: Mercedes Važiuoklė: W13
Plačiau
Valtteri Bottas
Pilotas: Valtteri Bottas 2024 sezono taškai:
Komanda: Sauber Amžius: 34 m.
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983